Gość Tomek Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2005 Od niedawna mam Passata Kombi TDI 90KM 1999r. Prawdopodobnie ma chipa, który podkręca go do 110KM, jednakże nie jestem pewien, czy to urzadzenie działa prawidłowo. Znajomy ma Audi 80 kombi 90KM i te samochody jeżdżą dokładnie tak samo. Nie jest to Box, bo nie ma żadnych potencjometrów. Oczywiście najprościej pojechac na hamownię i sprawdzić. Ale zanim to zrobię, chciałbym być pewien, że to nie przepływomierz. Czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie tego elementu? Nie spodziewam się cudów, ale wydaje mi sie że samochód który powinien mieć 110KM i ok 280Nm momentu powinien jeĽdzić trochę lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2 Napisano 19 Października 2005 Ta rodzina silnikow jest slynna z problemow z przeplywomierzem - niestety Bosh sie nie popisal. Najczestszym objawem walnietego przeplywomierza jest przerywanie (taki rodzaj czkawki) przy przyspieszaniu z pedalem gazu w podlodze. Moja byc jednak i inne objawy, jak np. twoj - samochod nie jedzie. Przyczyny moga byc jednak i inne, jak np. skrajna - turbina sie z toba zegna. Nie ubywa ci oleju np? Nie masz siwego dymu z ruy wydechowej? Hamownia prawde ci powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek Zgłoś #3 Napisano 19 Października 2005 Mam nadzieję, ze turbina jeszcze trochę przeżyje :-) Raczej nie przerywa, nie gaśnie, olej OK, dym też wizualnie OK. Być może ten model tak ma, tak jak pisałem nie spodziewam sie cudu po 90KM. Ale....teoretycznie ma chipa i 110KM - czemu nie jestem skłonny uwierzyć. Tak więc chyba raczej pozostaje hamownia. Tak apropos turbiny. Żeby trochę sie zestresować. Jaki jest koszt naprawy, regeneracji wymiany turbiny? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2005 Nie pamietam, czy model 90 KM ma IC. Jesli ma, to zobacz, czy IC nie jest zapachny olejem, czy z przewodow od i do IC nie cieknie olej. Mysle, ze nowa turbine mozesz dostac za ok. 1000 zl. Na allegro jest niby taniej, ale ja im jakos nie ufam. Ceny nowej w ASO nie chcesz nawet wiedziec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2005 Sorry, że pytam, ale co to jest IC i gdzie tego szukać? Nie znalazłem na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2005 IC - Intercooler - chlodnica powietrza doladowanego. Szukaj, o ile jest, przed nadkolem. 110KM i 130 KM maja, nie pamietam czy 90 KM w serii tez mial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2005 Najczestszym objawem walnietego przeplywomierza jest przerywanie (taki rodzaj czkawki) przy przyspieszaniu z pedalem gazu w podlodze. Dzieje się tak u mnie w 110-ciokonnym TDI z 98 r. I tylko na 5-tym biegu, przy ok. 3000 obr., prędkość ok. 130 km/h-wydaje mi się, ze mulasto się dalej rozpędza. Na niżych biegach z pedałem w podłodze przyśpiesza elegancko. Taka wymiana przepływomierza, to drogi ineteres? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2005 hmm... wydaje mi sie Duży że u Ciebie to nie przepływka a normalny objaw żadne normalne autko (tym bardziej 110 konne TDI) nie bedzie przyspieszac z "werwą" przy 130 km/h i piątym biegu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2005 :arrow: Jedrus - nie wydaje mi sie, 3000 RPM to dla ropniaka juz znaczne obroty, nie powinno byc takich objawow. Ja na 5 biegu przy 3000 RPM nie mam zadnych problemow i samochod plynnie przyspiesza. Nalo tego, przy 2500 RPM tez nie mam zadnych klopotow. :arrow: Duzy - powiem tak, hamownia prawde ci powie. Nie dosc, ze dowiesz sie w jakiej kondycji masz silnik to bedziesz wiedzial, na czym stoisz. Co do ceny przeplywki to ci nie powiem. Swojego czasu byla to bardzo droga wymiana (w ASO w okolicach 1000zl) ale jakis czas temu cena mocno spadla z powodu nacisku spoleczenstwa, przeplywki padaly jak muchy. Przeplywomierz mozna bardzo latwo zalatwic, np nie zmieniajac filtra powietrza albo zakladajac stozek o duzej przepustowosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2005 nie bedzie przyspieszac z "werwą" przy 130 km/h i piątym biegu.... Powinno..powinno..Przerabialem w VW Golf3 temat na autobanie (Tdi 90KM) :twisted: W sumie 3ka jest lzejsza od paska ale i konikow miala mniej!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2005 Tego passata mam od paru dni i zdążyłem zrobić nim dopiero ok. 400 km. Nie ma też specjalnie warunków, żeby go dobrze rozpędzić. Nie wiem, może jestem przewrażliwiony :? , ale przed zakupem, znajomy (były pracownik ASO VW) radził mi zwrócić uwagę na zachowanie (przyśpieszanie) auta powyżej 120 km/h. Walnięty przepływomierz dawałby znać tylko na 5-tce? Bo na pozostałych biegach, tak jak pisałem wyżej - gaz w podłogę i śmiga aż miło. I jaki ma on wpływ na spaliny? Przed zakupem robiłem badanie - spaliny idealne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2005 panowie, nie zapominajcie że pojęcie "szybko przyspiesza" jest raczej względne.. każdy rozumie to inaczej.. mi przez zwrot "z werwą" chodziło o to, że od 130 do 150 samochód nie przyspiesza tak samo jak od 100 do 120.... no chyba że to 6 litrowe BMW serii 7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #13 Napisano 27 Października 2005 Ja np mam oryginalna przeplywke a mam juz ok. 140 tys km na liczniku. Filtry jednak wymieniam wraz z olejem, czyli co 7 tys km. Pisalem juz kiedys tutaj, ze najprostszym sposobem na wykonczenie przeplywki to montaz stozka o duzej przepustowosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #14 Napisano 27 Października 2005 Kubelt ale ty masz 1.8T a on disla ;p dane z ksiązki: 1.8 : moc - 92kW przy - 5800 obr/min Max moment - 173 Nm przy - 3950 obr/min skrzynia (przełożenie): 1 - 3,778:1 2 - 2,176:1 3 - 1,429:1 4 - 1,029:1 5 - 0,838:1 przekłądnia główna - 4,111:1 1.8T: moc - 110kW przy - 5700 obr/min Max moment - 168 Nm ( zdziwił mnie że jest mniejszy ) przy - 3500 obr/min skrzynia (przełożenie): 1 - 3,500:1 2 - 2,118:1 3 - 1,300:1 4 - 1,029:1 5 - 0,838:1 przekłądnia główna - 3,700:1 ( jest mniejsza czyli co w prkatyce na mniejszych obrotach bedzie miał wieksza predkośc niż zwykły 1,8 ? ) 1.9TDI: moc - 81kW przy - 4150 obr/min Max moment - 235 Nm przy - 1900 obr/min skrzynia (przełożenie): 1 - 3,500:1 2 - 2,944:1 3 - 1,229:1 4 - 0,838:1 5 - 0,683:1 przekłądnia główna - 3,500:1 no i teraz mozecie sie rozwodzić ktory szybciej i dla czego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #15 Napisano 27 Października 2005 MrWho a) co za roznica, ze ja jezdze benzyna i nie ropniakiem? Przeplywce mozna w ten sam sposob zaszkodzic, niezaleznie od paliwa zasilajacego silnik. W 1.8T tez hurtowo padaja, mi ostatnio powiedziano, ze wlasnie oszdzedzilem na jednym przeplywomierzu bo nawet jesli mi teraz padnie to i tak jestem o jeden do przodu. b) skad ty wziales 168Nm dla 1.8T ? 1.8T w serii ma 210 Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #16 Napisano 27 Października 2005 no właśnie tak sadziłem ze cościk jest blad w ksiażce tez sie zdziwiłem Ksiażka jest wyd. AUTO "obsluga i naprawa" duzo ciekawych rzeczy jest jak rozebrac na śrobki żeby nic nie spierd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Amoki Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2005 Od niedawna ( trzy tygodnie) mam Passata 1,9 TDI (146 tys km 110 KM). Dopiero teraz miałem okazję sprawdzić jak szybko jeĽdzi na autostradzie A4. Instrukcja mówi o 198 km/h. Szwagier, który niejednym takim passatem jeĽdził mówił, że udaje się go rozbujać do 200. Korzystając z pięknej pogody i małego ruchu zacząłem passata bujać. I jakie było moje zdziwienie, gdy przy prędkości 160 km/h nie chciał już więcej jechać, no chyba, że było lekko z górki. Szwagier - znawca niedzielny, mówi że to przepływomierz padł. Przejechał się moim autem i mówi. że mułowaty. Wsiadłem do jego passata, nowszego wprawdzie, ale z silnikiem 90 KM, też TDI. Różnicę czuć u niego to rakieta. I jak sądzicie, przepływomierz? Gdyby nie epizod z autostradą, jeĽdziłbym szczęśliwy dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2005 Od niedawna ( trzy tygodnie) mam Passata 1,9 TDI (146 tys km 110 KM). Dopiero teraz miałem okazję sprawdzić jak szybko jeĽdzi na autostradzie A4. Instrukcja mówi o 198 km/h. Szwagier, który niejednym takim passatem jeĽdził mówił, że udaje się go rozbujać do 200. Korzystając z pięknej pogody i małego ruchu zacząłem passata bujać. I jakie było moje zdziwienie, gdy przy prędkości 160 km/h nie chciał już więcej jechać, no chyba, że było lekko z górki. Szwagier - znawca niedzielny, mówi że to przepływomierz padł. Przejechał się moim autem i mówi. że mułowaty. Wsiadłem do jego passata, nowszego wprawdzie, ale z silnikiem 90 KM, też TDI. Różnicę czuć u niego to rakieta. I jak sądzicie, przepływomierz? Gdyby nie epizod z autostradą, jeĽdziłbym szczęśliwy dalej. Nie pociesze Cie - mialem dokładnie to samo - 160km/h to byl max nastawiłem sie ze to przeplywka - choc wg tego co wyczytałem w necie i zmulenie bylo jedynym objawem, bez przerywania, kaszlenia, do tego VAG pokazywał "norme", no ale..... W koncu mocno sie wkurzyłem i podjechałem do Diagtronika na diagnoze - przyczyna oczywscie rozpoznana bezbłednie - wtryski podaja za mało paliwa w stosunku do cisnienia...... zrypane na maxa - koszt u nich 1500zł z wymiana plus 100wczesniej za diagnostyke plus 50(z rabatem) hamownia - Wynik na hamowni 126,5KM i 254Nm, max predkosc 205km/h - tylko po wymianie wtrysków - nie ma jakichkolwiek innych modyfikacji.... Moja rada - ze szwagrem to Ty jedz na piwo - a Paska zaprowadz do kogos kumatego... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2005 To ja tez sie wypowiem, moze sie komus przyda Pasek '97 1,9 TDi 110km, kombiak. Do 200 na autostradzie idzie spokojnie choc od 190 to juz po prostu jest tylko osiaganie predkosci a nie przyspieszanie . Generalnie nie jezdzilem zbyt wieloma samochodami dlatego tez nie mam zbytnio porownania. Dla mnie przyspieszenie od 130 wzwyz jest wyczuwalne i satysfakcjonujace na hamowni jeszcze nie bylem ale sie wybieram. Generalnie uwazam, ze jesli auto nie idzie powyzej 160 to na pewno cos jest zrypane. ten silniczek jak dla mnie chodzi jak marzenie )) Pozdrawiam Grzesiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Passatoholik Zgłoś #20 Napisano 16 Listopada 2005 hello, moj przeplywomierz tez mi padl i wymienilem go na przeplywomierz z A-Klassy CDI , pasuje w 100% bo to tez bosch,ale z tego co wiem z jest lepszy , nie nawala tak szybko , tanszy , autko ma troszke wiecej mocy, jesli chcecie moge wam przeslac liste z numerami czesci ... ps. mam 1.9 TDI -ATJ ... Passatoholik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach