Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Climatronic - błąd 4F9

Rekomendowane odpowiedzi

a jakies wskazówki co zrobic zeby ruszyło ? co moze być przyczyna?
rozebrać wymienić szczotki złożyć wykasować błąd i sprwdzić czy działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakies wskazówki co zrobic zeby ruszyło ? co moze być przyczyna?
albo sie zacial, albo szczotki Ci padly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana sprawdziłem i nadmuch chodzi!!!! ale błąd nadal wyskakuje 4f9. prubuje skasowac przytrzymujać econ i nic , moze inaczej trzeba skasowac ten błąd ?? prosze o o jakies odpowiedzi z góry bede bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj z rana sprawdziłem i nadmuch chodzi!!!! ale błąd nadal wyskakuje 4f9. prubuje skasowac przytrzymujać econ i nic , moze inaczej trzeba skasowac ten błąd ?? prosze o o jakies odpowiedzi z góry bede bardzo wdzięczny
wg mnie to i tak za pare dni padnie Ci na amen ten wentylator bop widac ze szczotki juz sie koncza, takze przygotuj sie na wymiene tego wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mi dzis wyskoczył ten błąd 4f9 tylko że wentylatory przy chłodnicy nowe.. Ale z tego co Tu czytam moze dotyczyc to wentylatora-dmuchawy ? Czyli moga sie tam tez konczyc szczotki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam maly problem z moim paskiem. Chodzi o blad 4f9. Wyczytalem na roznych forach ze to moga byc szczotki w dmuchawie wiedz wykrecilem dmuchawe podlaczylem ja na krodko do akumulatora i dziala normalnie a przez klimatronika nie rusza. Zastanawiam sie czy moze byc to ten srebrny regulator napiecia o nr. 740226033f07 ktory jest kolo tego wentylatora?? To nie koniec moich problemow od 3 miesiecy leje mi sie woda do srodka auta i z nawiewu leci mi para jak wlacze opcje ECON i dam na cieplo. Skad ta woda sie bierze? Filter kabinowy mam nowy czekam na odpowiedz pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Srebrny regulator gdzie? Pod silnikiem przy zderzaku? To opornica wentyla klimy właśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolo wentylatowa dmuchawy zaraz za schowkiem on jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaa - to jest opornica wentyla kabinowego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzic czy to dziala prawidlowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ojcu w octavii 2 (2005) wyskakują takie błędy o symbolach po lewej 2cc i 71 l i po prawej 00.h . czy ktoś wie co to oznacza???

nie wiem czy te błędy dotyczą właśnie tego ale co miesiąc klima traci czynnik. nieszczelność mała bo nigdzie nic nie widać.

jakieś rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

witam,

dzisiaj zrobiłem sobie test diagnostyczny climatronika i wyjechał bład "4f9 002" czyli szczotki na wentylatorze (tak wyczytałem na forum) skasowałem sobie błąd przez button ECON i teraz jest "444 02" więc jest okey, moje pytanie bo nie do końca rozumiem przewalane tematy przez forum czy w nie długim czasie czeka mnie wymiana szczotek na wentylatorze od klimy na chłodnicy czy wymiana szczotek na wentylatorze od klimy za schowkiem, dzięki za odpowiedz

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

dzisiaj zrobiłem sobie test diagnostyczny climatronika i wyjechał bład "4f9 002" czyli szczotki na wentylatorze (tak wyczytałem na forum) skasowałem sobie błąd przez button ECON i teraz jest "444 02" więc jest okey, moje pytanie bo nie do końca rozumiem przewalane tematy przez forum czy w nie długim czasie czeka mnie wymiana szczotek na wentylatorze od klimy na chłodnicy czy wymiana szczotek na wentylatorze od klimy za schowkiem, dzięki za odpowiedz

pozdrawiam

Dołączam się do pytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo, po wykasowaniu był 444 002, a po jakimś czasie znowu 4F9. Wymieniłem szczotki (koszt 6zł) i wentylator działa jak należy. Krótkie szczotki mogą się blokować.

 

Wymieniałem szczotki wentylatora nawiewu umieszczonego za półkę pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun
Ja miałem tak samo, po wykasowaniu był 444 002, a po jakimś czasie znowu 4F9. Wymieniłem szczotki (koszt 6zł) i wentylator działa jak należy. Krótkie szczotki mogą się blokować.

 

Wymieniałem szczotki wentylatora nawiewu umieszczonego za półkę pasażera.

 

PUCIEK możesz podać jakie kupiłeś te szczotki i ewentualnie gdzie (jakiś link do strony/sklepu), masakra do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w Białymstoku w sklepie z częściami do alternatorów, rozruszników itp. Nie wiem, czy prowadzą sprzedaż wysyłkową. Szczotki mają wymiar 8x9x20mm Gość akurat takich nie miał i sprzedał mi 9x9x20mm Musiałem zeszlifować jedną z krawędzi o 1mm. Wymiana jest banalnie prosta choć trzeba się troszkę transformatorówką napracować aby wylutować końcówki szczotek. Można przy tym rozgrzać plastik, w którym są zamocowane gniazda mocowania, że nie będą się one trzymać tworzywa ale to nie problem. Ważne aby później to dobrze zlutować. i aby cewki nie odstawały zbyt bardzo od plastiku. Jak zdejmiesz osłonę wentylatora, to wszystko zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

A sam wentylator ciężko wymontować. Rozumiem że po wyjęciu schowka jest do niego łatwy dostęp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby wymontować wentylator musisz wykręcić cały schowek. Chyba z 7 śrubek torx. Przy wyjmowaniu go trzeba odłączyć wtyczkę do podświetlania schowka. Odłączyć też przewód zasilający wentyl. Po wyjęciu schowka u mnie wentyl był przykręcony 3-ma śrubkami. Demontaż to około 15 minut roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Dziękuję za odpowiedz w weekend się tym zajmę. Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kapsun daj znać jak ci poszło i czy poskutkowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności