Skocz do zawartości
Majcin

Jak odpowietrzyć układ hamulcowy (abs) ??

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobilem to samo ale nadal nic, ciagle gdzies jest powietrze.. Mysle ze w pompie abs ale nie ma opcji w vagu wiec jak to zrobic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobilem to samo ale nadal nic, ciagle gdzies jest powietrze.. Mysle ze w pompie abs ale nie ma opcji w vagu wiec jak to zrobic ??

Vag ma mozliwosc odpowietrzania zdaje sie trzeba wejsc w pompe abe I pobawic sie w kodowanie robilem u siebie ale trzeba podniesc samochod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wjedz na kanal odkrec wszystkie 4 odpowietrzniki i zaczekaj jak ze zbiorniczka bedzie ubywal plyn i przy samym koncu plynu w zbiorniczku dolej nowy plyn na max i zakrec odpowietrzniki, powinno pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze w vagu jest ta opcja ale w moim aucie to nie dziala , sprobuje z tymi odpowietrznikami ale czy powietrze wyjdzie z pompy abs przy wlaczonym zaplonie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przy odpowietrzaniu układu z pompą abs zapłon musi być włączony, żeby zaworki w pompie abs były uzbrojone, a płyn w zbiorniczku musi mieć wysoki poziom - widać, że nie czytałeś tego tematu.

W Twojej sytuacji masz dwa wyjścia - albo pojedziesz do warsztatu i tam ciśnieniowo Ci wymienią płyn usuwając przy okazji powietrze. Opcja najłatwiejsza i najszybsza. Albo samemu uzbrój się w pasujący wężyk na odpowietrznik, czystą butelkę (po to żeby móc wykorzystać ten płyn do przelewania - jeśli w układzie jest już nowy oczywiście. Jeśli jest stary to przelewamy nowym, a stary idzie do utylizacji, więc nie ma znaczenia do jakiej butelki go zlejesz) podnieś auto na koziołki tak, żeby mieć dostęp do wszystkich czterech odpowietrzników, lub podnoś każdą stronę osobno do odpowietrzania. I najlepiej mieć do pomocy dwie osoby - jedna żeby pompowała, a druga dolewała systematycznie płyn do zbiorniczka, żeby płyn nie zszedł za nisko bo znów zassie powietrze. W tym czasie Ty otwieraj i zamykaj odpowietrznik przelewając płyn aż usuniesz całkiem powietrze. Może się zdarzyć, że pedał będzie wydawał się być dobry, a powietrze nie będzie już szło. Ale jak tylko wyjedziesz na drogę to pedał znów zrobi się miękki. Wtedy znów auto do góry i od nowa odpowietrzanie i na pewno coś wyjdzie. I tak aż do skutku, aż w końcu pedał po wyjechaniu będzie twardy, wtedy też warto jeszcze raz podnieść auto i sprawdzić czy z żadnego odpowietrznika nie wyjdzie jeszcze żadna bańka.

Zamiast dodatkowych osób do pomocy można tez kupić sobie zestaw do samodzielnego odpowietrzania. Ja jednak nigdy tego nie kupiłem bo wyszedłem z założenia, że zbyt rzadko wymieniam płyn...i w sumie to był błąd bo w tym roku wymieniłem już w pięciu...I wszędzie poszło elegancko, a akurat w swoim pasku musiałem nie dopilnować i układ zassał trochę powietrza, bo deptała żona, a ja biegałem między odpowietrznikami, a zbiorniczkiem, albo pomógł fakt, że wymieniałem też tylne zaciski, bo najwięcej powietrza szło właśnie z tylnych zacisków. Potem niestety musiałem kilka razy auto podnosić, bo za każdym razem powietrze szło tylko na początku, potem nic, a pedał robił się twardy. Wyjazd na test i od razu miękko. Podniesienie auta i znów powietrze a potem nic i twardy pedał, a na drodze znów miękki. I chyba dopiero za czwartym razem udało się żeby było jak być powinno.

A dlaczego trzecia osoba do dolewania? Bo tak jest łatwiej i pewniej. Łatwiej bo nie trzeba biegać co chwilę do zbiorniczka, pewniej bo dolewając ciągle nie ma ryzyka, że płynu ubędzie za bardzo podczas deptania i układ zassie powietrze przez zbiornik. Przy zwykłym odpowietrzaniu to nie ma znaczenia, ale przy wymianie płynu, przelewaniu układu to już ma jak najbardziej.

Także podsumowując, albo oddaj auto do warsztatu, albo odpowietrzaj do skutku - w końcu powietrze musi wyjść.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem ze w vagu jest ta opcja ale w moim aucie to nie dziala
to podjedz do kogoś co ma lepszego vag niż ten najtańszy bo na nim mało kiedy działa odpowietrzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vagiem nie dziala , ta funkcja w moim aucie jest niedostepna ....mimo wszystko zrobione.. ;) na ktoryms forum czytalem ze podobno w warsztatach wtlaczaja plyn do ukladu pod cisnieniem co pomaga wymienic plyn i pozbyc sie powietrza w ukladzie ...wiec wpadlem na pomysl ;) zmodyfikowalem troche korek od starej 5-cio litrowej banki a dokladnie zamontowalem szczelnie wezyk a na drugim koncu niewielki ogrodowy opryskiwacz cisnieniowy wypelniony plynem , zamontowalem i zaczelo sie pompowanie oczywiscie trzeba uwazac zeby nie wtloczyc jescze wiecej powietrza do ukladu ale kto ma troche pojecia bedzie wiedzial o co chodzi, odpowietrzanie zaczelem od NAJBLIZSZEGO KOLA do najdalszego wylecialo sporo powietrza z przednich , z tylnych natomiast sporo syfu z ukladu ...powtarzalem czynnosc kilka razy az wyplukalem doszczetnie caly stary plyn (poszlo okolo 2.5 litra swierzego plynu ) pedal na postoju na wylaczonym silniku twardy po odpaleniu schodzi w dol wiec serwo dziala bez zarzutu , zadnego blokowania przednich kol jak to czytalem w jakims innym poscie , wymienilem przy okazji tez przednie klocki i tarcze okazalo sie ze niedlugo i tak by sie zaswiecila kontrolka od przednich klockow wiec temat mam z glowy na dluzszy czas dzieki wszystkim mam nadzieje ze moj "patent" tez sie komus przyda . Pozdrawiam

Edytowane przez swierzak
bledy ort

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i spoko - potrzeba matką wynalazków;) Wiem o jaki opryskiwacz Ci chodzi - faktycznie nie złe to jest, bo parę ruchów pompką i masz kontynuacje nie wysokiego ciśnienia.

Wiem, że są zestawy do samodzielnej ciśnieniowej wymiany płynu - masz w zestawie korek, zbiorniczek na płyn i wężyki i podpiąć można pod zapasowe koło, aby z niego uzyskać potrzebne ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i spoko - potrzeba matką wynalazków;) Wiem o jaki opryskiwacz Ci chodzi - faktycznie nie złe to jest, bo parę ruchów pompką i masz kontynuacje nie wysokiego ciśnienia.

Wiem, że są zestawy do samodzielnej ciśnieniowej wymiany płynu - masz w zestawie korek, zbiorniczek na płyn i wężyki i podpiąć można pod zapasowe koło, aby z niego uzyskać potrzebne ciśnienie.

 

z tym kolem zapasowym to ciekawy pomysl , ja myslalem zeby odpalic auto i wykorzystac ktorys z wezykow sterujacych ukladem turbina - egr ale one wszystkie chyba dzialaja na podcisnieniu i do tego nie wydaje mi sie czy wogule by sie dalo uzyskac takie cisnienie , trzeba kombinowac wiadomo auto mialem uziemione przez 5 dni i nie bardzo czas by to zrobic po pracy... ale wazne ze sie udalo , a z tym kolem zapasowym to nawet jescze lepszy patent napewno sie komys przyda .. pozdrawiam i szerokiej drogi !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam sprzętu z podcisnieniem i zawsze jest ok tyle ze do odpowietrzania tylnych kół trzeba kogoś ażeby pompował pedałem bo tylny układ ma jakąś mniejsza przepustowość i dość długo by zeszło z wymiana płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś wymieniłem płyn hamulcowy w Pasiaku na Motul Dot 5.1. Stary płyn był ciemnozielony :ocochodzi. Po wymianie jazda próbna i hantle brzytwa. Przed wymianą co tylko mocniej depnąłem na pedał to działał ABS i pedał chrobotał. Panowie, jaki płyn hamulcowy jest koloru zielonego? Co za gówno miałem wlane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn jeśli nie był wieki wymieniany to przy zaciskach potrafi przybrać kolor zielonkawy. Już nie raz się z tym spotkałem. Być może dzieje się tak na wskutek działania wysokiej temperatury i zanieczyszczeń i wilgoci które dostają się do płynu przez uszczelnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie odnośnie kolejności odpowietrzania w aucie z ABS. W jednych postach ludzie piszą aby zaczynać od najdalszego koła czyli prawy tył i sukcesywnie przechodzić do lewego przodu, w innych zaś zupełnie odwrotnie. Od zacisku najbliżej pompy czyli lewy przód aż do samego końca układu czyli prawy tył.

Jak to właściwie powinno się robić, ponieważ po ostatniej wymianie tłoczków i płynu pedał hamulca mam trochę bardziej miękki i chce powtórzyć odpowietrzanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm jak cię to czyta to przychodzi tylko 1 wniosek na myśl, co kraj to obyczaj :)

 

Znam kilku mechaników z VW SKODY AUDI nigdy nie słyszałem żeby któryś z nich zaczynał odpowietrzać układ od przodu, zawsze robią to w kolejności od prawego tyłu, czyli zawsze od najdłuższego przewodu hamulcowego. czy jest to auto z ABS czy bez czy też za 5tys zł czy za 250tys zł zawsze w taki sam sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym się z tym zgodził. zaglądając do książki sam naprawiam, również jest informacja od rozpoczecia odpowietrzania od prawego tyłu.

Niemniej jednak na forum opla znalazłem rewolucyjną informację w której jest podział na auta z abs i bez i od tego zależy kolejność.

Jeśli kogoś interesuje to proszę

http://forum.opel24.com/topic/26195-odpowietrzanie-hamulcow/

Możliwe, że są to herezje albo i z drugiej strony kolejność nie ma znaczenia.

Mam jeszcze pytanie czy bez zdejmowania koła jest możliwość odpowietrzenia dostając się od wewnątrz koła przez kanał albo z podnośnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze pytanie czy bez zdejmowania koła jest możliwość odpowietrzenia dostając się od wewnątrz koła przez kanał albo z podnośnika ?

 

po co sobie tak życie komplikować :) to tylko kilka śrub, przy okazji można ocenić dokładnie stan zawieszenia, no i hamulcowy przede wszystkim. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowietrzanie układu z ABS i pompy

 

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

► Włączony zapłon ( w pozycji ON )

 

 

[Gotowe, powrót][/i]

 

Moze mi ktoś wyjaśnić w jakim celu potrzebne jest i jak jest przez układ wykrywane podnoszenie pojazdu czyli usuniecie styku kół z podożem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czytam na temat odpowietrzania hamulcy w pasku chce to zrobic u siebie posiadam tez pompke ktora sie podpina do kola zapasowego tworzac cisnienie ale czy ktos moglby napisac krok po kroku co I jak ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć tu..http://forum.opel24.com/topic/26195-odpowietrzanie-hamulcow/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam dziś wymieniałem przewody elastyczne z przodu i dodatkowo płyn - przed wymianą pedał łapał od samej góry teraz po wymianie no ciut niżej - tragedii nie ma ale jednak niżej - odpowietrzanie przez deptanie tylko z tego co tu czytam wszyscy piszą że odpowietrzali wszystkie koła a mój mechanik tylko przednie - facet solidny wiec raczej nie zrobiłby tego na odwal - trzeba koniecznie też tył odpowietrzać ???

 

Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności