Skocz do zawartości
Gość GREGOR48

Biały dym spod korka wlewu oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GREGOR48

Witam! posiadam Passata B5 1.9TDI 116KM 1999r. Samochód ma pełną moc, wszystko jest sprawne ale po odkręceniu korka wlewu oleju oraz po wyciągnięciu bagnetu wydostaje się biuały intensywny dym. Dodam, że nie jest to normalny dla diesla przedmuch. Co może być przyczyną?

Dzięki za pomoc :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze tak skorzystac z wyszukiwarki a nie zasmiecac forum?

bor0wy, to może wskaż koledze wynik odpowiadający jego pytaniu. Akurat wszystkie wyniki po wpisaniu "biały dym" w szukajce odnoszą się do dymienia z wydechu.

A w dodatku kolega GREGOR48 ładnie sprecyzował temat, mimo, że na forum od godziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGOR48

Mam dodatkowe pytanie. Czy dymienie może być spowodowane uszkodzeniem zaworu egr? Wydaje on dźwięk jakby membrana była przerwana. niestety w wyszukiwarce nie odnalazłem podobnych objawów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy zawór egr niema połączenie ze skrzynią wału korowego , więc raczej to nie jego wina .

Ja obstawiałbym popękane pierścienie na jednym z cylindrów stąd będzie i siwy dym no i dzwonienie popekanych pierścieni .

Jeśli cię to pocieszy to mogę się mylić .Czy nie zauważyłeś jakich zmian w płynie chłodniczym , lub kropel płynu na bagnecie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGOR48

Sprawdzałem płyn jest czysty. Niestety ja też skłaniałbym bym się do pierścieni lub wypalenia zaworów nie wszystkich oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według mojej wiedzy zawór egr niema połączenie ze skrzynią wału korowego , więc raczej to nie jego wina . .

Czy przypadkiem odma nie jest połączona z kolektorem ssącym??

A w chwili otwarcia EGR kolektor wydechowy z ssącym?

Widziałem kilka AJM-ów i KAŻDY niezależnie od przebiegu trochę dymił spod korka.

Wszystko zależy od koloru i intensywności dymienia. Jeśli po odkręceniu korka wyleci trochę dymu to ok. Jak dymi na biało-niebiesko w dużych ilościach coś jest uszkodzone - pierścienie, uszczelniacze, lub po prostu jest już zużyty silnik. Ile bierze oleju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGOR48

Samochód ma 195000 w grudiu miał przegląd w ASO w Niemczech i wszystko było ok. A dymienie jest cały czas i to bardzo intensywne (LEKKA CHMURA PO ODKRĘCENIU KORKA). Wiem o tym ,że samochody z pompowtryskiwaczmi lubią sobie zadymić, ale to nie jest lekkie dymienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Wiem o tym ,że samochody z pompowtryskiwaczmi lubią sobie zadymić, ale to nie jest lekkie dymienie.

 

Przez korek? To raczej nie jest norma nawet dla PD-ka. Przedmuchy mogą być z minimalnymi gazami ale nie jak parowóz jakiś. Bymic to nie może tamtędy i tyle.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj dolewałem troszkę oleju i przy gorącym silniku zauważyłem że strasznie się kopci spod korka wlewu oleju.Kopciło się cały czas podczas uzupełniania oleju i dymek był bez jakiegoś specyficznego zapachu. Czy to może być normalne zjawisko parowania? Bo dodam że na dworze temp. powietrza jest -4.

Proszę o odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może być normalne zjawisko parowania? Bo dodam że na dworze temp. powietrza jest -4.

Proszę o odpowiedź.

 

Jesli silnik był ciepły to raczej normalne zjawisko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Dzisiaj dolewałem troszkę oleju i przy gorącym silniku zauważyłem że strasznie się kopci spod korka wlewu oleju.Kopciło się cały czas podczas uzupełniania oleju i dymek był bez jakiegoś specyficznego zapachu. Czy to może być normalne zjawisko parowania? Bo dodam że na dworze temp. powietrza jest -4.

Proszę o odpowiedź.

 

Pozdrawiam

 

Normalne. Za to normalne nie jest jak ktoś dolewa oleju na gorącym silniku i do tego na chodzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. "Slay" bez przesady. Nigdzie nie napisałem że robiłem to przy włączonym silniku. Rano po prostu spawdziłem tylko stan oleju a jak wróciłem z pracy dolałem na ciepłym silniku tyle ile trzeba. Nie widzę problemu dolania 0,4l oleju na ciepłym silniku jeśli wiem wcześniej ile mam wlać.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie powinno sie na mocno rozgrzany dolewac zimnej oliwy, jak mowisz ze był ciepły to nie powinno nic sie dziac, generalnie staraj sie dolewac na wystygnietym silniku, wtedy nie ma zadnego ale ;) To samo z chłodziwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co wiadomo coś w tym temacie co to była za przyczyna..???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym dymieniem ponieważ występuje ono u mnie już odkąd pamiętam, jeżeli były by uszkodzone pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub coś w tym stylu to czy auto by nie spalało więcej ropki i oleju? U mnie mimo dość intensywnego dymienia spod korka wlewu oleju nie ma żadnych problemów typu zwiększone spalanie, oleju też nie spala zauważalnie - i to daje sobie rękę uciąć, bo pomiędzy wymianami (co 10tyś) nie dolewam nawet 100ml !! Co więc może znaczyć to Dymienie? Może ktoś z bardziej ogarniętych w mechanice kolegów z forum się wypowie? GURAL? MIELKE? Mareczek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak jak piszesz,to moim zdaniem szukasz dziury w całym. Jeździć i nie przejmować się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich . Moje autko vw t5  mulivan 2.5tdi jezdziło do tej pory dobrze chociaż brało olej i to bardzo dużo na 1000km  2litry . I w czasie jazdy na pulpicie zapalila mi się wiadomość STOP na zakręcie ale po minięciu zakrętu zgasła . Okazało się że mam niski stan oleju . I od tamtego czasu silnik zaczoł mi kopcić z pod korka wlewu oleju białym dymem jak parowóz i z bagnetu miski olejowej . Zdemontowałem pokrywę zaworów i sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i okazało się  że piąty cylinder nie ma ciśnienia wlałem do niego xado i po tym zabiegu uzyskałem powrót kompresji do 8 barów . Wymieniłem wszystkie uszczelniacze na pompowtryskach . Złożyłem całość ale usterka nie ustąpiła , wymieniłem olej na nowy mechanik mi powiedział że muszę pojezdzić jakiś czas i wymienić ponownie olej i wszystko wróci do normy. Obawiam śię jezdzić tym autkiem żeby nie było gorzej . Czy ktoś miał już taką sytuacje ?  Dodam że autko ma przebieg 300 000km . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności