steffy Zgłoś #21 Napisano 31 Maja 2007 Klimę trzeba od czasu do czasu nabijać(uzupełniać). To nie lodówka i nie stoi w miejscu. Nasze drogi są "super" i wibracje, wyboje oraz powypadkowa przeszłość niektórych aut powoduje, że czynnika chłodzącego ubywa. Nabijajcie klimę w sprawdzonym serwisie. Ilość czynnika i oleju jest dokładnie określona. Nalewanie z butli to duże ryzyko, ponieważ może doprowadzić przy przelaniu do wzrostu ciśnienia i rozszczelni klimę - a za mało to nie chłodzi jak trzeba. Za dużo oleju powoduje zalepienie przewodów, za mało - zatarcie sprężarki. Oleju się nie wymienia tylko dolewa tyle ile zostało spuszczone z układu. W dobrym warsztacie sprawdzą wam szczelność po dobiciu czynnika specjalnym detektorem i jest mniejsza lub większa gwarancja. Przypominam, że olej jest silnie higroskopijny - rozszczelnienie klimy i dopływ świeżego powietrza powoduje, że zmienia się w żel, który zakituje nam instalację. A co do wentylatora to może styki się upaliły, albo przekaźnik walnął. Weź to pod uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość David123 Zgłoś #22 Napisano 31 Maja 2007 Mechanik podpinal go na ostro i nic. Wlasnie kupilem wiatrak na allegro. Stary wyciagne i dam do elektryka,jak go zrobi to go moze sprzedam lub zostawie w razie w...... . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #23 Napisano 31 Maja 2007 Jak trzeba przewijać to chyba będzie skórka za wyprawę a może nawet w plecy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45 Zgłoś #24 Napisano 31 Maja 2007 Sądzę, że TAM trzeba szukać nad bezpiecznikami przy drzwiach kierowcy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #25 Napisano 31 Maja 2007 No Tam się większość wiązek elektrycznych zbiega, więc gdzie indziej chcesz szukać Elementy zabezpieczenia są przeważnie w jednym miejscu zebrane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45 Zgłoś #26 Napisano 31 Maja 2007 No Tam się większość wiązek elektrycznych zbiega, więc gdzie indziej chcesz szukać Elementy zabezpieczenia są przeważnie w jednym miejscu zebrane. niekoniecznie są jakieś bezpieczniki w komorze silnika w skrzynce pod szybą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #27 Napisano 31 Maja 2007 Ostatnio uszczelniałem tamto miejsce i oprócz kostek - nic więcej tam nie było w tej skrzynce pod szybą. ps: uzupełnij dane w avatarze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45 Zgłoś #28 Napisano 31 Maja 2007 Ostatnio uszczelniałem tamto miejsce i oprócz kostek - nic więcej tam nie było w tej skrzynce pod szybą. ps: uzupełnij dane w avatarze czarna plastykowa skrzynka po stronie kierowcy w środku coś metalowego jakiś komputer albo coś innego nie wiem. dwa bezpieczniki 50A i chyba ze dwa przekażniki w moim pasku silnikTDI może tobespieczniki od świec nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #29 Napisano 31 Maja 2007 Aaaaa Tej metalowej skrzyneczki w środku co jest, to nie otwierałem Dick45 napisał/a:w moim pasku silnikTDI Może się powtarzam, ale..... uzupełnij dane w avatarze. Na przyszłość, to wiele ułatwi A skoro już tą "puchę" otworzyłes, to sprawdź je od razu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
najaro Zgłoś #30 Napisano 31 Maja 2007 najaro, A Tobie mówili że wpuszczają całkiem nowy czynnik?A pokazywali Ci w co zbierają stary czy wypuszczali go w powietrze ? :-) Maszyna którą pokazał mi sympatyczny pan od klimatyzacji w oryginale miała butlę z wagą zamontowaną w środku. Ale skutek był taki jak opisałem - klient dostawał swój gaz plus ewentualnie odpowiednią ilość tak by zgadzała się z normą dla jego auta. Człowiek u którego byłem przerobił układ tak, by zachowując informację o ilości pompowanego gazu napełnić układ nowym czynnikiem. Jeśli chcesz dodatkowych informacji - daj znać na priva. Co do bezpiecznika (jeśli jeszcze ktoś tego nie wie - należy odkręcić plastik pod kierownicą. Śruby są w następujących miejscach - dwie pod pokrywą bezpieczników obok drzwi kierowcy, dwie od dołu. Żeby zobaczyć bezpiecznik trzeba dobrze sie nachylić :-) Jeśli chodzi o wentylator, to akurat u mnie wytarte były szczotki i ich wymiana wystarczyła żeby wszystko było OK - całość (robocizna i dorabiane szczotki) kosztowała mnie 100zł. Złącze wiatraka jest pod osłona zbiornika płynu wspomagania. Przy okazji - najłatwiej sprawdzić czy wiatrak działa włączając klima (przynajmniej klimatronik) na auto - wentylator od razu powinien ruszyć. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Archos Zgłoś #31 Napisano 24 Czerwca 2007 Witam u mnie szczotki sa ok a wentylator nie dziala. Kilka zdjec. Co moze byc przyczyna niedzialajacego wyentylatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #32 Napisano 24 Czerwca 2007 Archos - a zaglądaleś do SZUKAJKI Poczytaj sobie - jak się sprawdza wentylator KLIMY. No i sprawdź ten bezpiecznik 40A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Archos Zgłoś #33 Napisano 24 Czerwca 2007 szukajka zapomnij wszystkie tematy przeczytane bezpiecznik sprawdzony -jest ok na krotko sprawdzony -nie dziala klimatyzacja o dziwo dziala i sie nigdy nie wylaczala nawet w korkach przy +30 st jak i na postoju w innym przypadku bym nie pytal gdybym nie sprawdzil tego co nalezy sprawdzic . nie wiem co jest dlatego pytam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kurzyn Zgłoś #34 Napisano 24 Czerwca 2007 Złóż to teraz do kupy, tzn załóż szczotki na wirnik, nie zakładaj wiatraka, podłącz bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy teraz działa(sam silniczek bez niczego), może po prostu szczotki się zawiesiły, a podczas rozbierania odskoczyły. Ja tak zrobiłem i działało, poprzecierałem je żeby się więcej nie zawieszały i chodzi do tej pory. Jeżeli to nie zda egzaminu to proponuje odwiedzic elektryka, który specjalizuje się w przewijaniu silnikó, może on coś wymyśli. A jak nie to 179zł + koszty przesyłki i będzie nowy:) Sprobuj, nie zaszkodzi. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kadzislaw Zgłoś #35 Napisano 24 Czerwca 2007 Proponuję zdjąć osłonę tą obok zbiorniczka z płynem (chyba) od wspomagania wyjąć wtyczkę wentylatora i sprawdzić próbówką czy pojawia się tam napięcie. Z tego co wiem to wentylator załącza się przy wzroście ciśnienia w układzie klimy - czyli najlepiej ustawić na maxa i chwilkę poczekać - jak żaróweczka się zapali znaczy że bezpiecznik jest ok i przyczyna leży albo w zawieszonych szczotkach albo jest przerwa na przewodzie i tu polecam omomierz. Ja trochę za późno zauważyłem że wentylator nie chodzi - szczotki się skończyły a te druciki co je wypychają zdarły mi niemal całkowicie komutator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Archos Zgłoś #36 Napisano 25 Czerwca 2007 Witam. Podrzuciłem silnik dla wujasa elektryka .Sam tego juz nie zrobie ,wieczorem bede wiedzial co i jak. Juz wolalbym naprawic tego niz jakis nowy z allegro przynajmniej bede pewien co mam i jak zrobione . edit: silnik wentylatora okazal sie dobry,widocznie przyczyna byly zawieszone szczotki. Pomogl demontaz na czynniki pierwsze Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek Zgłoś #37 Napisano 23 Lipca 2007 Wymieniłem wentylator chłodnicy na nówkę. Przedtem sprawdziłem go "na krótko" i .... działał. Po zamontowaniu - nie działa. Wg mnie to bezpiecznik lub przekaźnik. Który z bezpieczników odpowada za zabezpieczenie wentylatora? W FAQ jest dość dokładnie rozpisane umiejscowienie zabezpieczeń, ale nie jestem pewien, który zabezpiecza wentylator (czyżby to było urządzenie kilatyzacyjne???). Wszystkie bezp. mam ok. Być może poprzedni właściciel wyjął bezpiecznik bo uszkodzony wentylator łykał olbrzymie ilość prądu (jak go podłączyłem "na krótko" to izolacja na przewodach zaczęła sie topić.). Jeśli tak to prośba o pomoc, które bezpieczniki powinny być włożone aby went. działał. Jeśli okaże się, że bezp są ok, to gdzie znajduje sie górna i chyba dolna płyta przekaźników? Bo na jednej i drugiej są przekaźniki sterujace wentylatorem chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca Zgłoś #38 Napisano 23 Lipca 2007 Włącz klimatyzację to powinien działać, on działa jak włączona jest klimatyzacja. Jeżeli nie masz klimy to nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #39 Napisano 23 Lipca 2007 Witam temat już widze był ale został niestety za szybko zamknięty. Więc tak nie chodzi mi wiatrak od klimy a tym samym klima jakoś tak słabiuteńko chłodzi więc chce sprawdzić jakie są przyczyny tego że wiatrak klimu nie pracuje i zacznę od bezpiecznika wyczytałem że za ten wiatrak odpowiada bezpiecznik 40A czy jes to ten bezpiecznik i jeśli tak to jak się takie bezpieczniki sprawdza jakimś miernikiem ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #40 Napisano 23 Lipca 2007 To są przekaźniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach