Skocz do zawartości
sygar

Paliwo typu Ultimate a DPF

Rekomendowane odpowiedzi

Troche ostatnio szukam po internecie i forum wiadomości na temat tankowania paliwa typu ultimate przy obecnym w passacie CR filtra DPF.Zbyt duzo informacji w tym temacie nie moge znaleźć.Może ktos z was odpowiedział by mi na to pytanie może ma jakieś doświadczenia w tym temacie.Z góry dziekuje:):mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem pewien czas na "Shell-Ultimate" (-dla testu!) i stwierdzilem ze:

-duzo kosztuje...

-nic nie oszczedza w spalaniu...

-zadnych zmian w zapalaniu "na zimno", jak i "na cieplo"...

-zadnych pozytywnych i negatywnych zmian w pracy i eksploatacji pojazdu!

 

Dlatego:

 

-juz na nim nie jezdze...

-uwazam to JEDYNIE za "Gag reklamowy" i "trzepanie kasiory" przez koncerny paliwowe...

-jest juz wiele testów na ten temat n.p. w niemczech (-n.p. ADAC), które pokazuja ze paliwa Ultimate DEFINITYWNIE NIC NIE DAJA :bleble ...

 

 

-pozdrawiam!

 

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co Ultimate/nieUltimate ma do fiitra DPF?

 

Ja tam od nowości leję BP Ultimate. Mam nalatane 70kkm i żadnych skutków ubocznych. A być może coś tam się mniej zużywa... Nie wiem, ile spala normalnego ON, bo na normalnym nie jeżdżę. A że zazwyczaj jeżdżę spokojnie i w sumie niewiele po mieście, to tego Ultimate'a spala mi średnio 5,5 l/setkę i na baku przejeżdżam grubo ponad tysiaka. A nuż to wina lepszego paliwa? Generalnie samochód sprawuje się 100% bezawaryjnie, nawet raz nie był w serwisie z powodu jakiejkolwiek usterki (wbrew temu, co niektórzy tutaj głoszą). I z tą drogością, to nie przesadzajmy... 30 groszy różnicy na litrze daje kilkanaście złotych różnicy na baku. Bez jaj. A przynajmniej mam spokojne sumienie, że to nie jest gnojówka wymieszana z wodą, która może zapchać coś w układzie zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tam od nowości leję BP Ultimate. Mam nalatane 70kkm i żadnych skutków ubocznych. A być może coś tam się mniej zużywa... Nie wiem, ile spala normalnego ON, bo na normalnym nie jeżdżę. A że zazwyczaj jeżdżę spokojnie i w sumie niewiele po mieście, to tego Ultimate'a spala mi średnio 5,5 l/setkę i na baku przejeżdżam grubo ponad tysiaka. A nuż to wina lepszego paliwa? Generalnie samochód sprawuje się 100% bezawaryjnie, nawet raz nie był w serwisie z powodu jakiejkolwiek usterki (wbrew temu, co niektórzy tutaj głoszą). I z tą drogością, to nie przesadzajmy... 30 groszy różnicy na litrze daje kilkanaście złotych różnicy na baku. Bez jaj. A przynajmniej mam spokojne sumienie, że to nie jest gnojówka wymieszana z wodą, która może zapchać coś w układzie zasilania.

W poprzednim Passacie tankowałem ON Shell V-Power... Zostawiałem więcej kasy na stacji paliw żyjąc w nadziei, że tankuję rzeczywiście porządne paliwo... No i po 25tkm siadła mi pompa wtryskowa, która nota bene była wymieniona przez Niemca na nową przed sprzedażą auta (sprawdzone w ASO).

W ten sposób wyleczyłem się szybciutko z paliwa "lepszej jakości". Szkoda na to kasy i tyle.

Passat po regeneracji pompy zrobił już 75tkm na zwykłym ON :) Policzcie sobie teraz ile kasy przez tych 75tkm zostało w kieszeni, biorąc pod uwagę, że to był V6TDI :)

Także moim zdaniem nie ma sensu tankować paliw typu Ultimate. Lejcie zwykły ON. Pilnujcie tylko regularnej wymiany filtra paliwa-niezależnie od typu ON.

Teraz śmigam kolejnym Paskiem, leję zwykły ON i wolę kupić sobie kawę i inne rzeczy na stacji paliw zamiast dopłacać do Ultimate. Przez rok w ten sposób będę w stanie odłożyć np. na elektrycznie zamykaną klapę bagażnika-i to tylko ze względu na różnicę w cenie między zwykłym a "lepszym" ON ;)

Tak na marginesie-Majosa, na zwykłym ON w trasie też robię 1100km, zanim zaświeci mi rezerwa, a weź pod uwagę, że u mnie DSG siedzi. Także wątpię, żeby to zużycie paliwa u Ciebie było skutkiem jazdy na paliwie "lepszej jakości"-to zależy od stylu jazdy-ale nie o tym ten temat.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co Ultimate/nieUltimate ma do fiitra DPF?

 

...

A przynajmniej mam spokojne sumienie, że to nie jest gnojówka wymieszana z wodą, która może zapchać coś w układzie zasilania.

 

-wiara góry ponoc przenosic pomaga :hyhy...!

-a ja "w tej branzy", to juz ABSOLUTNIE NIKOMU nie wierze i "duzo musi jeszcze wody w pieknej, naszej Wisle uplynac", zanim zaczne to robic :takiego...!

-"chrzcili", "chrzcza" i "chrzcic" juz chyba zawsze gdzies tam u nas (-czytaj: w Polsce!) beda :devil ... !

-taki ten nasz Naród i takie jego juz "nawyki" :dolamam ...!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

ja tam zgadzam się z Jackiem88. parę lat jeżdziłem zawodowo i jestem przekonany, że te ponoć lepsze oleje napędowe to pic... Trzeba unikac podejrzanych stacji i tyle w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam że przez cały czas jeździłem na zwykłym ON (od 2006), od czasu do czasu zalewając lepszej ropy dla testów porównawczych i nic zero dodatnich korzyści z tego że jest lepsza ropa. Ale tak od roku zauważyłem że jak leję Ultimate to na baku przejadę więcej o ok 150km, przeliczając na droższe paliwo i tak wychodzi lepiej lać droższą ropę. Pewno i tak nikt nie uwierzy ale tak mam. Kiedyś znów dla testów nalałem zwykłej ropy i testy potwierdziły że przejechałem na baku ponad 100km mniej. Wskazówka paliwa ewidentnie widać było szybciej dążyła do zera. Wiec moje testy dają mi informację że Ultimate jest lepsza. Może np dlatego że zwykła była mocno "chrzczona" i tym samo była mniej energetyczna, a lepszej już nikt nie "poprawiał"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia są takie, używam Shell V-pover lub V-pover z Orlenu, oba dobre, na Shelu lekko ciszej. Spalanie 6,5 do 7,0 przy dość cieżkiej nodze. Od tamtego roku zrobiłem 25 000, zero problemów z DPF i innych. Zdarzało mi się podróżować przy -20 C i bez problemu. Co drugi rok myślę wymieniać filtr paliwa (zalecane co 60 000). Oby tak dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje jedyne odczucie odnośnie różnicy pomiędzy ON a ON premium to większa kultura pracy silnika na ON premium. Słychać to nie tylko w moim ale i innych autach które zdarza mi się użytkować i tankować. Klekot jest przyjemniejszy dla ucha. Jeżeli chodzi o DPF to nie zauważyłem jakiejś różnicy - chociaż to ciężko uzyskać identyczne warunki jazdy żeby móc porównywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...

Trzeba unikac podejrzanych stacji i tyle w tym temacie

 

-ooo...,- o tym zapomnialem wspomniec!

Dla mnie wszystkie "niezrzeszone" stacje benzynowe, gdzies "na koncu wiejskiej drogi dla paru groszy osczednosci (-DOSLOWNIE!) to po prostu ABSOLUTNE TABU!

Ja STARAM sie równiez nigdy "wyjezdzic" zbiornika do rezerwy, a raczej STARAM sie przy ok. polowie zbiornika dotankowywac do pelna. A wszystko z prostej przyczyny- ja sobie tak mysle ze jak mi sie gdzies, mimo ostroznosci jakas "chrzczona zupa" przytrafi, to im mniej jej zatankuje, tym mniejsza róznica ze dalej nie pojade :ocochodzi... .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat z cyklu "na jakim oleju jeździć" totalnie bez sensu. Paliwa w Polsce są pobierane tylko z dwóch rafinerii, dlatego np w Krakowie tankuję na stacji Auchan, bo paliwo na stację przywozi cysterna z napisem Orlen. Różnica taka, że zależnie od okresu mamy tam ON tańszy o ok 20-30gr na litrze w porównaniu do BP i innych stacji koncernów. Raz na trzy cztery tankowania jadę zatankować Vervę i wykorzystuje jedyną tak naprawdę właściwość paliw premium czyli dodatki czyszczące silnik.

Reszta to przypadek zależny od właściciela stacji, czystości zbiorników itp. A z wpływem na DPF stawiam, że nie ma takich badań, a jak nie ma takich badań twierdzę to samo co z olejami silnikowymi - nie ma to żadnego znaczenia, byleby było to paliwo, a nie woda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezdzilem pewien czas na "Shell-Ultimate" (-dla testu!) i stwierdzilem ze:

-duzo kosztuje...

-nic nie oszczedza w spalaniu...

-zadnych zmian w zapalaniu "na zimno", jak i "na cieplo"...

-zadnych pozytywnych i negatywnych zmian w pracy i eksploatacji pojazdu!

 

Dlatego:

 

-juz na nim nie jezdze...

-uwazam to JEDYNIE za "Gag reklamowy" i "trzepanie kasiory" przez koncerny paliwowe...

-jest juz wiele testów na ten temat n.p. w niemczech (-n.p. ADAC), które pokazuja ze paliwa Ultimate DEFINITYWNIE NIC NIE DAJA :bleble ...

 

 

-pozdrawiam!

 

Jacek

 

Robiłem takie testy na silniku 2.0 CR tylko z ON Verva- wnioski identyczne jak u Jacka tj. silnik nie pracuje ciszej, nie spala mniej, DPF wypalał się co około 700-800 km tak jak na zwykłym ON itd, itp.

Jedyna różnica to cena. Oczywiście jeśli ktoś chce jeździć na wszelkiego rodzaju super ON to jego decyzja- ja osobiście pomykam na normalnym i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłem takie testy na silniku 2.0 CR tylko z ON Verva- wnioski identyczne jak u Jacka tj. silnik nie pracuje ciszej, nie spala mniej, DPF wypalał się co około 700-800 km tak jak na zwykłym ON itd, itp.

Jedyna różnica to cena. Oczywiście jeśli ktoś chce jeździć na wszelkiego rodzaju super ON to jego decyzja- ja osobiście pomykam na normalnym i wszystko jest ok.

 

 

 

Ja do mojego passa od nowości lejętylko i wyłącznie paliwa premium - czyli ultimate, albo v-power.

Więc nie mam za bardzo porownania jak by sie zachowywał na zwykłej ropie - pewnie identycznie, poza subiektywnie odczuwalną większą kulturą pracy.

Co mnie zaciekawiło - mówisz, że ci sięDPF wypala co 700-800km - a ja przez 24kkm nie wiem jak w ogóle wygląda wypalanie DPF - nigdy mi się to nie włączyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącza Ci się na trasie, tylko nie zauważasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włącza Ci się na trasie, tylko nie zauważasz.

 

TO na pewno, ale wypalania DPF na wolnych obrotach przez podniesienie obrotów, albo co gorsza kontrolki filtra nie widziałem w życiu :) Ciekaw jestem jaka w tym zasługa paliwa, a jaka tego, że jednak raz na tydzien jeżdzenia staram się jednak wyjechac poza miasto żeby auto przegonić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO pytalem sie jednego grzbieta, czy lepiej lac ON czy ON V Power - uslyszalem, zeby nie dac robic sie w bambuko, i lac najzwyklejszy ON.

Co prawda dziwnie brzemi krytyka jednego magika drugiego, ale zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem ten watek ponieważ przy odbiorze paska z salonu doradca serwisowy zaznaczył mi zebym nigdy nie tankował paliwa typu ultimate ponieważ z jednej strony jest lepszy dla silnika poprzez lepsze właściwości smarone i czyszczące ale ale z drugiej strony źle wpływa na DPF poprzezwiększą temperature spalania co powoduje zmniejszenie przez sterownik dawki paliwa szczególnie przy wiekszych obrotach silnika i szybsze zanieczyszczanie DPF przez spalenie dodatkowo znajdujących sie w paliwie środków uszlachetniających.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja do mojego passa od nowości lejętylko i wyłącznie paliwa premium - czyli ultimate, albo v-power.

Więc nie mam za bardzo porownania jak by sie zachowywał na zwykłej ropie - pewnie identycznie, poza subiektywnie odczuwalną większą kulturą pracy.

Co mnie zaciekawiło - mówisz, że ci sięDPF wypala co 700-800km - a ja przez 24kkm nie wiem jak w ogóle wygląda wypalanie DPF - nigdy mi się to nie włączyło.

Wczytałem się w tą dyskusje i muszę powiedzieć że od pewnego czasu zaobserwowałem u siebie również wypalanie DPFa co ok 800km u mnie objawia się to chmurą białego dymu. Co mnie zdziwiło to w ostatnich dwóch przypadkach odbyło się na wolnych obrotach (raz na światłach i raz podczas ruszania pod górkę) Pierwszy raz gdy to zobaczyłem zjechałem na pobocze i awaryjne włączyłem ;-). Wcześniej nie widywałem takich chmur stąd moje zaskoczenie, ale po podpięciu się VAGiem faktycznie wyszło że od ostatniego wypalenia minęło mniej więcej tyle km ile przejechałem. Olej zwykły tankuje tylko na jednej stacji, podczas wypalania nie migała żadna kontrolka a silnik pracował cały czas tym samym tonem. Może ktoś z was miewał podobne objawy wypalania ? Ja zaniepokojony chciałem już podejrzewać pęknięcie głowicy albo awarie chłodnicy spalin ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka świeci się tylko jak już mamy bardzo zapchany filtr i każe nam ona pojechać na traskę go przepalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TO na pewno, ale wypalania DPF na wolnych obrotach przez podniesienie obrotów, albo co gorsza kontrolki filtra nie widziałem w życiu :) Ciekaw jestem jaka w tym zasługa paliwa, a jaka tego, że jednak raz na tydzien jeżdzenia staram się jednak wyjechac poza miasto żeby auto przegonić.

 

Jeśli chodzi o kontrolkę to też nigdy mi się nie zaświeciła choć paszczak ma już przejechane 170 000 km. Wypalanie jest zauważalne tylko przy jeździe na odcinkach 20-30 km. Ostatnio miałem kilka dłuższych tras- w sumie prawie 3200 km i ani raz nie widziałem kiedy filtr się wypalał.

 

Wczytałem się w tą dyskusje i muszę powiedzieć że od pewnego czasu zaobserwowałem u siebie również wypalanie DPFa co ok 800km u mnie objawia się to chmurą białego dymu. Co mnie zdziwiło to w ostatnich dwóch przypadkach odbyło się na wolnych obrotach (raz na światłach i raz podczas ruszania pod górkę) Pierwszy raz gdy to zobaczyłem zjechałem na pobocze i awaryjne włączyłem ;-). Wcześniej nie widywałem takich chmur stąd moje zaskoczenie, ale po podpięciu się VAGiem faktycznie wyszło że od ostatniego wypalenia minęło mniej więcej tyle km ile przejechałem. Olej zwykły tankuje tylko na jednej stacji, podczas wypalania nie migała żadna kontrolka a silnik pracował cały czas tym samym tonem. Może ktoś z was miewał podobne objawy wypalania ? Ja zaniepokojony chciałem już podejrzewać pęknięcie głowicy albo awarie chłodnicy spalin ...

 

Hmm, zastanawia mnie ta biała chmura- nigdy nie widziałem aby auto tak robiło. Co do obrotów wypalania to wypraktykowałem, że filtr wypala się najlepiej przy 2000-2200 obr/min czyli tak jak zaleca producent- czas wypalania 5-10 minut. Próbowałem kilka razy wypalać przy około 3000 obr/min ale zeszło mi o wiele dłużej.

Edytowane przez pwrlax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności