Gość Aleks Zgłoś #21 Napisano 15 Grudnia 2007 Z tymi opadającymi drzwiami jest jeszcze jeden problem.Kiedy zamek w drzwiach dobrze nie trafia w bolec , w karoserii , pekają plastikowe wypełnienia zamka drzwi.Te kawałki plastiku , mogą się dostać pod mechanizm zamka i skutecznie go zablokować , a wtedy otwarcie drzwi może być nie lada problemem.Miałem taki przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #22 Napisano 15 Grudnia 2007 Dlatego właśnie należy ten bolec trochę odkręcić i wyregulować, ma naprawdę duży zakres regulacji więc nie powinno być problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość scania Zgłoś #23 Napisano 16 Grudnia 2007 Koledzy a w B4 jak skasowac taki luz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #24 Napisano 16 Grudnia 2007 Koledzy a w B4 jak skasowac taki luz?? kurcze chyba z lewej strony postów jest autor i typ samochodu jaki pośiada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #25 Napisano 16 Grudnia 2007 Tak jak to opisałem wyżej dla b3 i b4 tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #26 Napisano 16 Grudnia 2007 scania, uzupełnij swój profil to będziemy wiedzieć na przyszłość jakie masz autko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #27 Napisano 10 Marca 2008 Postanowiłem odświeżyć wątek.W moim B4 mam opadnięte drzwi kierowcy powodem czego jest to, że trzeba solidnie nimi trzasnąć żeby je zakmąć. To że są opadnięte widać po tym, że jak się przymknie drzwi to widać wyraźną różnicę w pochyleniu drzwi. Chodzi o to, że przednia część drzwi czyli ta nad lusterkiem przylega równo do dachu ale tylna część ta nad klamką jest poniżej lini dachu już ok 1,5cm. Sprawdzałem już kilkakrotnie i luzu nie ma ani mm. Oczywiście przerabiałem już regulację na ryglu i na samym zamku i właściwie nic. Owszem mogę rygiel ustawić tak, że drzwi pracują wręcz idealnie, ale wówczas mam spore przedmuchy na górnej części drzwi i przecieki podczas deszczu. Czy ktoś wie, co można z tym zrobić i co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #28 Napisano 11 Marca 2008 Postanowiłem odświeżyć wątek.W moim B4 mam opadnięte drzwi kierowcy powodem czego jest to, że trzeba solidnie nimi trzasnąć żeby je zakmąć. To że są opadnięte widać po tym, że jak się przymknie drzwi to widać wyraźną różnicę w pochyleniu drzwi. Chodzi o to, że przednia część drzwi czyli ta nad lusterkiem przylega równo do dachu ale tylna część ta nad klamką jest poniżej lini dachu już ok 1,5cm. Sprawdzałem już kilkakrotnie i luzu nie ma ani mm. Oczywiście przerabiałem już regulację na ryglu i na samym zamku i właściwie nic. Owszem mogę rygiel ustawić tak, że drzwi pracują wręcz idealnie, ale wówczas mam spore przedmuchy na górnej części drzwi i przecieki podczas deszczu. Czy ktoś wie, co można z tym zrobić i co może być przyczyną? czyli rozumiem z twojego postu że nie masz luzów na zawiasach? ( a wszystko na to wskazuje że jest luz) jeśli jest tak że nie ma luzów to pozostaje tobie mocne podciągnięcie drzwi do góry, czyli otwierasz drzwi łapiesz je za duł i mocno ciągniesz do góry( zawsze sie trochę nadda blacha wokół zawiasów ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #29 Napisano 11 Marca 2008 luzów nie ma, a co do kwestji dźwignięcia drzwi ku górze to kiedyś już tego próbowałem i zamykanie drzwi działało lepiej, ale przez ok 1 dzień, a potem znowu to samo, ponadto po takim zabiegu szyba ciężej się domykała u góry. Co prawdna nie przyłożyłem się do tego, bo bałem się, by czegoś uszkodzić, więc może jutro spróbuję zrobić to mocniej. Powinienem te drzwi podnosić przy otwartej czy zamkniętej szybie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #30 Napisano 11 Marca 2008 luzów nie ma, a co do kwestii dźwignięcia drzwi ku górze to kiedyś już tego próbowałem i zamykanie drzwi działało lepiej, ale przez ok 1 dzień, a potem znowu to samo, ponadto po takim zabiegu szyba ciężej się domykała u góry. Co prawda nie przyłożyłem się do tego, bo bałem się, by czegoś uszkodzić, więc może jutro spróbuję zrobić to mocniej. Powinienem te drzwi podnosić przy otwartej czy zamkniętej szybie? Sprawdź czy zamek w drzwiach otwiera się do końca, taki "u kształtny" rygiel w zamku co się "zawija" na tym bolcu w karoserii. U mnie się on nie otwierał do końca i powodował efekt jakby opadniętych drzwi, tak jakby zeskakiwały z bolca. coś go tam blokowało, ale drzwi dało sie otworzyć tylko, że zsuwały sie z tego bolca, najpierw delikatnie idąc do góry, po czym spadały z niego (taki sam efekt przy zamykaniu) Luzów nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #31 Napisano 11 Marca 2008 zamek przerabiałem na samym początku walki z tymi drzwiami. Otwiera się idealnie do samego końca. Miałem problem z centralnym więc zafundowałem swojemu zamkowi solidne czyszczenie, smarowanie i naciągnięcie sprężyny, która odpowiada za odciągnięcie zatrzasku w zamku. Teraz zamek chodzi idealnie, ale drzwi niestety nie. Z ciekawości zszedłem do garażu i podciągnąłem na siłę drzwi do góry i jest dużo lepiej i szyba się domyka bez problemu. Dam znać jak długo to potrwa. Czy jesli opadną ponownie to można coś tam podgiąć na gorąco żeby trzymało takie ustawienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #32 Napisano 11 Marca 2008 Ja miałem taki problem z prawymi drzwiami-rozwiązałem sposobem siłowym podobnie jak waldek40; z tym że z tym naddaniem blachy może być różnie... Ja użyłem kawałek drewnianego kołka, bo ciągnięcie za dół drzwi nie dawało efektu. Musisz sam popatrzeć gdzie go wsadzić, tak żeby same drzwi stały się dźwignią-wtedy bez siłowania da się je podgiąć (sposób ten sprzedał mi pewien blacharz). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #33 Napisano 12 Marca 2008 czy chodzi o to żeby unieść lekko auto i pod otwarte drzwi podłożyć drewniany klocek i z umikarem opuścić samochód? Czy w ten sposób nie pogniotę drzwi? A możnie błędnie zinterpretowałem sposób użycia kołka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #34 Napisano 13 Marca 2008 W ten sposób pogniesz drzwi na 100% Z tego co pamiętam, kołek wsadzałem w okolicy dolnego zawiasu ale musisz sam zobaczyć, bo teraz nie powiem ci dokładnie. (korekta zawiasu odbywała się poprzez zamykanie drzwi-wiem że to może wydawać się dziwne albo niemożliwe ale to działa!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #35 Napisano 14 Marca 2008 na razie po ręcznym dźwignięciu drzwi jest lepiej i się to utrzymuje i drzwi pracują dużo lepiej, ale jeszcze brakuje do wyrównania drzwi ok 0,5 cm więc kiedyś trzeba będzie pokombinować z tym kołkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #36 Napisano 5 Lutego 2011 witam mam też ten sam problem z zawiasami mógł by ktoś wrzucić jakieś fotki z wymiany tych zawiasów na nowe bo muszę wymienić mam bardzo duży luż ok. 0,5 cm na zawiasach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #37 Napisano 3 Listopada 2011 ]Witam postanowiłem odświeżyć tego kotleta jak u każdego problem z zawiasem drzwi lewych. Powiększający się luz na zawiasach postanowilem wymienić i tu niespodzianka zawias przyspawany do słupka mało tego sprasowany z dwóch stron na swożniu. Kupiłem połowę zawiasu w ASO ale teraz jak do tego się zabrać, moze ktoś z was już przerobił ten temat od A do Z. [ATTACH=CONFIG]69054[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69055[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69056[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69057[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #38 Napisano 3 Listopada 2011 moze ktoś z was już przerobił ten temat od A do Z. tak, przerobił a nawet opisał na forum. wystarczy poszukać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #39 Napisano 3 Listopada 2011 szukałem konkretnego opisu nie znalazłem mam na myśli wymianę jak pan bóg przykazał a nie ala kombinację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #40 Napisano 4 Listopada 2011 ja odciołem te zawiasy od paska w którym były miodzio i próbowałem wybić w imadle i ni hooja cały się wygioł i nie drgnoł nawet milimetr. Miałem jeszcze spróbować go wywiercić ale jakoś nie mam czasu się za to zabrać. Na forum zawiasy wymieniał chyba kolega sison (opis w temacie o jego autku) niestety wg niego bez rozcinania i spawania się nie obeszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach