Gość krzysiek555 Zgłoś #1 Napisano 18 Czerwca 2007 Witam, mam program vag 2,5 PL i jak mam przeprowadzić adaptację w tym silniku w co muszę wejść i jaki numer bloku wpisać? A tak po zatym czy w tym silniku 1,8 20V ADR 1998r. przeprowadza się adaptację (przepustnica jest połączona linką z pedałem gazu) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #2 Napisano 18 Czerwca 2007 Robi się adaptację. Zaszalej i użyj szukaj. Za takie pytanie możesz zarobić ostrzeżenie. To ewidentne lenistwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555 Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2007 tylko że o vag2,5 nic nie pisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2007 Ściągnij sobie wersję VAG-a, o którym kuczlaw wspominał. A do adaptacji, to wpisz 060, bo 098 jest dla aut '97. COŚ o adaptacji Temat dotyczy 1.6 AHL, ale jak przeczytasz, to zrozumiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #5 Napisano 20 Czerwca 2007 Wszystkie Vagi mają takie same podstawowe funkcje tylko różnią się szatą graficzną. Kombinuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lever Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2007 Witam Koledzy wszystko macie opisane tu http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm Jest to oficjalny opis do VAG-COM, ważne aby mieć dobrą wersję z odpowiednim crakiem bo jak mniemam posiadasz interfejs z allegro za drobną część sumy oryginału. Co do silnika ADR to adaptacja przepustnicy jest zbędna bo ten motor wyposażony jest w zawór regulacji biegu jałowego, który odpowiada za wolne obroty. Jeśli korzystasz z programu POLSKI VAG to tu masz instrukcję. http://obd2.pl/obd2/dok/polskivag.zip Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2007 W ADR robi się adaptację. Bez niej pojawiają się błędy i silnik nie pracuje "kulturalnie". Procedury VW przewidują i zalecają taką operację w pewnych przypadkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2007 Lever napisał/a:Co do silnika ADR to adaptacja przepustnicy jest zbędna bo ten motor wyposażony jest w zawór regulacji biegu jałowego, który odpowiada za wolne obroty Nie wiem, skąd masz takie rewelacje, ale jednak się robi tą adaptację. Adaptacji nie wykonuje się w przypadkach, o jakich wcześniej pisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555 Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2007 Z góry dziękuje za pomoc i za zainteresowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2008 Witam może mi ktoś opisać dokładnie jak sie robi tą adaptacje wybija mi błąd 17916 i wyczytałem że to przepustnica go filtr powietrza nowy mam vag 3.11 full prosił bym krok po kroku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2008 A w tym temacie to co niby masz opisane Adaptacja przepustnicy krok po kroku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2008 Panowie w Waszym przypadku, 1997, 1998, przepustnica na linkę, jest to ta oto intrukcja: Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "098" [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe. Co do adaptacji. Przepustnica sprawdza swoje ustawienie przy kazdym odpaleniu, ale mimo wszystko czasami warto ją zaadaptować. Ja ostatnio musiałem to zrobic nawet po odłączeniu akumulatora. Sama nie chciała się zaadaptować. Jeśli niezmiennie będzie ERROR a nie ADP OK, oznacza to uszkodzenie mechanicznie. Warto wymontować, obejrzeć, wyczyścić zanim kupi się nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2008 Doc - a kliknąłeś chociaż w link, który wkleiłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2008 (edytowane) Wczoraj postanowiłem zaadoptować przepustnicę. Niestety , mam VAGa w wersji ang , doszedłem do momentu : wpisałem to 098 dałem Go , wyskoczyło następne okno i już nie wiedziałem co mam zrobić ! czy miałem kliknąc na : Done,Go back czy , VAG-Scope , może Switch to basic setings , a może Log ? Gdyby był Ktoś tak łaskaw i powiedział mi dokładnie gdzie wpisać to co podane na tej stronie Edytowane 4 Stycznia 2009 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2009 radas, Done. Czyli zrobione. Adaptacja zakończona, wszystko masz ok. Najprawdopodobniej przepustnica nie wymagała adaptacji, a nawet jesli zaadaptowała się. Nie musisz ponownie tego robić, nawet jeśli wyłączyłeś VAGa. Pozostałe opcje to wykres pracy, powrót do ustawień, rejestrowanie loga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2009 adaptacji chyba jednak nie dokonałem , bo VAG cały czas pokazuje mi błąd: 17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached P1508 - 35-00 - - ,,,,,,,,,,,,,,,,,, czyli dla ścisłości - gdy chcę zrobić adaptację przepustnicy , bo VAG pokazuje mi błąd np.17916 : tu wpisuję 098 i daję Done,Go Back wówczas "robi się adaptacje" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2009 Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę: ► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. ► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). ► Przepustnica czysta! ► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) ► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC ► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). To z linka, który podał Danek. Czy wszystkie warunki były spełnione? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2009 Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę: ► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. tak , ale już jkieś kilka mieśięcy temu , od tego momentu mam wrażenie ,że są problemy z przepustnicą (niestabilne obroty na jałowym). Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów ... To z linka, który podał Danek. Czy wszystkie warunki były spełnione? tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2009 A przepustnicę wyczyściłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #20 Napisano 7 Stycznia 2009 A przepustnicę wyczyściłeś? no właśnie nie :633: , ze względu na obecną pogodę. Ale w/w problemy zaczęły się od odłączenia aku , czyli , mam nadzieję , że przepustnica czysta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach