Skocz do zawartości
Piotr900

Wentylator klimatyzacji - pracuje non stop, niezależnie od trybu AUTO czy ECON

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Witam mam problem bo mis ie nie chce wyłączyć wentylator na chlódnicy od klimy pracuje on cały czas jak tylko przekręce kluczyk i nine wiem jak go wyłączyć czy jest ktoś w stanie mi pomóć. nawet jak naciskam ECON to nadal chodzi . zgóry dziekuje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Napewno? Proponuję mały test. Przywiąż cienką nitką wentylator i dopiero uruchom silnik. Wentylator od klimy jest tylko pomocniczy i włącza się, gdy główny nie wyrabia. Ruch powietrza powstały od pracy głównego wiatraka obraca śmigła sprawiając wrażenie, że się włącza. Na postoju też.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Rafaello666

    Witam,

     

    Mi się wydawało, że on się włącza w momencie załączenia klimy. Spróbuj przełączyć klimę na ECON lub wyłącz całkiem i zobacz czy się nie kręci. Jeżeli się przestanie kręcić, to moim zdaniem jest ok.

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    ale on włącza sie jak tylko przekręce kluczyk co to może być

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    przekaznik, czujnik temperatury , panel climatronic, wszystko moze byc. wyjmij przekaznik i sprawdz. czujnik temperatury potem .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Pablo Escobar

    a moim zdaniem ktos go podlaczyl na krotko :cwaniak:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    ale on włącza sie jak tylko przekręce kluczyk co to może być
    jeśli przed uruchomieniem silnika, to:
    a moim zdaniem ktos go podlaczyl na krotko
    A jak po, to zrób jak pisałem, a się przekonasz czy i kiedy zerwie nitkę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Pablo Escobar

    jesli masz climatronic a chyba masz jak piszesz o "econ" to sprawdz pod maska jak jest podlaczony i jak ida kable bo powinna byc wtyczka taka okragla zielona albo rozowa juz nie wiem bo jdna jest od spreazrki a druga od wentylatora i tak jest fabrycznie podlaczone..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    jeszcze jedno sie dzieje jak jade to słychać takie coś jak iskrzenie czasami na przekażnikach i zatrzymałem sie i w tym momencie raz wentylator chodził a raz nie obroty mu spadały a raz rosły dałem na econ i on nadal chodzi dałem auto i nadal chodził CO JEST GRANE CZYżBY PANEL MI NIE ROZłąCZAł CZY PRZEKAźNIK DO WYMIANY PROSZE O PODPOWIEDZ ZGóRY DZIEKUJE

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Panel tylko załącza przekaźnik !!!

    Przekźnik załacza/uruchamia napięcie na wentylator (po właczeniu na panelu przycisku AUTO - w przypadku ECON wentylator nie powinien się obracać)

     

    Jeśli przekaźnik iskrzy lub jest przypalony? to trzeba sprawdzić i wymienić przekaźnik (chyba że ktoś faktycznie pokręcił przewody lub zrobił na stałe ale to raczej mało prawdopodobne bo musiał by ciągnąć osobne zasilanie ??

     

    1-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy (urządzenie klimatyzacyjne)

    dla pomocy:

    Rozmieszczenie i opis bezpieczników i przekaźników

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    doszedłem dla czego sie mi włącza ten wentylator powodem tego jest czujnik ciśnienia klimatyzacji wiec co sie dzieje mam za mało czynnika czy za dużo chyba że czujnik padł spotkał sie może ktoś z taki czymś z góry dziękuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Witam mam ten sam problem, wiatrak od klimy zasuwa na drugim biegu niezależnie od trybu pracy klima troniku, czy poradziłeś sobie z tym wentylatorem? Jeżeli tak to może napiszesz gdzie się znajduje ten czujnik i jak go wymienić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Czujnik ciśnienia klimatyzacji znajduje się ponad sprężarką, za prawą lampą. Nie jest łatwo go wymienić samemu - bo jak nazwa wskazuje mierzy ciśnienie w układzie, a więc wiąże się to z rozszczelnieniem układu klimy. Muszą ci to zrobić w punkcie napełniania klimy - odciągną czynnik, wymienią czujnik, napełnią klimę. Strzelanie przekaźnika + włączanie sie na 2 bieg, lub praca ciągła na 2 biegu wentylatora klimy oznacza wysokie ciśnienie w układzie. Powodem tego może być też uszkodzone sprzęgło sprężarki. Po włączeniu klimy w tryb ekono koło pasowe sprężarki się obraca, ale "środek" czyli sprzęgło sprężarki powinno być nieruchome. Jeżeli obraca się, to znaczy że klima pracuje, czyli wytwarza ciśnienie, a przy tak niskich temperaturach jak teraz, klima nawet w trybie normal nie powinna się od razy włączyć, a dopiero wtedy, gdy temperatura wewnątrz jest wyższa od zadanej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008
    Napewno? Proponuję mały test. Przywiąż cienką nitką wentylator i dopiero uruchom silnik. Wentylator od klimy jest tylko pomocniczy i włącza się, gdy główny nie wyrabia. Ruch powietrza powstały od pracy głównego wiatraka obraca śmigła sprawiając wrażenie, że się włącza. Na postoju też.

    Myślę,że się mylisz co do roli wentylatora klimy.Już nazwa pokazuje do czego jest,a nie do pomocy przy chłodzeniu silnika.Jeśli jeszcze masz wątpliwości to zrób test:odłącz wentylator klimy i włącz klimatyzację na max.chłodzenie zobaczysz jak będzie reagowała sprężarka(szczególnie zauważalne przy wysokiej temp.zewnętrznej);) Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość vito6

    Witam.

    Napotkał mnie ten sam problem :/...ech.

    Tak samo i u mnie,wystarczy że tylko włączę stacyjkę a wentylator lewy klimy chodzi na pierwszym biegu,a po minucie włącza się od razu drugi jej bieg że wyje jakby jakaś dmuchawa i nie miło tego słuchać.Klima jest wyłączona przy tym wszystkim.Dodam iż stało się tak gdy wymieniłem stary czujnik temperatury płynu chłodzącego który nie działał przy czym nie miałem wtedy problemu z tym wentylatorem klimy,a nowy też i tak nie wskazuje temperatury,a tylko powstał właśnie ten kolejny problem,a wentylator włącza się bez włączonej klimy na zimnym odpalonym świeżo silniku po nocy lub po przekręceniu stacyjki...Auto sprowadzone z Niemiec pół roku temu właśnie z niesprawnym czujnikiem temp....Czyżby specjalnie był nie czynny ten czujnik bo poprzedni wł w Niemczech miał problem wł z tym wentylatorem klimy i specjalnie wsadził zepsuty czujnik :(...

    Proszę o pomoc bo już mnie to dobija...co może być przyczyną?? :(

    Pozdrawiam wszystkich

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    witajcie,moze ktos z Was napisze cos wiecej na temat tego czujnika cisnienia?? czy rzeczywiscie to on jest przyczyna ze wentylator pracuje caly czas????? czy kto sie uporał z tym problemem??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2005

    Może tak być - ale

    - wentylator ma dwa biegi I wolny załączany w pozycji auto drugi szybki w momęcie gdy ( pierwsza pozycja -I bieg nie potrafi schłodzić odpowiednio lub gdy opornica wentylatora jest uszkodzona ) następnie gdy regulacja panelem nie funkcjonuje odpowiednio i w drugi bieg włacza go czujnik sprężarki (praca sprężarki - osiąga temperaturę i ciśnienie odpowiednie zadane i się wyłaćza a po chwili włacza na maxa i tak w koło macieju . trzeci moment - gdy faktycznie przy dużym zagrzaniu silnika i cieczy wentylator podstawowy nie potrafi schłodzić do końca silnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    ja sie uporałem z zmnijszając ciśnienie czynnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    Może tak być - ale

    - wentylator ma dwa biegi I wolny załączany w pozycji auto drugi szybki w momęcie gdy ( pierwsza pozycja -I bieg nie potrafi schłodzić odpowiednio lub gdy opornica wentylatora jest uszkodzona ) następnie gdy regulacja panelem nie funkcjonuje odpowiednio i w drugi bieg włacza go czujnik sprężarki (praca sprężarki - osiąga temperaturę i ciśnienie odpowiednie zadane i się wyłaćza a po chwili włacza na maxa i tak w koło macieju . trzeci moment - gdy faktycznie przy dużym zagrzaniu silnika i cieczy wentylator podstawowy nie potrafi schłodzić do końca silnika

    czy mógłbyś mi powiedzieć, czy opornica może mieć związek z wydłużoną pracą wentylatora na drugim biegu. Ostatnio wymieniłem wentylator klimy na nowy oraz czynnik R134. Musiałem również wymienić czujnik G62 ( wyskakiwał sporadyczny błąd, dodatkowo raz na panelu klimy wyskoczył mi błąd 2c1 - przekaźnik wentylatora klimy )

    Co może być powodem wydłużonej pracy wentylatora na drugim biegu? W momencie postoju po dłuższej chwili załącza się 2 bieg i ma jakby problem z przejściem na 1 bieg. Jak tylko ruszę autem po chwili wraca do pracy na pierwszym biegu.

    Czynnika mam nabite 600g (standard), wentylator nowy, czujnik G62 nowy , vag nie pokazuje błędów.

    O co chodzi?????????????????????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002
    Witam mam problem bo mis ie nie chce wyłączyć wentylator na chlódnicy od klimy pracuje on cały czas jak tylko przekręce kluczyk i nine wiem jak go wyłączyć czy jest ktoś w stanie mi pomóć. nawet jak naciskam ECON to nadal chodzi . zgóry dziekuje

     

    niestety dopadł mnie ten sam problem Czy możesz napisać dokładnie co było przyczyną tego stanu rzeczy i czy wogóle poradziłeś sobie z tym problemem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności