marekbialek Zgłoś #21 Napisano 13 Października 2011 (edytowane) Jeżeli chodzi o paliwa "uszlachetnione" to nie leje tego do baku, po pierwsze mają 5-7% wyższą temp spalania a to nie pomaga DPF'owi się wypalić. Z drugiej strony moje auto jest jednak w 80% uzywane po trasach wiec problem dpf'a prawie mnie rusza, natomiast jak tylko sam zauwazę ze podnosi mi obroty, to robie mu trochę ostrzejszą jazdę po mieście, tak z 5 minut i spokój na 2 baki ropy. Edytowane 13 Października 2011 przez marekbialek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #22 Napisano 13 Października 2011 Jesli chodzi o biala chmure, to najdratyczniej jest, jak komputer "juz wie, i chce wypalic filtr" a my nie dajemy mu mozliwosci. 2 razy mialem tak, ze autem jezdzilem doslownie po pare kilometrow w ciagu dnia, odpalany, i zgaszany, nawet sie nie nagrzal. Potem jak odpalilem ii przejechalem 200 metrow to zaczal tak kopcic, ze ludzie mi trabili... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #23 Napisano 13 Października 2011 Swoim zrobiłem już 30kkm i nigdy nie było oznak posiadania dpf-a. Mimo, że zdarza się jeździć po mieście i co chwilę gasić/odpalać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bonaventura Zgłoś #24 Napisano 13 Października 2011 Przyłączę się do dyskusji: ja z kolei, podobnie jak wielu innych użytkowników współczesnych diesli, leję do baku tylko paliwa premium, przez pierwszy rok tylko shella v-power, później - ze względu na dużą różnicę w cenie - bp ultimate i orlen verva. Dzisiaj, jak każdy pewnie widzi, najtańsze paliwa ma na swoich stacjach orlen. Dlaczego paliwa uszlachetnione? Po prostu zbyt dużo naczytałem się o awariach pompowtryskiwaczy (akurat w tym temacie mówiło się o CR), ale i innych wrażliwych na zanieczyszczenia i nagary elementach układu napędowego. W podróżach po Niemczech i Austrii bez wahania leję zwykły ON, ale w Polsce - niestety - nie mam zaufania do jakości bądź co bądź najtańszego paliwa. Dodatki zawarte w paliwach premium, jeśli są regularnie stosowane, nie dopuszczają do odkładania się zanieczyszczeń w ostaci osadów i nagarów we wnętrzu silnika. Natomiast głównym wątkiem tego tematu miał być przecież wpływ paliwa na żywotność filtra DPF. Otóż wyższa temperatura spalania uszlachetnionego oleju napędowego, w przeciwieństwie do pojawiających się na tym forum głosów, pomaga wypalić sadzę z filtra, bo dzieje się to właśnie przez znaczne podniesienie temperatury spalin przepływających przez filtr. Poza tym, wyższa liczba cetanowa paliw premium, mniejsze pozostałości po koksowaniu i spopieleniu oraz niższa zawartość zanieczyszczeń stałych wpływają przecież wyłącznie pozytywnie na filtr. Jeśli ktoś chciałby wyjaśnień, proszę pisać. Oczywiście pod znakiem zapytania stoi sama idea stosowania filtrów cząsteczek stałych w naszych samochodach (to jednak temat na inny wątek), ale jak już te filtry mamy, to jednak trzeba o nie dbać. Albo wyciąć. Ale to też inny temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GoMeZ. Zgłoś #25 Napisano 13 Października 2011 U kuzynki ktora jezdzila od nowosci Fordem Focusem TDCI od pierwszego dnia na Ultimate przy 60tys zaszla koniecznosc wymiany Filtra DPF. W servisie przepalali ale i tak szarpalo ze strach bylo w trase wyruszyc. Wiem ze inna marka ale temat zblizony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati91lv Zgłoś #26 Napisano 13 Października 2011 Otworzyłem ten watek ponieważ przy odbiorze paska z salonu doradca serwisowy zaznaczył mi zebym nigdy nie tankował paliwa typu ultimate ponieważ z jednej strony jest lepszy dla silnika poprzez lepsze właściwości smarone i czyszczące ale ale z drugiej strony źle wpływa na DPF poprzezwiększą temperature spalania co powoduje zmniejszenie przez sterownik dawki paliwa szczególnie przy wiekszych obrotach silnika i szybsze zanieczyszczanie DPF przez spalenie dodatkowo znajdujących sie w paliwie środków uszlachetniających. Ja dla odmiany z tym właśnie się zgodze-gdzieś na forum nawet było,że dpfa kilku ludzi uwaliło poprzez zastosowanie różnych środków czyszczących wtryskiwacze....W starym poczciwym 1.9 wypalanie dpfa kilka razy słyszałem-silnik,a raczej wydech wtedy ma taki basowy pomruk innych objawów nigdy nie zauważyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach