Skocz do zawartości

Bonaventura

  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Bonaventura

  • Urodziny 09.02.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM(BMP)
  • Rok produkcji
    2008
  1. Jest głos. Goń praczłowieka (Preluda)!
  2. Czy do tej pory ktoś miał awarię pompowtrysków w silniku BMP (PD Bosch)? Ja sam kupując passka szukałem tylko takich, które mają fabrycznie montowane pompowtryski Boscha, nie Siemensa. Myślę, Hightower, że możemy spać spokojnie - byle nie zapominać o tankowaniu dobrego paliwa i wymianie jego filtra przynajmniej 1 raz w roku.
  3. Przyłączę się do dyskusji: ja z kolei, podobnie jak wielu innych użytkowników współczesnych diesli, leję do baku tylko paliwa premium, przez pierwszy rok tylko shella v-power, później - ze względu na dużą różnicę w cenie - bp ultimate i orlen verva. Dzisiaj, jak każdy pewnie widzi, najtańsze paliwa ma na swoich stacjach orlen. Dlaczego paliwa uszlachetnione? Po prostu zbyt dużo naczytałem się o awariach pompowtryskiwaczy (akurat w tym temacie mówiło się o CR), ale i innych wrażliwych na zanieczyszczenia i nagary elementach układu napędowego. W podróżach po Niemczech i Austrii bez wahania leję zwykły ON, ale w Polsce - niestety - nie mam zaufania do jakości bądź co bądź najtańszego paliwa. Dodatki zawarte w paliwach premium, jeśli są regularnie stosowane, nie dopuszczają do odkładania się zanieczyszczeń w ostaci osadów i nagarów we wnętrzu silnika. Natomiast głównym wątkiem tego tematu miał być przecież wpływ paliwa na żywotność filtra DPF. Otóż wyższa temperatura spalania uszlachetnionego oleju napędowego, w przeciwieństwie do pojawiających się na tym forum głosów, pomaga wypalić sadzę z filtra, bo dzieje się to właśnie przez znaczne podniesienie temperatury spalin przepływających przez filtr. Poza tym, wyższa liczba cetanowa paliw premium, mniejsze pozostałości po koksowaniu i spopieleniu oraz niższa zawartość zanieczyszczeń stałych wpływają przecież wyłącznie pozytywnie na filtr. Jeśli ktoś chciałby wyjaśnień, proszę pisać. Oczywiście pod znakiem zapytania stoi sama idea stosowania filtrów cząsteczek stałych w naszych samochodach (to jednak temat na inny wątek), ale jak już te filtry mamy, to jednak trzeba o nie dbać. Albo wyciąć. Ale to też inny temat.
  4. Ktoś kiedyś napisał na tym forum, że po odkręceniu korka trzeba go wymienić. Czyli jak; oczyszczać, wymieniać czy wogóle nie odkręcać? U mnie tymczasem odessali przez bagnet. Po wlaniu świeżego oleju, w butelce 4l pozostało ok 100-150 ml. Czyli, jak sądzę, ok.
  5. To w takim razie w porządku. Jednak parę osób na tym forum optowało zdecydowanie za spuszczaniem oleju korkiem. Dlatego mnie to niepokoiło, że mi w niezależnym warsztacie odessali przez bagnet. Jeśli piszecie, że ASO też tak robią - jestem spokojny. Najbardziej się cieszę, że przy ponad 170 kkm nie muszę nic dolewać pomiędzy wymianami. Ostatni przeszedłem z Castroli Edge i SLX 5W30 LL na Mobil1 ESP Formula 5W-30 LL. Myślę, że się nie zawiodę.
  6. Tak też myślałem, problem w tym, że aktualnie jedyna oferta z literką "R" do 199,- za sztukę (używane Valeo). Trochę drogo. Wygląda na to, że wszystkie inne się nie nadają, bo mają inaczej usytuowane gniazo (pod kątem 90 stopni do powierzchni czujnika, a powinno być na wprost).
  7. Dzięki kolego, czy orientujesz się, jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem chromowanym a srebrnym matowym, i czy mogę użyć tego drugiego zamiast chromu, który ma złą reputację (mi zepsuły się oba)?
  8. Jaki numer seryjny do tych czujników chromowanych (do grilla z przodu)? Jaka literka po "3C0919275"?
  9. Jakie czujniki do przodu-środek (chodzi o te chromowane). Są różne typy - literki po numerze "3C0919275" i nikt nie pisze, które literki symbolizują te chromowane PDC.
  10. Witam wszystkich! Mam pewien problem z systemem kontroli ciśnienia w kołach, bazującym na wskazaniach ABS. Szukam odpowiedzi na forum (jeszcze nie znalazłem). Chodzi o to, że kontrolka układu kontrolującego ciśnienie powietrza w ogumieniu od pewnego czasu świeci się przez cały czas. Oczywiście ciśnienie sprawdziłem kilka razy - jest prawidłowe i równomierne. Kalibrowanie przyciskiem SET nie pomaga. Byłem z tym w ASO. Po podłączeniu komputera nie mogli rozpoznać problemu, błędu nie można skasować. Zalecili dokładną diagnostykę systemu ABS - za samą diagnostykę zapłaciłbym jednak ok. 300 zł, więc na razie szukam innego rozwiązania. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
  11. " " Sam jeżdżę passkiem B6 i nie miałem nigdy takiego objawu (miganie kontrolki ciśnienia przy nierównomiernym pokonywaniu przeszkód). Myślę jednak, że jest to prawidłowe funkcjonowanie układu, bo przy pokonywaniu niewielkiego wzniesienia przez koło po jednej stronie osi (jak w opisanym przez Ciebie przypadku) przez moment to jedno koło musi się obracać szybciej, niż pozostałe, jeśli samochód utrzymuje prosty tor jazdy, ponieważ musi pokonać nieco dłuższy dystans w tym samym czasie. Być może w B7 system ten jest bardziej wyczulony, niż w B6. Ja sam mam pewien problem z tym systemem i szukam odpowiedzi na forum (jeszcze nie znalazłem). Chodzi o to, że kontrolka układu kontrolującego ciśnienie powietrza w ogumieniu od pewnego czasu świeci się przez cały czas. Oczywiście ciśnienie sprawdziłem kilka razy - jest prawidłowe i równomierne. Kalibrowanie przyciskiem nie pomaga. Byłem z tym w ASO. VAG niczego nie pokazuje, nie można skasować błędu. Zalecili dokładną diagnostykę systemu ABS - za samą diagnostykę zapłaciłbym ok. 300 zł, więc na razie szukam innego rozwiązania. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
  12. Witam wszystkich! Dzisiaj podstawiłem mojego passka do wymiany oleju i filtrów w znajomym warsztacie (nie ASO). Olej kupiłem sam: "Mobil 1 ESP Formula 5W-30" poj. 4l (VW 507.00 - jeżdżę na long lifie). Wlali prawie pełne 4l nowego oleju (na dnie butelki zostało ok 100 ml). Zaniepokoiło mnie jednak, że przepracowany olej odciągnęli górą, przez otwór bagnetu, a nie zlali korkiem od dołu. Dowiedziałem się o tym, kiedy zapytałem przy odbiorze samochodu. Mechanik tłumaczył, że nie ma żadnej różnicy, bo pod bagnetem dochodzą wężem do najniższego miejsca miski. Mnie to jednak nie przekonuje. Uważałem, że olej powinien sam ścieknąć grawitacyjnie przez przewidziany do tego korek. Szkoda, że nie zapytałem o to wcześniej. Co o tym myślicie? Dodam jeszcze, że jest to moja trzecia wymiana oleju w tym samochodzie, wcześniejsze 2 robiłem w ASO i nie pytałem o sposób wymiany. Nigdy nie musiałem dolewać oleju pomiędzy wymianami, a poziom sprawdzam regularnie. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5W30 LL.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności