Gość CeeKey Zgłoś #1 Napisano 5 Października 2007 Przede wszystkim chce powitać wszystkich użytkowników forum i VW Passat! Mam problem z pewnym hałasem w moim Passaciku. Słychać jakieś "toczenie", coś jakby któraś z opon była walnięta, ale to już sprawdziłem, koła przekładałem w różnych kombinacjach i dalej to samo. Dodam, że właśnie miałem wymieniane tarcze sprzęgła, poduszki pod silnik i skrzynie biegów, klocki hamulcowe, końcówki drążków i sworzeń jakiś przy prawym kole. Mechanik powiedział mi najpierw, że to jakiś w luz w układzie kierwoniczym. Sprawdzone - luzów brak. Następnie stwierdził, że to mechanizm różnicowy skrzyni biegów. Z kolei znajomy z wulkanizacji przy wyważaniu kół powiedział, że to luz na poduszce przy amortyzatorze. Na kole kierownicy czuć delikatne drgania zgrywające się z dzwiękiem, nasilają sie na łukach. Co to do jasnej cho...y może być??? Generalnie jakby ktoś wiedział jakie są objawy gdy szwankuje mech. różnicowy to byłbym wdzięczny. Z niecierpliwością czekam na rady. Pozdrawiam! Czarek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #2 Napisano 5 Października 2007 a jak z łożyskami kół ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #3 Napisano 5 Października 2007 Lewe łożysko zostało też wymienione,dodam że w ciągu roku już 3 razy,ale objawy z łożyskiem były inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojtaho Zgłoś #4 Napisano 5 Października 2007 Stawiam na łożysko amortyzatora (oczywiście z przodu!). pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #5 Napisano 5 Października 2007 A czy dźwięk nasila się przy mocno skręconych kołach? Prawdopodobnie przegub któryś zewnętrzny Ci "leci", ale jeszcze nie padł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2007 A czy dźwięk nasila się przy mocno skręconych kołach?Prawdopodobnie przegub któryś zewnętrzny Ci "leci", ale jeszcze nie padł... Nasila się, ale nie aż tak bardzo, podczas jazdy po łuku, wydaje mi się że bardziej gd skręcam w lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2007 CeeKey, w pierwszym poście napisałeś, że min. zmieniałeś skrzynię. Czy te dziwne dźwięki pojawiły się po wymianie, czy były już wcześniej? Jeśli były też przed wymianą, szukaj w tym co nie było robione (przeguby, łożyska kół przednich i tylnych) a jeśli pojawiły się po wymianie - skup sie na elementach wymienionych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 8 Października 2007 jesli skrecasz i slyszysz huczenie pulsujace to prawdopodobnie lozyska w kielichach amorow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2007 Wymieniałem poduszki pod silnik i pod skrzynię biegów A dzwięk był już wcześniej. GDYBY JESZCZE KTOŚ MI NAPISAŁ JAKIE SĄ OBJAWY GDY NAWALA MECHANIZM RÓŻNICOWY SKRZYNI BIEGÓW TO BĘDĘ WDZIĘCZNY . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #10 Napisano 11 Października 2007 GDYBY JESZCZE KTOŚ MI NAPISAŁ JAKIE SĄ OBJAWY GDY NAWALA MECHANIZM RÓŻNICOWY SKRZYNI BIEGÓW TO BĘDĘ WDZIĘCZNY Wzmożony hałas podczas przyspieszania.No a jak nawali całkowicie to może się nawet rozsypać blokując koła itd. Olej w skrzyni jest? Ja bym zaczął od wymiany łożyska w kole (tego którego nie wymieniałeś). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2007 Olej jest w skrzynce. A buczy i podczas przyśpieszania i na luzie. Ostatnio zauważyłem, że bardziej pulsuje na lewych zakrętach i wtedy trochę mocniej czuc na kierownicy, więc mam nadzieję, że to nie mechanizm różnicowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #12 Napisano 18 Października 2007 Witam, auto znow u mechanika bo buczenie a raczej dzwiek typu "bicie" (jakby bylo cos luzne i sie przesuwalo lewo-prawo) sie nasililo!!! Mechnik stwierdzil ze to skrzynia biegow. Ale jakos mi sie w to nie chce wierzyc bo: - biegi w chodza bez problemu -"bicie" zaczyna sie od samego poczatku jazdy i obojętnie czy jade na biegu czy na luzie caly czas bije Wkurzam sie bo silnika nie slychac nic a nic a tylko od spodu gdzies spod silnika slychac ten dziwny dzwiek "bicie" Czy mozliwe ze jest to skrzynia biegow skoro ów dzwiek slychac i na bieu i na luzie?? Prosze o odpowiedz Karina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #13 Napisano 19 Października 2007 Witam, auto znow u mechanika bo buczenie a raczej dzwiek typu "bicie" (jakby bylo cos luzne i sie przesuwalo lewo-prawo) sie nasililo!!!Mechnik stwierdzil ze to skrzynia biegow. Ale jakos mi sie w to nie chce wierzyc bo: - biegi w chodza bez problemu -"bicie" zaczyna sie od samego poczatku jazdy i obojętnie czy jade na biegu czy na luzie caly czas bije Wkurzam sie bo silnika nie slychac nic a nic a tylko od spodu gdzies spod silnika slychac ten dziwny dzwiek "bicie" Czy mozliwe ze jest to skrzynia biegow skoro ów dzwiek slychac i na bieu i na luzie?? CeeKey - witaj w klubie; mam dokładnie to samo. Wyważałem powtórnie koła - nic nie pomogło (mimo, że wyważenie się zmieniło), teraz będę wymieniał przegub - zobaczymy. Mechanik stwierdził, że satelity tez już mają pewien luz i może stąd - ale jak to możliwe, że satelity i przegub tak nagle padły, bo i dźwięk pojawił się nagle (i to nie podczas jazdy, tylko po porannym ruszeniu). Jak wreszcie znajdę przyczynę, to zapodam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #14 Napisano 19 Października 2007 Cóż, ja mam przy biegu jałowym silnika (auto stoi) stukanie od strony skrzyni. Takie głuche puk, puk, puk. Na razie się tym nie przejmuję Bardziej martwi mnie luz na dyfrze skrzyni (końcówki wychodzące ze skrzyni już mają spory luz, widać jak się ruszają na boki). Mam też efekt chrobotania i bicia na kierownicy przy dodawaniu gazu Ponadto pojawiły się pojedyncze puknięcia przy ruszaniu na skręconych kołach. Ponieważ mam w zasadzie cały zawias z przodu nowy (silentblocki wahaczy, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, sworznie, końcówki drążków kierowniczych bo wewnętrzne przeguby zdrowe, amorki, łożyska amortyzatorów, łożyska kół przednich ) to skupiłem się na półosiach i skrzyni. U mnie na 100% mam duże luzy w lewym przegubie zewnętrznym i wyjechany przegub wewnętrzny (na bieżniach kulek w korpusie przegubu już się kratery porobiły - sprawdziłem przy wymianie uszkodzonej manszety. Na wiosnę (jeśli wytrzyma to do wiosny) wymieniam przeguby (wszystkie), bo skoro poleciały dwa na jednej półośce, pewnikiem pozostałe też już są wytłuczone. Spróbuję też wytargać skrzynię i zrobić przy niej co nieco, bo generalnie biegi wchodzą ładnie (no może poza jedynką, ale to się synchronizatorek wymieni), tylko ten luz na dyfrze, może coś się uda z niej jeszcze zrobić. W Waszym przypadku też stawiałbym na przeguby. Jeśli nie terkocze nic przy skręconych kołach, to najpewniej poleciały wewnętrzne przeguby a ich drgania przenoszą sie przez półośkę na koło, bo przegub zewnętrzny jest sztywno związany z kołem (nie ma luzu osiowego), a wewnętrzny umożliwia półośce wysuwanie i wsuwanie się z korpusu przegubu (w granicach dopuszczalnych ze względu na konstrukcję przegubu). Jeśli bieżnie kulek są poorane, to wtedy wewnętrzna część przegubu nie kręci się gładko, tylko jest szarpana na boki, a te szarpania przenoszą się na koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 20 Października 2007 CeeKey, mozliwe że skrzynia ale... ...u mnie było podobnie, wymieniłem łozysko w prawym kole i ucichło. Okazało się że łozysko było w rozsypce i stąd te dzwięki... Sprawdź to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #16 Napisano 20 Października 2007 Lozysko juz 3 raz bylo wymieniane prosilem o wymiane piasty ale nie chcieli wymienic bo stwierdzili ze jest ok hmmm... Wzielam auto od mechanika i dzis jade do kolejnego podobno jest niezly - zobaczymy co mi powie. A tak dodatkowo po wymiany tarczy sprzegla piszczy mi cos w silniku jak dodaje gazu i dzwiek nie ustaje jest tak samo na kazdym biegu i na luzie - dopiero jak wciskam sprzeglo jest spokoj ktos wie co to?? Pozdrawiam Karina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #17 Napisano 20 Października 2007 i jeszcze jedno dzwiek "bicie" to normalnie robi takie wrazenie jak by kola mialy odpasc albo byla pana i se opona latala na feli prawo - lewo , lewo - prawo normalnie wkUr.....ce to jest cale kola byly przekladane z innego passata i jest to samo wiec to nie kola nie opony nie fele nic z kolami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roku66 Zgłoś #18 Napisano 21 Października 2007 spróbuj sprawdzić przegub wewnętrzny, ale zdaje się bez wyjęcia się nie da sprawdź też ciężarek na półosi ale najprędzej ,któryś przegub wewnętrzny //scalone - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #19 Napisano 21 Października 2007 CeeKey, dokładnie jak pisze roku66, sprawdź przegub wewnętrzny. Mam podobne objawy i ja na 100% mam przegub wewnętrzny rozwalony. Miałem uszkodzoną manszetę i za późno się zorientowałem, przy wymianie manszety przeczyściłem przegub, przekonałem się, że jest kaput, zasmarowałem i szukam nowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #20 Napisano 21 Października 2007 eśli nie terkocze nic przy skręconych kołach, to najpewniej poleciały wewnętrzne przeguby a ich drgania przenoszą sie przez półośkę na koło, bo przegub zewnętrzny jest sztywno związany z kołem (nie ma luzu osiowego), a wewnętrzny umożliwia półośce wysuwanie i wsuwanie się z korpusu przegubu (w granicach dopuszczalnych ze względu na konstrukcję przegubu) Witam. -uki- mam rozumieć, że zewnętrzny przegub (przy kołach) jest niewymienialny??? To dlaczego mechanik powiedział o jego wymianie, a w sklepiszonku sprzedają takowe (przynajmniej tak powiedzieli)? I drugie - jeśli tylko wewnętrzne są możliwe do wymiany, to dużo z tym roboty? Skrzynie trzeba zrzucać, czy nie - oświeć mnie w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach