Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

o takiego robi sie zima w separatorze od lublina?

Potrafi całkowicie zapchać się "masłem"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje pytanie odnośnie tego egr nie sprawdzałem go jak kupiłem samochód 6 lat widać że są jakieś małe wycieki,czy ma ten egr coś w spólnego ze spalaniem bo mi pali około 11 litrów automat tiptronic 130 kucyków koła 16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczupak Jezeli sie pojawily wycieki to radzilbym ci to rozebrac i wyczyścić i przy okazji zobacz czy nie masz czasem juz zapchanego kolektora ssącego od strony EGR. Po takim zabiegu autko powinno lepiej sie zbierac i mozliwe troszke mniej bedzie palic. Ja caly kolektor wyciagalem i wypalalem bo srednica dziur w kolektorze ktore maja np: 20mm to ja mialem 10mm tak byl zapchany ta czarna smołą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj czyściłem swój egr i kolektor dolotu przyznam, że ilość tego syfu naprawdę dała mi do myślenia na temat pokombinowania z odmą, no i zaślepieniem tego egr. Teraz takie pytanie bo nie moge nic jednoznacznie wywnioskować. Czy w moim roczniku po samym zaślepieniu egr też wyskoczy błąd, czy dzieje się to dopiero po całkowitym wywaleniu EGR. No i takie pytanie, czy później ten błąd trzeba kasować do zgaszenia kontrolki czy po powróceniu do standardu sam znów zniknie...Chciałem na prube to zaślepić, ale jak mam później płacić za kasowanie kontrolki to mi sie odechciewa....:) Co do odmy to też już też tyle naczytałem, że też nic konkretnie nie wiem.... wielu monciło lublina a później widzę opinie że to jednak też się nie sprawdza....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak estetycznie ci to nie przeszkadza to wąż z obi taki 3/4 cala czarny giętki - zakładasz na odme i pod auto obok buczka opaską przypniesz , coś tam sobie poleci ale nie będziesz miał problemu że coś zimą zamarznie, zatka się itp jak przy tych oil tankach z lublina itp. W dolocie wsadzasz korek z szampana ( pasuje idealnie + opaska zaciskowa i tyle. A co do błędów z EGR nie lepiej zakupić sobie kabelek najtańszy z allegro i w razie czego samemu sprawdzać i kasować parametry silnika niż płacić za to ? Jedno kasowanie i już masz kabelek zwrócony....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi ktoś poda namiar na 100% działający to zaraz kupie bo już przerabiałem jeden i nic z tego nie wyszło...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w moim roczniku po samym zaślepieniu egr też wyskoczy błąd, czy dzieje się to dopiero po całkowitym wywaleniu EGR.
Tak wyskoczy, niezależnie czy wywalisz całkowicie EGR czy go tylko zaślepisz. My ( czyt. passaty modelowo 2004-2005) mamy czyjnik spalin i gdy tylko zmienia się ich skład będzie Abgas Werkstatt i check na desce. Błąd ten nie ma wpływu na prace silnika, ja jeżdziłam z nim dwa lata i nic się nie działo. Potem przy okazji korekty programu tuner usunął błąd na dobre - tzn komputer nie widzi wskazań w/w czujnika. Kasowanie błędu samemu nic nie da. Przejedziesz 20m i znów wyskoczy.

Natomiast jeśli z powrotem EGR będzie działał to nie wykasujesz go tylko zgaszeniem silnika, trzeba kupić kabelek ;)

wielu monciło lublina a później widzę opinie że to jednak też się nie sprawdza....
nie sprawdza się, zamarza
jak estetycznie ci to nie przeszkadza to wąż z obi taki 3/4 cala czarny giętki - zakładasz na odme i pod auto obok buczka opaską przypniesz , coś tam sobie poleci ale nie będziesz miał problemu że coś zimą zamarznie, zatka się itp jak przy tych oil tankach z lublina itp. W dolocie wsadzasz korek z szampana ( pasuje idealnie + opaska zaciskowa i tyle.
dokładnie z tym, że z węża wydostaje się olej i opary tak,że po jakimś czasie wszystko dookoła jest brudne, więc trzeba o tym pomyśleć przy umiejscowieniu końcówki węża lub końcówkę włożyć w butelkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie z tym, że z węża wydostaje się olej i opary tak,że po jakimś czasie wszystko dookoła jest brudne, więc trzeba o tym pomyśleć przy umiejscowieniu końcówki węża lub końcówkę włożyć w butelkę

Właśnie pamiętam że kiedyś przeglądając Twój wieeeelostronnicowy temat czytałem że miałaś jakiś czas lublina a później był wątek że wyleciał bo nie spełniał swojej roli tylko nie wiem co przyszło w jego miejsce...:) A tak w ogóle to dziękuje za wyczerpującą odpowiedź....:)

 

Było już o tym pisane wystarczy przejrzeć posty w tym dziale ale-

Tak tak wiem i naprawde czytałem po całości te 38 stron aczkolwiek uwierz że po wszystkim naprawde idzie dostać zawrotu głowy co i jak w końcu...:)

 

ale mimo wszystko polecam zaślepienie egr(najlepiej programowo)

Czyli wywalić egr i zmienić ustawienia czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest regułą że komputer wywali błąd,miałem zaślepiony egr i żadnego błędu nie wyrzucało
Czyżby tylko 130tki wyposażyli w takie paskudztwo? maaju daj znać czy wywali błąd po zaślepieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maaju daj znać czy wywali błąd po zaślepieniu.

No nic to chyba narazie po prostu spróbuję dać blaszki między kolektor a egr i zobaczę co będzie i dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dla tych co chcieli wiedzieć w AVB 101KM 2003r też wywaliło błąd Egr po zaślepieniu....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko odnośnie zaworu egr passat b5 130 kucyków ,chodzi mi dokładnie o działanie sztangi ja to nazwałem popychacz gruszki przy zapaleniu samochodu ani drgnie w jedną ani w drugą stronę> po zdięciu wężyka podćiśnienia co idzie do tej gruchy u góry nic nie podaje powietrza anie nie zasysa moje pytanie co może być powodem że tam nie ma pociśnienia dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i dla tych co chcieli wiedzieć w AVB 101KM 2003r też wywaliło błąd Egr po zaślepieniu....:)

 

 

i co teraz ?

 

PS. sam też mam avb...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczupak, Sprawdź szczelność w układzie podciśnienia i zawór n75 sterujący turbiną.

No i pisz tam gdzie temat o ty....:)

 

---------- Dodano o 20:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:54 ----------

 

Cytat Zamieszczone przez maaju Zobacz posta

No i dla tych co chcieli wiedzieć w AVB 101KM 2003r też wywaliło błąd Egr po zaślepieniu....

 

i co teraz ?

 

PS. sam też mam avb...

 

Yyyyy no nic to było tak dla informacji bo nieco postów wcześniej była o tym gadka i miałem dać znać co będzie przy moim silniku po zaślepieniu;) Błąd skasowany lekka zmiana w ustawieniach i gra;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andzejku przewód wychodzący o strony tego czujnika koło turbiny zasysa powietrze na trójniku co idzie do gruszki sztangi zaworu egr nie zasysa w drugi przewód idzie do czujnika na filtrze powietrza w jedną stronę zasysa a w drugą po przełożeniu wężyka powietrze ucieka spod tego czujnika idący dalej ten przewodzik do n75 zasysa a wychodzące z niego dwa wężyki już żadnego podćiśnienia moje pytanko zwór n75 jak go sprawdzić na jakiej zasadzie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andzejku przewód wychodzący o strony tego czujnika koło turbiny zasysa powietrze na trójniku co idzie do gruszki sztangi zaworu egr nie zasysa w drugi przewód idzie do czujnika na filtrze powietrza w jedną stronę zasysa a w drugą po przełożeniu wężyka powietrze ucieka spod tego czujnika idący dalej ten przewodzik do n75 zasysa a wychodzące z niego dwa wężyki już żadnego podćiśnienia moje pytanko zwór n75 jak go sprawdzić na jakiej zasadzie działa

przyznam że rozkminiam ten tekst od paru minut i wymiękłem....:ocochodzi

 

Czekaj, kminiąc Twój pierwszy tekst dochodze teraz do wniosku że myśląc o sztandze miałeś na myśli zawór w egr czy tak? Jeśli tak to sprawdź elektrozawór n18 bo to on tym steruje

Edytowane przez maaju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko odnośnie zaworu egr passat b5 130 kucyków ,chodzi mi dokładnie o działanie sztangi ja to nazwałem popychacz gruszki przy zapaleniu samochodu ani drgnie w jedną ani w drugą stronę> po zdięciu wężyka podćiśnienia co idzie do tej gruchy u góry nic nie podaje powietrza anie nie zasysa moje pytanie co może być powodem że tam nie ma pociśnienia dzięki za odpowiedzi

Wojtku, podejrzewam, że opisujesz czarny plastikowy siłowniczek zamontowany do boku obudowy zaworu EGR a jeśli tak to tak ma być. Podciśnienie na wężyku idącym do tego siłowniczka pojawiać się powinno tylko w momencie gaszenia silnika i to tylko na czas 3 sekund. Pomyliłeś zatem opis działania gruchy ze sztangą przy turbo z tym siłowniczkiem od klapy gaszącej znajdującej się wewnątrz obudowy zaworu EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczupak, Sprawdź szczelność w układzie podciśnienia i zawór n75 sterujący turbiną.

No i pisz tam gdzie temat o ty....:)

 

---------- Dodano o 20:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:54 ----------

 

 

Yyyyy no nic to było tak dla informacji bo nieco postów wcześniej była o tym gadka i miałem dać znać co będzie przy moim silniku po zaślepieniu;) Błąd skasowany lekka zmiana w ustawieniach i gra;)

 

no wiem właśnie, że była o tym gadka - w związku z powyższym, że silniki różnie reagują na ten zabieg - chciałem wiedzieć jak to zrobić, żeby grało i nie wywalało błędów na desce z avb pod maską.

Masz rok modelowy 2003 czy 2004?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wiem właśnie, że była o tym gadka - w związku z powyższym, że silniki różnie reagują na ten zabieg - chciałem wiedzieć jak to zrobić, żeby grało i nie wywalało błędów na desce z avb pod maską.

Masz rok modelowy 2003 czy 2004?

No więc po skasowaniu błędu zwiększyłem sobie wartość w

Ecu silnika [01]

Adaptacja [10]

kanał 03

Dokładniej jest to opisane w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności