lebow Zgłoś #61 Napisano 14 Listopada 2012 Pogogluj trochę na forum Wpisz w szukajke....utrata mocy tdi....muli tdi....tdi 1z...lub podobnie i miłej lektury. Poniżej linki które może Ci troszkę mogą pomóc. http://forum.vw-passat.pl/threads/54600-brak-mocy-na-4-i-5-biegu-powyzej-2750rpm?highlight=muli+tdi http://forum.vw-passat.pl/threads/4120-problemy-z-silnikiem-TDI?highlight=tdi+utrata+mocy http://forum.vw-passat.pl/threads/125987-Dziwne-obroty-silnika-1-9-TDI-1Z?highlight=tdi Oczywiście to wcześniej to był taki mały "dżołk". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sentyy Zgłoś #62 Napisano 20 Listopada 2012 Podpinam się pod temat: Otóż mam problem z odwrotną sytuacją tyle że ja mam stanowczo za niskie obroty. Na ssaniu mam ok 1500, natomiast normalnie spadają mi na 500obrotów (ledwo pyrka jakby miało zaraz zgasnąć) Dzieje mi się tak na benzynie jak i na gazie. Da się jakoś podkręcić do 1000obrotów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #63 Napisano 20 Listopada 2012 Da się jakoś podkręcić do 1000obrotów? do ilu?? coś około 800 na biegu jałowym powinno być.. na ssaniu chyba za dużo znowu.. w b4 z 95 powinieneś mieć OBD II.. podepnij się pod kompa i sprawdź błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sentyy Zgłoś #64 Napisano 21 Listopada 2012 a czy bez dostępu do komputera się nie uda tego zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #65 Napisano 22 Listopada 2012 a czy bez dostępu do komputera się nie uda tego zrobić? Zacznij od resetu sterownika. W tym silniku nie da się mechanicznie zmienic wartości wolnych obrotów...jeśli są inne niż fabryka zadała to winy trzeba szukać w czujnikach i sterowniku....a że masz gaz to ewidentnie sterownik głupieje.....masz jakiś emulator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sentyy Zgłoś #66 Napisano 23 Listopada 2012 Zacznij od resetu sterownika.W tym silniku nie da się mechanicznie zmienic wartości wolnych obrotów...jeśli są inne niż fabryka zadała to winy trzeba szukać w czujnikach i sterowniku....a że masz gaz to ewidentnie sterownik głupieje.....masz jakiś emulator? A jak mam zresetować czujnik i sterownik? odpiąć akumulator wystarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #67 Napisano 23 Listopada 2012 A jak mam zresetować czujnik i sterownik? odpiąć akumulator wystarczy? Właśnie o to chodzi odpiąć akumulator na kilka minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viperr Zgłoś #68 Napisano 3 Grudnia 2012 Witam. Więc i ja sie pod temat podepnę. Posiadam Passata 1.8 RP + LPG. No i hmm od czego zacząć od pewnego czasu mam problem z obrotami na PB a mianowicie jak silnik jest zimny pracuje pięknie a jak sie rozgrzeje to klapa ;/. Komputer restartowałem co prawda pomogło ale na krotka metę. Gaz załapuje ale z gazem to akurat kwestia regulacji. W samochodzie wymieniłem Silniczek krokowy i dalej to samo. Zdjąłem wtrysk wyczyściłem i dalej to samo :ocochodzi Proszę o pomoc z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #69 Napisano 3 Grudnia 2012 No i hmm od czego zacząć od pewnego czasu mam problem z obrotami na PB a mianowicie jak silnik jest zimny pracuje pięknie a jak sie rozgrzeje to klapa Zbadaj sondę ( jej napięcia) ewentualnie odłącz ją całkowicie a jeśli masz emulator sondy to sprawdź jaką masz emulację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viperr Zgłoś #70 Napisano 4 Grudnia 2012 Zbadaj sondę ( jej napięcia) ewentualnie odłącz ją całkowicie a jeśli masz emulator sondy to sprawdź jaką masz emulację. Ok. Napewno to sprawdzę po sprawdzeniu od razu napisze Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mankitifika Zgłoś #71 Napisano 6 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam Od czasu gdy był wymieniany rozrząd, w tym czasie była wyjmowana listwa wtryskowa, rozmontowany cały dolot, wymieniany wydech nastąpiły objawy opisane niżej. (Wszystko robił znajomy mechanik, jednak teraz wyjechał do belgii i nie mam z nim kontaktu, ale dzis zauwazylem ze klejem na gorąco obsmarkał kabelki na kostce od sondy.) A dokładniej to po odpaleniu chodzi równo, na poziomie 1tys obr. , jak tylko dotkę pedał gazu, wysepuje cos tego tylu ze sam gazuje i odpucza gaz i staje na poziomie 1300-1500 obortów i faluje na tym poziomie, lub od razu tak sie dzieje bez gazowania. Spalanie na trasie nie spada poniżej 9l/100km w mieście od 13 do 17 litrów. Sprawdzałem: - przepływka (przy szybkim dawaniu gazu słuchać puknięcie blaszki w niej, odpięcie tej szerokiej kostki powoduje przygaszanie silnika) - krokowy (przy przkreceniu kluczyka krokowy brzęczy, przy odpięciu wtyczki obroty spadają do normy a nawet ponizej normy) - po odłączeniu sondy jeździ jak powinien, tylko jest szerpniecie przy szybkiej zmienie biegów, ale nie wiem czy nie okłamuje spalania na mfa, bo chodzi od 10,5 do 12, jednak strzałka na liczniku spada jak szalona - czujniki 4 pinowe sprawdzałem juz trzy, jak odłącze to jest reakcja - gumy od odmy są w 2 miejsach przetarte ale to już tak było wcześniej, a wczesniej bylo dobrze - wszystkie styki w kostkach czyscilem - w dolocie jest jedna dziura, ale ona jest od strony szyby i była zawsze, nie wiem od czego ona jest - śruba w przepustnicy dokrecona na maksa prawie, zostawilem jakies 1/4 obrotu W czym może być problem? może być winne usawienie rozrządu czy zabrudzenie listwy wtryskowej? czy sonda w takim wypadku jest sprawna? @edit przejżałem już wiele podobnych problemów ale innym przygasał silnik a nie pracował szybciej, dlatego piszę swój temat Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mankitifika Zgłoś #72 Napisano 7 Sierpnia 2013 wkoncu kupilem miernik uniwersalny i mierzyłem czujnik 4 pinowy i jest ok, rezystancja na poziomie odpowiednim tak jak gdzies na forum znalazlem tabele, rezystancja potencjometru przepustnicy wychodzila mi dziwna, mierzyłem miedzy masą a tą srodkową szpilką, czyli +5V, na zamkniętej wychodziło mi 3.06 a przy otwieraniu zmniejszała się do 1 z groszami, a z tego co wyczytywałem to powinna rosnąć Dolot już szczelny, wężyk najszerszy idący do przepustnicy był luźny, że prawie spadał, dałem go na opaske, odpalałem i mniej wiecej dalej tak samo, ale zostawiłem samochód u dziadka, odłączyłem klemy i jutro zrobie adaptacje Czytałem jeszcze, że metoda do resetu 2E jest inna, ale temat z podczepionych o tym nie działa Jutro jeszcze sprawdze kopułke, palec i przeczyszcze styki oraz świece Co jeszcze moge zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #73 Napisano 7 Sierpnia 2013 Reset czujnikiem od temperatury na kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mankitifika Zgłoś #74 Napisano 7 Sierpnia 2013 czyli czyli jak? klemy odlaczone i adaptacja - to nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #75 Napisano 8 Sierpnia 2013 2E nie reaguje na klemy, na gorącym ściągnij czujnik temperatury, przegazuj go kilka razy w okolice 4 tyś,wejdzie w tryb awaryjny, zgaś i czekaj aż ostygnie. Na zimnym silniku czujnik załóż i do włączenia wentylatorów a potem zalecana jest jazda z różnym obciążeniem, wsio oczywiście na Pb, może wariować i niestabilnie chodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plutek Zgłoś #76 Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam,podepnę się z moim problemem,passat b3 1.8 silnik RP +LPG pierwszej generacji ,silnik jak osiągnie temperaturę to nagle dostaje bardzo wysokie obroty ,niestety nie mam obrotomierza ,więc nie wiem ile ,ale silnik wyje .Sprawdzone i wymienione przewody podciśnienia,nowa sonda lambda,nowe i sprawdzone czujniki w kroćcu,nastawnik przepustnicy po sprawdzeniu baterią wysuwa się i chowa bez zacięc,założono nową podstawę gumową pod wtrysk,wtrysk przeczyszczony,nowa linka gazu,sam już nie wiem co jeszcze .Po odłączenie wtyczki od TPS obroty spadają do normalnych ,samochód jak baranek,wszystko wtedy ok.Byłbym wdzięczny za wszelkie rady ,bo widzę że na forum są prawdziwi fachowcy dysponujący dużą wiedzą ,pozdrawiam i czekam na pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #77 Napisano 28 Kwietnia 2014 Szukaj na forum golfa (tutaj też był link do tego wątku) jak pomierzyć TPSa. Podwyższone obroty to najczęściej efekt lewego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plutek Zgłoś #78 Napisano 29 Kwietnia 2014 Witam,właśnie TPS to jedyna rzecz której jeszcze się nie przyglądałem,dziś przyjdzie kolega który go pomierzy i przepatrzy ,pracował wiele lat w serwisie vw we włoszech więc może pomoże, co do lewego powietrza,to wszystko sprawdzone ,wprawdzie jeden przewód od podcisnienia mam zaślepiony ale tak było od początku tj. od 10 lat i było ok.Czytam Twoje rady na forum i muszę przyznać żeś nie lada fachowiec ,wiedzę o passkach masz olbrzymią ,ja czasem nawet nie wiem o czym mowa .Jak do czegoś dojdę to dam znac pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plutek Zgłoś #79 Napisano 7 Maja 2014 Witam,sprawdziliśmy TPS ,regulacja nic nie dała ,nie trzyma wartosci ,więc do wymiany ,u nas na rynku niedostępny nawet ASO,ale kolega zamówił u Boscha w Niemczech-koszt 17 euro + wysyłka .Na razie jeżdżę z odłączoną wtyczką od TPS ,niby wszystko ok,zapala tylko trochę trudniej ze względu na ubogą mieszankę i silnik trochę mniej elastyczny .Po wymianie odezwę się i dam znać czy pomogło,pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barteq49 Zgłoś #80 Napisano 10 Maja 2014 Zapłon dobrze ustawiony?U mnie to było problemem i obroty miałem ponad 2 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach