Skocz do zawartości
John3005

Jakie objawy sa gdy jest uszkoczony silniczek krokowy lub sonda lambda

Rekomendowane odpowiedzi

Pomożecie mi określić usterkę? W moim passacie 2.0 2e 115km silnik pracuje na benzynie tylko na wolnych obrotach max do 2000 obr i to jeszcze tak nie równo a lpg pracuje dosć dobrze tylko od 4 tys się muli. Co może być uszkodzone bo mi sie wydaje ze to może być spowodowane przez silniczek krokowy albo sonde lambda. A wy co o tym myslicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A klapa w przepływce się otwiera? Na benzynie tak sie dzieje bez różnicy czy silnik zimny czy ciepły? Używasz proporcjonalnie obu paliw? Jakie obroty utrzymuje silnik na jałowym biegu gdy pracuje na benzynie?

A poza tym reset kompa pewnie wszystko załatwi. i na przyszłość odpalaj zawsze na benzynie i przegazówa na LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy czy silnik zimny czy ciepły jak ciepły to przynajmniej przy odpaleniu nie gaśnie a jak zimny to sekunda i gaśnie dopiero z 2 razem odpala na dobre.

 

---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

 

obroty na jałowym to niecałe 900 i zawsze odpalam na benzynie i przegazówa i na lpg no teraz to przełącznikiem bo na lpg to przy 3tys się przełącza a tyle na benzynie nie uzyskuje.

 

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 21:05 ----------

 

A co do tyj klapy to nie wiem a jak to powinno wyglądać i jak sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotykasz reką przepływki ia druga dodajesz gwałtownie gazu jak poczujesz na przepływce uderzenie to okey jak nie to coś z nią nie tak---szukaj wtedy wątków o niej...a trochę tego będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

John3005

 

silniczek krokowy odpowiada tylko za wolne obroty :)

 

co do przepływki to pierwsze posprawdzaj czy na pewno wszystkie złączki gumeczki, zaworki są pozakładane na 100%. sprawdz odme między kolektorem a przepustnicą od strony grodzi coś powinno być :) u mnie nie było i objawy takie jak opisujesz:) zainstalowałem za żarówkę ( pasowała wielkością i było pod ręką ) i problemy się same rozwiązały :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Sprawdź przepływomierz,nie tylko pod względem mechanicznym ale i elektrycznym,z czasem ścieżka oporowa się wyciera. Ja to już przechodziłem,na benzynie wcale nie chciał jeżdzić, jednak na gazie dobrze chodził,nie przymulał,możesz też sprawdzić czujnik temperatury i szczelność dolotu.Dodam,że wstawiłem przepływomierz od opla:),jest tańszy a silnik pracuje na nim ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Sprawdź przepływomierz,nie tylko pod względem mechanicznym ale i elektrycznym,z czasem ścieżka oporowa się wyciera. Ja to już przechodziłem,na benzynie wcale nie chciał jeżdzić, jednak na gazie dobrze chodził,nie przymulał,możesz też sprawdzić czujnik temperatury i szczelność dolotu.Dodam,że wstawiłem przepływomierz od opla:),jest tańszy a silnik pracuje na nim ok.

od jakiego opla i jaki przepływomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od silnika oplowskiego -2 litry 8 zaworów,montowane w omedze i wektrze. Nr. bosch 0 280 202 202. Pasuje też od peżota 405 z takim silnikiem i można kupić za grosze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sondę lambda łatwo sprawdzić wystarczy woltomierz lub możesz odłączyć wtyczkę wtedy powinien przejść w tryb awaryjny a silniczek krokowy podobno jak jest dobry to po odłączeniu wtyczki powinno auto zgasnąć. poszukaj na necie jak sprawdzić sondę vw .zależy ilu masz przewodową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A bardzo trzeba przerabiać bo taki przepływomierz faktycznie jest 4 razy tanszy a wtyczka bedzie pasowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie - może i dla niektórych głupie - pytanie dot. sondy lambda. Podobno jak jest uszkodzona to silnik pije benzyny jak smok, z grubsza drugie tyle co normalnie. Przynajmniej tak wynika z wielu postów. A jak się jeździ na lpg to spalanie gazu tez powinno być ekstremalnie duże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak się jeździ na lpg to spalanie gazu tez powinno być ekstremalnie duże?

Chyba nie bo dla gazu masz emulator sondy. Ale niech ktoś to zweryfikuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w przepływomierzu Wszystko pasuje bez przeróbek.

Edytowane przez SPIDER447

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem podobny problem.Rozwiązaniem go było zdjęcie z listwy wtryskiwaczy zaworka przelewowego (na końcu listwy)i podłączony jest do niego wężyk z podciśnieniem.Ale zanim go zdejmiesz w celu przedmuchania to zalam przewód paliwowy którym wraca nadmiar paliwa i ściśnij go na chwilę opaską zatrzaskową taką do powieszania instalacji elektrycznej i spróbuj wtedy się przejechać na benzynie.U mnie na wyższych obrotach wskutek zbyt niskiego ciśnienia paliwa(poprzez właśnie cały czas otwarty tenże zaworek)auto ni chciało wogóle jechać.Brak mocy na benzynie i ciągłe szarpanie.Dopiero jak mu zagiąłem nadmiar to dostał odpowiednie ciśnienie na wtrysk.Trzeba wtedy ten zaworek zdemontować i delikatnie go przedmuchać w obu kierunkach bo nieczystości które się w nim mogą znajdować powodują uchylenie membrany która powinna pod ciśnieniem się zamykać i tym samym powodować zwiększone ciśnienie w układzie zasilania.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam doczepie się do tematu,

u mnie coś takiego jest: czasami odpalam auto i gaśnie, aby nie było tak muszę chwilę przytrzymac gaz i tak z 10 sek. pochodzi trzymajac pedał i dopiero wchodzi na obroty,

i po czasie moge puscic pedal i jest ok, co to może byc, głowie się z tym,dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam z tym silnikiem torche inny problem jak odpale auto jest ok mija pare sekund auto zaczyna codzic neirowno(zdecydowanie go zalewa) jak przycisne gaz to czuc jak neirowno chodzi silnik... po 2minutach wszystko jest juz ok

na gazie zawsze jest ok

kable ok kopulka i palec tez, czujnik temperatry sonda i przeplywka tez. macie mzoe jakeis pomysly ?? regulator cisnienia paliwa jest szczelny :) dodatkowy wtryskwiacz tez :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obu powyższych przypadkach szukałbym winy w zubożałej i za bogatej mieszance czyli albo coś dławi dolot albo silnik łapie lewe powietrze, zatem przepustnica ,przepływomierz rura ssąca i zawór wolnych obrotów do przeglądu ewentualnie rurki podciśnienia i ...cała reszta związane z powietrzem. Warto też przejżeć wszystkie złącza i wtyczki elektryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawór wolnych obrotów
jak go sprawdzic co mzoe z nim byc nie tak ?? bo auto zdecydowanie wydaje mi sie ze jednak za malo powietrza deostaje a nie za duzo bo smierdzxi benzyna i swiece cale czarne ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, zależy jaki masz silnik, najczęściej jest to silniczek który uchyla przepustnicę a w 2E jest to zawór który dawkuje dodatkowe powietrze( silniczek pracuje non stop i uchyal przepustnice, zawór też pracuje non stop (brzęczy po przekręceniu zapłonu), a jeśli śmierdzi benzyna to albo robisz krótkie trasy albo masz uwalona sondę ,napięcie zatrzymało sie na bogatej miesznce wtedy nie będziesz miał wolnych obrotów, albo silnik będzie sie dusił i nie bedzie mógł sie wkręcić na wysokie obroty, odłączenie sondy pozwoli aby sterownik nie wariował i wtedy dawka paliwa bedzie optymalna, choć nie ekonomiczna. Także napisz jaki masz silnik to pomyślimy dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik 2.0 2e 1993rok sonde mam nowa wsadzona bo tamta sie wieszalal ale problem jest ciagle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności