Gość GREGOR48 Zgłoś #1 Napisano 9 Sierpnia 2007 Witam! posiadam Passata B5 1.9TDI 116KM 1999r. Samochód ma pełną moc, wszystko jest sprawne ale po odkręceniu korka wlewu oleju oraz po wyciągnięciu bagnetu wydostaje się biuały intensywny dym. Dodam, że nie jest to normalny dla diesla przedmuch. Co może być przyczyną? Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #2 Napisano 9 Sierpnia 2007 A moze tak skorzystac z wyszukiwarki a nie zasmiecac forum? http://www.forum.vw-passat.pl/search.htm i wpisz tam bialy dym dostaniesz troche rezultatow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #3 Napisano 9 Sierpnia 2007 A moze tak skorzystac z wyszukiwarki a nie zasmiecac forum? bor0wy, to może wskaż koledze wynik odpowiadający jego pytaniu. Akurat wszystkie wyniki po wpisaniu "biały dym" w szukajce odnoszą się do dymienia z wydechu. A w dodatku kolega GREGOR48 ładnie sprecyzował temat, mimo, że na forum od godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość GREGOR48 Zgłoś #4 Napisano 9 Sierpnia 2007 Mam dodatkowe pytanie. Czy dymienie może być spowodowane uszkodzeniem zaworu egr? Wydaje on dźwięk jakby membrana była przerwana. niestety w wyszukiwarce nie odnalazłem podobnych objawów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malymk45 Zgłoś #5 Napisano 9 Sierpnia 2007 Według mojej wiedzy zawór egr niema połączenie ze skrzynią wału korowego , więc raczej to nie jego wina . Ja obstawiałbym popękane pierścienie na jednym z cylindrów stąd będzie i siwy dym no i dzwonienie popekanych pierścieni . Jeśli cię to pocieszy to mogę się mylić .Czy nie zauważyłeś jakich zmian w płynie chłodniczym , lub kropel płynu na bagnecie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość GREGOR48 Zgłoś #6 Napisano 9 Sierpnia 2007 Sprawdzałem płyn jest czysty. Niestety ja też skłaniałbym bym się do pierścieni lub wypalenia zaworów nie wszystkich oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gulgot Zgłoś #7 Napisano 9 Sierpnia 2007 Według mojej wiedzy zawór egr niema połączenie ze skrzynią wału korowego , więc raczej to nie jego wina . . Czy przypadkiem odma nie jest połączona z kolektorem ssącym?? A w chwili otwarcia EGR kolektor wydechowy z ssącym? Widziałem kilka AJM-ów i KAŻDY niezależnie od przebiegu trochę dymił spod korka. Wszystko zależy od koloru i intensywności dymienia. Jeśli po odkręceniu korka wyleci trochę dymu to ok. Jak dymi na biało-niebiesko w dużych ilościach coś jest uszkodzone - pierścienie, uszczelniacze, lub po prostu jest już zużyty silnik. Ile bierze oleju?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość GREGOR48 Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2007 Samochód ma 195000 w grudiu miał przegląd w ASO w Niemczech i wszystko było ok. A dymienie jest cały czas i to bardzo intensywne (LEKKA CHMURA PO ODKRĘCENIU KORKA). Wiem o tym ,że samochody z pompowtryskiwaczmi lubią sobie zadymić, ale to nie jest lekkie dymienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2007 Wiem o tym ,że samochody z pompowtryskiwaczmi lubią sobie zadymić, ale to nie jest lekkie dymienie. Przez korek? To raczej nie jest norma nawet dla PD-ka. Przedmuchy mogą być z minimalnymi gazami ale nie jak parowóz jakiś. Bymic to nie może tamtędy i tyle. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #10 Napisano 14 Grudnia 2009 Witam Dzisiaj dolewałem troszkę oleju i przy gorącym silniku zauważyłem że strasznie się kopci spod korka wlewu oleju.Kopciło się cały czas podczas uzupełniania oleju i dymek był bez jakiegoś specyficznego zapachu. Czy to może być normalne zjawisko parowania? Bo dodam że na dworze temp. powietrza jest -4. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #11 Napisano 14 Grudnia 2009 może być normalne zjawisko parowania? Bo dodam że na dworze temp. powietrza jest -4.Proszę o odpowiedź. Jesli silnik był ciepły to raczej normalne zjawisko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #12 Napisano 14 Grudnia 2009 Witam Dzisiaj dolewałem troszkę oleju i przy gorącym silniku zauważyłem że strasznie się kopci spod korka wlewu oleju.Kopciło się cały czas podczas uzupełniania oleju i dymek był bez jakiegoś specyficznego zapachu. Czy to może być normalne zjawisko parowania? Bo dodam że na dworze temp. powietrza jest -4. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Normalne. Za to normalne nie jest jak ktoś dolewa oleju na gorącym silniku i do tego na chodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #13 Napisano 14 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedzi. "Slay" bez przesady. Nigdzie nie napisałem że robiłem to przy włączonym silniku. Rano po prostu spawdziłem tylko stan oleju a jak wróciłem z pracy dolałem na ciepłym silniku tyle ile trzeba. Nie widzę problemu dolania 0,4l oleju na ciepłym silniku jeśli wiem wcześniej ile mam wlać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #14 Napisano 14 Grudnia 2009 Generalnie nie powinno sie na mocno rozgrzany dolewac zimnej oliwy, jak mowisz ze był ciepły to nie powinno nic sie dziac, generalnie staraj sie dolewac na wystygnietym silniku, wtedy nie ma zadnego ale To samo z chłodziwem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p0ncy Zgłoś #15 Napisano 10 Sierpnia 2011 i co wiadomo coś w tym temacie co to była za przyczyna..??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #16 Napisano 10 Sierpnia 2011 Dziwna sprawa z tym dymieniem ponieważ występuje ono u mnie już odkąd pamiętam, jeżeli były by uszkodzone pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub coś w tym stylu to czy auto by nie spalało więcej ropki i oleju? U mnie mimo dość intensywnego dymienia spod korka wlewu oleju nie ma żadnych problemów typu zwiększone spalanie, oleju też nie spala zauważalnie - i to daje sobie rękę uciąć, bo pomiędzy wymianami (co 10tyś) nie dolewam nawet 100ml !! Co więc może znaczyć to Dymienie? Może ktoś z bardziej ogarniętych w mechanice kolegów z forum się wypowie? GURAL? MIELKE? Mareczek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #17 Napisano 12 Sierpnia 2011 Jeśli jest tak jak piszesz,to moim zdaniem szukasz dziury w całym. Jeździć i nie przejmować się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transprterbus Zgłoś #18 Napisano 31 Maja Witam wszystkich . Moje autko vw t5 mulivan 2.5tdi jezdziło do tej pory dobrze chociaż brało olej i to bardzo dużo na 1000km 2litry . I w czasie jazdy na pulpicie zapalila mi się wiadomość STOP na zakręcie ale po minięciu zakrętu zgasła . Okazało się że mam niski stan oleju . I od tamtego czasu silnik zaczoł mi kopcić z pod korka wlewu oleju białym dymem jak parowóz i z bagnetu miski olejowej . Zdemontowałem pokrywę zaworów i sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i okazało się że piąty cylinder nie ma ciśnienia wlałem do niego xado i po tym zabiegu uzyskałem powrót kompresji do 8 barów . Wymieniłem wszystkie uszczelniacze na pompowtryskach . Złożyłem całość ale usterka nie ustąpiła , wymieniłem olej na nowy mechanik mi powiedział że muszę pojezdzić jakiś czas i wymienić ponownie olej i wszystko wróci do normy. Obawiam śię jezdzić tym autkiem żeby nie było gorzej . Czy ktoś miał już taką sytuacje ? Dodam że autko ma przebieg 300 000km . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach