Skocz do zawartości
Gość -uki-

Opony "wyją"

Rekomendowane odpowiedzi

Gość -uki-

Ostatnio wymieniłem sworznie zwrotnicy i końcówki drążków, bo coś mi lekko pukało i skrzypiało przy skręcaniu.

Okazało się, że lewy sworzeń był już mocno luźny, jedna końcówka też mocno poluzowana, druga mniej i ta franca skrzypiała. Wymieniłem komplet, ale mam nadal mały problem.

Po wymianie wyregulowałem kąt pochylenia kół, bo się nieco przestawił i skorygowałem zbieżność. Na razie domową metodą, ale na starannie przygotowanym stanowisku (wszystkie koła na jednym poziomie, etc.) i możliwie najdokładniej jak się dało.

Mam dziwny odgłos przy jeździe, takie hmm... jęczenie opon, nie piszczenie a jęczenie: łułułu... :P odgłos ten występował też przed wymianą, ale zrzuciłem to na powaloną przez luźny sworzeń zbieżność.

Teraz samochód się prowadzi idealnie, nie ściąga ani przy przyspieszaniu ani przy hamowaniu, gumy nie piszczą przy skręcaniu przy żadnej prędkości. Odgłos staje się słyszalny powyżej jakichś 50km/h.

Na geometrię trochę szkoda mi teraz wydawać kasę, bo mam jeszcze amorki przód do wymiany (pierdzielone GPD) i znów trzeba będzie geometrię robić, na oponach nie widać śladów nierównego zużycia.

Ma ktoś pomysł, co to może być? Nie czuć luzu łożysk na kołach, no chyba, że łożyska są "zabite" syfem i dopiero pod obciążeniem ujawnia się luz...

Opony to Barum Bravuris, może ten typ "tak ma" ? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

-uki-, barumki są głośne to fakt, ale i tak stawiałbym na łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors

Pewnie łożysko pojezdzisz więcej to napewno coś wylezie kwestia czasu. Najlepiej pojechać na warsztat podnieść autko na podnośniku hydraulicznym włączyć silnik dać na trójkę rozpędzić auto do 60km/h na sucho wyrzucić na luz nie zatrzymując kół zgasić i niech pan mechanik słucha w którym kole co wyje :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na Baruma'ch w b3 i byly ciche wiec stawiam na to co koledzy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barumki mają sławe że są głośne

Sprawdz czy opony nie mają pościnanych boków tzn nie że zjednej większy bierznik a z drugiej mniejszy tylko wygląda jakbyś ja nożem ścinał kawałkami do boku robi sie tak przy długiej jeździe na zurzytych amorkach.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
sprawdź półprzeguby napędowe...

co :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leseser

no i tu rainman777 ma racje przez te luzy brzegi opony mogly sie "zaciac" i ja bym stawial na to. ale niestety jesli to jest to to male szanse ze pojezdzisz na tych oponach mozes sprobowac je zamienic ale nie sadze zeby to cos dalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyząbkowane opony :cwaniak: to obsawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy jak mi pasek stoi okrakiem i zjadł wewnętrzne części opon to znak, że mam krzywe amorki? (na przykład ktoś wcześniej walnął w krawężnik). W dodatku przy 100km/h auto zaczyna drżeć. Od początku jak go sprowadziłem, ściągał w lewo (3 razy ustawiałem zbieżność) zmieniałem opony, nic nie dało. Z tą zbierznością wyczytałem że ktoś mógł zamienić drążki (lewy z prawym, przez przypadek), które podobno mają inny skok gwintu. Możliwe to jest?

Dwa to ostatnio mnie poinformowano, że w pasku b4 nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła. Mógłby mnie ktoś wyprowadzić z błędu, jeśli w takowy zostałem wprowadzony. Amorki kupuje nowe, ale czy wymieniać resztę, gumek, łożysk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to znak, że mam krzywe amorki?

 

Jedź na ustawienie kąta pochylenia koła i zbieżność

 

 

właśnie tego określenia mi brakowało kuczlaw Pozdrawiam

 

uki, wiesz jak sprawdźić czy są wyząbkowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leseser

sprawszasz to bardzo prosto :D glaszczesz opone (jak panne po tyleczku) oczywiscie przy samym rancie opony i jak ci "zacina" to znaczy ze jest "wysabkowana" jesli bedzie gladka to nie bedziesz tego czul pod reka. a nie nie zapomnij zrobic tego w obie strony :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Witam i dzięki za zainteresowanie.

Zakładając ten post dość nieprecyzyjnie się wyraziłem. Opony nie wykazują nierównomiernego zużycia i nie są wyząbkowane.

Dla ścisłości - zawias z przodu w przeciągu ostatnich 8-miu miesięcy w zasadzie całkowicie wymieniony: silentblocki wahaczy (wszystkie), gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, sworznie zwrotnic, końcówki drążków kierowniczych. Amorki GPD były założone we wrześniu podczas odbudowy auta "na tymczasem", lecz są kiepskie stąd zamiar ich wymiany.

Jedyne czego nie ruszałem, to łożyska kół przednich i ku nim bardziej bym się skłaniał, choć przy szarpaniu kołem nie czuć już żadnego luzu. Poza tym odgłosem auto prowadzi się wyśmienicie. Przy najbliższej okazji podniosę go chyba na podnośniku, zakręcę kołami jak jeden z kolegów radził i posłucham (albo ktoś pomoże słuchać :) ), czy to nie łożyska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób pełna geometrię przedniego zawieszenia, ale w uznanym warsztacie.

U mnie jest to koszt w granicach 50 PLN. Jeśłi wszystko wymieniłeś, to pozostaje geometria. Na oko napewno nie ustawisz dobrze i będą poprawki. Sam się przekonasz.

 

Tył niestety, musisz kręcic ręką i słuchać, porównywać szum prawego i lewego koła ale przód....

Podnosisz auto, uruchamiasz silnik, wrzucasz II bieg, jedno koło ktoś przytrzymuje a Ty rozpędzasz drugie i nasłuchujesz je a następnie odwrotnie. Jeśli robisz to w krótkim odstępie czasu, to napewno usłyszysz minimalną różnicę.

Jak widać, potrzebne sa do tego 3 osoby. Jedna w aucie, druga blokuje a trzecia nasłuchuje przy sprawdzanej piaście.

Wniosek z tego jest taki, że dobrze jest to robić z uniesionym przodem lub tyłem a najlepiej na podnośniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja bym Ci radził na początek założyc inne koła (z tyłu na przód jeśli na tyle masz inne, porządne opony, albo z innego paska czy golfa III), sam miałem tak, że wywalić musiałem 4 szt. continentalów (albo contonentali ;) ) bo mi hałasowały niemiłosiernie aż głowa bolała, niby marka dobra, bieżnik tak na 40-50%, a tu takie jaja, pony wyząbkowane nawet nie były, na początku miałem je 4 na aucie, potem z przodu wywaliłem bo wuydawało się ze to przód najgłośniejszy jest, założyłem "norauto" z belgii i nastała z przodu cisza, natomiast dopiero usłyszałem potęgę dużego ŁUUUU z tylnych kół :( i tylne continentale poszły się ......, na ich miejsce norauto a na przód nowe klebery i wkońcu jest cicho

oczywiście moga to być lożyska ale jeśli to tylko opony to przerzucenie kół to małe piwo i nic nie kosztuje (no chyba ze nie zawsze ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego topicu, podczepię się pod ten.

Mianowicie, potrzebuję 2 nowe oponki na przód. Przeznaczyłem na to 400zł, i od razu mówię, że muszą być nówki, NIE bieżnikowane, a ekspertem nie jestem, więc z używek mi można wcisnąć każdą.

 

Po przegrzebaniu ofert i opini, wyłowiłem kilka takich przykładów.

BRAUM BRAVURIS -> Bardzo często występują w małych zakładach wulkanizacyjnych, a ich właściciele (zakładów, jak i użytkownicy) chwalą pod niebiosa.

DOUNLOP SPORT SP1 ->Firma niby porządna, opini nawet pozytywne.

FULDA ECOCONTROL ->podobnie jak poprzednik.

KLEBER DYNAXER HP2 ->podobno głośne, ale trwałe, do plusów należy zaliczyć cenę.

TOYO PROXES CF-1 ->też sporo pozytywnych opini, hoć ponoć zdarzają się jakieś boczne wybrzyszenia.

YOKOHAMA C-DRIVE/A-DRIVE różnica, między modelami to 10-20zł, w opiniach odobnie jak toyo

NOKIAN H ->Opony, które nahbardziej mnie zainteresowały, wszędzie 90% opini to pozytywy, Finladzka firma, ponoć ekologiczna, tylko pewnie miękka. Ale w testach też nieźle sobie radzi.

 

TAk więc po przedstwieniu moich typów, prosiłbym o jakąś skromną opinię ta temat wyżej wymienionych, bądź są jeszcze jakieś inne dobre oponki, których się nie doszukałem. Opinie długodystansowych użytkowników najmilej widziane. Szybkim kierowcą nie jestem -ważne, żeby dobrze hamowały na suchym/mokrym i w miare przyczepne w zakrętach były. Ten Nokian mi się najbardziej spodobał.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KLEBER DYNAXER HP2 ->podobno głośne, ale trwałe, do plusów należy zaliczyć cenę.

 

musze zaprzeczyć, mam je od poczatku sezonu i naprawdę sa cichutkie (oczywiscie może być tak ze głośne będą pod koniec bieżnika ale tak chyba większość opon ma)

tez stałem przed takim dylematem i zdecydowałem się na kleberki i jak narazie tego nie żałuję, rozważałem też barumy ale dużo soób mi je odradzało właśnie ze względu na hałas jaki wydają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z edde, te oponki są ciche, mam takie z przodu, z tyłu yokohamy i jest cichutko w środku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors
BRAUM BRAVURIS -> Bardzo często występują w małych zakładach wulkanizacyjnych, a ich właściciele (zakładów, jak i użytkownicy) chwalą pod niebiosa.

kolego opony te są adekwatne cena-jakość a więc są bardzo dobre za tak niewielkie pieniądze ja osobiście mam takie 4 i są :ok: bardzo dobrze trzymają w zakrętach i jeszcze lepiej odprowadzają wodę. Polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności