mielke Zgłoś #21 Napisano 21 Lipca 2010 Coś mi się kojarzy że tam są oringi, które warto by wymienić faktycznie są oringi [ATTACH]33543[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #22 Napisano 21 Lipca 2010 to są połączenia stopowe ?? Tam są oringi gumowe, nic się nie smaruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #23 Napisano 21 Lipca 2010 (edytowane) dzięki mielkie za etkę, a nie zrobiłbyś mi takiego samego pdf'a tylko że dla chłodnicy na czynnik R134a - do mojego auta 1.8 ABS 93 rok nr vin ...31-PE25xxxx, z tego co pamiętam tam były 2 rysunki dla układów klimatyzacji właśnie na R12 i na R134a, ale nie jestem tego pewien. Bo nie wiem czy ewentualnie stara chłodnica klimy na R12 podejdzie do układu z R134a bo nie jestem pewien czy to ma w ogóle znaczenie (czy tylko w przypadku sprężarki i osuszacza (takiej puszki przed chłodnicą). Edytowane 21 Lipca 2010 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dibcio Zgłoś #24 Napisano 22 Lipca 2010 Wcześniej w tym temacie jakis kolega pisał że gwinty można też posmarować smarem grafitowym, więc może nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #25 Napisano 22 Lipca 2010 już odwiedziłem etkę w pracy chłodnica klimy dla r134a jest taka sama dla wszystkich modeli włącznie z vr6 w B3 i ma numer 357 820 413 C, wersje A i B są dla R12. Wczoraj próbowałem rozeznać temat, ale tam jest wszystko tak szczelnie upakowane, że będzie ciężko mi to samemu zrobić. Atrapę zdjąłem, ale tam jest też osłona tej chłodnicy od góry (od dołu nie ma nic, ale mam gwint i ledwo co się mieszczę) Może jakbym zdjął cały przedni pas ten górny do którego zamocowany jest mechanizm zatrzaskiwania maski, to byłoby coś więcej widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #26 Napisano 22 Lipca 2010 jak kupujesz nową chłodnice to gwinty masz juz nasmarowane jakims dziadostwem, a oringi jak masz całe to zakładaj stare- zmieniałem miesiac temu chłonice w B4 i nie obeszło się bez gumówki aby przystosować uchwyty w chłodnicy do wycięc w tym plastikowym łapaczu powietrze. ale sama wymiana jest bardzo prosta, wystarczy zdjąc atrape, zderzak wraz z belką schodzi jak masło, poluzować chłodnice wody na pasie przednim i zabawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #27 Napisano 22 Lipca 2010 a oringi jak masz całe to zakładaj stare Żebyś się tylko później nie zdziwił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #28 Napisano 22 Lipca 2010 Hej, Jak masz gdzie to kup nowe oringi do układów klimatyzacji, zwykych nie polecam zakładać. Będa Ci potrzebne oribgi na końcówke 5/16" i 13/32" bodajże. Gumeczki powinni mieć w serwisach obsługujących układy klimy. Nie jestem do końca pewien ale w zaworze rozprężnym są oringi o przekroju kwadratowm i z tymi to już będzie problem, ale jak nie zdejmujesz tych przwodów problemu nie ma Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dibcio Zgłoś #29 Napisano 23 Lipca 2010 Kolego , swobodnie sam wymienisz tą chłodnice , tylko później oczywiście będziesz musiał pojechać na nabicie i spr. szczelności. Na spokojnie zdemontujesz sam pas przedni(zderzak,atrapa,pas na lampay) , tylko powoli. Ja już to przerabiałem i zajęło mi to około 3 godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #30 Napisano 29 Lipca 2010 dobra jak zdejmę zderzak w B3 i odkręcę atrapę to dam radę jakoś odkręcić tę chłodnicę klimy, czy trzeba też zdejmować ten cały pas przedni na którym są lampy osadzone? Najbardziej mnie zastanawia ta osłona plastikowa na te chłodnice, czy ona bardzo będzie przeszkadzać. Nie chcę całego auta demontować, ale jak mus to mus. http://picasaweb.google.pl/kemerek/Passiu#5462632115958302402 chodzi o ten pas między światłami (zdjęcie zapożyczone) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 29 Lipca 2010 Aby odkręcić zderzak (wygodne dojście do dolnego króćca chłodnicy klimy) trzeba wymontować lampy...(dostęp do śrub mocujących zderzak). Pas przedni jest po części górnym mocowaniem chodnicy silnika do której przykręcona jest chłodnica klimy zatem odkręcenie 6 (lub ośmiu) śrub trzymających ten pas to tylko chwila roboty ale wtedy jest przynajmniej ładne dojście do górnego króćca na chłodnicy klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #32 Napisano 29 Lipca 2010 (edytowane) dzięki, to rozkręcam wszystko a potem będę wracał bez świateł A jeszcze zapytam, jak zdejmuje atrapę to tam jest taka długa przesłona do której przymocowane są też śruby od zatrzasku / zaczepu otwierania maski, na niej są jakieś nalepki od góry jak się patrzy na komorę silnika, to też mam odkręcić? ---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:21 ---------- a no i jeszcze te uszczelki to mają być takie jak podano w temacie 5/16" i 13/32' to jest średnica wewnętrzna/zewnętrzna? ---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:34 ---------- http://allegro.pl/item1166264343_oringi_uszczelki_do_klimatyzacji_270_szt_zielone.html które z nich będą dobre bo etka nic nie pokazuje, a muszę mieć wszystko jutro gotowe bo jadę na działkę i w sobotę od rana zaczynam. Edytowane 29 Lipca 2010 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #33 Napisano 30 Lipca 2010 spojrzałem w etkę w pracy i mi wychodzi że o-ringi są takie 10,8x1,82 oraz 7,6x11,16. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #34 Napisano 2 Sierpnia 2010 zrobiłem szczegółową fotorelację z całego procesu, zapraszam: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=991564#post991564 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkelos Zgłoś #35 Napisano 14 Czerwca 2011 witam, Panowie, podpowiedzcie: zdiagnozowano u mnie do wymiany chłodnice/chłodniczke (to chyba to samo? klimy. na allegro znalazłem to ustrojstwo, ale w dwóch różnych odmianach (tak by wynikało bynajmniej ze zdjęć). Podpowiedzcie, którą część powinienem zakupić: 1) http://allegro.pl/wv-passat-b3-b4-chlodniczka-klimatyzacji-klimy-i1653542316.html (może to jest do jakiejś wyższej wersji vr6 np?) lub 2) http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacji-skraplacz-vw-passat-b4-i1627348696.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #36 Napisano 14 Czerwca 2011 nr 1 to parownik, czyli to co siedzi w desce rozdzielczej. Nr 2 to skraplacz -chłodnica klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #37 Napisano 14 Czerwca 2011 Podpowiedzcie, którą część powinienem zakupić: To zależy którą potrzebujesz. Chłodnicę (skraplacz) tą z przodu auta, czy chłodniczkę (parownik) tą/ten w środku auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #38 Napisano 14 Czerwca 2011 No no Tomek i Adam ta sama minuta odpowiedzi jakaś nagroda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkelos Zgłoś #39 Napisano 15 Czerwca 2011 dzięki panowie - chodzi wobec tego o skraplacz. wyciek jest gdzies zaraz za chlodnicą silnika, a to chyba tam jest zlokalizowany skraplacz, prawda? jeszcze raz dziękuję Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #40 Napisano 15 Czerwca 2011 Skraplacz jest przed chłodnica silnika patrząc od przodu samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach