Skocz do zawartości
Majcin

Jak odpowietrzyć układ hamulcowy (abs) ??

Rekomendowane odpowiedzi

waldi1982 a spróboj w bloku 001 u mnie w golfie na 002 tez był error a na 001 sie powiodło tylko ze potem musiałem zrobic jazde z predkoscia 20km/h przez kilka sek potem skrecic po łuku w lewo tak zeby kierownica była o 90stopni przekrecona i cały czas 20km/h :) to z tą jazdą trzeba zrobic wtedy gdy po odpowietrzaniu abs bedzie ci sie swieciła kontrolka ABS na desce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej wywala error 01 i 02 czytałem ze trzeba zaadoptowac włacznik swiateł stopu...pytanie jak to zrobic? miał ktos moze taka przypadłosc i wie jak sobie z tym poradzic...pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odpowietrzaj na wyłączonym silniku, a włączonym zapłonie tylko. I cały czas trzymaj wysoki poziom płynu w zbiorniczku.

Ja sobie kiedyś wymieniałem płyn i robiłem wymianę uszczelnień przednich zacisków. Szwagier deptał, ja upuszczałem płyn. Wpadłem na pomysł, że łatwiej będzie przepompować płyn na włączonym silniku - to był błąd. Płyn dolewałem jak się kontrolka darła - to też chyba był błąd. Skończyłem gdy wszędzie już nowiutki płyn leciał bez bąbelków przepłukując dość obficie - niby układ mieści ok 1 litra ( u mnie automat więc byc może nawet troszkę mniej, bo nie ma sprzęgła) a ja zużyłem aż dwa litry by mieć pewność, że dobrze wszystko wypłukałem i odpowietrzyłem. Jednak po jeździe próbnej hamulce były jakieś takie dziwne, niby hamował, ale spodziewałem się lepszych efektów, zwłaszcza, że wymieniłem też z przodu tarcze i klocki zakładając dobrej jakości nacinane/nawiercane z klockami w komplecie, a płyn też był niczego sobie bo Motul rbf 660. Z hamulcami obchodziłem się delikatnie przez pierwszy tydzień i myślałem, że jak się tarcze z klockami ułożą to się poprawi. Jednak po tygodniu nie dało mi spokoju i dokupiłem butelkę płynu i postanowiłem spróbować odpowietrzyć jeszcze raz, ale tym razem na wyłączonym silniku i trzymając wysoki poziom w zbiorniku. Oczywiście bąbelki wychodziły, mimo, że tydzień wcześniej niby już nie było nic. W każdym razie przelałem całą butelkę, bąbelki zniknęły i od tamtej pory hamulce nie miały porównania do tych sprzed remontu.

Więc jak dla mnie wniosek jest jeden - nie odpowietrzać na włączonym silniku, bo wspomaganie zafałszowuje obraz.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj wyjechałem autem i deptam na 3 razy przed swiatłami wspomagajac sie recznym troszke hardcore:manga ale mysle sobie jesli pojezdze kilka dni a pompa abs-u popracuje a teraz kiedy lezy snieg praktycznie zalancza sie cały czas to wyrzuci z siebie powierze i bede mogł odpowietrzyc uklad na nowo do skutku...jop twoja mac co za patent:wkurzony... Nurtujec mnie tez fakt czemu nie moge właczyc pompy Vagiem w tryb serwisowy pewnie poszło by szybciej:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo po lifcie już to jest chyba nie aktywne. U mnie też się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldi 1982 .

 

Tak jak Ci wszyscy tłumaczą , odpowietrzasz na wyłączonym silniku, przy włączonym zapłonie . Skoro Wam wyleciał płyn, to spokojnie odpowietrzacie wszystkie cztery koła , po kolei . Po kilku " okrążeniach " wokół passacika , zacznie lecieć sam płyn, a hamulce będą twarde . Pedał nie ma prawa wpadać do podłogi , bo oznacza to nieszczelny układ . Nie trzeba aktywować czujnika stopu, ani szukać jakiś dziwnych problemów.

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. odpowietrzyć pompę ABS nie jest tak łatwo (ASO stosuje metodę ciśnieniową czy podciśnieniową)

2. odpowietrzenie pompy ABS przez VAG możliwe jest tylko w systemach z ESP, ASR itp. W podstawowym ABS 5.3 nie ma tej opcji, bez względu czy 3B czy 3BG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie. Ja mam ESP u siebie i brat jakoś VCDS-em brał i nabijał pompę na przemian dolewając płynu. Nie wiem jak dokładnie on to robił. Potem brał pierwsze koło od strony pompy ABS bo jest najbliżej pompy i krótki układ a potem do tyłu od strony kierowcy i tak wokół auta a w między czasie zaglądał do zbiorniczka i dolewał płynu. Jak kończył prawe przednie koło to dolał płynu do max i nabijał pompę znów i znów odpowietrzanie jak wyżej i tak w kółko aż pedał był tak twardy że prawie nie wchodził. Mnie po tym odpowietrzaniu to już dwie nogi bolały i bicepsy bo jak już nogi nie mogły to pomagałem rękami nogom. Odpowietrzanie trwało gdzieś godzinkę jak nie lepiej a dlatego bo był spuszczony płyn całkowicie.

 

A na końcu krótka jazda autkiem żeby zniknęły błędy ABS i ESP bo mi się świeciły kontrolki.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja juz nie wiem co robic moze wymienic pompe ... odpowietrzałem i pompe ABS-u Vagim bez efektu odpowietrzałem ... cały układ w nowym płynie i nadal tył nie hamuje jak powinien po trasie przód ogien a tył tarcze zimne ... reczny tez nie blokuje kół słychac jak klocki szuraja ale koł nie bolkuje ... tłoczki wycisłem i wkrecałem zeby nie było ze zapieczone ... nowe Tarcze ATE + klocki ori VW a hamulce z tyłu gorsze niz w maluchu .... dodam ze przed wymianą stare tercze tez nie wygladały jak by hamowało co prawda były juz wyjechane ale nie swieciły sie tak jak z przodu co to moze byc .. ? pompa hamulcowa pompa abs? servo ? jak to zdjagnozowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli tył nie hamuje to problem z korekcją hamowania.. Musisz znaleźć przyczynę...Jesli masz korektor siły hamowania.. to na nim się skup...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze w paskach b5 nie ma korektora sił hamowania a jego role pełni pompa abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega bolooo17ma Gofra 4 i tam, podobnie do Paszteta korektor to pompa ABS. Ktoś tutaj na forum radził wykręcić wężyk od zacisku i sprawdzić ciśnienie manometrem. Być może to pompa ABS a może jakiś paproch w przewodach idących na tył lub w samej pompie. Z pewnością to nie jest pompa hamulcowa czy serwo, więc pozostaje ABS albo przewody hamulcowe. Z drugiej strony też nie wiemy w jakim stanie są oba zaciski hamulcowe za tyłu i czy są sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaciski są sprawne bo zdjołem je z jarzm i patrzałem jak pracują (kolega wciskał pedal) potem je wkręciłem po otkreceniu odpowietrznika płyn wycieka swowodnie ale dziwne jest to ze odpowietrzałem kilku krotnie a płyn ze zbiorniczka ubywał nie proborcjonalnie do tego co spusciłem przy odpowietrzaniu czyli odpowietrznikiem zeszło wiecej niz ze zrbirniczka ..

 

---------- Dodano o 11:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:47 ----------

 

a zaciski z tyłu mam z audi TT i tarcze 256x22 wiec reczny po zaciagnieciu powinien koła blokwac a tu lipa w maluchu chyba jest lepszy reczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja podejzewam albo pompa ABS albo Hamulcowa tylko nie wiem jak zdiagnozowac metodą garazową :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś jaki odstęp jest między klockiem a tarczą ? Być może te tarcze z tymi zaciskami nie pasują, lub klocki są za niskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra panowie na chwile obecna hamulce zrobione :) zacząłem od rozebrania zacisków umyłem w srodku preparatem do odtłuszczania tarcz ... przepsikałem WD40 przy składaniu wymieniłem 1 tłoczek przy okazji bo miałem stare zaciski a ten miał ostre rysy ..... odpowietrzyłem całość a co dziwne płyn miałem miedzy minimum a max . ale gdy dolewałem pod korek to wciągało gdzies płyn ? i tak kilka razy dolałem pod korek i wciągło go do poziomu max p0óźniej pompowanie i znow dolewanie czyż by pompa abs była tak mocno zapowietrzona ze VAG nie dał rady ? .. ale efekt koncowy taki ze hamulce z tyłu POWRÓCIŁY mała rundka po miescie i słychac ze klocki zaczynaja sie docierac na tarczach :) wiec nie wiem co to mogło byc za przyczyna w kazdym razie płynu do zbiornicza weszło wiecej niz spuściłem przez odpowietrzniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzona pompa ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie problem zarzegnany... w miedzy czasie zdarzyłem podmienic pompe hamulcowa,pompe abs-u i nadal był mekki pedał. juz mi rece opadały... w koncu doszłem ze winne były tylne zaciski,zapiekł sie samoregulator w nich i tłoczek za bardzo sie cofał powodujac luz na klockach i zarazem miekki pedał ...to co ze były ze swiezego auta widocznie za długo sobie odpoczywały:manga ale to tak jest jak człowiek sie spieszy i chce isc na skroty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy do Paska B5 podejdą P&P zaciski z nowszych aut ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności