lookas76 Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2008 Witam, Jestem przed wymianą płynu hamulcowego, mam urządzenie podciśnieniowe i 1,5 l płynu. Postanowiłem zajrzeć jeszcze do ELSY na procedurę i tam przeczytałem instrukcję, że po roku 2000 kolejność wymiany płynu to LP, PP, LT, PT czyli jest ona dokładnie ODWROTNA od kolejności ogólnie uważanej za prawidłową. Co więcej, z każdego koła należy spuścić równą ilość, tj. po 200ml, czyli ze zbiorniczkiem potrzeba 1l płynu, a przed rokiem 2000 2l płynu. Czy nie brzmi to jak herezja? 1. Więc jak mam to robić? według ELSY czy starej szkoły? 2. Kiedy wymienić płyn ze sprzęgła? Przed hamulcami czy po? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2008 lookas76 proponuję zastosuj się do "starej szkoły".Do wymiany będzie potrzeba 2 - 2,2 litra płynu ( po 400-500ml płynu na jeden zacisk plus siłownik sprzęgła).Układ sprzęgła możesz zrobić na końcu po ukł. hamulcowym.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #3 Napisano 5 Czerwca 2008 1,5 litra w zupełności wystarczy do tego rocznika. Jeszcze ci zostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2008 A czy jest ktoś kto robił wymianę płynu w 3BG wg. ELSY? Podobno w Audi też jest odwrotna kolejność od pewnego rocznika, więc to raczej nie pomyłka. Czy to różnica w budowie pomp ABS? Skąd taka diametralna różnica w ilości płynu potrzebnego do wymiany pomiędzy 3B i 3BG? Jak wytłumaczyć sensownie odwrócenie kolejności wymiany płynu z zacisków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 6 Czerwca 2008 właśnie... też bym chciał wiedzieć. Bo przerabiam temat dość regularnie - co 30 tysięcy, i za każdym razem wychodzi 0.6 - 0.7l z totalnym przelaniem . Wszystko robione wg "starej szkoły". Po wymianie przez pierwsze 200-300 km pedał jest mięciutki jak poduszka i cholernie delikatny. Po 2 tygodniach pedał sztywnieje i robi się "taki jak zwykle" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2008 A czy jest ktoś kto robił wymianę płynu w 3BG wg. ELSY?Podobno w Audi też jest odwrotna kolejność od pewnego rocznika, więc to raczej nie pomyłka. Czy to różnica w budowie pomp ABS? Skąd taka diametralna różnica w ilości płynu potrzebnego do wymiany pomiędzy 3B i 3BG? Jak wytłumaczyć sensownie odwrócenie kolejności wymiany płynu z zacisków? Odnośnie wymiany płynu hamulcowego w 3bg znalazłem w j. angielskim poniższe materiały . Z poniższego opisu wynika ,że wymianę rozpoczynamy od siłownika sprzęgła,następnie prawy i lewy tył oraz prawy i lewy przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2008 A ja mam pytanie, może ktoś patrzył jak to robią w ASO z 3BG i jak jest z tą kolejnością? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2008 A ja mam pytanie, może ktoś patrzył jak to robią w ASO z 3BG i jak jest z tą kolejnością? A czy pozwolą Ci popatrzeć na swoją pracę w A S O ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #9 Napisano 17 Lipca 2008 A czy pozwolą Ci popatrzeć na swoją pracę w A S O ? Ostatnio byłem z kolegą w Olsztynie i przy wymianie klocków hamulcowych w Polo, co prawda za szybą, ale było widać co się tam dzieje poza tym, może ktoś jest na forum kto pracuje w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #10 Napisano 17 Lipca 2008 Odnośnie wymiany płynu hamulcowego w 3bg znalazłem w j. angielskim poniższe materiały .Z poniższego opisu wynika ,że wymianę rozpoczynamy od siłownika sprzęgła,następnie prawy i lewy tył oraz prawy i lewy przód. Kolego co to za materialy? Moge prosic o wiecej tego na maila? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 17 Lipca 2008 Kolego co to za materialy? Moge prosic o wiecej tego na maila? Podaj na PW adres. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #12 Napisano 17 Lipca 2008 Podaj na PW adres. Mogę także prosić na maila: [email protected], ponieważ przymierzam się w niedługim czasie do wymiany płynu z góry dzięki, pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 17 Lipca 2008 Mogę także prosić na maila: , ponieważ przymierzam się w niedługim czasie do wymiany płynu z góry dzięki, pozdr. shel82 ; Poszło ,Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2008 jak wymieniałem u siebie to zaczynałem od przodu (taka informację dostałem od kolegi z ASO), calkowita wymiana plynu to około 1,5L (to w przypadku gdy chce się byc pewnym że napewno starego płynu nie bedzie juz w obiegu) tak zostając przy temacie polecam płyn Motul RBF600 (temp wrzenia 312 stopni) jest to DOT 4 więc w 100% nadaje się. Hamulce sprawne nawet po kilkakrotnym hamowaniu z dużych prędkości lub przy jeździe po górskich drogach ... hamulce mimo że prawie czerwone to plyn zachowuje swoje właściwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2011 Witam, ponieważ chciałem wymienić płyn hamulcowy, a klasyczna metoda przez pompowanie pedałem nie jest wskazana (przynajmniej tak wynika z postów, jakie czytam na forum) pojeździłem po kilku warsztatach i ku mojemu zaskoczeniu wszędzie mówią co innego na forum czytając posty także nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, dlatego wolę zapytać: 1 - czy wymieniając płyn hamulcowy poprzez przetłaczanie przez zbiornik wyrównawczy zapłon ma być włączony (chodzi o włączenie pompy ABS) - tak czy nie? 2 - czy zaczynamy odpowietrzać od siłownika sprzęgła, a potem reszta układu hamulcowego? 3 - czy zaczynamy odpowietrzać kolejno (według starej zasady) koła od PT, LT, PP, LP czy tak jak podaje ELSA, czyli dokładnie odwrotnie LP, PP, LT, PT. Passat jak w opisie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2011 Witam, ponieważ chciałem wymienić płyn hamulcowy, a klasyczna metoda przez pompowanie pedałem nie jest wskazana (przynajmniej tak wynika z postów, jakie czytam na forum) pojeździłem po kilku warsztatach i ku mojemu zaskoczeniu wszędzie mówią co innego na forum czytając posty także nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, dlatego wolę zapytać:1 - czy wymieniając płyn hamulcowy poprzez przetłaczanie przez zbiornik wyrównawczy zapłon ma być włączony (chodzi o włączenie pompy ABS) - tak czy nie? 2 - czy zaczynamy odpowietrzać od siłownika sprzęgła, a potem reszta układu hamulcowego? 3 - czy zaczynamy odpowietrzać kolejno (według starej zasady) koła od PT, LT, PP, LP czy tak jak podaje ELSA, czyli dokładnie odwrotnie LP, PP, LT, PT. Passat jak w opisie... Ja ostatnio jak tobiłem wymiane to zrobiłem tak że 1. zapłon przekręcony aby ABS był włączony 2. odpowietrzałem starą metoda od tyłu zaczynając i wszystko było ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2011 Witam, Radzę się zastanowić co do konieczności wymiany płynu hamulcowego. Najpierw należy go sprawdzić pod kątem ilości wody zawartej w płynie i jego parametrów (koszt 20zł). Po co wyrzucać pieniądze w błoto na bezsensowną wymianę. Z doświadczenia wiem, że w szczelnym układzie przez 5 lat z płynem nic się nie dzieje i ma on parametry płynu nowego. Pamiętajcie że producentom i warsztatom zależy aby wymieniać go jak najczęściej bo mają z tego kasę. Pamiętacie jaka kilka lat temu była nagonka na wymianę amortyzatorów w samochodach najpierw co 60 tyś km, później już co 30 tyś km a nawet jak ktoś wcale nie jeździ to co 3 lata trzeba wymienić. Apeluję o rozsądek. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2011 Witam,Radzę się zastanowić co do konieczności wymiany płynu hamulcowego. Najpierw należy go sprawdzić pod kątem ilości wody zawartej w płynie i jego parametrów (koszt 20zł). Po co wyrzucać pieniądze w błoto na bezsensowną wymianę. Z doświadczenia wiem, że w szczelnym układzie przez 5 lat z płynem nic się nie dzieje i ma on parametry płynu nowego. Pamiętajcie że producentom i warsztatom zależy aby wymieniać go jak najczęściej bo mają z tego kasę. Pamiętacie jaka kilka lat temu była nagonka na wymianę amortyzatorów w samochodach najpierw co 60 tyś km, później już co 30 tyś km a nawet jak ktoś wcale nie jeździ to co 3 lata trzeba wymienić. Apeluję o rozsądek. Pozdrawiam ja musiałem bo odpinałem przewody hamulcowe to potem już wymieniłem i spokój ale masz racje jak jest ok to zostawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #19 Napisano 19 Czerwca 2012 1 - czy wymieniając płyn hamulcowy poprzez przetłaczanie przez zbiornik wyrównawczy zapłon ma być włączony (chodzi o włączenie pompy ABS) - tak czy nie?2 - czy zaczynamy odpowietrzać od siłownika sprzęgła, a potem reszta układu hamulcowego? 3 - czy zaczynamy odpowietrzać kolejno (według starej zasady) koła od PT, LT, PP, LP czy tak jak podaje ELSA, czyli dokładnie odwrotnie LP, PP, LT, PT. Passat jak w opisie... Ja co prawda w leganzie wymieniałem zawsze metodą pompowania przy wyłączonej stacyjce. Gdzieś słyszałem że w autach bez abs wymianę zaczynamy od najdalszego koła od zbiorniczka czyli PT,LT,PP,LP. Natomiast w układach z abs esp itp wymianę zaczynamy od najbliższego koła od pompy abs czyli LP,PP,LT,PT może stąd ta różnica? Wymieniałem zawsze odkręcając odpowietrznik i pompując pedałem do minimum w zbiorniczku i uzupełniałem do max aż leciał czyściutki nowy płyn wtedy tradycyjne odpowietrzenie jedna osoba trzyma wciśnięty pedał druga odkręca odpowietrznik trzy razy powtórzyć i następne koło. Tak robiłem kilka razy i wszystko ok więc może jak nie włączę stacyjki i zrobię tak jak pisałem wyżej w moim pasku to nic się nie stanie a ja będę wiedział co wlałem w układ co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #20 Napisano 19 Czerwca 2012 Ostatnio wymieniałem u siebie płyn metoda podcisnieniowa i zaczełem od przednich kół potem tył i sprzegło.Plyn ate według mnie 1 litr wystarcza w zupełnosci.Po wymianie czuc lekka róznice w hamowaniu oczywiscie na plus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach