Skocz do zawartości
Gość polowiec

Wymiana chlodnicy klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się kojarzy że tam są oringi, które warto by wymienić
faktycznie są oringi [ATTACH]33543[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to są połączenia stopowe

??

 

Tam są oringi gumowe, nic się nie smaruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki mielkie za etkę, a nie zrobiłbyś mi takiego samego pdf'a tylko że dla chłodnicy na czynnik R134a - do mojego auta 1.8 ABS 93 rok nr vin ...31-PE25xxxx, z tego co pamiętam tam były 2 rysunki dla układów klimatyzacji właśnie na R12 i na R134a, ale nie jestem tego pewien.

 

Bo nie wiem czy ewentualnie stara chłodnica klimy na R12 podejdzie do układu z R134a bo nie jestem pewien czy to ma w ogóle znaczenie (czy tylko w przypadku sprężarki i osuszacza (takiej puszki przed chłodnicą).

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej w tym temacie jakis kolega pisał że gwinty można też posmarować smarem grafitowym, więc może nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już odwiedziłem etkę w pracy ;) chłodnica klimy dla r134a jest taka sama dla wszystkich modeli włącznie z vr6 w B3 i ma numer 357 820 413 C, wersje A i B są dla R12.

 

Wczoraj próbowałem rozeznać temat, ale tam jest wszystko tak szczelnie upakowane, że będzie ciężko mi to samemu zrobić. Atrapę zdjąłem, ale tam jest też osłona tej chłodnicy od góry (od dołu nie ma nic, ale mam gwint i ledwo co się mieszczę) Może jakbym zdjął cały przedni pas ten górny do którego zamocowany jest mechanizm zatrzaskiwania maski, to byłoby coś więcej widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kupujesz nową chłodnice to gwinty masz juz nasmarowane jakims dziadostwem, a oringi jak masz całe to zakładaj stare- zmieniałem miesiac temu chłonice w B4 i nie obeszło się bez gumówki aby przystosować uchwyty w chłodnicy do wycięc w tym plastikowym łapaczu powietrze. ale sama wymiana jest bardzo prosta, wystarczy zdjąc atrape, zderzak wraz z belką schodzi jak masło, poluzować chłodnice wody na pasie przednim i zabawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a oringi jak masz całe to zakładaj stare

Żebyś się tylko później nie zdziwił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jak masz gdzie to kup nowe oringi do układów klimatyzacji, zwykych nie polecam zakładać. Będa Ci potrzebne oribgi na końcówke 5/16" i 13/32" bodajże. Gumeczki powinni mieć w serwisach obsługujących układy klimy. Nie jestem do końca pewien ale w zaworze rozprężnym są oringi o przekroju kwadratowm i z tymi to już będzie problem, ale jak nie zdejmujesz tych przwodów problemu nie ma ;)

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego , swobodnie sam wymienisz tą chłodnice , tylko później oczywiście będziesz musiał pojechać na nabicie i spr. szczelności.

Na spokojnie zdemontujesz sam pas przedni(zderzak,atrapa,pas na lampay) , tylko powoli. Ja już to przerabiałem i zajęło mi to około 3 godziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra jak zdejmę zderzak w B3 i odkręcę atrapę to dam radę jakoś odkręcić tę chłodnicę klimy, czy trzeba też zdejmować ten cały pas przedni na którym są lampy osadzone? Najbardziej mnie zastanawia ta osłona plastikowa na te chłodnice, czy ona bardzo będzie przeszkadzać. Nie chcę całego auta demontować, ale jak mus to mus.

 

http://picasaweb.google.pl/kemerek/Passiu#5462632115958302402

 

chodzi o ten pas między światłami (zdjęcie zapożyczone)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby odkręcić zderzak (wygodne dojście do dolnego króćca chłodnicy klimy) trzeba wymontować lampy...(dostęp do śrub mocujących zderzak).

Pas przedni jest po części górnym mocowaniem chodnicy silnika do której przykręcona jest chłodnica klimy zatem odkręcenie 6 (lub ośmiu) śrub trzymających ten pas to tylko chwila roboty ale wtedy jest przynajmniej ładne dojście do górnego króćca na chłodnicy klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, to rozkręcam wszystko :D a potem będę wracał bez świateł :D A jeszcze zapytam, jak zdejmuje atrapę to tam jest taka długa przesłona do której przymocowane są też śruby od zatrzasku / zaczepu otwierania maski, na niej są jakieś nalepki od góry jak się patrzy na komorę silnika, to też mam odkręcić?

 

---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:21 ----------

 

a no i jeszcze te uszczelki to mają być takie jak podano w temacie 5/16" i 13/32' to jest średnica wewnętrzna/zewnętrzna?

 

---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:34 ----------

 

http://allegro.pl/item1166264343_oringi_uszczelki_do_klimatyzacji_270_szt_zielone.html

 

które z nich będą dobre bo etka nic nie pokazuje, a muszę mieć wszystko jutro gotowe bo jadę na działkę i w sobotę od rana zaczynam.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spojrzałem w etkę w pracy i mi wychodzi że o-ringi są takie 10,8x1,82 oraz 7,6x11,16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Panowie, podpowiedzcie:

zdiagnozowano u mnie do wymiany chłodnice/chłodniczke (to chyba to samo?:)) klimy. na allegro znalazłem to ustrojstwo, ale w dwóch różnych odmianach (tak by wynikało bynajmniej ze zdjęć). Podpowiedzcie, którą część powinienem zakupić:

1) http://allegro.pl/wv-passat-b3-b4-chlodniczka-klimatyzacji-klimy-i1653542316.html (może to jest do jakiejś wyższej wersji vr6 np?)

lub

2) http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacji-skraplacz-vw-passat-b4-i1627348696.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nr 1 to parownik, czyli to co siedzi w desce rozdzielczej. Nr 2 to skraplacz -chłodnica klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowiedzcie, którą część powinienem zakupić:

To zależy którą potrzebujesz. Chłodnicę (skraplacz) tą z przodu auta, czy chłodniczkę (parownik) tą/ten w środku auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie - chodzi wobec tego o skraplacz. wyciek jest gdzies zaraz za chlodnicą silnika, a to chyba tam jest zlokalizowany skraplacz, prawda?

 

jeszcze raz dziękuję :)

 

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skraplacz jest przed chłodnica silnika patrząc od przodu samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności