maniek230290 Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2010 Jak kazdy wie ceny paliwa sa na dzien dzisiejszy sa ogromny. Na seryjnej skrzyni od vr-ki osiagalem spalanie rzedu trasa 8-9L. miasto 12L. Teraz jezdze na skrzyni od gofra vr5 i spalanie mialo wzrosnac o ok. 1L. a ty niespodzianka. Na trasie min.12L. a miasto ok.20L. . Przyszedl mi ciekawy pomysl a mianowicie na wstawienie skrzyni biegow tez od Gofra ale TDI i 6-biegowa. Mam takie pytanko czy ktos juz to praktykowal i czy to spelnia swoja role. Chodzi glownie o spalanie w trasie. TDI przy predkosci 100Km/h ma ok 2tys.(ja obecnie mam 3tys.). Pewnie do wymiany bedzie przystawka w skrzyni i pewnie trzeba wrzucic linki od gofra bo wybierak inny. Czekam na jakies podpowiedzi. pozdrawiam i wesolych.:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2010 spalanie rzedu trasa 8-9L. miasto 12L. przy vr-ce to i tak nie jest złe spalanie u mnie np np na trasie około 12l a miasto to dochodzi do 20 a nie rzadko ponad to sporo zależy od stylu jazdy a ja nie ukrywam że lobię sobie depnąć a tym bardziej mając taki silnik pod machą a najlepszy sposób na zaoszczędzenie paliwa to zmiana silnika na jakieś 2.0 wtedy będzie na pewno mniej w porównaniu do vr6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2010 wiesz moge wrocic do ori. skrzyni ale denerwuje mnie to ze jej wytrzymalosc jest naganna. a na tej skrzyni co mam to za cholery nie moge zaoszczedzic a o zmianie silnika nie ma mowy. I dlatego mysle nad skrzynia od diesla 6-biegowa... mocna a zarazem powinna byc ekonomiczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #4 Napisano 25 Grudnia 2010 no z wytrzymałością się zgodzę jest masakra około tydzień temu wymieniałem skrzynie ale pytanie jak będzie wyglądała sprawa z przyspieszaniem i v-max czy po prostu ta skrzynie go nie spowolni na spricie do 100 bo nie ukrywam że twój pomysł mi nie nawet zaczyna podoba a nie che stracić dotychczasowej frajdy z vr gdzie pasek kombi wystrzeliwuje z pod świateł zawstydzając niejedno "m3" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #5 Napisano 25 Grudnia 2010 ja ma krotka skrzynei i kuzyna vr-ke wycinam jak chce:) tdi ma pierwsze biegi krotsze niz ori. skrzynia i bedzie napewno szybszy do 100 bo szybciej sie wkreca. a co do v-maxa to obecnie mam 230 i odcinka na 5biegu. na tdi powinien v-max sie zwiekszyc ale zobaczymy. przyklad: kuzyna tdi b5 leci 230 i ma 4.5tys. obrotow a wiadomo ze benzyna ma wiecej obrotow:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #6 Napisano 25 Grudnia 2010 pasek kombi wystrzeliwuje z pod świateł zawstydzając niejedno "m3" Teraz to cię poniosło, stare e34 535 robiło takie vr-y jak chciało, fajnie was ponosi, jedno co jest pewne to strasznie silnik zamuli na starcie taka potężna zmiana przełożenia ---------- Post added at 10:42 ---------- Previous post was at 10:41 ---------- tdi ma pierwsze biegi krotsze niz ori. skrzynia Nie są krótsze popatrz na obrotek do ilu w tedy się silnik kręci, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #7 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) maniek - jak Cię ceny paliwa przerażają - to przerzuć się na tdi . Jak to kedyś stempel napisał jednemu napalonemu na vr6 "to nie zapier..la , to się ledwo toczy" i miał rację. W vr6 tylko dźwięk jest naprawdę fajny. Z tym dieslem to piszę serio . Kup sobie tdi , choćby na AFNie , zrób go na 140PS i objedziesz swojego vra z palcem w nosie przy spalaniu rzędu 8l/100km. Co do BMW , to ze świateł robiłem je jak chciałem (oczywiście te do 3l pojemności), ale ja miałem syncro . Na 3 biegu już mi odjeżdżały Omega MV6 też zostawała w tyle. Ale jeżeli już chodzi o M-ki to vr6 ma je tylko w sferze marzeń . Za to byłem zdziwony jak niektóre diesle mi odjeżdżały. Prawda jest taka , że vr6 w budzie passata się ledwo toczy . Jeszcze w wybebeszonej budzie golfa , to to jakoś jedzie. Serio taniej jest zrobić (szczególnie AWX na 170-180PS )diesla i vr wącha nie tylko spod świateł No chyba , że masz gotówkę na uturbienie , to wtedy można powiedzieć , że będzie to zapier..lać. Pozdrawiam Edytowane 25 Grudnia 2010 przez kuban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #8 Napisano 25 Grudnia 2010 Teraz to cię poniosło m3 w cudzysłowie bo wiem że do prawdziwej m niema co sie startowa ale nie jeden sie przejechał na niepozornym kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #9 Napisano 25 Grudnia 2010 m3 w cudzysłowie bo wiem że do prawdziwej m niema co sie startowa ale nie jeden sie przejechał na niepozornym kombi No teraz to rozumiem, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuman Zgłoś #10 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) Najłatwiej będzie przełożyć całość 5 biegowej skrzyni z TDI do Twojej obudowy z V5 i będziesz miał skrzynię z TDI w VR6 Takie rozwiązanie jest najłatwiejsze, skrzynia 6ka to już spora rzeźba (mocowanie- inna łapa, sprzęgło dwumasowe, przeguby, półosie, wybierak, rozrusznik i kilka drobniejszych) Liczyłem hybrydę na CYP od AFN do mojego nowego silnika i wychodzi jak na obrazkach. Zaznaczam tylko, że prędkości podane sa prędkościami zgodnymi z GPS bo licznikowo na małych kołach jest sporo więcej. Dla mnie CYP odpada bo jest za długi, będę robił hybrydę na bazie jakiejś skrzyni z MK4 TDI bo są znacznie krótsze, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego. Jedyny problem będzie taki, ze słabo się będzie zbierać fabryczne 174 konie przy tak długiej skrzyni, duuuużo gorzej jak na V5. Spalanie na pewno zmaleje. W sumie masz jeszcze jedna opcje. Mianowicie wrzucasz tylko 5 bieg z TDI, nie musiz rozkręcać skrzyni nawet całej. Po zmianie 5 biegu z ASD 0,717 będzie bardzo ekonomiczny na trasie ale będzie przeskok trochę z 4 na 5 czuć w obrotach. Kup sobie tdi , choćby na AFNie , zrób go na 140PS i objedziesz swojego vra z palcem Taa Edytowane 25 Grudnia 2010 przez Kuman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #11 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) Zmień skrzynie na seryjną i na w pełni sprawnym silniku ociągniesz spalanie 8-9l na trasie co jak na ta pojemność wydaje mi się zadowalającym wynikiem i po za tematem VR w budzie 35i to nie jest wyścigówka! Auto jest za ciężkie a w dodatku lekki tył uniemożliwia mu zapierda*anie. Choć dobre opony, gleba i jak już wspominałem wyżej w pełni sprawny silnik wystarczają do dość dynamicznego przemieszczania się z punktu A do B. Jak na konstrukcję z tamtych lat to myślę że 2.8-2.9 jest udanym rozwiązaniem, a na dodatek kultowym o czym świadczy liczne grono sympatyków VR6 Edytowane 25 Grudnia 2010 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #12 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) Kup sobie tdi , choćby na AFNie , zrób go na 140PS i objedziesz swojego vra z palcem w nosie przy spalaniu rzędu 8l/100km. nie lubie jezdzic dieslami.(moze kiedys na stare lata) skrzynia 6ka to już spora rzeźba (mocowanie- inna łapa, sprzęgło dwumasowe, przeguby, półosie, wybierak, rozrusznik i kilka drobniejszych) czyli duzo roboty? a ja sie ma skrzynia do v5 6-biegowa bo tez wystepowala. liczne grono sympatyków VR6 i oto chodzi Mialem juz 2 skrzynie seryjne i spalanie bylo naprawde okej ale w kazdym przypadku rozrywalo mi mechanizm roznicowy. i dlatego mysle nad jakims innym dziwactwem:D Edytowane 28 Grudnia 2010 przez maniek230290 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #13 Napisano 25 Grudnia 2010 mechanizm sam z siebie się nie rozwala! Winny jest kierowca który nieumiejętnie jeździ autem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #14 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) moj przyklad... ja jechalem po naszje krajowej 6 i przy 170 mi strzelil:( kupa dymu i brak biegow... okazalo sie ze rozewalo mechanizm bo wyskoczyl bolec na zebatce.... Edytowane 26 Grudnia 2010 przez maniek230290 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #15 Napisano 25 Grudnia 2010 Tak na prawdę to winny jest za słaby mechanizm różnicowy , który nie został odpowiednio wzmocniony do współpracy z EDS-em. Jak nie poleci róznicowy , to wysypią się łozyska na wałku zdawczym , ale to już nie jest bolączka tylko vr6 , ale wszystkich modeli vw z tego okresu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #16 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) mechanizm sam z siebie się nie rozwala! Winny jest kierowca który nieumiejętnie jeździ autem! Mylisz się dyfer jest po prostu za słaby, rozsypie się po jakimś czasie niezależnie od stylu jazdy. Po prawej widać "raka" na starej satelicie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/632cd9d864377a08.html Oś satelit była już luźna Edytowane 25 Grudnia 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonek_t Zgłoś #17 Napisano 26 Grudnia 2010 Czytając temat tak się zastanawiam czy wymieniać skrzynie automatyczną na manualna w VR6 skoro te manualne tak się sypią. Może jednak pozostać przy automacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2010 Czytając temat tak się zastanawiam czy wymieniać skrzynie automatyczną na manualna w VR6 skoro te manualne tak się sypią. Może jednak pozostać przy automacie? obecna od mk4 jest super wytrzymala ale niestety krotkie przelozenia. automata mialem na poczatku i byla bajka(przyspieszenie,spalanie) no ale to automat mozna sie zanudzic:) powracajac do mojego pytania wiadomocos o skrzyni 6-biegowej od mk4 v5? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonek_t Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2010 Sory za OT... Przyśpieszenie miałeś lepsze na automacie niż na zwykłej skrzyni? W takim wypadku pozostałbym przy automacie, bo właśnie ze względu na przyśpieszenie chciałem ją wymienić. Chociaż faktycznie na tym automacie co mam jak dostanie obrotów to ciągnie niesamowicie. Ale z dołu za bardzo nie che iść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #20 Napisano 26 Grudnia 2010 z tego co czytalem to pasuje skrzynia od r32 tam jest 6 biegowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach