Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki kolego a jak to jest z tym wyskakiwaniem tego błędu ?? bo gdzieś czytałem że powyżej 2003 roku nie wyskakuje hmm
NIe wiem. MNie nie wyskoczyl. Przeczytaj caly temat, bo bylo chyba juz okreslone ktore auta je lapia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki kolego :) a jak to jest z tym wyskakiwaniem tego błędu ?? bo gdzieś czytałem że powyżej 2003 roku nie wyskakuje hmm

 

Mam 2001r. i tez mi nic nie wyskakuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka jest różnica między zamontowaniem zaślepki za kolektorem , a jaka przed EGR ?? na allegro znalazłem , że jeśli montujemy za kolektorem to musi być 3mm a przed egr 1mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka jest różnica między zamontowaniem zaślepki za kolektorem , a jaka przed EGR ?? na allegro znalazłem , że jeśli montujemy za kolektorem to musi być 3mm a przed egr 1mm

Chyba jest taka że przed to masz przy samym kolektorze wydeczhowym i tam jest potrzebna gróbsza a dalej też dobrze jak jest taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moge zaślepić tu i tam i usunąć rurkę łączącą egr i kolektor ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam passata 2004r i jak zaślepiłem EGR to po kilku godzinach wyskoczył komunikat 'emmision workshop'. Więc odślepiłem ale przy zmianie programu jaki mnie czeka zaślepię EGR z tym że wiąże się to ze zmianą mapy tak aby programowo wyrzucić EGR. Ale według mnie autko zachowywało się lepiej na zaslepionym EGRze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten wątek także spróbowałem zaślepić egr tak na próbe jakie będą efekty.I tu ciekawostka na ten temat jest chyba z 1000 wypowiedzi a nikt nie napisał że jeżeli mamy włączony egr przepływomierz wskazuje wartości zbliżone do zadanych czyli wolne obr.ok260 mg zaraz po zaślepieniu ta sama wartość to ok480mg na wolnych obr.Sprawdzone na dwóch samochodach.Jak wiadomo im przepływka widzi więcej powietrza tym ecu zwieksza dawke paliwa ,a tu na forum są wypowiedzi że po odłączeniu egr samochód zaczął mniej palić czyżby cuda?Proszę tych co mają zaślepiony egr o sprawdzenie wskazań przepływki VAGiem.Bo już nie wiem co myśleć czyżby oba testowane samochody były uszkodzone z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając ten wątek także spróbowałem zaślepić egr tak na próbe jakie będą efekty.I tu ciekawostka na ten temat jest chyba z 1000 wypowiedzi a nikt nie napisał że jeżeli mamy włączony egr przepływomierz wskazuje wartości zbliżone do zadanych czyli wolne obr.ok260 mg zaraz po zaślepieniu ta sama wartość to ok480mg na wolnych obr.Sprawdzone na dwóch samochodach.Jak wiadomo im przepływka widzi więcej powietrza tym ecu zwieksza dawke paliwa ,a tu na forum są wypowiedzi że po odłączeniu egr samochód zaczął mniej palić czyżby cuda?Proszę tych co mają zaślepiony egr o sprawdzenie wskazań przepływki VAGiem.Bo już nie wiem co myśleć czyżby oba testowane samochody były uszkodzone z góry dzięki.

To normalne że przepływka mierzy więcej, to co wcześniej szło bokiem (przez egr) teraz jest zasysane przez wlot powietrza i mierzone przez przepływkę - rzeczywista ilość zasysanego powietrza się nie zmieniła, nie tą to inna drogą ;). Co do spalania - nie wydaje mi się aby to miało jakiekolwiek znaczenie - to o czym piszesz, w zasadzie można przyjąć że ma miejsce tylko na wolnych obrotach.

Wracając do spalania - niejednokrotnie autka z modyfikowanym oprogramowaniem, sporo mocniejsze od seryjnych, z wykręconą dawką paliwa są oszczędniejsze w codziennym użytkowaniu ;)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jakies pol roku temu czyscilem caly dolot wraz z Egr i dzis go wyjolem, zeby sprawdzi jak wyglada i moim oczom ukazal sie zawor caly w nagarze, nie taka klejaca maz, tylko jakby sadza, czy to normalne?

Dodam, ze odma jest puszczona do butelki, a dolocik czysty i suchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze,że niektórzy z kolegów zaślepiali otwory w zaworze EGR przez które wycieka olej. Czy ten zabieg załatwia sprawę wycieku oleju? Czy ta modyfikacja ma jakieś negatywne skutki? Wiem, że to półśrodek ale zawór sam w sobie jest sprawny tylko zarzuca mi silnik olejem przez te otworki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze,że niektórzy z kolegów zaślepiali otwory w zaworze EGR przez które wycieka olej. Czy ten zabieg załatwia sprawę wycieku oleju? Czy ta modyfikacja ma jakieś negatywne skutki? Wiem, że to półśrodek ale zawór sam w sobie jest sprawny tylko zarzuca mi silnik olejem przez te otworki.

 

Zaślepienie nie załatwi wycieków oleju co najwyżej nie będzie ci się to mieszało ze spalinami i osadzalo w postaci mazi w dolocie.

Skoro przez otworki w EGR wycieka oleum tzn ze zawór nie do końca sprawny może byc.

Najprawdopodobniej olej puszcza Ci odma lub turbo stad też pojawia się na EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaślepienie nie załatwi wycieków oleju co najwyżej nie będzie ci się to mieszało ze spalinami i osadzalo w postaci mazi w dolocie.

Skoro przez otworki w EGR wycieka oleum tzn ze zawór nie do końca sprawny może byc.

Najprawdopodobniej olej puszcza Ci odma lub turbo stad też pojawia się na EGR

 

kolega nie o tym pisze..., nie chodzi o zaślepienie zaworu, a otworków wyrównujących ciśnienie pod membraną (tych z których właśnie wycieka olej). Raczej bym nie zaślepiał. Ja "przeniosłem" wyciek w inne miejsce, do butelki :), ale to tylko doraźnie aby mi nie ciekło na złącze elastyczne, bo mój zawór rozciekł się bardzo mocno. Na dniach zakładam nowy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej bym nie zaślepiał. Ja "przeniosłem" wyciek w inne miejsce, do butelki , ale to tylko doraźnie aby mi nie ciekło na złącze elastyczne, bo mój zawór rozciekł się bardzo mocno. Na dniach zakładam nowy

 

A co się stanie po zaślepieniu tych otworów? Będą jakieś zakłócenia w działaniu gruszki podciśnieniowej w zaworze? Badał ktoś ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co się stanie po zaślepieniu tych otworów? Będą jakieś zakłócenia w działaniu gruszki podciśnieniowej w zaworze? Badał ktoś ten temat?

 

nic się nie stanie, juz kilka osób tak zrobiło...

egr a raczej oska "grzybka" na styku z tuleją sie wyrabia i tamtedy przeciska się olej z powietrzem pod membrane...

zaślepiając nic się nie stanie ale to tylko kosmetyka a nie usunięcie problemu....mozesz wkręcic srubki badz zalepic poxiliną.

 

ja całkowicie wywaliłem trzpien i zaslepiłem po nim otwor..... problem cieknącego egr'a mam z głowy...... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.i ja sie wzialem za cieknacy egr. Kupilem 2 potrzebne uszczelki. Oring

uszczelka pod egr. Rozebralem. NO i bylo widac ze jest mocno zawalony nagarem. PRzeczyscilem w ropie. :) a jak wiadomo ropa to dobry rozpuszczalmnik. wszystko zeszlo. troche jeszcze srubokretem i cacy. Wymieniony oring.. i wszystko jak reka odjal. zero pocenia.. suchutko i oczywiscie turbina lepiej pracuje:")

 

---------- Dodano o 14:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:05 ----------

 

TRoche ciezki dostep. akle coz..zeby miec spokoj musialem znaleZc czasu. wyobrazalerm to sobie troche gorzej. a tu 3 godzinki i zawor wyjety przeczyszczony i wlozony spowrotem:) satysfakcja ze samemu sie to zrobilo:)az milo.

 

---------- Dodano o 14:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:09 ----------

 

a zaslepiac zaowr nie polecam.. wkoncu po cos on tam jest.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja całkowicie wywaliłem trzpien i zaslepiłem po nim otwor..... problem cieknącego egr'a mam z głowy......

 

Mam tylko pytanie czy po zaślepieniu otworów przez które cieknie olej, zawór działa jak wcześniej? Po co w ogóle są tam te otwory?Obawiam się że modyfikacja zaworu może spowodować anomalie w pracy, które skutkować będą błędami dotyczącymi przepływu powietrza a co za tym idzie świecącą kontrolką diagnostyki silnika.

 

PRzeczyscilem w ropie. a jak wiadomo ropa to dobry rozpuszczalmnik. wszystko zeszlo. troche jeszcze srubokretem i cacy. Wymieniony oring.. i wszystko jak reka odjal. zero pocenia.. suchutko i oczywiscie turbina lepiej pracuje:")

 

U mnie niestety czyszczenie nie pomogło. Jeżeli chodzi o wycieki to są nawet większe niż przed czyszczeniem.

 

a zaslepiac zaowr nie polecam.. wkoncu po cos on tam jest.

 

Nie mówie o zaślepianiu zaworu tylko otworków w górnej części zaworu pod gruszką podciśnieniową przez które sączy się olej.

Edytowane przez lation

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co w ogóle są tam te otwory?Obawiam się że modyfikacja zaworu może spowodować anomalie w pracy, które skutkować będą błędami dotyczącymi przepływu powietrza a co za tym idzie świecącą kontrolką diagnostyki silnika.

 

Są po to, żeby wyrównać ciśnienie pod pracującą membraną. Jak zaślepisz to będzie tam nadciśnienie pochodzące z kolektora ssącego (tak samo jak wypluwany olej), ale wątpie aby wpłynęło to jakoś na pracę membrany - napewno jej nie podniesie bo sprężyna w EGR jest bardzo mocna.

Jak będzie na wolnych obrotach kiedy zawór pracuje to nie wiem, nie sprawdzisz nie przekonasz się :)

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mój kolega ma paska 2001r 130KM i z EGR-a słychać takie bulgotanie i takie basy jakby głośniki basowały więc mu go wyczyściłem i umyłem był zawalony nie domykał się do końca, poskładaliśmy i co i dalej to samo czyżby prosiło się o nowy zawór, dodam że te objawy są jak silnik zimny czyli przez jakieś 10 minut póżniej jest cisza, autko chodzi super żadnych innych objawów. Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podlacze sie pod post wyzej mianowicie wujek ma Ajm i auto zaczelo mulic po przejechaniu 1.5-2 km czesto moc wraca (nie zawsze) egr zaslepiony blaszka dzis jeszcze dodatkowo zaslepilem wezyk podcisnienia proba zrobienia logow doszla do zczytania bledu "niedoladowanie" (i umarl lapek) silnik dudni jak w poscie wyzej do momentu wcisniecia okolo 1cm gasiciela dudnienie przechodzi puszczam wraca blaszka w egr jest wygieta w strone wylotu( tak jakby cisnienie turba ja wycisnelo) czyli egr nie domyka sie obecnie czekamy az kolega naprawi lapka czy ktos ma jakies dodatkowe sugestie z czym mozna powalczyc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RZeczywiscie otwory pod grzybkiem sa po to aby wyrownywac cisnienie.. i niestety ale normalne jest delikatne pocenei sie w tym miejscu . glownie powiem szczerze ze wina cieknacego egr jest oring w przedniej czesci. stary robi sie twardy i splaszczony. dlatego tamtedy puszcza olej. tak samo bylo u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności