Skocz do zawartości
nakonr

RENOWACJA Kloszy Reflektorów Przednich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Lamp nie rozklejałem tylko klosze zostały wypolerowane zgodnie z przepisem.

Efekt bardzo ładny, ale pojawił się problem z regulacją świateł.

Śrubowy mechanizm podniesienia połączony jest z odbłyśnikiem tulejami z czarnej gumy.

W moich reflektorach przestały być elastyczne i nie trzymają się białego plastikowego króćca przesuwanego śrubą.

Czy te czarne gumki występują jako część zamienna?

A może ktoś już rozwiązał podobny problem w inny sposób?

 

Już mam rozwiązanie.

4 kawałki zbrojonego wężyka gumowego do paliwa o średnicy wewnętrznej dobranej tak, aby pasował na plastikowy występ odbłyśnika . Od strony mechanizmu regulacji rozwiercone wiertłem 10mm.

Po zmontowaniu można ustawić wysokość i kierunek padania światła. Trzyma się solidnie, mam nadzieję, że wystarczy na długo.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mmariano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jaką średnice tego wężyka kupiłeś??i co rozwiercałeś po stronie mechanizmu bo tego właśnie nie kapuję troszkę...

te tuleje gumowe oryginalne nasadziłeś na wężyk zbrojony czy tylko on trzyma teraz odbłyśnik??

masz może fotki z prac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaką średnice tego wężyka kupiłeś??

 

Wiertło 6mm wchodzi na bardzo lekki wcisk.

[ATTACH=CONFIG]67062[/ATTACH]

 

i co rozwiercałeś po stronie mechanizmu bo tego właśnie nie kapuję troszkę...

te tuleje gumowe oryginalne nasadziłeś na wężyk zbrojony czy tylko on trzyma teraz odbłyśnik??

 

Nie rozwiercałem mechanizmu tylko wężyk od środka. Wężyk składa się z dwóch warstw gumy zbrojonych rzadkim płótnem.

[ATTACH=CONFIG]67063[/ATTACH]

 

Wiertłem do drewna 10mm usunąłem wewnętrzną warstwę gumy.

[ATTACH=CONFIG]67064[/ATTACH]

To co zostało jest na tyle elastyczne, że bez problemu da się nacisnąć na króciec mechanizmu regulacji.

 

W tej chwili odbłyśnik trzyma się u góry na dwóch kawałkach wężyka i na trzpieniu silniczka regulacji u dołu. Nic się nie trzęsie, można ustawić kierunek strumienia światła.

A tak wyglądały moje oryginały :)

[ATTACH=CONFIG]67065[/ATTACH]

 

Mam nadzieję, że Ci to pomoże.

 

Pozdrawiam

mmariano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj mając trochę wolnego czasu postanowiłem przepolerować klosze lamp przednich

kupiłem po 6 arkuszy papieru 1000/1500/2000/2500 no i się przeliczyłem bo za dużo papieru kupiłem

w sumie cała praca z przygotowaniem oklejeniem lamp i polerowaniem to zaledwie 2,5 godz. w moim przypadku bo to zależy od tego w jakim stanie są klosze lamp, ale efekt jest świetny co prawda nie zrobiłem fot jak lampy wyglądały przed zabiegiem ale różnica jest znaczna po zabiegu i polecam to reszcie użytkowników oraz szczególne podziękowania dla autora tego tematu a pasty użyłem całkiem innej niż była polecana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie kto pomoże

 

Dzis padł mi HID i chciałem na chwile wsadzić zwykła zarówkę. ale zanim to zrobiłem wyjąłem żarnik z prawej lampy i nie wiem co mi odbiło ale postanowiłem wsadzic żarnik spowrotem ; ( dociskając żarnik w soczewkę od strony maski oczywiscie wpadła mi lampa do srodka tzn efekt jest taki ze srodek caly lata i nie wiem co mam teraz z tym zrobic ;((( Jak wsadze palca w otwór od żarówki do moge poruszac całym srodkiem tak jakby lampa w srodku z czegos zleciala i teraz mam lużną lampę POMOCY co robic radzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wloz palec w otwor zarowki i mocno do siebie pociagnij:)

Po prostu wklad ci wypadl z takiego przegubu i musisz go spowrotem tam wlozyc.

Jak ci sie tak nie uda, to sciagnij lampe, na 10min do piekarnika, rozklej szklo, wcisnij wklad na swoje miejsce, znow piekarnik i poskladaj:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki stary ale cholera nie chcialbym robic tej drugiej opcji ciekawe jak myslisz dam rade zastosowac twoją pierwszą propozycję ?

 

Pomogłbys mi dopasować żarnikki z allegro do tych reflektorów ? bo nie mam pojecia które wybrac a dokladnie głownie chodzi mi o otwór zeby pasowały

 

---------- Dodano o 19:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:18 ----------

 

chetnie bym nie wyciagal tej lampy bo jak pomysle o zdejmowaniu zderzaka to sie odechciewa, jest zimno na dworze taki zabieg bylby ciezki. dzis juz jest pozno jutro za dnia postaram sie to znow palcem nasadzic na swoje miejsce mam bynajmniej taka nadzieje, druga strona medalu to dopasowac nowe zarniki musze zamowic z allegro an ie do konca wiem jakie ; ((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ci sie tak nie uda, to sciagnij lampe, na 10min do piekarnika, rozklej szklo, wcisnij wklad na swoje miejsce, znow piekarnik i poskladaj

oczywiście powodzenia życze w rozklejeniu lampy w piekarniku chociaż święta idą i cuda się zdażają ale poczaekaj do północy w wigilie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie dlatego chcialbym tego uniknac wiec jakie jeszcze sa pomysly na to zeby środek wrócił na swoje miejsce ? juz pomijajać żarnik bo jak dojade po świetach to zakupie drugi działający a w miejsce wstawie tylko na dojazd żarówkę h7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało sie ... palce w dziurach i kilka kombinacji i naprowadziłem na pozycje .. teraz tylko pozostaje kupic jakis zarnik i zamontowac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też polerowałem z zewnątrz - efekt gwarantowany!!! (reflektory wyjmowałem)

Co do gumek - moje były "rozlane" od temperatury. Zastosowałem proste gumowe tulejki od końcówek przewodów WN świec zapłonowych (na szrocie - dobierałem obie średnice wewnętrzne).

Na razie nie jeździłem jeszcze na tym (kupiłem zamienniki po 100 zł sztuka) - ale moje gumki chyba bardziej temperaturoodporne.

Na zamiennikach jeżdżę już 2 lata i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też dołączyłem do grona zadowolonych użytkowników Passata. Wczoraj dokończyłem polerkę kloszy. Użyłem do tego papierów kolejno 1500, 2000, 2500, po tych zabiegach użyłem pasty G3. Efekt jest zaje...sty teraz można powiedzieć że coś widać przed autem,bo wcześniej to tylko ciemność.

Polecam wszystkim taki zabieg, koszt nie duży, kilka godzin a efekt murowany,

 

pozdrawiam Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a czym się sugerować podczas szlifowania odpowiednią grubością papieru kiedy mam zakończyć ? Żeby się nie okazało że zeszlifuję wszystko :hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednią grubością,kolejnością papieru (chodzi mi o gradację) a także staraj się nie za mocno naciskać na papier.Oczywiście równomierne polerowanie,polerujesz do czasu jednolitej powierzchni na całym reflektorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyszło to wszystko pięknie. ;)

 

Używałem tylko papieru 800 i 2000.

 

 

Tutaj wszystkie fotki po kolei:

http://imageshack.us/g/808/20120214143831.jpg/

 

No i jedna fotka dla was i na forum PRZED i PO:

przedpo.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich od polerowania kloszy. Po takim polerowaniu powierzchnię klosza należy pokryć specjalnym lakierem ochronnym. Lakier ten chroni powierzchnię przed zarysowaniami a co najważniejsze przed promieniowaniem UV które powoduje rozkład poliwęglanu z którego zrobiony jest klosz. Jeżeli będą zainteresowani podam więcej informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc podawaj więcej informacji na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po okolo pol godziny pracy.Moze nie idealnie ale nie moglem kupic papieru 2000. Jedyny jaki mieli to 1500 ale i tak efekt jest widoczny:hmm

2012-01-31 12.20.05.jpg

2012-02-05 13.39.08.jpg

2012-03-10 17.18.15.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na prośbę rozwijam wątek zabezpieczenia klosza. Tak, więc jak napisałem po szlifowaniu i polerowaniu klosza jego powierzchnia musi być zabezpieczona przed zarysowaniami oraz przed UV. Kiedy tak sobie szlifujecie to nawet nie zauważycie zdarcia tej warstwy, ponieważ ma ona od 4 do 6 mikrometrów (czasem 8). Podobną warstwą pokrywane są wysokiej klasy okulary no i szybki telefonów komórkowych. Jak obejrzycie dobrze klosz to znajdziecie tam taki napis (przynajmniej w B5FL) " PC coated" co oznacza "poliwęglan pokryty lub powleczony" (PC = policarbonate czyli poliwęglan). Oryginalne klosze prod. Hella pokrywane są lakierem o enigmatycznej nazwie PHC 587 (info w Google). Jest to lakier metylosilikonowy rozcieńczany wyłącznie metanolem oraz izopropanolem, ponieważ poliwęglan jest bardzo wrażliwy na silniejsze rozpuszczalniki organiczne typu NITRO. Lakier ten jest termo-utwardzalny. Produkowany jest przez firmę Momentive Performance Materials (odłam GE Bayer). Cena za 1kg to około 65 euro, ale firma nie sprzedaje go w opakowaniach mniejszych niż 16kg i tylko dla firm. Nawet, jeżeli udałoby się wam go zdobyć to warunki jego przechowywania szczególnie użycia są trudne do uzyskania dla amatorów. Pokrywanie odbywa się w warunkach tzw. "clean-room" co oznacza bardzo czystą atmosferę (bezpyłową) Lakier ten posiada filtr UV prawdopodobnie z nanokrystalicznego rutylu dwutlenku tytanu. Ja musiałem się zadowolić dalekim odpowiednikiem prod. Koreańskiej o nazwie Silcoat-22 niestety filtr musiałem sprowadzać z Chin oddzielnie. Oczywiście są firmy (a nawet gotowe zestawy) zajmujące się regeneracją z pokrywaniem, ale takie zabezpieczenie wystarcza na max 2 lata. Uff, ale się rozpisałem no to kończę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności