Skocz do zawartości
herbu

Wysokie obroty biegu jałowego

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też tak zawsze robiłem i pomagało nieraz ale nie tym razem nieraz mojego RP coś puknie i choćbym odpinał podpinqał kostke od krokowca trzyma go na 2000 obrotach czyli na dniach krokowca wywalam i najpierw wyczyszczę może pomoże

odpinałeś mu klemy na kilkanaście minut/na noc?? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :papa

Mam problem z moim paskiem 1,8 ADZ z gazem.Wieszają się obroty-po przygazowaniu do ok. 3000 i wrzuceniu na luz obroty spadają do ok.2000 i nie spadają,albo rosną jeszcze wyżej,zarówno na benzynie jak i na gazie(jeździ się jak na tempomacie :wsciekly).Wymieniany był silniczek krokowy i nic to nie dało.Wężyki są całe.Wymieniony był nawet komputer i dalej nic.Był też zrobiony reset komputera.Nie mam pomysłu co to może być.POMOCY!!!

Edytowane przez Wacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieszają się obroty-po przygazowaniu do ok. 3000 i wrzuceniu na luz obroty spadają do ok.2000 i nie spadają,albo rosną jeszcze wyżej,zarówno na benzynie jak i na gazie

A moze to wina potencjometru przepustnicy? :hmm To taki prostokątny, czarny plastik, do którego dochodzi wtyka. Potencjometr ma od środka styki ślizgowe i może to ich wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ten b4 często tak ma. Ja też się borykam, chociaż ostatnio coraz rzadziej : Ze trzy miechy temu zastrajkował i nie chciał więcej odpalić (chociaż w ub. zimę palił przy -35) i wiecie co..., hehe... 15 minut grzebania po kablach wysokiego, odpinam wreszcie kopułkę rozdzielacza i ... styku środkowego nie ma ..., no normalnie nie ma ! Wypalony w cholerę kilka mm w głąb a pomimo to auto jeździło ! Niedziela była, sklepy zamknięte, szybka polerka palca na wiertarce, buszowanie po strychu i jest !!! ... kopułka od pf 125p !!! grafit ze sprężynką pasował jak ulał bez luzu i na wymiar do tej vw-skiej, jeżdżę do dzisiaj, mniejsze spalanie, nawet lambda chyba się odsyfiła.

Jednak faktycznie problem wolnych czasem wyskakuje, ale już nie tak dramatycznie aby gasł, albo wył na wysokich. Wydaje się że faktycznie trzeba będzie wreszcie zajżeć do czujnika (potencjometru) przepustnicy bo pewnie trzeszczy (tak jak ze starym radiem - gałki trzeszczą, pokręcisz kilkanaście razy - mniej trzeszczą), jak przed odpałem kilkanaście razy gazem poruszam to problem na chwile ucieka ( do najbliższego skkrzyżowania hehe, czyli tam gdzie nie powinien to się ujawnia :) )

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wieszają się obroty-po przygazowaniu

Na początek radzę sprawdzić linkę gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek radzę sprawdzić linkę gazu.

 

Linka ok.Problem pozostał :wsciekly

 

---------- Dodano o 15:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:15 ----------

 

A moze to wina potencjometru przepustnicy? :hmm To taki prostokątny, czarny plastik, do którego dochodzi wtyka. Potencjometr ma od środka styki ślizgowe i może to ich wina.

 

Czy potencjometr przepustnicy ma jakiś wpływ na obroty jeżdżąc na gazie?

Czym odkręcić te dziwne śruby przy przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy potencjometr przepustnicy ma jakiś wpływ na obroty jeżdżąc na gazie?

 

A jaką masz instalacje? Jednopunkt? Jeśli na silniku masz dużą czarną gruche, to pod nia jest zamocowany ten właśnie potencjometr. U mnie po wymianie - więcej obroty nie zawieszały sie na 2000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaką masz instalacje? Jednopunkt? Jeśli na silniku masz dużą czarną gruche, to pod nia jest zamocowany ten właśnie potencjometr. U mnie po wymianie - więcej obroty nie zawieszały sie na 2000.

 

Gruche?chodzi ci o reduktor/mieszalnik czy wtrysk?Auto jest na jednopunkcie,a LPG to nie sekwencja,tyle,że z kompem i krokowcem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wtrysk?

 

O wtrysk :D Czyli takowy potencjometr pod wtryskiem masz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O wtrysk :D Czyli takowy potencjometr pod wtryskiem masz .

 

Ale czym te cholerne śruby odkręcić? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale czym te cholerne śruby odkręcić? :confused:

 

Trzeba kupic sobie taki zestaw końcówek w pudełeczku i tam jest około 30 różnych końcówek :D Masz najróżniejsze końcówki do nietypowych wkrętów w samochodzie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Za chwilę trafi mnie sz.... .Mechanicy u nas są do bani,potrafią wyremontować tylko portfel do ustawień fabrycznych :dodupy. TPS wymieniony i sprawdzone ustawienia, dalej ch...,zmieniło się tylko tyle ,że na benzynie się nie wiesza

,a na LPG dalej wiszą obroty i zaczyna mnie to wqr... .

Ma ktoś pomysł co to jest?!

Edytowane przez Wacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin Galewic

Witam Kolegów Paszczakowiczów ;)

 

Mam taki pojazd: Passat 3BG 2,0 tdi 136 KM. Przeleciane 162 000. Pojazd z Niemiec, wymieniłem komplet rozrządu (pasek, rolki, napinacze, pompę wody, akumulator).

Kłopot jaki mam z wózeczkiem to fakt, że silnik łapie ok 1000 obr/min na biegu jałowym (komputer wskazuje wtedy spalanie 2 litry na godzinę) a z silnika idą drgania (które znikają kiedy samochód rusza).

Spalanie w czasie jazdy wskazywane przez komputer też jest wyższe ok dwukrotnie od sytuacji bez tych "wysokich obrotów biegu jałowego".

Taka sytuacja w pewnym momencie się kończy, silnik na biegu jałowym wraca do nominalnych ok 900 obr/min znikają drgania i w trakcie jazdy spalanie wraca do normalnego poziomu.

POMOCY!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

opisze swoją sytuację: oddałem ostatnio paska na wymiane półośki, pompki paliwa i zmiany paska rozrządu. Po odebraniu zawieszały mi się obroty na 2 tyś i czasami gdy puszczałem gaz to delikatnie zwiększały i zawieszały w przedziale 1500-2000 czasami spadały, czasami musiałem dusić. Wcześniej już miałem problem z zawieszaniem obrotów, ale nie było to jakieś uciążliwe i po chwili same spadały, a z czasem samo sie "naprawiło". Teraz ewidentna zawiesza po tej naprawie (w sumie, co ma piernik do wiatraka, ale akurat po tym się tak stało)

Przeszukałem forum co i jak, od niby krokowców po TPS. Rano odpiąłem wtyki i restarnąłem paska. Czary odprawione czyli zapal i nie rusz do wiatraka. Zgasiłem i po jakiejs godzinie pojechałem w drogę. Normalnie cud, śmiga wszystko jak ta lala. Wcześniej przedzwoniłem do mechanika, żeby posprawdzał czy coś tam nie pokopał z rozrządem i właśnie do niego zmierzałem. I tak do niego pojechałem pomimo braku objawów. Gość sprawdził rozrząd, ustawiony git majonez. Sprawdził zapłon i troche go przyspieszył bo mówił, że jest opóźniony (na lampe robił). Gość mówi, że mi sprawdzi jeszcze Vagiem. Tłumacze mu, że moj rocznik jest tylko na migowe, ale pokazałem mu, że kiedyś odkryłem przy lewarku dwa gniazda i się podpiął pod nie. Połączył się, ale wyskakiwał jakiś błąd i nic nie dało się sprawdzić.

Po tych zabiegach ruszyłem w droge, a tu muł, trzepie nim i pod górkę wyjechać nie mogę... obroty się znowu przywieszają i spadają wolniej. Wracam i mowie, że jest beznadziejnie... Gość tłumaczy, że zrobił z lampą i wszystko jest tak jak powinno być, ale opóźnił mi zapłon tak jak miałem wcześniej i jakoś pasek dostał takiego kopa, że tylko chce się dociskać do podłogi. Obroty się nie zawieszają, spadają elegancko, wszystko smiga jak sto pindziesiąt.

Wniosek: gdy zrobiliscie już krokowca, TPSa i inne magiczne czynności i nic nie pomaga, sprawdzcie również zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam troche inny problem z obrotami. W momencie gdy załącza się kompresor od klimy obroty się podnoszą, a gdy kompresor się rozłączy to spadają. Taka sytuacja ma miejsce na benzynie i na gazie. Co może być nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Ja mam troche inny problem z obrotami. W momencie gdy załącza się kompresor od klimy obroty się podnoszą, a gdy kompresor się rozłączy to spadają. Taka sytuacja ma miejsce na benzynie i na gazie. Co może być nie tak ?

Nic, to jest jak najbardziej naturalne zachowanie sterownika silnika przy dodatkowym obciążeniu kompresorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie po tygodniu problem wrócił... stopniowo widziałem, że obroty spadają z dnia na dzień coraz wolniej, aż teraz zawierza na 2 tysiach... Po resecie znowu wszystko elegancko. O co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatam.Kupilem paska 2.0 agg I z rana nie trzyma wolnych obrotow ani na benzene ani na gaze.Jak troszke sie rozgrzeje to jest ok lecz jak osiagnie 90 stopni to obroty sa miedzy 1100 a 1200.Vagiem sprawdzile to czujnik temperatury zaniza wartosciowe tak o 5 stopni do Tego co jest na blacie.gdzie lazy problem????

Edytowane przez stanek90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od reseta, 5 stopni to żadna wartość zwłaszcza jak odnosisz sie do wskazówki na zegarach.

Względnie możesz bez vaga sprawdzić oporność czujnika temp.

Jeszcze lewe powietrze czyli podciśnienia do przeglądu...

..czyli standardowe rzeczy zanim zaczniesz wymieniać przepustnice itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki problem, ale świece wymieniłem, kable wn są ok, jak wyczyściłem przepustnice to było ok ale po kilku dniach to samo...

Jest to silnik 2E i występuje tylko na zimnym silniku, jak dam mu obrotów na pierwszej prostej to jest dobrze

Myślicie, że to krokowy czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności