Skocz do zawartości
Gość krzysiek555

adaptacja przepustnicy w 1,8 20V ADR

Rekomendowane odpowiedzi

mam nadzieję , że przepustnica czysta

 

ale dla pewności możesz przeczyścić, na pewno nie zaszkodzi.

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam program vag 2,5 PL i jak mam przeprowadzić adaptację w tym silniku w co muszę wejść i jaki numer bloku wpisać? A tak po zatym czy w tym silniku 1,8 20V ADR 1998r. przeprowadza się adaptację (przepustnica jest połączona linką z pedałem gazu) ?

 

Chej witam pierwsze pytanie do Krzyska555 udal Ci sie cos z tym zrobic ?

A drugie pytanie czy ktos ma pojecie jak zrobic ta adaptacjie przypomocy programu PolskiVag 4.9

 

Jesli tak to prosil bym o wskazowki , wczoraj kombinowalem prze 2 godziny i za cholere nie mam pojecia jak to zrobic :(

 

Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od dłuższego czasu przeglądam forum, poszukując wskazówek jak wyczyścić przepustnice, pewnie jest to niezbyt skomplikowane zajęcie, ale.. jak wymontować przepustnice i czym najlepiej ją przeczyścić? czy możliwe jest że nie mogę zaadoptować przepustnicy jeżeli jest brudna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem wykręcić przepustnicę ale spasowałem. Więc tylko zdjąłem rurę dolotową, pryskałem tam preparatem i czyściłem to szmatką. A jeśli nie możesz zrobić adaptacji to zobacz w jakim położeniu jest opaska zaciskowa na rurze. Bo może być tak, że uchwyt jest za wysoko i czepia o tą"gruszkę" co jest na spodzie "talerzyka" w którym chodzi linka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy możliwe jest że nie mogę zaadoptować przepustnicy jeżeli jest brudna?

 

Jak dla mnie to jest uszkodzona , ale możesz spróbować ja przeczyścić i sprawdzić czy da się zaadoptować.

Na temat czyszczenia jest na forum kilka porad oraz foto story gdzieś widziałem.

Nie jest to skomplikowane , trochę rozbierania jest ale nie jest to nic trudnego. Co do sposobu czyszczenia to zależy jak chcesz to zrobić , chcesz ja czyścic nie wyciągając ja z komory silnika , czy tez chcesz ja całkiem wyjąc.

Do czyszczenia polecam jaki kol wiek preparat z alkoholem , są specjalne preparaty do czyszczenia przepustnic ale zwykły denaturat tez da rade , może być benzyna . Jeśli zdecydujesz się na wyjecie jej całkowicie to polecam wyczyszczenia jej ropą , wsadź ja do jakiejś miski i zalej ropa , pozostaw na jakiś czas i pędzelkiem szatka ja domyjesz. Kup sobie jaki kol wiek preparat do czyszczenia styków elektrycznych lub potencjometrów , rozkęrc obudowę i wyczyść przy pomocy w/w preparatów potencjometr biegu jałowego. Poskładaj wszytko do kupy i sprawdź czy się sama za adoptuje.

 

---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:39 ----------

 

Bo może być tak, że uchwyt jest za wysoko i czepia o tą"gruszkę" co jest na spodzie "talerzyka" w którym chodzi linka.

Zauważył by to po rozruchy silnika , pojawiły by się od razu wyższe obroty.

Demontaż nie jest taki trudny , troszkę cierpliwości ,czasu no i kilka browarków i do dzieła ;)

 

 

Jak by ktoś miał problemy z rozebraniem to postaram się opisać to dokonanie :rolleyes:

 

Tu macie od kolegów z A-4 małą podpowiedz

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie najlepiej by było ją całkiem wyjąć i wyczyścić i tak też zrobię.. najdziwniejsze jest to że przed wypięciem aku na moment wszystko było O.K.

w sobotę zabiorę się do tego, ale pomogłyby jakieś fotki, jak macie jakieś linki to :D

 

najlepsze w tym wszystkim że mam dostęp do takiego samego paska, który jest w trakcie "brutalnego" rozbieranie na części pierwsze (pod garażem :637:) to potrenuje sobie na nim czyszczenie przepustnicy ;) dzięki za zainteresowanie, od czterech dni walczę i już mi ręce opadają..

 

acha, na VAGu wyskoczyły mi błędy:

 

18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance P1593 - 35-00 - -

 

16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1) A

Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

01039 Czujnik ECT – G2 (Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

ten pierwszy to pernamentnie wyskakuje, w wol. tłum. "wysokościowa adaptacja" o co tu chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj czyściłem przepustnice preparatem wurth bez wyciągania "jej" odkręciłem gumowy przewód popsikałem wytarłem z do sucha ale nie wykonywałem adaptacji narazie wszystko chodzi czy jeżeli czyściłem j,ą w taki sposób bez odłączania żadnych przewodów to można jeździć bez adaptacji???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ją wyczyściłes, to zapewne znikł nalot przy styku wewnętrznego talerzyka z obudową przepustnicy. Ja bym na twoim miejscu zrobił adaptacje. Przeciez to 2 minuty i po robocie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak to zrobić nie mam vag-a a inaczej się da się to jakos zrobić czy bez komputera "ani rusz"???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak to zrobić nie mam vag-a a inaczej się da się to jakos zrobić czy bez komputera "ani rusz"???

 

Odpalasz Passka,czekasz aż silnik osiągnie temp.90 stopni-wsio.Oczywiście po odpaleniu nie ruszasz gazu.Po prostu odpalasz i czekasz ;) Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpalasz Passka,czekasz aż silnik osiągnie temp.90 stopni-wsio.Oczywiście po odpaleniu nie ruszasz gazu.Po prostu odpalasz i czekasz ;) Pzdr.
zartujesz ze adaptacje bez kompa mozna robic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zartujesz ze adaptacje bez kompa mozna robic ?

 

No ba ;) W ADR'rze tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ba ;) W ADR'rze tak :)
mam zawalona przepustnice i balem siue czyscic bo kompa nie mam a tu widzisz :) sobota mam prace :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie klemy ściągasz na całkowicie zimnym silniku, czekasz z 15 minut, zakładasz klemy, odpalasz auto i dalej tak, jak Patryk pisał.

Pamiętaj - odpalasz i nic absolutnie nie dotykasz. Nawet jak będzię się dusił na poczatku. No i oczywiscie wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne w aucie, typu radio lampki oświetlenia... itp. Klima oczywiście na ECON i wentylatorek niech sobie na "trójce" kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie klemy ściągasz na całkowicie zimnym silniku, czekasz z 15 minut, zakładasz klemy, odpalasz auto i dalej tak, jak Patryk pisał.

Pamiętaj - odpalasz i nic absolutnie nie dotykasz. Nawet jak będzię się dusił na poczatku. No i oczywiscie wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne w aucie, typu radio lampki oświetlenia... itp. Klima oczywiście na ECON i wentylatorek niech sobie na "trójce" kręci.

 

Si :) Nie chciało mi się aż tak rozpisywać ;) Dobrze gada,polejcie mu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie klemy ściągasz na całkowicie zimnym silniku, czekasz z 15 minut, zakładasz klemy, odpalasz auto i dalej tak, jak Patryk pisał.

Pamiętaj - odpalasz i nic absolutnie nie dotykasz. Nawet jak będzię się dusił na poczatku. No i oczywiscie wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne w aucie, typu radio lampki oświetlenia... itp. Klima oczywiście na ECON i wentylatorek niech sobie na "trójce" kręci.

wezme sobie jakies czyscidelka z pracy i ogien :) ja ci juz kiedys pisalem ze mam zawalona :) wtedy tylko tak szmata przetarlem ale teraz ja wyciagne faluje mi na wolnych troszke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wezme sobie jakies czyscidelka z pracy i ogien :) ja ci juz kiedys pisalem ze mam zawalona :) wtedy tylko tak szmata przetarlem ale teraz ja wyciagne faluje mi na wolnych troszke

 

No to działaj sąsiad,masz pole do popisu ;) Przy okazji pstrykaj foto co i jak,będzie dla potomnych :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to działaj sąsiad,masz pole do popisu ;) Przy okazji pstrykaj foto co i jak,będzie dla potomnych :) Pozdrawiam
zebys wiedzial ze foty po robie bo temat jak tasiemiec juz dlugo pisany w sobote bedzie robota dzieki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zartujesz ze adaptacje bez kompa mozna robic ?

Można :ok: Ale..... jest jeden niuans. Adaptację VAG-iem robisz około minutę. Adaptację w/g opisanego sposobu, jaki ci podaliśmy - robisz o wiele dłużej :D Latem ze 20 minut - zimą - jeszcze dłużej. Ale grunt, że to się sprawdza :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
e tam damy rade :) jak mnie nie bedzie juz falowanie draznic to ja chetnie poczekam 20 minut nawet 30 posprzatam auto a adptacja sie bedzie robic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności