Skocz do zawartości
spyty

Migajaca czerwona kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj sprawdzili moj samochod no i bedzie bolalo. Diagnoza - (injector) pompowtrysk nr 3 . Koszt tego 460 (bardzo dziwne sprawdzilam cene w polsce jest wyzsza bo kosztuje 2400-3200 zl w serwisie) funtow + cos do naprawy prawie 80 funtow + robocizna (bagatela) 280 funtow (koszt pracy mechanika w serwisie tylko 98 funtow), ogolem z vat 950 fuli ale dobra wiadomosc jest taka ze dostalam 10% rabatu a druga ze moze bede miala zrobionego na jutro. Pytanie czy pompowtryski powinno sie wymieniac wszystkie cztery razem? Oni mnie zapewniaja ze moge wymienic jeden. oto moj samochod

phone pics 268.jpg

phone pics 269.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z uwagi na koszty wymienia sie tylko jeden,ten uszkodzony, ale nierzadko zdarza sie /wg uzytkowników/ ze w stosunkowo niedługim czasie siadają nastepne PDeki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

zastanawia mnie takie rozwiązanie skoro średnio wytrzymuje taka pompa 180 tyś. km to dlaczego nie potraktować tego tak jak wymianę np. rozrządu, każdy wie że należy to zrobić i zapłacić po pewnym przebiegu

 

http://moto.allegro.pl/item992157346_audi_a4_a6_vw_passat_2_0_tdi_06r_pompa_oleju.html

 

Co o tym myślicie?

Może ktoś już to przerabiał.

Kolejne pytanie.

Klej czy silikon (specjalny) jako uszczelka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co o tym myślicie?

 

Pomysł dobry, ale moim zdaniem to trzeba by było zrobić to na nowych częściach lub po jakiejś profesjonalnej regeneracji o ile jest to możliwe z jakąś gwarancją, bo brać tak w ciemno niby po przebiegu 35tyś itp...to raczej nie wypał, bo może się okazać, że założymy tą używkę pojeździmy trochę i się zwali i co wtedy??? Niby trochę przyoszczędziliśmy i znów trzeba kasę wywalić...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu po Akcji Serwisowej 13D8 czyli wymiana kół pompy oleju.Wymieniają koło 1 i 3 .Przy tej okazji poprosiłem o wymianę zabieraka i jak się okazało podjąłem słuszną decyzje.Ten imbusik był już nieźle wyrobiony (obrobiony).Ponieważ wymieniany był "przy okazji" potraktowano mnie ulgowo i zapłaciłem 210 PLN.W przeciwnym wypadku kosztowało by mnie ok.380 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten imbusik był już nieźle wyrobiony (obrobiony).

 

A jaki masz przebieg? I czy pytałeś jak wyglądało gniazdo w pompie, tam gdzie wchodzi zabierak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przeciwnym wypadku kosztowało by mnie ok.380 PLN
Nie no serwisy mnie rozwalają ze swoją chciwością. Cześć warta ok. 20pln bo po tyle ASO sprzedaje tą cześć a wymiana 350pln. :szok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 117000 .A o gniazdo niestety nie zapytałem:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg tylko 117tkm. i już obrobiony zabierak. W takim razie obowiązkiem każdego użytkownika b6 z silnikiem tdi, chcącym jeździć bezproblemowo i mającym powyżej 100tkm przebiegu jest sprawdzenie zabieraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos jak fachowo po angielsku bedzie ta czesc sie nazywala albo jakis numer tego zabieraka ktos ma ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabierak - nr.03G115281D + zawleczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawleczka obowiązkowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jak tak czytam to dochodzę do wniosku, że wiecie iż nic nie wiecie :doh

Nie wysiadają pompy oleju (może poza jakimiś skarajnymi przypadkami), a dochodzi do wyrobienia gniazda zabieraka w wałku wyrównoważającym. VAG nie sprzedaje tego wałka osobno, ale jako zespół z łożem, drugim wałkiem, napędem od wału korbowodowego (kołami zębatymi), zabierakiem i pompą oleju. Koszt takiego kompletu to ok. 4600 zł.

Sam napęd wałków od wału korbowodowego to osobny temat. Jednak czy będziecie mieli koła zębate, czy też łańcuszek i dodatkowo wymieniali co jakiś czas zabierak to i tak prędzej czy później szlag trafi Wam silnik, ponieważ wyrobi się gniazdo zabieraka w wałku. :dobani:

Potwierdza się to niestety z zadziwiającą regularnością. Najmniejszy znany mi osobiście przebieg samochodu gzie to się wydarzyło to 45 kkm (Passat BMR)!!! :sciana

Daltego osobiście postanowiłem zrezygnować z motta "Vorsprung durch Technik" i olałem hitech wyższych modeli VAG i opracowałem coś takiego:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=876025#post876025

 

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.0.html

 

Zastosowanie tego rozwiązania powoduje, że raz na zawsze ginie problem smarowania w silnikach 2.0 TDI. W Passatach 2,0 16V macie jeszcze rewelacyjne Siemensy PD :ble:, w A4 2.0 16V 136 i 140 KM są 03g 130 073B lub G więc Bosche, co oznacza jakieś 2-3 razy mniej problemów jak w Passacie.

Jednak nawet PD z Passka to i tak pikuś w porównaniu z ciągłym oczekiwaniem na kontrolkę "oil pessure"...

Edytowane przez Majcin
poprawa linkiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po akcji serwisowej by Adam Słodowy :kciuki numer kolejny jaki chcecie :

zabierak 03G115281D - 15 zł

tubka silikonu - 9zł

olej - ??

filtr oleju - ??

czas - w zależności od sprawności i doświadczenia

 

 

UWAGA !! dla wszystkich użytkowników 2.0 TDI jeśli macie przebieg powyżej 150tyś to koniecznie sprawdźcie zabierak (może to nie uleczy waszego motoru, ale na pewno zaoszczędzi dużo kasy).

 

Pozdrawiam

136.jpg

068.jpg

new.jpg

Edytowane przez stani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zakupiłem w serwisie

- zabierak 14zł

- pierścień zabezpieczający 1,22zł

- środek uszczelniający 72zł

Za tydzień wymiana. Jestem bardzo ciekawy w jakim stanie będzie zabierak i gniazdo. Przebieg 165tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja będę to wiedział dziś ^^ BMR przebieg 140tys, 2006r 170KM. :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To daj koniecznie znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To daj koniecznie znać.

niestety dopiero jutro, bo dziś mechanicy się nie wyrobili =]]]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- środek uszczelniający 72zł

 

Co to za środek??

o cenie nie wspomnę:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to za środek??

o cenie nie wspomnę

Pewnie z ASO:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności