kielon.m Zgłoś #61 Napisano 23 Maja 2011 Witam. Ja znowu mam duzy luz na dyfrze co za tym idzie podczas naglego puszczenia gazu passek robi "kangurki" wiecie o co mi chodzi najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu. Myslalem ze to przeguby albo poduszki ale niestety to nie to Probujac ruszac samymi polosiami czuc dosyc spory luz na roznicowym. Wie ktos moze co sie sypie? czy to kolo sloneczne z walkiem atakujacym a moze satelity?? Prosze o jakies porady co to moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #62 Napisano 23 Maja 2011 satelity w czasie jazdy slychac stuk i szarpanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #63 Napisano 23 Maja 2011 w czasie jazdy wszystko jest ok. Jedynie co zauwazylem to na jedynce jak pociagne go troszke na obrotach to slychac taki dziwny jek jakimozna bylo uslyszec kiedys w starych ikarusach:) ile moze kosztowac taka naprawa imoze ktos zna jakis dobry warsztat skrzyniowy na slasku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #64 Napisano 23 Maja 2011 Probujac ruszac samymi polosiami czuc dosyc spory luz na roznicowym Luz osiowy czy góra-dół? Cieknie olej spod kielichów wychodzących ze skrzyni? Jak masz luz osiowy to przeguby zewnętrzne siadają a jak spory góra dół to faktycznie skrzynia. Poziom oleju w normie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #65 Napisano 24 Maja 2011 Luz osiowy czy góra-dół?Cieknie olej spod kielichów wychodzących ze skrzyni? Jak masz luz osiowy to przeguby zewnętrzne siadają a jak spory góra dół to faktycznie skrzynia. Poziom oleju w normie? Luz jest tylko osiowy, nie ma zadnych wyciekow, poziom oleju ok. lebow mysle ze to skrzynia bo kiedy obracam polosiami to wskrajnym ich luzie osiowym slychac taki charakterystyczny stuk zab o zab kol zebatych- wieszo co mi chodzi Sprawdze jeszcze te przeguby bo w sumie to wolabym wymienic je niz skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #66 Napisano 24 Maja 2011 obracam polosiami to wskrajnym ich luzie osiowym slychac taki charakterystyczny stuk zab o zab kol zebatych- wieszo co mi chodz Luz osiowy tzn. szarpiesz półośkę po jej osi czyli od przegubu do przegubu i wtedy luz może wynosić delikatne milimetry. Jeśli jest większy to zewnętrzny przegub do wymiany. Ty natomiast myślisz o luzie na kołach zębatych w skrzyni czyli tak jakbyś kręcił kołem, standardem jest że będzie wtedy odgłos uderzenia o siebie kół zębatych. No ale skoro skrzynia zaczyna "rzęzić" to stawiam na wyrąbane w niej łożyska , być może te na układzie różnicowym.Idzie to zrobić (dla zapaleńców...)...ale czasem szybciej drugą skrzynię sią znajdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #67 Napisano 29 Maja 2011 Mam prosbe o porade jak sprawdzic stan ukladu roznicowego poniewaz przy puszczeniu gazu i dodaniu czuje takie 'kangurki', jak ktos tu wczesniej to nazwal, z perspektywy mojej czyli kierowcy nie da sie jechac komfortowo, wymienilem przegub zewnetrzny ktory mi halasowal na skrętach i juz sie uspokoilo, podnosilem paszczaka na lewarku i krecilem kolem lewo prawo, tylko kwestia jest taka jak ono sie powinno zachowywac?, bo na luzie czuje jakis tam niby luz i po chwili jest opor, moze macie info jak to zdiagnozowac, bo przymierzam sie do szukania skrzyni, biegi mi wchodza dobrze, sprzeglo nie halasuje i nie ślizga bo sprawdzalem ruszajac z 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #68 Napisano 30 Maja 2011 przy puszczeniu gazu i dodaniu czuje takie 'kangurki' Sprawdź luzy w przednim zawieszeniu i poduchy pod silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #69 Napisano 30 Maja 2011 Poduszki wymienilem dwie przednia i ta od strony pasazera, jakby ta pod skrzynia byla siadnieta to chyba bym czul jak chodzi mi lewarek po dodaniu lub ujeciu gazu a on siedzi i nic, sobie z tego nie robi, wiec zostawiam w spokoju;) Co konkretnie moze byc w zawieszeniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #70 Napisano 30 Maja 2011 Co konkretnie moze byc w zawieszeniu ? Tuleja metalowo gumowa, a konkretniej ta bliżej kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #71 Napisano 30 Maja 2011 Chodzi o tuleję wahacza? Sprawdze to jak najszybciej, dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #72 Napisano 30 Maja 2011 Sprawdze to jak najszybciej To posprawdzaj też końcówki drążka kierowniczego i sworzeń zwrotnicy-przykręcany do wahacza. Uzyj do tego jakiejś "brechy" i podważaj tak aby stwierdzic czy są luzy na tych elementach. A z jaką siłą dokręciłeś piastę po wymianie przegubu? Takie przyszarpywanie przy dodawaniu gazu jak i jego ujmowaniu to też może być coś nie tak z pracą silnika---ale to już inny temat... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #73 Napisano 30 Maja 2011 Z przegubem jest moim zdaniem wszystko dobrze i z dokreceniem piasty tez bo to szarpniecie mam juz od dluzszego czasu, a objawia sie to tym ze puszczenie gwaltowniejsze gazu - czuje szarpniecie a jak dodam to tak jakby na dwa razy lapalo i jedzie dalej, jak delikatnie przeprowadze te operacje to ledwo czuc szarpniecie. Zobacze to zawieszenie, dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #74 Napisano 30 Maja 2011 ja mam to samo...poduchy wymienione i całe zawieszenie też zrobione, że żadnych luzów nie ma... Jak wzięliśmy go na lewarek i puściliśmy na 3-cim biegu to było słychać rzęcholenie w skrzyni i jak jadę tak 30-40 na 2-gim biegu i gwałtownie puszcze gaz to szarpie i słychać przy otwartej szybie w momencie puszczenia gazu 2-3 stuki i wydaje się nam że do różnicówka się już sypie i to przez to tak szarpie... (mam nadzieję, że mnie zrozumieliście 2 piwka wypiłem i tak mi się nieskładnie pisze:D) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalcerz Zgłoś #75 Napisano 26 Listopada 2011 witam wszytkich.czy ktos spotkal sie z przypadkiem, zeby przy podniesinym aucie na luzie jedno kolo sie krecilo ,a drugie nie.dodam ze mam lekkie buczenie przy wyzszych predkosciach,zarowno na biegu ,jak i na luzie.czy tomechanizm roznicowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #76 Napisano 26 Listopada 2011 przy podniesinym aucie na luzie jedno kolo sie krecilo ,a drugie nie Całkowicie naturalna rzecz, po to właśnie jest jest różnicowy..napędza koło które chwilowo ma mniejsze obciążenie... ze mam lekkie buczenie przy wyzszych predkosciach,zarowno na biegu ,jak i na luzie.czy tomechanizm roznicowy? Nie to będzie łożysko w kole...wyjace łozysko rezonuje na całe układ napedowy, podnieś jedna stronę włacz dwójke i słuchaj, potem druga stronę i słuchaj ,w ten sposób zdiagnozujesz czy to łożysko w kole i na którym kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ATi Zgłoś #77 Napisano 15 Maja 2012 witam.mam pasata b3 1.8 rp,wczoraj wymieniłem przegub zewnetrzny lewy,i osłone na prawym,co za tym idzie ściągałem prawy,wymieniałem łożyska w piastach,po złożeniu w całość, przejechałem 10 m po podwórku i samochóch stanął gdy próbuje wrzucić jakikolwiek bieg jest takie jakby zgrzytnięcie a samochód stoi. wymieniałem przegub bez wyciagania całej pół osi, czy możliwe ze przy nabijaniu nowych uszkodziłem mechanizm,badz skrzynie? jak to sprawdzic? prosiłbym o jak najszybsza odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #78 Napisano 15 Maja 2012 czy możliwe ze przy nabijaniu nowych uszkodziłem mechanizm,badz skrzynie? Co najwyżej przez przypadek wysunał Ci się kielich ze skrzyni...a przy nasuwaniu nowego przegubu jeśli nie wskoczył z powrotem to węwnętrzny przegub zniwelował luz...a ma on spory zakres pracy od skrzyni do koła. Wystarczy lewarek i zajrzeć ...ale powinieneś już zdiagnozować przyczynę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ATi Zgłoś #79 Napisano 15 Maja 2012 no niestety poleciał przegub wewnetrzny(rozsypało sie to co trzyma kulki w środku obudowy),tak wiec dzieki za podopowiedz pozdrawiam,mam nadzieje ze na nowym komplecie(GKN zew i wew) zrobie wiecej niż 30tys jak na metteli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agusia822 Zgłoś #80 Napisano 11 Czerwca 2012 Witam Sprawa dotyczy luzow na polosiach tzn. luz dotyczy flansz ktore wychodza ze skrzyni do ktorych przykrecamy przeguby wewnetrzne sam luz jest wzdluzny jak poprzeczny (co do osi jakies ok 2-4 mm trudno mi to okreslic tak na oko). czy to normalny luz??? gdyz slyszalem ze ta skrzynia w passacie tak ma!!! dodam ze zadnych wyciekow nie ma ze skrzyni simering trzyma olej w skrzyni. dodam ze nie dawno auto mi zgaslo przeliczylam sie z obrotami silnika i strasznie szarpło i passek stanal. czy moglo sie cos uszkodzic w skrzyni tzn. moze mechanizm roznicowy? i stad te luzy na flanszach polosi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach