seler Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2007 w sluzbowej octavii (rocznej) i golfie IV dzwignia zmiany biegow chodzila sztywno, tak jakby "po szynach" a w passku '98 chodzi luzno jak w starym zuku...czy tak byc powinno? Biegi wchodza prawidlowo, sama dzwignia sie nie telepie, ale sprawia wrazenie malo precyzyjnej... zawsze jak przesiadam sie ze skody do paska to mam wrazenie ze urwe ta galke... Czy tak ma byc? Czy da sie moze jakos to "usztywnic" pozdro seler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2007 a jaki tam masz przebieg w tym pasku?? mysle ze juz troche ma nakulane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seler Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2007 no 95tys mil... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2007 to jak by nawet dobrze zaokraglac to masz okolo 190tys km dobrze licze?? a jestes tego przebiegu pewny?? bo ja mam ponad 220 tys km i moja skrzynka chodzi elegancko - sztywno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #5 Napisano 4 Maja 2007 to jak by nawet dobrze zaokraglac to masz okolo 190tys km dobrze licze?? Nie bardzo 95k mil to niecale 160k km, co do problemu to racze nie wina skrzyni a lacznikow lewarek-skrzynia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość expat Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2007 to jak by nawet dobrze zaokraglac to masz okolo 190tys km dobrze licze?? Nie bardzo 95k mil to niecale 160k km, co do problemu to racze nie wina skrzyni a lacznikow lewarek-skrzynia. Mam to samo. Przebieg 130tys. (znam auto od początku). Czasem w czasie gwałtownego przyspieszania czuję jak lewarek sie porusza reagując na dodanie gazu. Też jeżdżę Octavią (150tys.) i twierdzę, że układ sprzęgło-skrzynia w Skodzie to mistrzostwo świata w porównaniu do voksa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2008 Również denerwuje mnie luźny lewarek biegów. Same biegi wchodzą ok, natomiast lewarek działa mało precyzyjnie i mam czasem wrażenie że zaraz wyleci:) W czym konkretnie leży problem i czy jest na to sposób? Mowa o pasku 3B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BESTIA87 Zgłoś #8 Napisano 11 Listopada 2009 A ja mam troche inny problem z lewarkiem biegow, troche dziwny i smieszny, "cos" przy nim grzebalem i "jakos" mi sie wydluzyl tzn jest wyzszy. Czy ktos wie jak i co zrobic zeby z powrotem byl nizszy, taki jaki powinnien byc?? z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #9 Napisano 11 Listopada 2009 hmm moze go odkreciłes ? jak tak to przykrec go spowrotem ja to nie wiem co tam można grzebac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BESTIA87 Zgłoś #10 Napisano 11 Listopada 2009 nie nie, wszystko dziala, tylko jest dluzszy niz normalnie i nie wiem jak go teraz skrocic spowortem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #11 Napisano 11 Listopada 2009 (edytowane) nie nie, wszystko dziala, tylko jest dluzszy niz normalnie i nie wiem jak go teraz skrocic spowortem Najprościej podnieść mieszek i sprawdzić jak jest mocowana sama gałka. Mam podejrzenie że jest poprpstu wyciągnięta do góry na samym drążku. W 3BG ona jest na takiej obejmie zaciskowej. Na mój gust sprawdziłbym najprostszą metodę...siłową Uderzyć z wyczuciem od góry i może wskoczy na miejsce. Powodzenia Edytowane 11 Listopada 2009 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BESTIA87 Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2009 probowalem i dalej nic, nie wiem o ci tu chodzi, a wyglada to poprostu dziwnie ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 25 Stycznia 2010 W 3B gałkę wkręca się, po prostu trzeba unieść mieszek, kręcić w prawo do wyczuwalnego oporu, ustawić oznaczenia biegów na gałce, żeby bokiem nie było i tyle. W 3BG faktycznie jest na spince. Nie pukaj od góry, zniszczysz gałkę lub gwint. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2015 Odkopię, ale nie ma sensu zakładać nowego wątku. Zauważyłem to dopiero teraz, ale przy zapiętej blokadzie skrzyni biegów można aktualnie wyrzucić na luz, dać drugi albo czwarty bieg. Tydzień temu była wyjmowana skrzynia - dzisiaj sprawdzili, że łącznik między lewarkiem a skrzynią zamontowany jest prawidłowo (śruba trafia w odpowiedni punkt na drążku wybieraka skrzyni). Aktualnie, żeby drążek zmiany biegów oparł się o bolec blokady potrzeba go pchnąć do przodu o jakiś 1 cm. Kiedyś blokada spełniała swoją funkcję. Gdzie szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #15 Napisano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Zmienili ustawienie skrzyni, jest przesunięta do tyłu właśnie o ten 1cm, można to spokojnie samemu skorygować w kanale, jeśli nie wiesz jak to zrobić oddaj do warsztatu, sprawa na prawdę jest banalnie prosta. Albo przesuń po porostu blokadę Edytowane 17 Grudnia 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2015 Ustawienie skrzyni? Możesz mi coś rozjaśnić? Nie bardzo po prostu rozumiem - skoro silnik jest na poduszkach w stałym miejscu i do niego dochodzi skrzynia to jak może zmienić się ustawienie skrzyni względem budy w taki trwały sposób? Przesunięcie blokady nie wchodzi w grę, bo przecież jest skręcana na stałe, jest dodatkowo otwór w konsoli środkowej - za dużo kombinacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #17 Napisano 18 Grudnia 2015 Ściągnij mieszek lekarka pod nim powinna być taka osłoną plastikowa. Są tam dwa ciegna można je wyregulować przód-tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #18 Napisano 18 Grudnia 2015 Ustawienie skrzyni? Możesz mi coś rozjaśnić? Nie bardzo po prostu rozumiem - skoro silnik jest na poduszkach w stałym miejscu i do niego dochodzi skrzynia to jak może zmienić się ustawienie skrzyni względem budy w taki trwały sposób? Przesunięcie blokady nie wchodzi w grę, bo przecież jest skręcana na stałe, jest dodatkowo otwór w konsoli środkowej - za dużo kombinacji. Kolego silnik razem ze skrzynią leżą na poduchach które jak wiadomo są na tyle elastyczne że 1cm przesunięcia to nie jest żaden problem, tam jest duży zakres regulacji, nie ważne że silnik leży na swoim miejscu, można tak pchnąć skrzynie że odchyłka od starego "umocowania skrzyni" będzie znacząca. Dlatego tak ważne jest po zmianie puduch aby uruchomić silnik na chwilę aby się ułożyły i nie było naprężeń-o czym większość wie. Kolega wojtek1987 dobrze poradził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach