Skocz do zawartości
Gość CeeKey

[ skrzynia] Mechanizm różnicowy, jakie objawy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zarówno zewnetrzny jak i wewnetrzny są wymienialne . Koledze z tym "sztywnym zwiazaniem " chodzilo zapewne o to ze przegub jest przykrecony na sztywno do piasty.

 

Do wymiany wewnetrznego skrzyni wymontowywac nie trzeba . Roboty specjalnie duzo tez nie ma ( trzeba tylko posiadac klucze z koncówką TORX ) .

 

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Nie, jest jak najbardziej wymienialny, tylko jest sztywno połączony z kołem ze względu na swoją konstrukcję. Nie ma w nim luzu wzdłużnego (z perspektywy półosi patrząc). Jak są drgania odczuwalne na kierownicy, to znaczy, że koło musi doznawać drgań poprzecznych, czyli wzdłuż półośki. Luz w przegubie zewnętrznym raczej by tego nie spowodował, to (moim zdaniem i na moją techniczną wiedzę na temat konstrukcji tych przegubów) może powodować tylko przegub wewnętrzny.

Przy wymianie wewnętrznego nie trzeba wywalać skrzyni.

Trzeba:

1. Odkręcić nakrętkę półosi.

2. Podnieść przód auta i zdjąć koło.

3. Odkręcić śrubę mocującą sworzeń do zwrotnicy.

4. Dla wygodniejszego demontażu odkręcić łącznik stabilizatora.

5. Zdjąć kolumnę ze sworznia i odchylić w bok, wyciągając jednocześnie końcówkę półosi (a w zasadzie końcówkę przegubu zewnętrzneg0) z piasty.

6. Odkręcić 6 śrub mocujących przegub wewnętrzny do tarczy zabierakowej przy skrzyni biegów.

7. Wyjąć półoś.

8. Wymienić przeguby.

9. Złożyć w kolejności odwrotnej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-uki- wielkie dzięki! Od razu widać, że znasz się na temacie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey

Widze ze chyba trafiliscie, bylam u nowego mechanika i tez stwierdzil ze przegub wewnetrzny jest suchy. W sobote jedziemy na robote zobaczymy czy sie poprawi :)

Oby to bylo tylko to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Nie "trafiliście", tylko "trochi" trzeba pogłówkować i obejrzeć konstrukcję. Wyciągnąć wnioski i... wszystko jasne :)

Ja się też pewnie w weekend za swoje przeguby zabiorę, bo jak jechałem po trasie, to przy wciskaniu gazu wydawały odgłos w stylu "odpuść albo pierdzielnę" :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey

ehh, z przegubami wszystko wporządku, sprawdzone półośki, też ok.

 

Wychodzi na to że sypie się łożysko na wałku w skrzyni :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poruszam ten problem jeszcze raz!

W moim pasku wlasnie wystapilo takie dziwne wycie albo mozna to rownie dobrze nazwac jakims ocieraniem. Wystepuje ono tylko przy jezdzie na wprost oraz skrecie w prawo a jak robie łuk w lewo jest cisza.

Jakie macie Panowie pomysly co to moze byc? Czy to jest mechanizm różnicowy czy moze cos innego.

Za wszelkie informacje z gory dziekuje!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przy podjeżdżaniu pod krawężnik też stuka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie!ten glos slyszac dopiero jak jade ponizej 30km/h a przy mniejszych predkosciach jest prawie nieslyszalny. wraz ze wzrostem V nasila sie i jest tak samo slyszalny przy jezdzie na luzie jai i normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z.

No to mam dokładnie to samo. Jak jadę w lewo to jest cicho. Wycie wyrażnie pochodzi z lewej strony. Podkładałem dwie inne piasty i qpa. Raczej chyba wyluczam żeby jakiś przegub tak wył, nigdy się z tym nie spotkałem i nie słyszałem o tym. Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś oświeci. Pozostaje łożysko na mechaniźmie różnicowym w skrzyni biegów. Wycie ustępuje gdy skręcamy w lewo ponieważ wtedy większa moc jest przekazywana na prawe koło. Lewe sobie trochę odpoczywa, mniejszy jest nacisk na lewe łożysko i mniejsze wycie.

 

A teraz pytanko: jaki koszt wymiany łożyska we własnym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey

No witam po przerwie

 

u mnie dalej to samo, Passek stoi w warsztacie i czeka na diagnoze dokładną :/

 

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kantor

Witam wszystkich

 

mam dokładnie taki problem w pasku B4 Kombi 1,9TDI jak:

crow444 Poruszam ten problem jeszcze raz!

W moim pasku wlasnie wystapilo takie dziwne wycie albo mozna to rownie dobrze nazwac jakims ocieraniem. Wystepuje ono tylko przy jezdzie na wprost oraz skrecie w prawo a jak robie łuk w lewo jest cisza.

Jakie macie Panowie pomysly co to moze byc? Czy to jest mechanizm różnicowy czy moze cos innego.

Za wszelkie informacje z gory dziekuje!!!!

crow444 nie!ten glos slyszac dopiero jak jade ponizej 30km/h a przy mniejszych predkosciach jest prawie nieslyszalny. wraz ze wzrostem V nasila sie i jest tak samo slyszalny przy jezdzie na luzie jai i normalnie.
Znaczy dźwięk nie jest taki straszny po prostu wkurzający (tak jakby łożysko pracujące na sucho) tylko w sytuacjach jakie opisał crow444

 

Czy ktoś wie co to za usterka - uszkodzenie? Janusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Halas jest z przodu czy z tylu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kantor
zuczek727 Halas jest z przodu czy z tylu??
zdecydowanie z przodu co do strony to nie mam pewności. Hałas - szum jest podczas jazdy na wprost oraz w prawo. Wyglada to mniej więcej tak jadę na wprost powiedzmy ok 30-50km/h i szumi wystarczy lekko skręcić kierownicą w lewo i szum znika - powrót do jazdy na wprost i znowu szumiicon8.gif

 

Czy ktoś wie co to może być nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać dobrych części? Passata posiadam od ok dwóch miesięcy szumi od ok dwóch tygodni. Nie jest to wina kół zaczęło szumieć na letnich od tygodnia mam zimowe (wymienione całe koła nie tylko opony) i dalej to samo :-(

Łożysko lewego koła?

Czy coś z łożyskiem mechanizmu różnicowego?

 

Janusz

Edytowane przez kantor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kantor

witam

 

Nadal nie potrafię znaleźć przyczyny szumu - hałasu

 

 

mam dokładnie taki problem w pasku B4 Kombi 1,9TDI jak:

Cytat:

crow444 Poruszam ten problem jeszcze raz!

W moim pasku wlasnie wystapilo takie dziwne wycie albo mozna to rownie dobrze nazwac jakims ocieraniem. Wystepuje ono tylko przy jezdzie na wprost oraz skrecie w prawo a jak robie łuk w lewo jest cisza.

Jakie macie Panowie pomysly co to moze byc? Czy to jest mechanizm różnicowy czy moze cos innego.

Za wszelkie informacje z gory dziekuje!!!!

Cytat:

crow444 nie!ten glos slyszac dopiero jak jade ponizej 30km/h a przy mniejszych predkosciach jest prawie nieslyszalny. wraz ze wzrostem V nasila sie i jest tak samo slyszalny przy jezdzie na luzie jai i normalnie.

Znaczy dźwięk nie jest taki straszny po prostu wkurzający (tak jakby łożysko pracujące na sucho) tylko w sytuacjach jakie opisał crow444

niestety nasi mechanicy są .... u każdego inna diagnoza.

Przepraszam za nieedytowanie posta ale nie potrafię znaleźć odpowiedzi... Dlatego podbiłem temat

Na razie jeżdżę ale boję się co się moze stać przy dalszym wyjeździe

 

proszę o pomoc

Janusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kantor - łożysko lewego koła..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez wydaje mi sie ze to lozysko......odciazone lozysko nie szumi,obciazone(podczas skretu w prawo i jazdy prosto)halasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdecydowanie z przodu co do strony to nie mam pewności. Hałas - szum jest podczas jazdy na wprost oraz w prawo. Wyglada to mniej więcej tak jadę na wprost powiedzmy ok 30-50km/h i szumi wystarczy lekko skręcić kierownicą w lewo i szum znika - powrót do jazdy na wprost i znowu szumiicon8.gif

 

Czy ktoś wie co to może być nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać dobrych części? Passata posiadam od ok dwóch miesięcy szumi od ok dwóch tygodni. Nie jest to wina kół zaczęło szumieć na letnich od tygodnia mam zimowe (wymienione całe koła nie tylko opony) i dalej to samo :-(

Łożysko lewego koła?

Czy coś z łożyskiem mechanizmu różnicowego?

 

Janusz

 

 

 

Mam paska z 2002 i od około sierpnia też nasilał mi sie taki dzwięk, ni to wycie, ni to gwizd. Zaczyna sie przy 60km/h i wyżej. Do 60km/h jest cisza. Wymieniłem już prawą półoś razem z przegubami (na używaną, ale bez luzów),bo mechanik stwierdził ze to przegub wewnetrzny ma luz i powoduje wycie. Jednak to nie było to. Po wymianie stwierdził ze to prawdopodobnie łożyska na wałku głównym w skrzyni biegów, coś z mechanizmem róznicowym. Nie opłaca sie tego robić, lepiej poszukać innej skrzyni. Mam skrzynie 6-biegową, to trochę pociągnie po kieszeni. Zdaje mi sie ze słychac to bardziej z prawej strony przód, nie wiem czy wymienić prawe łóżysko w kole, czy tylko blefuje. Jeżdże za granice na dłuższe trasy i chciałbym to zrobić, bo nigdy nie wiadomo. Co obstawiacie? Skrzynia? Łożysko koła? Lub widze ze siadają tez łożyska w amortyzatorach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutek

witam

ja jakiś czas temu też miałem taki głośne wycie okazało się że to łożysko w kole myslałem ze to skrzynia ale postawiłem auto na lewarku i dobrze się przysłuchałem okazało się że właśnie łozysko i u mnie było jeszcze jak chamowałem to strasznie wyło pozdrawiam mam nadzieje ze pomogłem komuś z was

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne! Jeśli ktoś ma te same objawy, to łożyska w skrzyni do wymiany, wymieniłem całą skrzynie i cisza! Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności