Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Climatronic - błąd 4F9

Rekomendowane odpowiedzi

kolego wen tylator nie wiesz gdzie jest? otwierasz maske i przy chlodnicy (tutaj koło grilla) masz 2 wiatraki : jeden duży i jeden mały. Ten mniejszy to wentylator klimatyzacji.

PS mnie czeka sprawdzenie , bezpieczników i przekaźnika 40A bo mi też nie goli ten wiatrak od długiego czasu ale klima chłodziła i tak jeździłem .... teraz zauważyłem , że coś mi obroty zaczynają falować jak włączam klime.. tzn raz się załącza sprężarka... taki charakterystyczny dźwiek od klimy obroty jak by spadają gdzieś o 50-100 i co jakiś czas tak się załącza co 3 min gdzieś... mam nadzieję , że to zrobię i bedzie git ... bo nie chciałbym żeby sprężarka poszła .. i nie wiem czemu ale mi się zdaję , że jak jeżdżę na klimie to mój passek jest jak by słabszy ... jest to możliwe ?

Edytowane przez czajek19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czemu ale mi się zdaję , że jak jeżdżę na klimie to mój passek jest jak by słabszy ... jest to możliwe ?

Tak. Jak się włączy klimę to spada "odczuwalnie" moc silnika - czyli to standard.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki danek :D widzisz już tyle jeżdżę a takich pierdół nie wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xmartin

Witam wszystkich,

 

Temat w zasadzie znany, jednak muszę zasięgnąć rady.

 

Mianowicie od jakiegoś czasu notorycznie przepala mi się bezpiecznik nr 25 (30A) i tym samym przestaje pracować dmuchawa świeżego powietrza. Klimatronic zwraca błąd 4F9 czyli szczotki do wymiany albo uszkodzony sterownik J126.

 

Wymontowałem dmuchawę i szczotki mają min 2cm, więc wykluczyłem, że to one są powodem błędu. Pozostał sterownik J126. Nie znalazłem żadnego schematu, co by sprawdzić jak to w środku wygląda i jak to ewentualnie przetestować, więc pozostał mi zakup jakiejś używki. Kupiłem wiatrak razem ze sterownikiem, zamontowałem, działało jeden dzień i jest to samo.

 

Stąd moje pytanie, czy padłem ofiarą wałkarza i kupiłem sterownik z takim samym defektem, czy może jest możliwa jakaś inna przyczyna takich problemów.

 

Dodam może, że problem pojawił się tuż po wymianie rolki na alternatorze, w której wytarło się łożysko i ześlizgnęła się uszkadzając pasek klinowy. Wątpię, że może to mieć jakiś związek z tym co się teraz dzieje z klimą, ale może warto wspomnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja to czuję przy 125 kucach, że mi konie uciekły spod machy a u ciebie przy 90-u - tym bardziej jest to zapewne odczuwalne :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm myslalem ze ten wentylator jest do dochładzania jezeli jest za wysoka temp. a nie od klimatyzacji.. nigdy nie widzialem zeby ten drugi wiatrak mi sie krecił?? a klima działała ok.. teraz ost przez te upały cos zaczeło sie psuc, czasem klima działa a czasem nie... dobra sprawdze to zaraz bo nie daje mi spokoju :) no i kiedy wyskakuje bład to padają mi swiatła wycieraczki itp itd wiec wieczorem praktycznie nie moge jezdzic :/

Edytowane przez Gundam02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz powiem wam coś ciekawego miałem problem z dmuchawa, raz się załączała a raz nie ale nie pokazywało żadnych błędów nawet zużycia szczotek, postanowiłem wymienić te nieszczęsne szczotki i po wymianie na nowe pokazał się błąd 4F9 którego wcześnie na prawie martwych szczotkach nie było. Wydaje mi sie ze lepiej kompletna dmuchawe wymienic niz kombinować z tymi szczotkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie w ogóle nie pokazywało błędu na klimatroniku,a na vagu był tylko błąd nastawu klapy i brak czynnika.Wentylator jednak nie chodził,a więc na serwis klimy i regeneracja przewodu zasilającego+cała reszta włącznie z wentylatorem i koszt 650pln.I całe szczęście,że czujnik zadziałał i nie włączył sprężarki.Gwarantowane rozwalenie sprężarki i kolejne browary stracone.Kombinuję sobie,że lepiej nie jeździć z właczoną klimą,gdy jest czynnik chłodzący,a wentylator nie chodzi lub na słowo honoru się włącza.

Ps.

czajek19

 

..I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,

A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał.

Ten tekst jest najlepszy!!!hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam problem z grzaniem.

Wczoraj po przekręceniu zapłonu - climatronic zamigał i napisy na panelu pojawiały się ok. Ale nawiew zaczał działać dopiero w czasie jazdy. dziś powtórka, ale nawiew nie działa w żadnym trybie. Ani klima , ani econ. Słychać jak się wsio przełącza, ale 0 nadmuchu na kratkach. Zrobiłem test i wychodzi dwa razy ten sam błąd - 4F9.

Wiatrak chłodnicy i klimy chodzą- 0 odgłosów dodatkowych w ich pracy.

Czyżby padł wiatrak nawiewu za schowkiem? Duże to koszty z wymianą ?

Co innego mogłoby być?

To miganie po przekręceniu zapłonu trwa ok 15-19 sekund, wszystkie cyfry są ósemkami, obok 88 wyskakuje E jak Error.

Dobrze ,że szyba sucha - nie leje , nie pada..

Ale za kilka dni może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć. Mam problem z grzaniem.

Wczoraj po przekręceniu zapłonu - climatronic zamigał i napisy na panelu pojawiały się ok. Ale nawiew zaczał działać dopiero w czasie jazdy. dziś powtórka, ale nawiew nie działa w żadnym trybie. Ani klima , ani econ. Słychać jak się wsio przełącza, ale 0 nadmuchu na kratkach. Zrobiłem test i wychodzi dwa razy ten sam błąd - 4F9.

Wiatrak chłodnicy i klimy chodzą- 0 odgłosów dodatkowych w ich pracy.

Czyżby padł wiatrak nawiewu za schowkiem? Duże to koszty z wymianą ?

Co innego mogłoby być?

To miganie po przekręceniu zapłonu trwa ok 15-19 sekund, wszystkie cyfry są ósemkami, obok 88 wyskakuje E jak Error.

Dobrze ,że szyba sucha - nie leje , nie pada..

Ale za kilka dni może być różnie.

padl Ci wentylator dmuchawy przerabialem do kilka miesiecy temu i mnialem tak samo, wymienilem wentylatopr i teraz smiga jak trzeba a koszt raczej nie wielki jak zrobisz to sam i znajdziesz uzywany wentylator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,ja mam ten sam problem co marcinek, Genzo powiedz padł mi ten slinik ?

 

http://allegro.pl/klima-wentylator-dmuchawy-passat-b5-i1335585040.html ?

 

czy załozmy taki ?? http://allegro.pl/audi-a4-passat-b5-wentylator-klimatyzacji-i1339525538.html

 

 

dodam ze chodziło wszytko ok, 3 tyg temu zaniemógł na 2 minuty, po odpaleniu pozniej zaczeło migac wszystko na wyswietlaczu kliamtornica ,ale po chwili zaczeło dmuchac, dzis po 3 tyg, podcza sjazdy przestało dmuchac , a reszta chula, słychac ze przestawia klapy itp.ale nie dmucha.

 

mam paska 2001 b5 fl 130 koni tdi.

 

dajcie linka które ten wiatrak padł i info moze jaki to bezpiecznik od niego czy coś,pozdro i dzięki.

Na świeta psikus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padl Ci ten pierwszy wiatrak jak nie masz nawiewu, tylko to nie jest taki wiatrak jak w aukcji ten jest od passata z przed liftu, wiatrak masz za schowkiem pasazera, odkrecic go i bedzie wiatrak na 3 srubki, jest instrukcja na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek za wyjaśnienie,powiedz mi czy lepiej wymienić wentylator odrazu czy bawić się w wymianę szczotek ? czy te szczotki są przyczyną?

 

http://allegro.pl/szczotka-szczotki-dmuchawy-oryginal-bosch-8x8-i1370869124.html

2 sztuki 8x10x20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Tomek za wyjaśnienie,powiedz mi czy lepiej wymienić wentylator odrazu czy bawić się w wymianę szczotek ? czy te szczotki są przyczyną?

 

http://allegro.pl/szczotka-szczotki-dmuchawy-oryginal-bosch-8x8-i1370869124.html

2 sztuki 8x10x20

wiesz co jak chce Ci sie bawic to mozesz probowac je wymienic, bo one sa winne w 100%, ja probowalem niestety wentylator nie dal sie juz tak zlozyc jak potrzeba wiec nie bylo sensu, jak Tobie sie uda to pewnie bedzie to tansze i lepsze. Zanim jednak kupisz szczotki rozbierz go i zobacz czy uda Ci sie zlozyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, a pytanko mam takie, tam jest 2 szczotki czy 4?

 

inne pytanie,co to oznacza 4F9 a z prawej strony 02

to znaczy ze mam dwa błedy, więc szczotki i co jeszcze, bo jak przechodze dalej to mam 000 i po prawej stronie 02 ?

 

 

4f9 - zużyte szczotki

02 ilośc błedów

 

http://img34.imageshack.us/f/zdjcie061w.jpg/

http://img192.imageshack.us/i/zdjcie062vg.jpg/

 

ale jaki ten drugi błąd?

 

pozdro i Wesołych Świąt.

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie komutatora za pośrednictwem papieru i srubokreta wsadzonego pomogło na razie i śmiga dmuchawa znowu, szczotki miałem duze jeszcze,u mnie zabrudzony jest komutator i juz ma rysy i wgłebienia, trzeba rozebrac wszystko i go wyrównać --ale dziś przed świetami nie było na to czasu.

 

Dzięki chłopaki za bardzo dużą pomoc.WESOŁYCH ŚWIĄT

 

http://img90.imageshack.us/f/zdjcie072r.jpg/

 

http://img222.imageshack.us/f/zdjcie061j.jpg/ - BYŁ TAKI BŁĄD,ALE JUZ GO NIE MA :)

 

 

http://img842.imageshack.us/f/zdjcie063d.jpg/ - po wyciagnieciu schowka i wirnika.

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gryfit37

wymieniono szczotki lecz potem rozpadl sie sam wiatrak wiec kupilem nowy uzywany slabo dmuchal ale dzialal potem przestal , wiec znowu wizyta w warsztacie działał dojechalem do domu rano przestal dzialac, znowu wizyta u elektryka wentylator działa ale wyswietlacz mruga wszystkimi znakami ale wentylatordziała jest znowu bład 4f9 (5 minut wczesniej sprawdzono szczotki) wszystko działało wyswietlacz mrugaL no i zamiast tak to zostawic zachcialo mi sie polepszyc i wykasowalem bład....błedu nie ma (444)a wentylator nadmuchu stoi jak zalkęty szyby paruja.....pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam otóż dzisiaj po włączeniu silnika wszystkie cyferki sie pojawiły na wyswietlaczu klimatronika i mam bład 4f9 a w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychac takie cykanie tak jakby to wentylator cykał na włączonym zapłonie i nic nie dmucha nawiew. mozecie mi napisac wskazówki tego cykania? będe bardzo wdzięczny. pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam otóż dzisiaj po włączeniu silnika wszystkie cyferki sie pojawiły na wyswietlaczu klimatronika i mam bład 4f9 a w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychac takie cykanie tak jakby to wentylator cykał na włączonym zapłonie i nic nie dmucha nawiew. mozecie mi napisac wskazówki tego cykania? będe bardzo wdzięczny. pozdrawiam :)
silnik dmuchawy próbuje ruszyć i cyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a jakies wskazówki co zrobic zeby ruszyło ? co moze być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności