Qdlik Zgłoś #21 Napisano 12 Stycznia 2011 Pewnie tak, pewnie nie skorzystałeś wcześniej z forum. jeszcze jeden post i zacznie się korzystanie z forum pełną parą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszub8993 Zgłoś #22 Napisano 13 Stycznia 2011 nie wiem jak u was ale w zeszłym miesiącu wymienialem chlodniczke oleju i dla pewnosci potraktowalem oring silikonem wysokotemperaturowym i dokrecilem w miare rozsadku wszystko co szlo i jak do tej pory zadnego wycieku nie zauwazyłem:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady0124 Zgłoś #23 Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) Mróz mógł być jeną z przyczyn która tylko dołożyła się do pęknięcia tego oringu.Ale na pewno oring był już stary, twardy, i była to już tylko kwestia czasu kiedy pęknie, a że przymroziło to pękł szybciej. Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że olej wywaliło pod domem a nie gdzieś w szczerym polu. Faktycznie, po odkręceniu filtra i chłodniczki, oring był twardy i spękany jak glina podczas suszy a poza tym odma zamarzła na całej długości węża - byłem w szoku, że może zebrać się tam tyle wilgoci! Koszt naprawy to 5 zyla za nowy oring i pół godziny w kanale. :!!Przed demontażem spuszczamy płyn chłodniczy oraz olej:!! ---------- Post added at 10:31 ---------- Previous post was at 10:27 ---------- Może być oring, a może też być odma (lubi pękać na mrozie) także dobrze popatrz. Owszem odma też się przyczyniła do awarii, ale nie była pęknięta lecz zamarznięta. Teraz sprawdzam co jakiś czas drożność odmy (szczególnie przy niskich temperaturach) i okazuje się, że zbiera się tam dosyć sporo lodu!?! ---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:31 ---------- Dotknij wtyczkę przewodu do masy a się dowiesz - usłyszysz brzęczyk informujący o "dramatycznie' niskim ciśnieniu oleju. To taki drugi stopień ostrzeżenia. Trzeci stopień to zgrzyt panewek. Tu chcę zwrócić kolegów uwagę na dość istotny szczegół odnośnie wskazań parametrów silnika na zegarach deski, gdyż u mnie o mało nie skończyło się to katastrofą. Mianowicie owego felernego dnia, gdy walnął mi olej z pod chłodniczki, byłem na początku trasy wyjazdu. Odpaliłem w domu autko, pochodziło na postoju 15-20min. aż się zamki porozmarzały, po czym przejechałem ok. 3km. i obudziły się zegary, kontrolki oleju i brzęczyki!!! Pod maską zażygany cały silnik i osprzęt - po uzupełnieniu oleju, a weszło ponad 3L oleju (do zatarcia jeden krok) i ponownym odpaleniu silnika, pokazał gdzie go boli. Potem to już inna bajka, o temacie p.t. "WALKA Z ZEGARAMI" ...nomen omen zakończona sukcesem - UFFF! Edytowane 22 Lutego 2011 przez arkady0124 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #24 Napisano 21 Lutego 2011 :!!Przed demontażem spuszczamy płyn chłodniczy oraz olej:!! Olej owszem, płyn chłodniczy niekoniecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #25 Napisano 21 Lutego 2011 Oleju też nie trzeba spuszczać tylko trochę się wyleje chyba z tej rurki idącej do turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #26 Napisano 22 Lutego 2011 Jak odkręcam filtr to i olej zlewam No i my nie mamy turbo to z tej rurki nic nie wyleci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady0124 Zgłoś #27 Napisano 22 Lutego 2011 Olej owszem, płyn chłodniczy niekoniecznie Mnie nie udało się zdjąć chłodniczki bez odpięcia węży, a bez zdjęcia chłodniczki oringa nie wymienisz. :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #28 Napisano 22 Lutego 2011 Chłodniczkę można zdjąć bez odpięcia węży dzięki wykręceniu tej wewnętrznej tulei, delikatnie w szczypce i odkręcasz, made by ormowiec :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #29 Napisano 22 Lutego 2011 Kolego looknij sobie w ten wątek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=70928&highlight=uszczelka+ch%B3odniczki&page=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #30 Napisano 4 Stycznia 2013 Koledzy mam pytanie chciałbym wymienić filtr oleju filtrona na coś bardziej markowego (knecht mann) i mam pytanie: olej ze starego filtra mogę zlać i wlać go do silnika czy idzie on na straty i lepiej uzupełnić świeżym?? Olej Maxlife 10w40, chce wymienić bo sekundę po odpaleniu błyśnie mi kontrolka oleju i tak myślę że to coś z filtrem bo przed wymianą raczej nie było takich sytuacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #31 Napisano 4 Stycznia 2013 Wylej ten olej i dolej nowego a tego maxlife zmień na cos lepszego castrol, elf kumpel właśnie dziś mi opowiadał jak to jest z tym olejem a leje w łasnie taki jak ty do swojej audi 80 porażka to a nie olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suzukidr650 Zgłoś #32 Napisano 7 Lutego 2013 Wylej ten olej i dolej nowego a tego maxlife zmień na cos lepszego castrol, elf kumpel właśnie dziś mi opowiadał jak to jest z tym olejem a leje w łasnie taki jak ty do swojej audi 80 porażka to a nie olej. kolego podziel sie tymi informacjami na temat max lifa,po zmianie na nie niego jestem zadowolony z pracy silnika w niskich tem.:marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #33 Napisano 7 Lutego 2013 Ja też jestem zadowolony z max life`a, zalałem na początku mobila ale jak zaczął wchłaniać olej to zwątpiłem a teraz na valvoline prawie nic mi nie ubywa więc polecam ten olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość julkamini Zgłoś #34 Napisano 8 Lutego 2013 też miałam kiedyś ten problem, na szczęście zaczął się przed garażem więc nie trzeba było wzywać pomocy z daleka :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach