swierzak Zgłoś #121 Napisano 3 Października 2013 Zrobilem to samo ale nadal nic, ciagle gdzies jest powietrze.. Mysle ze w pompie abs ale nie ma opcji w vagu wiec jak to zrobic ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #122 Napisano 3 Października 2013 Zrobilem to samo ale nadal nic, ciagle gdzies jest powietrze.. Mysle ze w pompie abs ale nie ma opcji w vagu wiec jak to zrobic ?? Vag ma mozliwosc odpowietrzania zdaje sie trzeba wejsc w pompe abe I pobawic sie w kodowanie robilem u siebie ale trzeba podniesc samochod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #123 Napisano 3 Października 2013 wjedz na kanal odkrec wszystkie 4 odpowietrzniki i zaczekaj jak ze zbiorniczka bedzie ubywal plyn i przy samym koncu plynu w zbiorniczku dolej nowy plyn na max i zakrec odpowietrzniki, powinno pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #124 Napisano 3 Października 2013 Wiem ze w vagu jest ta opcja ale w moim aucie to nie dziala , sprobuje z tymi odpowietrznikami ale czy powietrze wyjdzie z pompy abs przy wlaczonym zaplonie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #125 Napisano 4 Października 2013 (edytowane) Zawsze przy odpowietrzaniu układu z pompą abs zapłon musi być włączony, żeby zaworki w pompie abs były uzbrojone, a płyn w zbiorniczku musi mieć wysoki poziom - widać, że nie czytałeś tego tematu. W Twojej sytuacji masz dwa wyjścia - albo pojedziesz do warsztatu i tam ciśnieniowo Ci wymienią płyn usuwając przy okazji powietrze. Opcja najłatwiejsza i najszybsza. Albo samemu uzbrój się w pasujący wężyk na odpowietrznik, czystą butelkę (po to żeby móc wykorzystać ten płyn do przelewania - jeśli w układzie jest już nowy oczywiście. Jeśli jest stary to przelewamy nowym, a stary idzie do utylizacji, więc nie ma znaczenia do jakiej butelki go zlejesz) podnieś auto na koziołki tak, żeby mieć dostęp do wszystkich czterech odpowietrzników, lub podnoś każdą stronę osobno do odpowietrzania. I najlepiej mieć do pomocy dwie osoby - jedna żeby pompowała, a druga dolewała systematycznie płyn do zbiorniczka, żeby płyn nie zszedł za nisko bo znów zassie powietrze. W tym czasie Ty otwieraj i zamykaj odpowietrznik przelewając płyn aż usuniesz całkiem powietrze. Może się zdarzyć, że pedał będzie wydawał się być dobry, a powietrze nie będzie już szło. Ale jak tylko wyjedziesz na drogę to pedał znów zrobi się miękki. Wtedy znów auto do góry i od nowa odpowietrzanie i na pewno coś wyjdzie. I tak aż do skutku, aż w końcu pedał po wyjechaniu będzie twardy, wtedy też warto jeszcze raz podnieść auto i sprawdzić czy z żadnego odpowietrznika nie wyjdzie jeszcze żadna bańka. Zamiast dodatkowych osób do pomocy można tez kupić sobie zestaw do samodzielnego odpowietrzania. Ja jednak nigdy tego nie kupiłem bo wyszedłem z założenia, że zbyt rzadko wymieniam płyn...i w sumie to był błąd bo w tym roku wymieniłem już w pięciu...I wszędzie poszło elegancko, a akurat w swoim pasku musiałem nie dopilnować i układ zassał trochę powietrza, bo deptała żona, a ja biegałem między odpowietrznikami, a zbiorniczkiem, albo pomógł fakt, że wymieniałem też tylne zaciski, bo najwięcej powietrza szło właśnie z tylnych zacisków. Potem niestety musiałem kilka razy auto podnosić, bo za każdym razem powietrze szło tylko na początku, potem nic, a pedał robił się twardy. Wyjazd na test i od razu miękko. Podniesienie auta i znów powietrze a potem nic i twardy pedał, a na drodze znów miękki. I chyba dopiero za czwartym razem udało się żeby było jak być powinno. A dlaczego trzecia osoba do dolewania? Bo tak jest łatwiej i pewniej. Łatwiej bo nie trzeba biegać co chwilę do zbiorniczka, pewniej bo dolewając ciągle nie ma ryzyka, że płynu ubędzie za bardzo podczas deptania i układ zassie powietrze przez zbiornik. Przy zwykłym odpowietrzaniu to nie ma znaczenia, ale przy wymianie płynu, przelewaniu układu to już ma jak najbardziej. Także podsumowując, albo oddaj auto do warsztatu, albo odpowietrzaj do skutku - w końcu powietrze musi wyjść. Edytowane 4 Października 2013 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #126 Napisano 4 Października 2013 Wiem ze w vagu jest ta opcja ale w moim aucie to nie dziala to podjedz do kogoś co ma lepszego vag niż ten najtańszy bo na nim mało kiedy działa odpowietrzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #127 Napisano 6 Października 2013 (edytowane) vagiem nie dziala , ta funkcja w moim aucie jest niedostepna ....mimo wszystko zrobione.. na ktoryms forum czytalem ze podobno w warsztatach wtlaczaja plyn do ukladu pod cisnieniem co pomaga wymienic plyn i pozbyc sie powietrza w ukladzie ...wiec wpadlem na pomysl zmodyfikowalem troche korek od starej 5-cio litrowej banki a dokladnie zamontowalem szczelnie wezyk a na drugim koncu niewielki ogrodowy opryskiwacz cisnieniowy wypelniony plynem , zamontowalem i zaczelo sie pompowanie oczywiscie trzeba uwazac zeby nie wtloczyc jescze wiecej powietrza do ukladu ale kto ma troche pojecia bedzie wiedzial o co chodzi, odpowietrzanie zaczelem od NAJBLIZSZEGO KOLA do najdalszego wylecialo sporo powietrza z przednich , z tylnych natomiast sporo syfu z ukladu ...powtarzalem czynnosc kilka razy az wyplukalem doszczetnie caly stary plyn (poszlo okolo 2.5 litra swierzego plynu ) pedal na postoju na wylaczonym silniku twardy po odpaleniu schodzi w dol wiec serwo dziala bez zarzutu , zadnego blokowania przednich kol jak to czytalem w jakims innym poscie , wymienilem przy okazji tez przednie klocki i tarcze okazalo sie ze niedlugo i tak by sie zaswiecila kontrolka od przednich klockow wiec temat mam z glowy na dluzszy czas dzieki wszystkim mam nadzieje ze moj "patent" tez sie komus przyda . Pozdrawiam Edytowane 6 Października 2013 przez swierzak bledy ort Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #128 Napisano 6 Października 2013 No i spoko - potrzeba matką wynalazków;) Wiem o jaki opryskiwacz Ci chodzi - faktycznie nie złe to jest, bo parę ruchów pompką i masz kontynuacje nie wysokiego ciśnienia. Wiem, że są zestawy do samodzielnej ciśnieniowej wymiany płynu - masz w zestawie korek, zbiorniczek na płyn i wężyki i podpiąć można pod zapasowe koło, aby z niego uzyskać potrzebne ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #129 Napisano 6 Października 2013 No i spoko - potrzeba matką wynalazków;) Wiem o jaki opryskiwacz Ci chodzi - faktycznie nie złe to jest, bo parę ruchów pompką i masz kontynuacje nie wysokiego ciśnienia. Wiem, że są zestawy do samodzielnej ciśnieniowej wymiany płynu - masz w zestawie korek, zbiorniczek na płyn i wężyki i podpiąć można pod zapasowe koło, aby z niego uzyskać potrzebne ciśnienie. z tym kolem zapasowym to ciekawy pomysl , ja myslalem zeby odpalic auto i wykorzystac ktorys z wezykow sterujacych ukladem turbina - egr ale one wszystkie chyba dzialaja na podcisnieniu i do tego nie wydaje mi sie czy wogule by sie dalo uzyskac takie cisnienie , trzeba kombinowac wiadomo auto mialem uziemione przez 5 dni i nie bardzo czas by to zrobic po pracy... ale wazne ze sie udalo , a z tym kolem zapasowym to nawet jescze lepszy patent napewno sie komys przyda .. pozdrawiam i szerokiej drogi !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #130 Napisano 7 Października 2013 Ja używam sprzętu z podcisnieniem i zawsze jest ok tyle ze do odpowietrzania tylnych kół trzeba kogoś ażeby pompował pedałem bo tylny układ ma jakąś mniejsza przepustowość i dość długo by zeszło z wymiana płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #131 Napisano 9 Października 2013 Witam Dziś wymieniłem płyn hamulcowy w Pasiaku na Motul Dot 5.1. Stary płyn był ciemnozielony :ocochodzi. Po wymianie jazda próbna i hantle brzytwa. Przed wymianą co tylko mocniej depnąłem na pedał to działał ABS i pedał chrobotał. Panowie, jaki płyn hamulcowy jest koloru zielonego? Co za gówno miałem wlane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #132 Napisano 13 Października 2013 Płyn jeśli nie był wieki wymieniany to przy zaciskach potrafi przybrać kolor zielonkawy. Już nie raz się z tym spotkałem. Być może dzieje się tak na wskutek działania wysokiej temperatury i zanieczyszczeń i wilgoci które dostają się do płynu przez uszczelnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #133 Napisano 17 Października 2013 Panowie, mam pytanie odnośnie kolejności odpowietrzania w aucie z ABS. W jednych postach ludzie piszą aby zaczynać od najdalszego koła czyli prawy tył i sukcesywnie przechodzić do lewego przodu, w innych zaś zupełnie odwrotnie. Od zacisku najbliżej pompy czyli lewy przód aż do samego końca układu czyli prawy tył. Jak to właściwie powinno się robić, ponieważ po ostatniej wymianie tłoczków i płynu pedał hamulca mam trochę bardziej miękki i chce powtórzyć odpowietrzanie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hahorek Zgłoś #134 Napisano 17 Października 2013 hmmm jak cię to czyta to przychodzi tylko 1 wniosek na myśl, co kraj to obyczaj Znam kilku mechaników z VW SKODY AUDI nigdy nie słyszałem żeby któryś z nich zaczynał odpowietrzać układ od przodu, zawsze robią to w kolejności od prawego tyłu, czyli zawsze od najdłuższego przewodu hamulcowego. czy jest to auto z ABS czy bez czy też za 5tys zł czy za 250tys zł zawsze w taki sam sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #135 Napisano 17 Października 2013 Też bym się z tym zgodził. zaglądając do książki sam naprawiam, również jest informacja od rozpoczecia odpowietrzania od prawego tyłu. Niemniej jednak na forum opla znalazłem rewolucyjną informację w której jest podział na auta z abs i bez i od tego zależy kolejność. Jeśli kogoś interesuje to proszę http://forum.opel24.com/topic/26195-odpowietrzanie-hamulcow/ Możliwe, że są to herezje albo i z drugiej strony kolejność nie ma znaczenia. Mam jeszcze pytanie czy bez zdejmowania koła jest możliwość odpowietrzenia dostając się od wewnątrz koła przez kanał albo z podnośnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hahorek Zgłoś #136 Napisano 17 Października 2013 Mam jeszcze pytanie czy bez zdejmowania koła jest możliwość odpowietrzenia dostając się od wewnątrz koła przez kanał albo z podnośnika ? po co sobie tak życie komplikować to tylko kilka śrub, przy okazji można ocenić dokładnie stan zawieszenia, no i hamulcowy przede wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #137 Napisano 25 Października 2013 Odpowietrzanie układu z ABS i pompy Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki: ► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża. ► Włączony zapłon ( w pozycji ON ) [Gotowe, powrót][/i] Moze mi ktoś wyjaśnić w jakim celu potrzebne jest i jak jest przez układ wykrywane podnoszenie pojazdu czyli usuniecie styku kół z podożem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkarbownik85 Zgłoś #138 Napisano 12 Lutego 2014 Witam czytam na temat odpowietrzania hamulcy w pasku chce to zrobic u siebie posiadam tez pompke ktora sie podpina do kola zapasowego tworzac cisnienie ale czy ktos moglby napisac krok po kroku co I jak ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #139 Napisano 12 Lutego 2014 Ponoć tu..http://forum.opel24.com/topic/26195-odpowietrzanie-hamulcow/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #140 Napisano 5 Czerwca 2014 WItam dziś wymieniałem przewody elastyczne z przodu i dodatkowo płyn - przed wymianą pedał łapał od samej góry teraz po wymianie no ciut niżej - tragedii nie ma ale jednak niżej - odpowietrzanie przez deptanie tylko z tego co tu czytam wszyscy piszą że odpowietrzali wszystkie koła a mój mechanik tylko przednie - facet solidny wiec raczej nie zrobiłby tego na odwal - trzeba koniecznie też tył odpowietrzać ??? Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach