Skocz do zawartości
herbu

Wysokie obroty biegu jałowego

Rekomendowane odpowiedzi

Pogogluj trochę na forum

Wpisz w szukajke....utrata mocy tdi....muli tdi....tdi 1z...lub podobnie i miłej lektury.

Poniżej linki które może Ci troszkę mogą pomóc.

http://forum.vw-passat.pl/threads/54600-brak-mocy-na-4-i-5-biegu-powyzej-2750rpm?highlight=muli+tdi

http://forum.vw-passat.pl/threads/4120-problemy-z-silnikiem-TDI?highlight=tdi+utrata+mocy

http://forum.vw-passat.pl/threads/125987-Dziwne-obroty-silnika-1-9-TDI-1Z?highlight=tdi

 

 

 

Oczywiście to wcześniej to był taki mały "dżołk".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat:

 

Otóż mam problem z odwrotną sytuacją tyle że ja mam stanowczo za niskie obroty. Na ssaniu mam ok 1500, natomiast normalnie spadają mi na 500obrotów (ledwo pyrka jakby miało zaraz zgasnąć)

Dzieje mi się tak na benzynie jak i na gazie.

 

Da się jakoś podkręcić do 1000obrotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się jakoś podkręcić do 1000obrotów?

do ilu?? coś około 800 na biegu jałowym powinno być.. na ssaniu chyba za dużo znowu.. w b4 z 95 powinieneś mieć OBD II.. podepnij się pod kompa i sprawdź błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy bez dostępu do komputera się nie uda tego zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy bez dostępu do komputera się nie uda tego zrobić?

Zacznij od resetu sterownika.

W tym silniku nie da się mechanicznie zmienic wartości wolnych obrotów...jeśli są inne niż fabryka zadała to winy trzeba szukać w czujnikach i sterowniku....a że masz gaz to ewidentnie sterownik głupieje.....masz jakiś emulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od resetu sterownika.

W tym silniku nie da się mechanicznie zmienic wartości wolnych obrotów...jeśli są inne niż fabryka zadała to winy trzeba szukać w czujnikach i sterowniku....a że masz gaz to ewidentnie sterownik głupieje.....masz jakiś emulator?

 

A jak mam zresetować czujnik i sterownik? odpiąć akumulator wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak mam zresetować czujnik i sterownik? odpiąć akumulator wystarczy?

 

Właśnie o to chodzi odpiąć akumulator na kilka minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Więc i ja sie pod temat podepnę.

Posiadam Passata 1.8 RP + LPG.

No i hmm od czego zacząć od pewnego czasu mam problem z obrotami na PB a mianowicie jak silnik jest zimny pracuje pięknie a jak sie rozgrzeje to klapa ;/.

Komputer restartowałem co prawda pomogło ale na krotka metę.

Gaz załapuje ale z gazem to akurat kwestia regulacji.

W samochodzie wymieniłem Silniczek krokowy i dalej to samo.

Zdjąłem wtrysk wyczyściłem i dalej to samo :ocochodzi

Proszę o pomoc z góry dziękuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i hmm od czego zacząć od pewnego czasu mam problem z obrotami na PB a mianowicie jak silnik jest zimny pracuje pięknie a jak sie rozgrzeje to klapa

Zbadaj sondę ( jej napięcia) ewentualnie odłącz ją całkowicie a jeśli masz emulator sondy to sprawdź jaką masz emulację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbadaj sondę ( jej napięcia) ewentualnie odłącz ją całkowicie a jeśli masz emulator sondy to sprawdź jaką masz emulację.

 

Ok. Napewno to sprawdzę :) po sprawdzeniu od razu napisze :)

Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od czasu gdy był wymieniany rozrząd, w tym czasie była wyjmowana listwa wtryskowa, rozmontowany cały dolot, wymieniany wydech nastąpiły objawy opisane niżej. (Wszystko robił znajomy mechanik, jednak teraz wyjechał do belgii i nie mam z nim kontaktu, ale dzis zauwazylem ze klejem na gorąco obsmarkał kabelki na kostce od sondy.) A dokładniej to po odpaleniu chodzi równo, na poziomie 1tys obr. , jak tylko dotkę pedał gazu, wysepuje cos tego tylu ze sam gazuje i odpucza gaz i staje na poziomie 1300-1500 obortów i faluje na tym poziomie, lub od razu tak sie dzieje bez gazowania.

Spalanie na trasie nie spada poniżej 9l/100km w mieście od 13 do 17 litrów.

Sprawdzałem:

- przepływka (przy szybkim dawaniu gazu słuchać puknięcie blaszki w niej, odpięcie tej szerokiej kostki powoduje przygaszanie silnika)

- krokowy (przy przkreceniu kluczyka krokowy brzęczy, przy odpięciu wtyczki obroty spadają do normy a nawet ponizej normy)

- po odłączeniu sondy jeździ jak powinien, tylko jest szerpniecie przy szybkiej zmienie biegów, ale nie wiem czy nie okłamuje spalania na mfa, bo chodzi od 10,5 do 12, jednak strzałka na liczniku spada jak szalona

- czujniki 4 pinowe sprawdzałem juz trzy, jak odłącze to jest reakcja

- gumy od odmy są w 2 miejsach przetarte ale to już tak było wcześniej, a wczesniej bylo dobrze

- wszystkie styki w kostkach czyscilem

- w dolocie jest jedna dziura, ale ona jest od strony szyby i była zawsze, nie wiem od czego ona jest

- śruba w przepustnicy dokrecona na maksa prawie, zostawilem jakies 1/4 obrotu

W czym może być problem? może być winne usawienie rozrządu czy zabrudzenie listwy wtryskowej? czy sonda w takim wypadku jest sprawna?

 

@edit

przejżałem już wiele podobnych problemów ale innym przygasał silnik a nie pracował szybciej, dlatego piszę swój temat

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkoncu kupilem miernik uniwersalny i mierzyłem czujnik 4 pinowy i jest ok, rezystancja na poziomie odpowiednim tak jak gdzies na forum znalazlem tabele, rezystancja potencjometru przepustnicy wychodzila mi dziwna, mierzyłem miedzy masą a tą srodkową szpilką, czyli +5V, na zamkniętej wychodziło mi 3.06 a przy otwieraniu zmniejszała się do 1 z groszami, a z tego co wyczytywałem to powinna rosnąć

Dolot już szczelny, wężyk najszerszy idący do przepustnicy był luźny, że prawie spadał, dałem go na opaske, odpalałem i mniej wiecej dalej tak samo, ale zostawiłem samochód u dziadka, odłączyłem klemy i jutro zrobie adaptacje

Czytałem jeszcze, że metoda do resetu 2E jest inna, ale temat z podczepionych o tym nie działa

Jutro jeszcze sprawdze kopułke, palec i przeczyszcze styki oraz świece

Co jeszcze moge zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli czyli jak? klemy odlaczone i adaptacja - to nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2E nie reaguje na klemy, na gorącym ściągnij czujnik temperatury, przegazuj go kilka razy w okolice 4 tyś,wejdzie w tryb awaryjny, zgaś i czekaj aż ostygnie. Na zimnym silniku czujnik załóż i do włączenia wentylatorów a potem zalecana jest jazda z różnym obciążeniem, wsio oczywiście na Pb, może wariować i niestabilnie chodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,podepnę się z moim problemem,passat b3 1.8 silnik RP +LPG pierwszej generacji ,silnik jak osiągnie temperaturę to nagle dostaje bardzo wysokie obroty ,niestety nie mam obrotomierza ,więc nie wiem ile ,ale silnik wyje .Sprawdzone i wymienione przewody podciśnienia,nowa sonda lambda,nowe i sprawdzone czujniki w kroćcu,nastawnik przepustnicy po sprawdzeniu baterią wysuwa się i chowa bez zacięc,założono nową podstawę gumową pod wtrysk,wtrysk przeczyszczony,nowa linka gazu,sam już nie wiem co jeszcze .Po odłączenie wtyczki od TPS obroty spadają do normalnych ,samochód jak baranek,wszystko wtedy ok.Byłbym wdzięczny za wszelkie rady ,bo widzę że na forum są prawdziwi fachowcy dysponujący dużą wiedzą ,pozdrawiam i czekam na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na forum golfa (tutaj też był link do tego wątku) jak pomierzyć TPSa.

Podwyższone obroty to najczęściej efekt lewego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,właśnie TPS to jedyna rzecz której jeszcze się nie przyglądałem,dziś przyjdzie kolega który go pomierzy i przepatrzy ,pracował wiele lat w serwisie vw we włoszech więc może pomoże, co do lewego powietrza,to wszystko sprawdzone ,wprawdzie jeden przewód od podcisnienia mam zaślepiony ale tak było od początku tj. od 10 lat i było ok.Czytam Twoje rady na forum i muszę przyznać żeś nie lada fachowiec ,wiedzę o passkach masz olbrzymią ,ja czasem nawet nie wiem o czym mowa .Jak do czegoś dojdę to dam znac pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,sprawdziliśmy TPS ,regulacja nic nie dała ,nie trzyma wartosci ,więc do wymiany ,u nas na rynku niedostępny nawet ASO,ale kolega zamówił u Boscha w Niemczech-koszt 17 euro + wysyłka .Na razie jeżdżę z odłączoną wtyczką od TPS ,niby wszystko ok,zapala tylko trochę trudniej ze względu na ubogą mieszankę i silnik trochę mniej elastyczny .Po wymianie odezwę się i dam znać czy pomogło,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłon dobrze ustawiony?U mnie to było problemem i obroty miałem ponad 2 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności