trafyc Zgłoś #1 Napisano 18 Maja 2007 Witam, Przymierzam sie do wymiany amortyzatorow z przodu, po wielu perturbacjach wreszcie je kupilem (choc nie mam na 100% pewnosci ze pasuja do mojego paska), teraz nie moge dopasowac lozyska amortyzatora i tej grubej gumy na gorze... Mam rok auta 2000, marzec i VIN 3B...YE321.... podobno powyzej VIN 3B...YE121..wszystko w kolumnie wyglada ciut inaczej, a ze sprzedawcy sa niezdecydowani a ja nie chce rozkrecic auta i zobaczyc ze mam nie te czesci wiec Wasza pomoc bedzie wskazna.... Acha na co uwazac przy wymianie: odkrecam trzy sruby pod maska od kolumny, potem sruba od 2 gornych wahaczy, potem dolny wahacz (tez go zmienie), wyrywam kolumne, sciskam sprezyne, wykrecam stary amortyzator wrzucam nowy i z powrotem, czy tak, na co uwazac???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #2 Napisano 18 Maja 2007 Jezeli nie masz kompresora i pistoletu pneumatycznego do skrecania sprezyny to wez sobie zapas czasu do tej roboty. A wyglada to tak : Odkrecasz srube z górnych wachaczy ( trzyma ona 2 górne wachacze w takiej jak by tulei ) musisz wybic ta srube co moze nie byc latwe i prawdopodobnie spowoduje skrzywienie sruby ktora bedziesz musial wymienic. ( przy jej wybijaniu jednoczesnie krec z drugiej strony kluczem nasadkowym i uzywaj duzej ilosci wd40. ) Jak juz wybijesz wachacze to odkreczasz 3 sruby pod maska, od dolu bedziesz mial takie zabezpieczenie ( mniej wiecej tam gdzie sa umieszczone nakretki tych 3 srub ) musisz je sciagnac. nastepnie odkrecasz dolna srube z dolnego wachaczapodwzasz wielkim srubokretem albo lyszka do opon i wyciagasz dol amortyzatora, nastepnie odkrecasz 2 górne sruby trzymice taka czarna blache wraz z wachaczami górnymi. Szciagasz sprezyny i odkrecasz srube centralna która jest umieszczona na amorku i naprawdopodobniej zacznie Ci sie obkrecac wiec musisz mic klucz oczkowy lamany ( nie pamietam jaki rozmiar ) i imbus by przytrzymac amortyzator. Sprazyne zakladasz na nowy amorek i skladasz w takiej w odwrotnej kolejnosci. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #3 Napisano 18 Maja 2007 dzieki, a kiedy powinienem zalozyc sciagacze na sprezyny, jak wyciagne Mc person w celu wykrecenia amortyzatora, czy juz przy odkrecaniu mc persona z auta, aby sprezyna sie nie roprezyla???? A w ogole ile cm sie rozciagnie sprezyna po odkreceniu jej z auta, i czy w ogole powinna sie rozciagnac jak od gory trzyma ja sruba od amortyzatora..... Ja przy okazji wymieniam dolny wahacz, wiec zastanawiam sie czy nie wykrece calego Mc persona z wahaczem i na ziemi podzialam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #4 Napisano 18 Maja 2007 Sprezyna po wyciagnieciu z mc persona wydluzy sie o okolo 15 cm, sciagnij ja sobie jak wyciagniesz mc persona w calosci bo na aucie bedziesz mial problemy. Po skreceniu sprezyny nie rozkrecaj jej przed przykreceniem sruby na amortyzatorze z góry. Z wyciegnieciem wachacza wraz z mc personem nie wiem czy pujdzie tak latwo bo jeden jest przykrecany od góry ( mocowanie ) a drugi od dolu. Teraz nie pamietam ktory i jak. I jeszcze nie jestem pewien ale chyba musisz wyciagnac przeglub zeby wyciagnac dolny wachacz, ale to zobaczysz jak zaczniesz rozbierac albo jak sciagniesz kolo. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2007 Podsumowywujac: Nie musze blokowac sprezyny podczas wyciagania mc persona, a dopiero jak wyciagne mc person i bede chcial wykrecic amortyzator..., troche mnie podlamales z wyciaganiem dolnego przedniego wahacza, napewno trzeba go wybic do gory, ale mam nadzieje ze przegubu nie bede musial rozmontowywac.... co do lozyska amortyzatora, to b5 nie ma takowego, na gorze jest tylko ta guma, moze on pelni role lozyska, ale nic wewnatrz niej sie nie obraca.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomdevil Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2010 Jaka jest oznaka walnietego lozyska na amortyzatorze?Moze strzelac przy kreceniu kierownica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #7 Napisano 27 Kwietnia 2010 Może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #8 Napisano 27 Kwietnia 2010 Może. Eee....raczej nie może bo amor się nie kręci wokół własnej osi, jest nieruchomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko 25 Zgłoś #9 Napisano 28 Kwietnia 2010 teoretycznie nie, ale wlasnie w ostatni weekend co prawda w polo ale naprawiałem taka usterke i po wymianie tych gornych elementow stukanie ustało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2010 Nie musi się kręcić wokół własnej osi.Wystarczy,że będzie luz na łożysku i na boki będzie chodziło i będzie stukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2010 tam nie ma takiego typowego lozyska, tylko zajebiscie gruba guma jako odboj... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2010 Proszę o pomoc, właśnie mam rozebrane całe zawieszenie przednie, i jestemw trakcie wymiany wszystkiego łącznie z amorkami. Czy górne łożysko powinno siedzieć ciasno na trzpieniu amorka, czy powinien być jakikolwiek luz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopernikus Zgłoś #13 Napisano 30 Czerwca 2010 jest tam lozysko amortyzatora?czy tylko odbuj?bo nie moge znalesc w sklepach internetowych passat 2002 130KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2010 niema żadnego łożyska, tylko odbój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopernikus Zgłoś #15 Napisano 1 Lipca 2010 faktycznie nie ma ale jest wspornik kolumny ktory zawiera to łożysko tutaj daje link jakby ktos potrzebowal sorki ze to ze sklepu ale nie mam innego... http://e-autoparts.pl/catalog/wspornik-kolumny-zawieszenia-p-59914.html?cPath=200_203 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #16 Napisano 2 Lipca 2010 przepraszam za pomyłkę, ale etka też ten odbój nazywa łożyskiem. dziwne, rozbierałem to już kilka razy i wydawało mi się, że jest to tylko podkładka zalana gumą (w 3bg taką jakby pianką). będę musiał to dokładniej obadać przy najbliższej okazji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 2 Lipca 2010 że jest to tylko podkładka zalana gumą Zerknij w post #11. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #18 Napisano 2 Lipca 2010 ja wiem kolego jak to wygląda, ale zobacz co mówi etka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #19 Napisano 18 Kwietnia 2011 Witam, odkopie trochę temat, ale właśnie mam dylemat czy tam jest łożysko czy tylko guma, autko jak w opisie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 18 Kwietnia 2011 witam, odkopie trochę temat, ale właśnie mam dylemat czy tam jest łożysko czy tylko guma, autko jak w opisie... [attach]51414[/attach] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach