czajek19 Zgłoś #21 Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) kolego wen tylator nie wiesz gdzie jest? otwierasz maske i przy chlodnicy (tutaj koło grilla) masz 2 wiatraki : jeden duży i jeden mały. Ten mniejszy to wentylator klimatyzacji. PS mnie czeka sprawdzenie , bezpieczników i przekaźnika 40A bo mi też nie goli ten wiatrak od długiego czasu ale klima chłodziła i tak jeździłem .... teraz zauważyłem , że coś mi obroty zaczynają falować jak włączam klime.. tzn raz się załącza sprężarka... taki charakterystyczny dźwiek od klimy obroty jak by spadają gdzieś o 50-100 i co jakiś czas tak się załącza co 3 min gdzieś... mam nadzieję , że to zrobię i bedzie git ... bo nie chciałbym żeby sprężarka poszła .. i nie wiem czemu ale mi się zdaję , że jak jeżdżę na klimie to mój passek jest jak by słabszy ... jest to możliwe ? Edytowane 11 Czerwca 2010 przez czajek19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #22 Napisano 11 Czerwca 2010 nie wiem czemu ale mi się zdaję , że jak jeżdżę na klimie to mój passek jest jak by słabszy ... jest to możliwe ? Tak. Jak się włączy klimę to spada "odczuwalnie" moc silnika - czyli to standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #23 Napisano 11 Czerwca 2010 dzięki danek widzisz już tyle jeżdżę a takich pierdół nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość xmartin Zgłoś #24 Napisano 11 Czerwca 2010 Witam wszystkich, Temat w zasadzie znany, jednak muszę zasięgnąć rady. Mianowicie od jakiegoś czasu notorycznie przepala mi się bezpiecznik nr 25 (30A) i tym samym przestaje pracować dmuchawa świeżego powietrza. Klimatronic zwraca błąd 4F9 czyli szczotki do wymiany albo uszkodzony sterownik J126. Wymontowałem dmuchawę i szczotki mają min 2cm, więc wykluczyłem, że to one są powodem błędu. Pozostał sterownik J126. Nie znalazłem żadnego schematu, co by sprawdzić jak to w środku wygląda i jak to ewentualnie przetestować, więc pozostał mi zakup jakiejś używki. Kupiłem wiatrak razem ze sterownikiem, zamontowałem, działało jeden dzień i jest to samo. Stąd moje pytanie, czy padłem ofiarą wałkarza i kupiłem sterownik z takim samym defektem, czy może jest możliwa jakaś inna przyczyna takich problemów. Dodam może, że problem pojawił się tuż po wymianie rolki na alternatorze, w której wytarło się łożysko i ześlizgnęła się uszkadzając pasek klinowy. Wątpię, że może to mieć jakiś związek z tym co się teraz dzieje z klimą, ale może warto wspomnieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #25 Napisano 11 Czerwca 2010 No ja to czuję przy 125 kucach, że mi konie uciekły spod machy a u ciebie przy 90-u - tym bardziej jest to zapewne odczuwalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gundam02 Zgłoś #26 Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) hmmm myslalem ze ten wentylator jest do dochładzania jezeli jest za wysoka temp. a nie od klimatyzacji.. nigdy nie widzialem zeby ten drugi wiatrak mi sie krecił?? a klima działała ok.. teraz ost przez te upały cos zaczeło sie psuc, czasem klima działa a czasem nie... dobra sprawdze to zaraz bo nie daje mi spokoju no i kiedy wyskakuje bład to padają mi swiatła wycieraczki itp itd wiec wieczorem praktycznie nie moge jezdzic Edytowane 11 Czerwca 2010 przez Gundam02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
newusher Zgłoś #27 Napisano 11 Czerwca 2010 To teraz powiem wam coś ciekawego miałem problem z dmuchawa, raz się załączała a raz nie ale nie pokazywało żadnych błędów nawet zużycia szczotek, postanowiłem wymienić te nieszczęsne szczotki i po wymianie na nowe pokazał się błąd 4F9 którego wcześnie na prawie martwych szczotkach nie było. Wydaje mi sie ze lepiej kompletna dmuchawe wymienic niz kombinować z tymi szczotkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #28 Napisano 11 Czerwca 2010 Witam. U mnie w ogóle nie pokazywało błędu na klimatroniku,a na vagu był tylko błąd nastawu klapy i brak czynnika.Wentylator jednak nie chodził,a więc na serwis klimy i regeneracja przewodu zasilającego+cała reszta włącznie z wentylatorem i koszt 650pln.I całe szczęście,że czujnik zadziałał i nie włączył sprężarki.Gwarantowane rozwalenie sprężarki i kolejne browary stracone.Kombinuję sobie,że lepiej nie jeździć z właczoną klimą,gdy jest czynnik chłodzący,a wentylator nie chodzi lub na słowo honoru się włącza. Ps. czajek19 ..I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał. Ten tekst jest najlepszy!!!hehehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #29 Napisano 13 Listopada 2010 Cześć. Mam problem z grzaniem. Wczoraj po przekręceniu zapłonu - climatronic zamigał i napisy na panelu pojawiały się ok. Ale nawiew zaczał działać dopiero w czasie jazdy. dziś powtórka, ale nawiew nie działa w żadnym trybie. Ani klima , ani econ. Słychać jak się wsio przełącza, ale 0 nadmuchu na kratkach. Zrobiłem test i wychodzi dwa razy ten sam błąd - 4F9. Wiatrak chłodnicy i klimy chodzą- 0 odgłosów dodatkowych w ich pracy. Czyżby padł wiatrak nawiewu za schowkiem? Duże to koszty z wymianą ? Co innego mogłoby być? To miganie po przekręceniu zapłonu trwa ok 15-19 sekund, wszystkie cyfry są ósemkami, obok 88 wyskakuje E jak Error. Dobrze ,że szyba sucha - nie leje , nie pada.. Ale za kilka dni może być różnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #30 Napisano 14 Listopada 2010 Cześć. Mam problem z grzaniem.Wczoraj po przekręceniu zapłonu - climatronic zamigał i napisy na panelu pojawiały się ok. Ale nawiew zaczał działać dopiero w czasie jazdy. dziś powtórka, ale nawiew nie działa w żadnym trybie. Ani klima , ani econ. Słychać jak się wsio przełącza, ale 0 nadmuchu na kratkach. Zrobiłem test i wychodzi dwa razy ten sam błąd - 4F9. Wiatrak chłodnicy i klimy chodzą- 0 odgłosów dodatkowych w ich pracy. Czyżby padł wiatrak nawiewu za schowkiem? Duże to koszty z wymianą ? Co innego mogłoby być? To miganie po przekręceniu zapłonu trwa ok 15-19 sekund, wszystkie cyfry są ósemkami, obok 88 wyskakuje E jak Error. Dobrze ,że szyba sucha - nie leje , nie pada.. Ale za kilka dni może być różnie. padl Ci wentylator dmuchawy przerabialem do kilka miesiecy temu i mnialem tak samo, wymienilem wentylatopr i teraz smiga jak trzeba a koszt raczej nie wielki jak zrobisz to sam i znajdziesz uzywany wentylator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #31 Napisano 22 Grudnia 2010 Hej,ja mam ten sam problem co marcinek, Genzo powiedz padł mi ten slinik ? http://allegro.pl/klima-wentylator-dmuchawy-passat-b5-i1335585040.html ? czy załozmy taki ?? http://allegro.pl/audi-a4-passat-b5-wentylator-klimatyzacji-i1339525538.html dodam ze chodziło wszytko ok, 3 tyg temu zaniemógł na 2 minuty, po odpaleniu pozniej zaczeło migac wszystko na wyswietlaczu kliamtornica ,ale po chwili zaczeło dmuchac, dzis po 3 tyg, podcza sjazdy przestało dmuchac , a reszta chula, słychac ze przestawia klapy itp.ale nie dmucha. mam paska 2001 b5 fl 130 koni tdi. dajcie linka które ten wiatrak padł i info moze jaki to bezpiecznik od niego czy coś,pozdro i dzięki. Na świeta psikus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #32 Napisano 22 Grudnia 2010 padl Ci ten pierwszy wiatrak jak nie masz nawiewu, tylko to nie jest taki wiatrak jak w aukcji ten jest od passata z przed liftu, wiatrak masz za schowkiem pasazera, odkrecic go i bedzie wiatrak na 3 srubki, jest instrukcja na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #33 Napisano 23 Grudnia 2010 Dzięki Tomek za wyjaśnienie,powiedz mi czy lepiej wymienić wentylator odrazu czy bawić się w wymianę szczotek ? czy te szczotki są przyczyną? http://allegro.pl/szczotka-szczotki-dmuchawy-oryginal-bosch-8x8-i1370869124.html 2 sztuki 8x10x20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #34 Napisano 23 Grudnia 2010 Dzięki Tomek za wyjaśnienie,powiedz mi czy lepiej wymienić wentylator odrazu czy bawić się w wymianę szczotek ? czy te szczotki są przyczyną? http://allegro.pl/szczotka-szczotki-dmuchawy-oryginal-bosch-8x8-i1370869124.html 2 sztuki 8x10x20 wiesz co jak chce Ci sie bawic to mozesz probowac je wymienic, bo one sa winne w 100%, ja probowalem niestety wentylator nie dal sie juz tak zlozyc jak potrzeba wiec nie bylo sensu, jak Tobie sie uda to pewnie bedzie to tansze i lepsze. Zanim jednak kupisz szczotki rozbierz go i zobacz czy uda Ci sie zlozyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #35 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Tomek, a pytanko mam takie, tam jest 2 szczotki czy 4? inne pytanie,co to oznacza 4F9 a z prawej strony 02 to znaczy ze mam dwa błedy, więc szczotki i co jeszcze, bo jak przechodze dalej to mam 000 i po prawej stronie 02 ? 4f9 - zużyte szczotki 02 ilośc błedów http://img34.imageshack.us/f/zdjcie061w.jpg/ http://img192.imageshack.us/i/zdjcie062vg.jpg/ ale jaki ten drugi błąd? pozdro i Wesołych Świąt. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez pawelstaszow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #36 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Czyszczenie komutatora za pośrednictwem papieru i srubokreta wsadzonego pomogło na razie i śmiga dmuchawa znowu, szczotki miałem duze jeszcze,u mnie zabrudzony jest komutator i juz ma rysy i wgłebienia, trzeba rozebrac wszystko i go wyrównać --ale dziś przed świetami nie było na to czasu. Dzięki chłopaki za bardzo dużą pomoc.WESOŁYCH ŚWIĄT http://img90.imageshack.us/f/zdjcie072r.jpg/ http://img222.imageshack.us/f/zdjcie061j.jpg/ - BYŁ TAKI BŁĄD,ALE JUZ GO NIE MA http://img842.imageshack.us/f/zdjcie063d.jpg/ - po wyciagnieciu schowka i wirnika. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez pawelstaszow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gryfit37 Zgłoś #37 Napisano 4 Stycznia 2011 wymieniono szczotki lecz potem rozpadl sie sam wiatrak wiec kupilem nowy uzywany slabo dmuchal ale dzialal potem przestal , wiec znowu wizyta w warsztacie działał dojechalem do domu rano przestal dzialac, znowu wizyta u elektryka wentylator działa ale wyswietlacz mruga wszystkimi znakami ale wentylatordziała jest znowu bład 4f9 (5 minut wczesniej sprawdzono szczotki) wszystko działało wyswietlacz mrugaL no i zamiast tak to zostawic zachcialo mi sie polepszyc i wykasowalem bład....błedu nie ma (444)a wentylator nadmuchu stoi jak zalkęty szyby paruja.....pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #38 Napisano 31 Stycznia 2011 Witam otóż dzisiaj po włączeniu silnika wszystkie cyferki sie pojawiły na wyswietlaczu klimatronika i mam bład 4f9 a w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychac takie cykanie tak jakby to wentylator cykał na włączonym zapłonie i nic nie dmucha nawiew. mozecie mi napisac wskazówki tego cykania? będe bardzo wdzięczny. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #39 Napisano 31 Stycznia 2011 Witam otóż dzisiaj po włączeniu silnika wszystkie cyferki sie pojawiły na wyswietlaczu klimatronika i mam bład 4f9 a w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychac takie cykanie tak jakby to wentylator cykał na włączonym zapłonie i nic nie dmucha nawiew. mozecie mi napisac wskazówki tego cykania? będe bardzo wdzięczny. pozdrawiam silnik dmuchawy próbuje ruszyć i cyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #40 Napisano 31 Stycznia 2011 a jakies wskazówki co zrobic zeby ruszyło ? co moze być przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach