Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Czy te opadanie obrotów które macie w swoich paskach dzieję się tylko na ciepłym silniku? ja zaobserwowałem u siebie właśnie gdy silnik schodzi z ssania a szczególnie gdy złapie pion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Ja mam problem ze zbyt dużymi obrotami. Na jałowym biegu obroty czasami są zbyt niskie - na granicy drgań auta, ale najczęściej w okolicach od 900 do 1100. Czasami na chwilę zwiększają się do 2200 tak jakbym lekko dodał gazu i po chwili "odpuszczają" do 800-900.

Spalanie wzrosło. Na jałowym minimalnie pokazuje 1,5 l/h. Braku mocy nie stwierdziłem.

Będę wdzięczny za pomysły. Mój mechanik wymienił zawór DV i miało być ok. Miało...

Passat 1.8 t AWT 2004.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by podejrzeć kilka parametrów pracy VAG-iem to można by więcej powiedzieć, a tak to tylko można strzelać.

Może MAF, może nieszczelność, może coś z paliwem, może przepustnica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do gazza, sprawdz sobie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, jeśli będzie pokazywał inną niz na liczniku to mogą samoczynnie wzrastać obroty. Ja miałem troche podobny problem jak czujnik wykrył tem. poniżej 0 to obroty wzrastały do 2,3 tys.. Na liczniku tem. +90 a na czujniku różna od -30 do 90 i tak skakała.Czujnik jest też odpowiedzialny za spalanie itp.Dopiero po pól roku wymieniłem go od pierwszego objawu bo z początku to raz na jakiś czas a potem co dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja mam pytanie. Tak się zastanawiam co może być przyczyną ze silnik na wolnych pracuje nie równo. Niby obroty trzyma na poziomie 800-850rpm ale czuć lekkie drgania i w czasie jazdy czasem lekko się czka. Czy to może być brudna przepustnica? Pompa paliwa nowa we wrześniu 2013, przepływka (używka) październik 2013, filtr paliwa nowy wymieniony miesiąc temu. Na gazie jest pszczółka. Jak we wrześniu rozmawiałem z gazownikiem to stwierdził że nie widzi wypadania zapłonu wiec świece i przewody są dobre. Na vagu błędów brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja mam taki problem. Rano gdy go zapale, pochodzi chwilę i jak dodaje gazu to minimalnie mi sie przytnie, nie wejdzie od razu na obroty tylko sie przytną i dopiero wchodzi na obroty. NA benzynie jest to prawie nie wyczuwalne ale na lpg już bardziej. Jak chodzi na lpg i dodaje gazu to obroty zacinają sie, dopiero po chwili wchodzi ostro. Jak trzymam 2000obr puszcze gaz, spadają obr. do 1800 i wciskam znowu to też się zacina.Przewody od nie dawna nowe, świece na początku roku zmieniane, przepustnica czysta, przed wymianą świec też to miał. Wczoraj podłączyłem pod komp i zero błędów, jaka przyczyna że tak mi robi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum, z gory chcialbym zaznaczyc ze jesli chodzi o temat mechaniki samochodowej, to jestem totalnym laikiem :) Jestem w posiadaniu Passata 97 1.8T AEB, pare miesiecy temu wymieniany mial rozrzad, wszystkie filtry, uszczelke pod klawiatura, spawany wydech i pare innych standardowych podzespolow. Na dzien dzisiejszy wiem na pewno, ze do wymiany mam katalizator i byc moze pompe paliwa(auto muli). Jedynym jednakze mankamentem od strony technicznej zauwazonym przeze mnie, jest nieregularne wchodzenie i spadanie obrotow podczas startowania sprzeglem, kiedy uzywam gazu to problemu nie mam absolutnie. Czasami dzieje sie tak, ze przy ruszaniu auto wejdzie na 1800 obrotow i po paru sekundach zacznie schodzic, najczesciej jednak balansuje pomiedzy 1000 i 1200 i schodzi do 800 dopiero gdy puszczam sprzeglo. Dodam tez, ze samo sprzeglo jest juz nieco wyrobione i lapie dosc wysoko.

 

Z gory dzieki za jakies wskazowki, pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odnośnie spadających obrotów.

Od mechanika usłyszałem, że jest to wina "lewego" powietrza w układzie, w moim przypadku może to być wina sparciałych przewodów. Z kolei od innego specjalisty usłyszałem, że to nic innego jak przepustnica. Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam,

Mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie spadających obrotów
Sparciałe przewody trzeba wymienić ,jeśli nic się nie zmieni to może być jak u mnie -winna była przepływka która podawała fałszywe dane , vag nie pokazywał błędu przepływki , po zmianie na nówke problemów już niema odepnij od niej wtyczkę jeśli obroty będą ok to ją podmień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co może być przyczyną falowania obrotów na jałowym jak silnik zimny a jak ciepły (90st) to falowanie jest mniej odczuwalne ( faluje podczas schodzenia z obrotów, np. przy dojeżdaniu do skrzyżowania podczas wciśnięcia sprzęgła) na PB i na LPG ?

Proszę o porady

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek czyszczenie przepustnicy .

 

Powinno być OK .

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za poradę. Czyszczona była przepustnica w styczniu 2014r. Może nieszczelność przy kolektorze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź pod samochód i zobacz czy nie masz wklęśniętego baku :fajny Jeśli tak, to filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika paliwa - do wymiany bądź reanimacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wejdź pod samochód i zobacz czy nie masz wklęśniętego baku :fajny Jeśli tak, to filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika paliwa - do wymiany bądź reanimacji.

 

Ok, sprawdzę. Podziękować za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece i przewody to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wejdź pod samochód i zobacz czy nie masz wklęśniętego baku :fajny Jeśli tak, to filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika paliwa - do wymiany bądź reanimacji.

Nie jest wklęśnięty. Ale faluje na PB i LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się do tematu. Opiszę swój problem, ponieważ nie mam czasu wertować 33 stron, a mam dużo informacji.

Mam problem z falującymi obrotami, szczególnie na zimnym silniku. Auto potrafi nawet zgasnąć. Rzecz w tym, że silnik pracuje jak igiełka, trzyma wolne obroty. Jaja się zaczynają, jak dam gazu i puszczę. Wtedy spadają nawet na 400-500RPM. Problem jest mniej zauważalny, gdy silnik się zagrzeje. ALE! Odnośnie grzania, to też jest lipa, bo silnik podczas jazdy nie zagrzewa się do 90*, ale stoi na kresce przed 90*. Nie wiem czy tak ma być. Jak silnik pracował 3min, a auto stało to zagrzał się na 90*, gdy zacząłem jechać to spadło na kreskę przed.

 

I teraz pytanie, co mam sprawdzić/wymienić? Czy temp. pracy podczas jazdy (kreska przed 90*) jest ok? Mój typ to silniczek krokowy, ale wydaje mi się słaby, gdyż po nagrzaniu problem się łagodzi.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do skoków temp to czujnik temp do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik może mieć powiązanie z falującymi obrotami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności