Skocz do zawartości
Zyzu

Obroty silnika na biegu jalowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym podwyższyć obroty silnika w VW z 2006 r. silnik 2.0 PD 140 KM. Czy ta procedura" 01 silnik->login12233->adaptacja kanał 06->zmiana wartości-> test-> save" będzie pasowała do tego modelu? Bo słyszałem jeszcze o kanale 02 i o tym, że nie zawsze kod 12233 pasuje do każdego modelu silnika szczególnie w tych rocznikach powyżej 2005 r.

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ok.780 obrotów na minutę już na półciepłym silniku, bez żadnych drgań i wahań obrotów. Silnik pracuje przy tym równo i cicho. Dobry Motul i markowe filtry raz do roku na wiosnę, plus dbanie o olej, żeby się nie zwęglał przy turbinie po szybkim wyłączeniu silnika i silnik chodzi jak trzeba przy niskich obrotach.

Nie wiem tylko po jaką cholerę mam takie niskie obroty;) Z oszczędności? Zdaje się, że mam takie niskie od czasu aktualizacji sterownika silnika BMP w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czytałem i czytalem i sie nie doszukałem podobnego tematu,

 

Zobaczcie filmik

 

https://vimeo.com/146740644

 

 

 

 

 

Ja rozumiem rano po odpaleniu przez 2 minuty obroty ok 1000, ktore wracają do normy.

 

Ale gdy włącze nawiewy, niekoniecznie fotele grzane czy światła, ale samo ogrzewanie, obroty znowu idą w górę.

Wyłącze, dodam gazu na chwile i obroty od razu wracają do 800.

 

Czy to alternator już jest jakiś wadliwy ???

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty są podwyższone po to żeby silnik się szybciej nagrzał. jeżeli wyłączysz ogrzewanie obroty spadną bo nie potrzebujesz ciepła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik zimny - włącza sie nagrzewnica to powoduje wyższe obroty ,jest bardzo duży pobór prądu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik zimny - włącza sie nagrzewnica to powoduje wyższe obroty ,jest bardzo duży pobór prądu

 

:lol

 

A co ma wspólnego nagrzewnica z prądem ?

To tylko zwykły "hydrauliczny" wymiennik ciepła.

Otwiera się "zaworek" i płynie przez nią ciecz.

W każdym razie tak to działa w klasycznych rozwiązaniach.

 

Chyba, że w paSSku jest nagrzewnica elektryczna (farelka) :ocochodzi - wtedy rzeczywiście obroty wzrastają bo wzrasta pobór prądu.

 

Tak jak wcześniej ktoś napisał - włączasz ogrzewanie (wymuszasz zapotrzebowanie na ciepło) to komputerek podnosi obroty silnika (większe spalanie - szybsze nagrzewanie) żeby wytworzył zadaną ilość ciepła lub jeśli jest elektryczna to wzrastają obroty (wzrost poboru prądu) żeby alternator wyrobił z produkcją prądu.

Edytowane przez tomery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie.

Zostala mi walka ze swiecami żarowymi.

Szlag mnie trafia... Bo rano grzeje swiece elegancko i pali na blysk - tak po 0,5 sek. Dojade do firmy (2km wiec temp ani drgnie). Po 3h wyjezdzam gdzies, i juz swiec nie grzeje gdy odpalam.

Rozrusznik zmienilem, i na nowym kreci tak ladnie 2 sek gdy nie grzeje swiec i odpala. Na starym to krecil z 4 sek -5 i takie to bylo czkawkowe odpalenie. Nie fajne.

Na nowym jest niebo lepiej ale wciaz uwazam ze powinien zagrzac swiece po tych 3 h. Przetestowalem identyczne zachowanie u kolegi w alltracku. Jemu zagrzal po takim samym dystancie i pauzie 3godzinnej. Czy ja mam uwalony soft ? Czujnik temp nowy i nie pomoglo. Swiece nowki. Tez nic. Pomozcie. Przekaznik wymienic ? Drogi :/ a pewnie nie pomoze.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomery oczywiście ,że jest nagrzewnica elektryczna ,a jak wyłącza klimatyzację (ogrzewanie) na panelu to i nagrzewnica się wyłącza ,to normalne ,że obroty wtedy spadają.

Tak dla ścisłości ta nagrzewnica załącza się poniżej temperatury 4 stopni C. Kolego najpierw pomyśl o czym mogę pisać ,a nie od razu się wyśmiewasz ,a potem myślisz jednak ,że miałem rację. Proszę nie obrażaj mnie :stop

Edytowane przez sebastian7905

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie od razu się wyśmiewasz

 

A czy cię wyśmiewałem ?

 

 

Proszę nie obrażaj mnie

 

Nie było to moim zamiarem :ok

Jeśli uraziłem to przepraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obadajcie chłopaki moj wpis o świecach :) co myslicie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomery no i gra :hug

 

co do świec ,to muszę zapytać mego kolegi (instalacja w VAG-u w jednym paluszku ,może będzie mógł pomóc),albo komputer ich nie zagrzewa bo temp. wyższa w dzień ? ,ale nie sądzę aby tak było ,trochę dziwna sprawa. Teraz pyt. czy masz dostęp do VCDS-a bo inaczej ,to jak wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez robiłes swiece i soft przy dolegliwościach dziwnego odgłosu i o ile pamietam miały grzać do 20paru stopni na zew, cos pozmieniałes że teraz nie grzeją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik zimny - włącza sie nagrzewnica to powoduje wyższe obroty ,jest bardzo duży pobór prądu
:wmorde jaka nagrzewnica się włącza?
A co ma wspólnego nagrzewnica z prądem ?

To tylko zwykły "hydrauliczny" wymiennik ciepła.

Dokładnie. Ja bym nawet powiedział że hydrauliczno-pneumatyczny :D
oczywiście ,że jest nagrzewnica elektryczna
taaaaaak? A jaki ma symbol?

A może chodzi ci o dodatkowe ogrzewanie elektryczne - dogrzewacz montowany za tunelem środkowym na dole nagrzewnicy? Z tego co pamiętam to zaczyna on działać jak na dworze jest poniżej 4 stopni. Wtedy klima się nie włącza aż do zagrzania silnika a nadmuch jest kierowany przez tę "farelkę"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pamiętam to zaczyna on działać jak na dworze jest poniżej 4 stopni.

post 28 ,o tym pisałem

 

A może chodzi ci o dodatkowe ogrzewanie elektryczne

tak ,ale chłopie ja nie jestem kłótliwy ,więc przestań ,bo doskonale wiesz o co mi chodziło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym nawet powiedział że hydrauliczno-pneumatyczny

 

"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem" :roll

 

Z "układem pneumatycznym" w chłodzeniu/grzaniu to niektórzy walczą jak im zimą nie grzeje

 

Pneuma to zdaje się po grecku powietrze - w układzie chłodzenia (czyli nagrzewnicy) jest ono niewskazane.

 

Jednak obstawałbym przy układzie tylko hydraulicznym :zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaa a dmucha do środka cocacolą? :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeciez robiłes swiece i soft przy dolegliwościach dziwnego odgłosu i o ile pamietam miały grzać do 20paru stopni na zew, cos pozmieniałes że teraz nie grzeją?

 

No wlasnie Aligator z Dynosoft mowi ze bedzie mi grzal nawet jak 30st,

Niestety nic to nie dalo. Jest tak jak bylo zeszlej zimy.... Czyli rano grzeje, a potem juz nie....:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest tak jak bylo zeszlej zimy.... Czyli rano grzeje, a potem juz nie....:/

mamy takie same silniki ,więc muszę to zaobserwować u siebie ,z tym ,że większości tego tygodnia będę jeździł Ducato tak ,że pod koniec tygodnia ,no może w czwartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie ładny a jakby tak z głupoty pomierzyć gęstość prądu jaki przechodzi przez kable. Wstępnie spróbuj pogrzać kilka razy a ktoś niech trzyma kable i sprawdzi czy one się nie grzeją. Ale to tak trochę druciarstwo. Najlepiej to dokładnie zmierzyć. Może gdzieś się druty utleniły.

 

Generalnie te nasze silniki nie potrzebują świec żarowych żeby odpalać (oczywiście jeśli są sprawne). Do -15 stopni radzą sobie świetnie bez nich. No i oczywiście podstawa to pomiar akumulatora pod obciążeniem. Jaki daje prąd rozruchu jak jest obciążony.

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności