Skocz do zawartości
Mr. X

szarpie podczas ruszania

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie co może być przyczyną szarpania podczas ruszania gdy auto jest rozgrzane

jak jest zimne rusza bez problemów

spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może TO będzie wyjaśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie gdyż auto nie jest przymulone tylko strasznie szarpie podczas ruszania :kwasny:

ale dziękuję za sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR :cisza: Poszukaj na forum gwarantuje, że bez problemów znajdziesz, o tym cudzie informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm zobaczymy aczkolwiek szarpanie nie ma nic wspolnego z praca silnika tylko jakby sprzeglo szarpalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR pelni 2 funkcje:

 

1. chroni srodowisko dodajac do powietrza zasysanego przez silnik troszke spalin co powoduje zmniejszenie emisji szkodliwych substancji;

 

2. w obudowie zaworu jest cos w rodzaju przepustnicy. Stojac przodem do silnika, po lewej stronie EGR jest taki maly mieszek z dzwigienka (najpierw zdejmij plastik z silnika). To on steruje ta przepustnca. Do niego dochodzi rurka podcisnienia. Zadaniem tej przepustnicy jest dlawienie silnika przy ruszaniu zeby nie szarpal. Sprawdz rurke czy jest podlaczona i czy ten mieszek i dzwigienka lekko chodza, bez zaciec. Ja bym TU upatrywal problemu.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość are_cki

Rok temu jeździłem jeszcze passatem B5 i miałem identyczny problem.

Czyli , latem w upalne dni po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km.

auto podczas ruszanie zaczyna szarpać. Że by nie zgasło podczas ruszania musiałem mocniej nacisnąć pedał gazu. Oczywiście w chłodne dni i zimą problem znikał.

Odstawiłem auto do servisu, wymienili sprzęgło bo stwierdzili że jest wadliwe.

Muszę przyznać że trafili w dziesiątkę bo problem ustąpił na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość romano11

Witam ja też ostatnio dostrzegłem takie szarpanie podczas ruszania ale na zimnym silniku

jakby sprzęgło nie? z tym że ostatnio jakby ustało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wg Waszych rad zaślepiłem EGR i póki co nie zauważyłem oznak szarpania (tylko raz w ostanim czasie była temperatura powietrza powyżej 30C)

zrobię w weekend fotkę uszczelki EGR oraz podam wymiary, być może komuś się to przyda do wykonania zaślepki bez potrzeby wymontowania uszczelki by zrobić z niej szablon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio wg Waszych rad zaślepiłem EGR i póki co nie zauważyłem oznak szarpania (tylko raz w ostanim czasie była temperatura powietrza powyżej 30C)

zrobię w weekend fotkę uszczelki EGR oraz podam wymiary, być może komuś się to przyda do wykonania zaślepki bez potrzeby wymontowania uszczelki by zrobić z niej szablon

Wydaje mi się, że wystarczy odłączyć i zaślepić przewód z podciśnienia, który steruje zaworem. Jak odłączymy przewód to zawór się nie otworzy - po co zaślepka ?

Poz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że wystarczy odłączyć i zaślepić przewód z podciśnienia, który steruje zaworem. Jak odłączymy przewód to zawór się nie otworzy - po co zaślepka ?

Poz

 

może i tak lecz więcej osób sugerowało zaslepienie EGRa w sposób jaki wykonałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie tez szarpie jak jest zimny i wyczuwam szarpanie przy rozgrzanym silniku lecz w mniejszym stopniu przegladajac forum doszedlem do nastepujacych wnioskow:

- problem z 2 masowym kolem zamachowym

- przypalone sprzeglo (holowalem kolege i byc moze przypalilem)

dodam ze sprzeglo, docisk i lozysko zostalo wymienione 6 tys. kilometrow temu z czego wiekszosc tego przebiegu zstalo zrobione na autosteradzie.

prosze o jakkies porady w celu zlokalizowania przyczyny.

Pozdrawiam jago86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam raz na jakis czas szarpie mi autem gdy puszczam sprzęgło i chyba na 99 % bedę wymieniał sprzęgło lecz chciałbym jeszcze sprawdzic ten przedód podcisnienia z EGR, czy może mi ktos napisac który to ten przewód jest ??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam podobny problem i myślę, że to na bank jest wina sprzęgła i koła dwumasowego.moje sprzęgło jest już praktycznie w stanie agonalnym: wysoko bierze, szarpie przy ruszaniu jak stoję gdzieś w korku, odczuwalne wibracje... niedługo będę wymieniał to napiszę jak sytuacja wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam....szarpanie na ciepłym silniku to sprzęgło, bo po prostu się zagrzało...miałem to samo. Inne objawy kończącego się sprzęgła to tzw. ślizganie się sprzęgła przy gwałtownym ruszaniu.

 

Jeżeli jeszcze oprócz ww. objawów pojawiają się łącznie lub z osobna inne np.:

- nadmierne drżenie samochodu (na biegu jałowym),

- wibracje pedału sprzęgła po lekkim dociśnięciu (na biegu jałowym),

- ciut większe spalanie,

- w skrajnych przypadkach wyraźny metaliczny dźwięk biegnący spod podwozia - okolice skrzyni (przy biegu jałowym),

to znaczy, że koło dwumasowe też jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam umnie występuja takie objawy

- drgania samochodu na jałowym biegu (lecz nie wiem do konca czy są az tak mocne bo to przeciesz disel i nie mam pojęcia czy powinno wogóle drgać).

-sprzęgło łapie na samej górze

-spalanie mam duże teraz pokazuje 8.1 (felgi 17 205/45) zima pokazywało 8.5 (felgi 15 195/65)

- i to metaliczne dzwonienie umnie słychac jak dodaje gazu tylko nie wiem dokładanie skąd mam wrazenie jakby to było z okolic katalizatora.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam umnie występuja takie objawy

- drgania samochodu na jałowym biegu (lecz nie wiem do konca czy są az tak mocne bo to przeciesz disel i nie mam pojęcia czy powinno wogóle drgać).

-sprzęgło łapie na samej górze

-spalanie mam duże teraz pokazuje 8.1 (felgi 17 205/45) zima pokazywało 8.5 (felgi 15 195/65)

- i to metaliczne dzwonienie umnie słychac jak dodaje gazu tylko nie wiem dokładanie skąd mam wrazenie jakby to było z okolic katalizatora.

 

Pozdrawiam

 

 

Te drgania nie będą aż tak wielkie, tzn. samochodu Ci nie będzie przestawiało;) ale jeżeli są nadmierne to świadczą o kończącym się kole dwumasowym, gdyż jego podstawowym zadaniem jest tłumienie drgań.

 

A jak jesteś na "luzie" i oczywiście masz włączony silnik, to po lekkim wciśnięciu sprzęgła nie lata Ci pedał od niego tzn. nie czuć takiego bicia pod nogą? Na to że sprzęgło bierze Ci wysoko nie patrz...chyba każdy passacik tak ma;)

 

co do dźwięku...musiałbyś podjechać na kanał i wtedy dokładnie zlokalizować miejsce skąd wydobywa się dźwięk. Rozwalony dwumas hałasuje tak:[ame]

[/ame] ....na filmie jest to ten metaliczny dźwięk, takie regularne stukanie.

 

ale raczej to wszystko co napisałeś składa się w jedną logiczną całość - masz do wymiany komplecik sprzęgło + dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jak wcisne lekko sprzęgło to czuc takie dziwne wibracje . A te metaliczne dzownienie słychac tylko gdy jade podczas dodawania gazu . Gdy są zimne dni to głośniej a jak ciepło jak np dzis 25 stopni to tylko lekko jest ten dziwk słyszalny. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna osoba melduje się pod tym tematem z tym samym problemem. Szarpanie na ciepłym silniku - dwa lata się z tym męczyłem. Oczywiście zimą problemu nie było. Uczono mnie że dieslem rusza się bez gazu. Po kilkugodzinnej takiej jeździe po mieście ruszyć już tylko dawało się z dużą ilością gazu. Od kiedy przestawiłem się na ruszanie z gazem - w zasadzie problem się skoczył.!

 

Kilka tygodni temu (300tysKM) nagle sprzęgło zaczęło brać o kilka cm wyżej, prawie na samej górze. Co ważne - biegi wchodzą płynnie, a wóz ruszy z miejsca nawet na zaciągniętym ręcznym (bez gazu) czasami nawet powlecze za sobą zablokowane tylne koła. Czyli sprzęgło trzyma, ale bardzo niewygodnie się go używa.

 

Niektórzy twierdzą, że w moim aucie sprzęgło drży (mam go 5 lat i zawsze tak było, w innych dieslach jakimi jeżdżę też pedał drży).

Mówią też, że sprzęgło chodzi trochę ciężko - szczególnie na początku, potem od połowy "wpada" do środka. Ja tego nie czuję.

 

Koledzy i koleżanki - czy KTOKOLWIEK, wie, czy ktokolwiek słyszał jakie jest rozwiązanie na problem który opisują masy? Cóż z tym zrobić? Dzięki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie na ciepłym też było od kilku lat ale potem zaczęło się nasilać szczególnie w lato. Zapadła decyzja o wymianie tylko sprzęgła[tarcza, docisk, łożysko], była to trafna diagnoza, okładziny zjechane prawie do nitów. W twoim przypadku nie bardzo wiem jak tłumaczyć tą nagłą zmianę ostatnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności