Gość sfaragdas Zgłoś #21 Napisano 30 Maja 2007 hmm na bialym moze i wyglada paskudnie ale na mojej bordowej perle moze to wygladac slicznie a z kad kamienie u nas?? mi sie nie zdazylo na kamienie natrafic... no przepraszam raz jak jechalem za starym jelczem z przyczepom i mu sie sypalo wy macie te paski obnizone?? i jak sie smiga na obnizonym zawieszenieu?? twardo?? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #22 Napisano 30 Maja 2007 rainman777, obawiam się że masz do poprawki te światła Odległość między lampami ma być >= 60 cm, tablica rejestracyjna ma 52 cm a na zdjęciu widać że światła wchodzą pod jej obrys... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #23 Napisano 30 Maja 2007 Witaj sfaragdas. Podanie masy na cewkę przekaźnika przez żarówki ośw. tabl. rejestrac., to pomysłowe rozwiązanie. Z tym że ja opcjonalny wył. (mikrowyłącznik) wstawię w obwodzie cewki przekażnika. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #24 Napisano 30 Maja 2007 zyga0440 co do wylacznika to ja nie uzylem wogole a na schemacie zostal bo go ormowiec dal i tak zostal... ja jak bym zakladal to tez bym dal na obwod cewki... na kablu z zaplonu do cewki bym zrobil i bylo by gites ale niechcialo mi sie z tym wylacznikiem bawic bo czas gonil a pozatym pod reka nie lezal a do elektronicznego kawal drogi a auto bylo juz rozgrzebane... aczkolwiek przy nastepnej rozbiurce podkierownicza wrzuce przy okazji wylacznik bo moze sie kiedys przydac tylko nie wiem po co ... zyga masz alarm?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #25 Napisano 31 Maja 2007 Panowie, mnie jakoś nie przekonuje psucie frontu paska dodatkowymi śiatełkami, ale światła dzienne pasuje zamontować. Co by było, jak bym się sam za nie zabrał? I wymajstrował je w miejscu zaślepek (między migaczem a halogenem). Nie miało by to żadnych homologacji, ale wyszło by znacznie taniej i lepiej moim zdaniem. Tylko zamiast żarówek poszedłbym trochę w kierunku oszczędności prądu czyli: http://www.allegro.pl/item198268875_power_led_cree_xlamp_7090_barwa_biala_zimna.html Do tego jakiś zmyślny kolimator co by to trochę rozproszył, aby nie było takie punktowe. Jak myślicie, dało by się niebieskich na to nabrać? Czy dać sobie spokój i jeździć na tych mijania? Ewentualnie szukać szukać jakiś kompaktów co by tam wlazły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #26 Napisano 31 Maja 2007 sfaragdas pytasz czy mam alarm?? Nie, w samochodzie niemam. Co do świateł dziennch. Mam kilkanaście "plusowych" diód z alternatora Poloneza. Gdyby np. 5 diód w szereg (0,7V spadku na diodzie) włączyć w obwód każdego ze świateł mijania. Spadła by intensywność świecenia, i może wzrosła by żywotność żarówki. Piszę "może" bo nie wiem czy w żrówkach halogenowych obniżenie temp. włokna nie spowoduje przypadkiem intensywniejszego "zadymiania" bańki. Nie masz jakieś informacji w tej materii. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #27 Napisano 31 Maja 2007 intensywniejszego "zadymiania" bańki dobrze brzmi P.S. jutro piątek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #28 Napisano 3 Czerwca 2007 hej zyga0440 o alarm mi chodzi bo chce podlaczyc jeszcze jakies jedno zabezpieczenie i niewiem do czego... co proponujesz?? z tego co mi wiadomo to nic niewiem na temat dymienia... znam sie troche na zarowkach wyladowczych... co do swiatel to fajnie bys tak zrobil jak bys se zrobil to ze swiatel drogowych a nie mijania ponizej zytat z elektrody "otóż jeżdżenie na światłach mijania w dzień mija się nieco z celem - światła te są przystosowane do jazdy w nocy i świecą mocno w dół (i w prawo) aby nie razić kierowców nadjeżdżających z przeciwka. a w dzień dokładnie o to właśnie chodzi - aby świecić kierowcom z przeciwka w oczy - oczywiście nie za mocno :-) dlatego światłą mijania będą w dzień prawie niewidoczne, przy soczewkach (albo hid) zjawisko się pogłębia. i dlatego stosuje się albo: - moduły PWM (czyli DRL) dające 30% mocy podłączone do żarówek (lub włókien) świateł drogowych (długich), bo te nie świecą w dół, w tym przypadku są to najczęściej samochody droższe, gdzie nie oszczędza się na bezpieczeństwie. proszę na drodze zwrócić uwagę np. na audi A4, A6, A8, albo BMW - w dzień świecą one środkowymi lampami, czyli długimi na pół gwizdka (a w nocy zewnętrznymi soczewkami HID). " http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic104045.html pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #29 Napisano 5 Czerwca 2007 Dzięki sfaragdas za linka do "elektrody" po przeczytaniu którego zmieniłem podejście do świateł dziennych.Widzę że pomysl z obniżeniem napięcia na żarówkach był juz przez innych przerabiany z nie najlepszym skutkiem. A co sądzisz o pomyśle Johna (post z31.05. w tym temacie). Co do autoalarmu. Swego czasu przygotowałem dla Pomocy Drogowej "zestaw awaryjny" do Fordów Mondeo. Pompa paliwowa zasilana przedłużką z gniazda zapalniczki, a układ zapłonowy to cewki zapłonowe z przewodami w/n, (w Fordzie nie ma rozdzielacza zapłonu), zasilanie i masa na krokodylki z akumulatora. Przy padniętym immo., szwankującym przek. pompy itp. samochód zjeżdżał o własnych siłach do warsztatu. Wyciągnąłem z tego wniosek. Jeżeli jest złodziej specjalizujący się w jednej marce czy modelu samochodu, to przygotuje sobie taki "zestaw", i nie ma mocnych. Dlatego w moim Mondeo przewody do "tajnego wył."pompy paliwa prowadzone były do samej pompy, a nie do przekażnika pompy. Wtyk łaczący cewki zapł. z instalacją samochodu miał zamienione miejscami przewody itd. Szczęscie że nie musiałem wstawiać samochodu do serwisu, bo by mnie..... I tą drogą poszedłem teraz w Passacie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #30 Napisano 6 Czerwca 2007 Witam pompa paliwa nic nie da jak jest zasilanie na lpg... odciecie rozrusznika nic nie da bo mozna na popych odpalic szukam zczegos z komputerem odciecia tylko niewiem jaki kabelek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #31 Napisano 6 Czerwca 2007 sfaragdas - jeżeli odetniesz zasilanie komputera ( w samochodach z silnikami 2E "urządzenie sterujące Digifant") możesz mieć taki sam efekt jak po zdjęciu klemy na noc. Po uruchomieniu praca w trybie awaryjnym, aż do zagrzania silnika,(adaptacja sterownika). Zrób tak zeby NIE BYŁO ISKRY. Znakomity temat na spotkania Forumowiczów w małym gronie, lub w cztery oczy. Odbiegliśmy od tematu nadanego przez ormowca!!! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #32 Napisano 6 Czerwca 2007 iskra juz jest odcieta ;d ale wiesz dla takiego fachkradzieja to nie problem iskre przywrocic dlatego myslelem o odcieciu cos dodatkowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #33 Napisano 6 Czerwca 2007 zyga0440, sfaragdas, w przypadku Digifanta nic się nie stanie po odłączeniu akumulatora. Po wyłączeniu zapłonu sterownik nie jest w żaden sposób zasilony! (sprawdzone empirycznie). Dodatkowe odcięcie zasilania w przypadku akurat tego sterownika nie jest głupim pomysłem. Kasowanie komputera i wprowadzanie w tryb serwisowy odbywa się w nieco dziwny sposób - przy pracującym silniku należy zdjąć złącze z czujnika temperatury i przegazować kilkukrotnie powyżej 3000rpm - komputer wtedy kasuje swoje nastawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #34 Napisano 6 Czerwca 2007 witaj -uki- ja mam układ SIMOS i napisałem "mozesz" mieć.... ale skoro sprawdzałeś to OK! Co do ostatniego fragmentu Twojego postu- komputer kasuje swoje nastawy (czy błędy). I czy w SIMOSIE też tak jest. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #35 Napisano 7 Czerwca 2007 koledzy to temat o swiatlach dziennych do b3. Ze sterownikami i alarmem przeniesmy sie tu http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/zanik-napiecia-na-sterowniku-a-alarm-co-i-jak-vt17994.htm#165713 zrobilem nowy temat na nasz temat zapraszam i pozdrawiam... Zyga0440 co do tych dziennych w miejsce belned w b4 no to trzeba bylo by zrobic mamy kogos kto projektuje cos takiego?? moze by cos takiego skonstruowac dzienne do b4 w miejsce odblaskow John ma racje tez tak chcialem ale stwierdzilem ze to za duz roboty i tam troche plytko jest pod ta zaslepka... ale jak bysmy razem mieli myslec nad tym to czemu nie jakas odlewnie plastikow czy plex i gotowe... albo cos z gotowych elementow do poskladania... hmm... pozdrawiam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #36 Napisano 8 Czerwca 2007 Pozwolę sobie przytoczyć fragment dot. świateł jazdy dziennej z: JEDNOLITY TEKST WARUNKÓW TECHNICZNYCH POJAZDÓW Opracowany na podstawie Rozp. Ministra Infrakstrukury z dn.31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów (Dz.U. nr.32 z 26 lutego2003 poz.262) z póżniejszymi zmianami zawartymi w: Dz.U. nr.34 z 2004r. poz.300 Dz.U. nr.103 z 2004r. poz.1085 Dz.U. nr.169 z 2004r. poz.1773 Swiatła do jazdy dziennej: - liczba świateł: 2 - barwa: biała Rozmieszczenie na pojeżdzie: - z przodu: w taki sposób aby wysyłane światło nieolśniewało kierującego bezpo- średnio lub przez odbicie od elementów pojazdu - na szerokości: nie dalej niż 400mm od bocznego obrysu pojazdu, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600mm - na wysokości: od poziomu jezdni 250mm do 1500mm - połaczenie elektryczne: powinno być takie, aby nie można było ich włączyć jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączyć jeżeli włączą się światła mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego właczenia światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego. )uwaga: jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3m. odległość od bocznego obrysu może być mniejsza od 400mm - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Dla świateł drogowych podana jest min. i max. wartośc "światłości" (w Kandelach). Dla świateł mijania nie ma podanej intensywnści świecenia, jest tylko wymóg 40-to metrowej widoczności w warunkach dobrej przejżystości powietrza. Światła do jazdy dziennej nie mają podanej intensywności świecenia ani zasięgu widoczności. Kto wie, może propozycja Johna nie jest bez szans. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guidon Zgłoś #37 Napisano 19 Sierpnia 2007 Witam Kolegów! Postu co prawda dawno już nikt nie podnosił, ale jest w FAQ-u, to wszyscy szukający informacji o światłach dziennych tu właśnie zaglądają. Otóż zyga0440 nie do końca ma rację. Światła dzienne mają podaną jasność, minimalną powierzchnię oraz temperaturę barwy. Co prawda są to dane rozrzucone po necie, ale nie niemożliwe do znalezienia. Kwestie połączeń elektrycznych faktycznie określone są w Dz. U. Nr 32 z 2003 roku poz. 262. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami, zwłaszcza poz. 18 tabeli zał. nr 6, ale już określenie parametrów świetlnych reguluje Regulamin EKG ONZ Nr 87 dostępny na stronie http://unece.org/trans/main/wp29/wp29regs81-100.html. Ponadto Regulamin 48 EKG ONZ w p. 6.19 określa wymagania dot. rozmieszczenia świateł jazdy dziennej na pojeździe (tak jak jego polska wersja). Są to informacje w językach angielskim i francuskim. Przede wszystkim światłe te muszą byś zamontowane w w osi pojazdu (bez jakichkolwiek odchyłek). Muszą posiadać europejską homologację E wraz z numerem państwa, w którym ją otrzymało (np. Niemcy - 1, Polska - 20). Powyżej oznaczenia homologacji muszą się znaleźć dwie duże litery - RL. Z lewej strony oznaczenia homologacji umieszczona jest dopuszczalna intensywność świecenia wyrażona w kandelach liczbą arabską wynikającą z podzielenia maksymalnej jasności podzielonej przez 3.000. W przypadku świateł dziennych minimalna intensywność świecenia nie może być mniejsza niż 400 cd. Jasność świateł dziennych nie może przekroczyć 800 cd w żadnym kierunku. Powierzchnia świetlna nie może być mniejsza niż 40 ccm. Barwą światła dziennego jest kolor o temperaturze 2.856 K. Tyle unijne prawo. Jest jeszcze pewien przepis, który jest nagminnie ważony lekce: prawo absolutnie zabrania wpinania w obwód świateł dziennych jakichkolwiek włączników/wyłączników. No to by było na tyle. Pozdrawiam serdecznie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #38 Napisano 19 Sierpnia 2007 Jest jeszcze pewien przepis, który jest nagminnie ważony lekce: prawo absolutnie zabrania wpinania w obwód świateł dziennych jakichkolwiek włączników/wyłączników. Mógłbyś podać podstawę prawną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guidon Zgłoś #39 Napisano 19 Sierpnia 2007 Mógłbyś podać podstawę prawną? Witam! Od kwietnia br poszukiwałem wszelkich możliwych informacji na temat świateł dziennych. Za każdym razem, gdy natrafiłem na nowe dane, notowałem je. Ta, na temat dodatkowych wyłączników, również znalazła się wśród nich. Niestety dzisiaj nie udało mi się ponownie znaleźć miejsca, w którym została umieszczona. Spróbuję pójść jeszcze raz tą samą drogą i może ponownie na nią trafię. Do tego momentu (znalezienia podstawy prawnej) proszę uznać ją za niebyłą. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #40 Napisano 19 Sierpnia 2007 Witaj Guidon! Mój post oparty jest na materiale który dostałem w Stacji Diagnostycznej gdzie dokonuję przeglądu samochodu. Wydawało mi się że dla diagnosty wiążący jest "Jednolity Tekst Warunków Technicznych Pojazdów". Dziękuję za poszerzenie mojej wiedzy w ww. temacie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach