Skocz do zawartości
Gość krzysiek555

adaptacja przepustnicy w 1,8 20V ADR

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzysiek555

Witam, mam program vag 2,5 PL i jak mam przeprowadzić adaptację w tym silniku w co muszę wejść i jaki numer bloku wpisać? A tak po zatym czy w tym silniku 1,8 20V ADR 1998r. przeprowadza się adaptację (przepustnica jest połączona linką z pedałem gazu) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robi się adaptację. Zaszalej i użyj szukaj. Za takie pytanie możesz zarobić ostrzeżenie. To ewidentne lenistwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555

tylko że o vag2,5 nic nie pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie wersję VAG-a, o którym kuczlaw wspominał. A do adaptacji, to wpisz 060, bo 098 jest dla aut '97.

 

->COŚ o adaptacji <-

 

Temat dotyczy 1.6 AHL, ale jak przeczytasz, to zrozumiesz :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie Vagi mają takie same podstawowe funkcje tylko różnią się szatą graficzną. Kombinuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lever

Witam

 

Koledzy wszystko macie opisane tu http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

 

Jest to oficjalny opis do VAG-COM, ważne aby mieć dobrą wersję z odpowiednim crakiem bo jak mniemam posiadasz interfejs z allegro za drobną część sumy oryginału.

 

Co do silnika ADR to adaptacja przepustnicy jest zbędna bo ten motor wyposażony jest w zawór regulacji biegu jałowego, który odpowiada za wolne obroty.

 

Jeśli korzystasz z programu POLSKI VAG to tu masz instrukcję. http://obd2.pl/obd2/dok/polskivag.zip

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ADR robi się adaptację. Bez niej pojawiają się błędy i silnik nie pracuje "kulturalnie". Procedury VW przewidują i zalecają taką operację w pewnych przypadkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lever napisał/a:

Co do silnika ADR to adaptacja przepustnicy jest zbędna bo ten motor wyposażony jest w zawór regulacji biegu jałowego, który odpowiada za wolne obroty

 

Nie wiem, skąd masz takie rewelacje, ale jednak się robi tą adaptację. Adaptacji nie wykonuje się w przypadkach, o jakich wcześniej pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555

Z góry dziękuje za pomoc i za zainteresowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam może mi ktoś opisać dokładnie jak sie robi tą adaptacje wybija mi błąd 17916 i wyczytałem że to przepustnica go filtr powietrza nowy mam vag 3.11 full prosił bym krok po kroku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w Waszym przypadku, 1997, 1998, przepustnica na linkę, jest to ta oto intrukcja:

 

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[bloki pomiarowe - 08]

 

Wybierz grupę "098"

[idź!]

 

[Przełącz na Nastawy - 04]

 

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

 

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

 

 

Co do adaptacji. Przepustnica sprawdza swoje ustawienie przy kazdym odpaleniu, ale mimo wszystko czasami warto ją zaadaptować.

Ja ostatnio musiałem to zrobic nawet po odłączeniu akumulatora. Sama nie chciała się zaadaptować.

 

Jeśli niezmiennie będzie ERROR a nie ADP OK, oznacza to uszkodzenie mechanicznie. Warto wymontować, obejrzeć, wyczyścić zanim kupi się nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doc - a kliknąłeś chociaż w link, który wkleiłem? :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj postanowiłem zaadoptować przepustnicę.

Niestety , mam VAGa w wersji ang , doszedłem do momentu :

wpisałem to 098

clipimage002bp8.th.jpg

dałem Go , wyskoczyło następne okno

clipimage002md2.th.jpg

i już nie wiedziałem co mam zrobić !

 

czy miałem kliknąc na :

Done,Go back czy ,

VAG-Scope , może

Switch to basic setings , a może

Log ?

 

 

Gdyby był Ktoś tak łaskaw i powiedział mi dokładnie gdzie wpisać to co podane na tej stronie

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radas, Done.

Czyli zrobione. Adaptacja zakończona, wszystko masz ok.

Najprawdopodobniej przepustnica nie wymagała adaptacji, a nawet jesli zaadaptowała się.

Nie musisz ponownie tego robić, nawet jeśli wyłączyłeś VAGa.

 

Pozostałe opcje to wykres pracy, powrót do ustawień, rejestrowanie loga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adaptacji chyba jednak nie dokonałem , bo VAG cały czas pokazuje mi błąd:

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

P1508 - 35-00 - -

,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

czyli dla ścisłości - gdy chcę zrobić adaptację przepustnicy , bo VAG pokazuje mi błąd np.17916 :

clipimage002bp8gc1.th.jpg

tu wpisuję 098

i daję Done,Go Back

wówczas "robi się adaptacje" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:

 

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

 

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

 

 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

 

► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

 

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

 

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

 

► Przepustnica czysta!

 

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

 

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

 

► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

 

 

To z linka, który podał Danek. Czy wszystkie warunki były spełnione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:

 

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

 

 

tak , ale już jkieś kilka mieśięcy temu , od tego momentu mam wrażenie ,że są problemy z przepustnicą (niestabilne obroty na jałowym).

 

 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

 

► Brak błędów ...

 

 

To z linka, który podał Danek. Czy wszystkie warunki były spełnione?

 

tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przepustnicę wyczyściłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przepustnicę wyczyściłeś?

 

no właśnie nie :633: , ze względu na obecną pogodę.

Ale w/w problemy zaczęły się od odłączenia aku , czyli , mam nadzieję , że przepustnica czysta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności