renegat207 Zgłoś #21 Napisano 29 Kwietnia 2015 Witam. Chciałbym podwyższyć obroty silnika w VW z 2006 r. silnik 2.0 PD 140 KM. Czy ta procedura" 01 silnik->login12233->adaptacja kanał 06->zmiana wartości-> test-> save" będzie pasowała do tego modelu? Bo słyszałem jeszcze o kanale 02 i o tym, że nie zawsze kod 12233 pasuje do każdego modelu silnika szczególnie w tych rocznikach powyżej 2005 r. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #22 Napisano 2 Maja 2015 Ja mam ok.780 obrotów na minutę już na półciepłym silniku, bez żadnych drgań i wahań obrotów. Silnik pracuje przy tym równo i cicho. Dobry Motul i markowe filtry raz do roku na wiosnę, plus dbanie o olej, żeby się nie zwęglał przy turbinie po szybkim wyłączeniu silnika i silnik chodzi jak trzeba przy niskich obrotach. Nie wiem tylko po jaką cholerę mam takie niskie obroty;) Z oszczędności? Zdaje się, że mam takie niskie od czasu aktualizacji sterownika silnika BMP w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #23 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) Koledzy, czytałem i czytalem i sie nie doszukałem podobnego tematu, Zobaczcie filmik https://vimeo.com/146740644 Ja rozumiem rano po odpaleniu przez 2 minuty obroty ok 1000, ktore wracają do normy. Ale gdy włącze nawiewy, niekoniecznie fotele grzane czy światła, ale samo ogrzewanie, obroty znowu idą w górę. Wyłącze, dodam gazu na chwile i obroty od razu wracają do 800. Czy to alternator już jest jakiś wadliwy ??? Edytowane 24 Listopada 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #24 Napisano 24 Listopada 2015 Obroty są podwyższone po to żeby silnik się szybciej nagrzał. jeżeli wyłączysz ogrzewanie obroty spadną bo nie potrzebujesz ciepła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #25 Napisano 24 Listopada 2015 silnik zimny - włącza sie nagrzewnica to powoduje wyższe obroty ,jest bardzo duży pobór prądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #26 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) silnik zimny - włącza sie nagrzewnica to powoduje wyższe obroty ,jest bardzo duży pobór prądu A co ma wspólnego nagrzewnica z prądem ? To tylko zwykły "hydrauliczny" wymiennik ciepła. Otwiera się "zaworek" i płynie przez nią ciecz. W każdym razie tak to działa w klasycznych rozwiązaniach. Chyba, że w paSSku jest nagrzewnica elektryczna (farelka) :ocochodzi - wtedy rzeczywiście obroty wzrastają bo wzrasta pobór prądu. Tak jak wcześniej ktoś napisał - włączasz ogrzewanie (wymuszasz zapotrzebowanie na ciepło) to komputerek podnosi obroty silnika (większe spalanie - szybsze nagrzewanie) żeby wytworzył zadaną ilość ciepła lub jeśli jest elektryczna to wzrastają obroty (wzrost poboru prądu) żeby alternator wyrobił z produkcją prądu. Edytowane 24 Listopada 2015 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #27 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) Dzieki Panowie. Zostala mi walka ze swiecami żarowymi. Szlag mnie trafia... Bo rano grzeje swiece elegancko i pali na blysk - tak po 0,5 sek. Dojade do firmy (2km wiec temp ani drgnie). Po 3h wyjezdzam gdzies, i juz swiec nie grzeje gdy odpalam. Rozrusznik zmienilem, i na nowym kreci tak ladnie 2 sek gdy nie grzeje swiec i odpala. Na starym to krecil z 4 sek -5 i takie to bylo czkawkowe odpalenie. Nie fajne. Na nowym jest niebo lepiej ale wciaz uwazam ze powinien zagrzac swiece po tych 3 h. Przetestowalem identyczne zachowanie u kolegi w alltracku. Jemu zagrzal po takim samym dystancie i pauzie 3godzinnej. Czy ja mam uwalony soft ? Czujnik temp nowy i nie pomoglo. Swiece nowki. Tez nic. Pomozcie. Przekaznik wymienic ? Drogi a pewnie nie pomoze. Edytowane 24 Listopada 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #28 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) tomery oczywiście ,że jest nagrzewnica elektryczna ,a jak wyłącza klimatyzację (ogrzewanie) na panelu to i nagrzewnica się wyłącza ,to normalne ,że obroty wtedy spadają. Tak dla ścisłości ta nagrzewnica załącza się poniżej temperatury 4 stopni C. Kolego najpierw pomyśl o czym mogę pisać ,a nie od razu się wyśmiewasz ,a potem myślisz jednak ,że miałem rację. Proszę nie obrażaj mnie :stop Edytowane 24 Listopada 2015 przez sebastian7905 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #29 Napisano 24 Listopada 2015 a nie od razu się wyśmiewasz A czy cię wyśmiewałem ? Proszę nie obrażaj mnie Nie było to moim zamiarem :ok Jeśli uraziłem to przepraszam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #30 Napisano 24 Listopada 2015 Obadajcie chłopaki moj wpis o świecach co myslicie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #31 Napisano 24 Listopada 2015 tomery no i gra :hug co do świec ,to muszę zapytać mego kolegi (instalacja w VAG-u w jednym paluszku ,może będzie mógł pomóc),albo komputer ich nie zagrzewa bo temp. wyższa w dzień ? ,ale nie sądzę aby tak było ,trochę dziwna sprawa. Teraz pyt. czy masz dostęp do VCDS-a bo inaczej ,to jak wróżenie z fusów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #32 Napisano 24 Listopada 2015 Mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #33 Napisano 24 Listopada 2015 przeciez robiłes swiece i soft przy dolegliwościach dziwnego odgłosu i o ile pamietam miały grzać do 20paru stopni na zew, cos pozmieniałes że teraz nie grzeją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #34 Napisano 24 Listopada 2015 silnik zimny - włącza sie nagrzewnica to powoduje wyższe obroty ,jest bardzo duży pobór prądu jaka nagrzewnica się włącza?A co ma wspólnego nagrzewnica z prądem ?To tylko zwykły "hydrauliczny" wymiennik ciepła. Dokładnie. Ja bym nawet powiedział że hydrauliczno-pneumatyczny oczywiście ,że jest nagrzewnica elektrycznataaaaaak? A jaki ma symbol? A może chodzi ci o dodatkowe ogrzewanie elektryczne - dogrzewacz montowany za tunelem środkowym na dole nagrzewnicy? Z tego co pamiętam to zaczyna on działać jak na dworze jest poniżej 4 stopni. Wtedy klima się nie włącza aż do zagrzania silnika a nadmuch jest kierowany przez tę "farelkę" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #35 Napisano 24 Listopada 2015 Z tego co pamiętam to zaczyna on działać jak na dworze jest poniżej 4 stopni. post 28 ,o tym pisałem A może chodzi ci o dodatkowe ogrzewanie elektryczne tak ,ale chłopie ja nie jestem kłótliwy ,więc przestań ,bo doskonale wiesz o co mi chodziło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #36 Napisano 24 Listopada 2015 Ja bym nawet powiedział że hydrauliczno-pneumatyczny "Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem" Z "układem pneumatycznym" w chłodzeniu/grzaniu to niektórzy walczą jak im zimą nie grzeje Pneuma to zdaje się po grecku powietrze - w układzie chłodzenia (czyli nagrzewnicy) jest ono niewskazane. Jednak obstawałbym przy układzie tylko hydraulicznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #37 Napisano 24 Listopada 2015 Taaa a dmucha do środka cocacolą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #38 Napisano 24 Listopada 2015 przeciez robiłes swiece i soft przy dolegliwościach dziwnego odgłosu i o ile pamietam miały grzać do 20paru stopni na zew, cos pozmieniałes że teraz nie grzeją? No wlasnie Aligator z Dynosoft mowi ze bedzie mi grzal nawet jak 30st, Niestety nic to nie dalo. Jest tak jak bylo zeszlej zimy.... Czyli rano grzeje, a potem juz nie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #39 Napisano 24 Listopada 2015 Jest tak jak bylo zeszlej zimy.... Czyli rano grzeje, a potem juz nie.... mamy takie same silniki ,więc muszę to zaobserwować u siebie ,z tym ,że większości tego tygodnia będę jeździł Ducato tak ,że pod koniec tygodnia ,no może w czwartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #40 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) Panie ładny a jakby tak z głupoty pomierzyć gęstość prądu jaki przechodzi przez kable. Wstępnie spróbuj pogrzać kilka razy a ktoś niech trzyma kable i sprawdzi czy one się nie grzeją. Ale to tak trochę druciarstwo. Najlepiej to dokładnie zmierzyć. Może gdzieś się druty utleniły. Generalnie te nasze silniki nie potrzebują świec żarowych żeby odpalać (oczywiście jeśli są sprawne). Do -15 stopni radzą sobie świetnie bez nich. No i oczywiście podstawa to pomiar akumulatora pod obciążeniem. Jaki daje prąd rozruchu jak jest obciążony. Edytowane 24 Listopada 2015 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach