Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś mi powie jakim kluczem i w jaki sposób odkręcić dolną śrubę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tutaj nowy i nie wiem gdzie pisac ;( Zakupilem sobie ostatnio Passat B5 3BG 1,9TDI AVF samochód puszcza czarny dymek przy redukcji biegu, spaliny smierdza. Słyszałem od znajomych ze do wyczeszczenia jest EGR, prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie turbina może być już w nie najlepszym stanie

 

---------- Dodano o 13:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:55 ----------

 

jeśli zawór EGR jest zabrudzony od środka auto będzie słabsze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedz, tak jak pisalem jestem tu nowy i nie wiem gdzie dokładnie pisać, niedawno zakupiłem Passat B5 3BG 2001r 1,9TDI 130KM AVF. Samochód kupiłem od pierwszego właściciela z Niemiec. mam z nim małe problemy ponieważ: pod dywanikiem pasażera zauważyłem wilgoć wode, od jakiegiegoś czasu samochód jest słabszy, od czasu do czasu przy ruszaniu szarpie na pierwszym biegu. Dodam jeszcze ze mój mechanik stwierdził ze samochód jest zaczipowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tematem sie nie wstrzeliłeś, poczytaj jak zrobić logi z pracy silnika, zaopatrz sie w niezbędny sprzęt (groszowe sprawy) i wtedy można stawiać jakieś diagnozy. Co do powodzi w środku, czy szarpania przy ruszaniu to typowe bolączki tego modelu. Jeżeli masz wodę pod dywanikiem, to pod wykładziną masz jej tam w litrach... najprawdopodobniej nie trzyma Ci uszczelka pod obudowa filtra pyłkowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno małe pytanko jak i gdzie rozebrać ten EGR i jak z powrotem go skrecić na jakimś silikonie czy uszczelki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden silikon uszczelki w aso lub motoryzacyjnym nie są drogie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mi powie jak odkręcić dolną śrubę imbus 5 w zaworze EGR aby wyjąć i wyczyścić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

demontaż EGR nie sprawia raczej większej trudności, więc nie wiem w czym masz tam problem. Ja zawsze odkręcam rurkę doprowadzającą spaliny (na kolektorze są chyba nakrętki na klucz 12)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki dokładnie idzie oring EGR - Kolektor ? U mnie właśnie na tym łączeniu się poci i z czasem zaczyna syfić wszystko łącznie z rozrusznikiem ( tego nie stwierdziłem ale taką opinie wydał mechanik . Oring oryginalnie jest płaski ?
wszystko tutaj jest ładnie opisane odnośnie oringa i uszczelek http://forum.vw-passat.pl/threads/26491-Jakie-uszczelki-potrzebne-do-EGR/page2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się nie poci EGR chce go wyczyścić z powodu takiego ze miałem pół baku paliwa zrobilem 200km i zapalila mi sie dzisiaj rezerwa fakt faktem ze jade do pracy 4km i wieczorem z powrotem 4km, ale mysle ze to nie jest powód takiego dużego spalania tylko EGR albo przepływomierz, jeżeli ktoś miał taki przypadek to bardzo prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ani jedno ani drugie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co by to było ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi na trasie do roboty 7 km teraz w zime komp pokazuje 9 litrów. Na trasie DE-PL spalił 5.4/100km i niżej nie chciał zejść. Ogólnie na krótkich trasach to troche pali ale to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co by to było ?

 

to było że dizel i tyle, ropniaki są na trasy, a na krótkie odcinki w szczególności zimą to lepiej benzyniaka kupić , albo przywyknąć że będzie dużo palił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem dzisiaj u mechanika i podłączył mi samochód pod komputer wtryski ok zadnego błędu, ale był jeden problem 90 stopni miałem płyn a 130stopni paliwo powiedział ze paliwo powinno byc w 30 40 stopniach a nie 130stopniach. Prosze o pomoc ponieważ jestem teraz w NL i nie wiem co robic, samochód mi sie nie zapali z powodu takiej wysokiej temperatury paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie byłem dzisiaj u mechanika i podłączył mi samochód pod komputer wtryski ok zadnego błędu, ale był jeden problem 90 stopni miałem płyn a 130stopni paliwo powiedział ze paliwo powinno byc w 30 40 stopniach a nie 130stopniach. Prosze o pomoc ponieważ jestem teraz w NL i nie wiem co robic, samochód mi sie nie zapali z powodu takiej wysokiej temperatury paliwa

 

albo czujnik temp. paliwa walnięty albo zawór regulujący chłodzeniem paliwa, zatem masz 2 opcje, a paliwo nie 30-40 tylko 90 ok. jak pamiętam na vag pokazuje z czujnika i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Mam pytanie. Odłączyłem rok temu ten zawór. Auto jakby mniej dymiło na postoju. Kolega mówił podłacz to Ci będzie mniej auto paliło. Teraz pali 6 w trasie, miasto 10l. Co jest nie tak?? Podłączyć czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz manuala czy automat? Mi manual w mieście pali jakieś 8 więc Twoje 10 to ciut za dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności