Skocz do zawartości
seler

Luzna dzwignia zmiany biegow

Rekomendowane odpowiedzi

w sluzbowej octavii (rocznej) i golfie IV dzwignia zmiany biegow chodzila sztywno, tak jakby "po szynach" a w passku '98 chodzi luzno jak w starym zuku...czy tak byc powinno?

Biegi wchodza prawidlowo, sama dzwignia sie nie telepie, ale sprawia wrazenie malo precyzyjnej... zawsze jak przesiadam sie ze skody do paska to mam wrazenie ze urwe ta galke...

Czy tak ma byc? Czy da sie moze jakos to "usztywnic" :|

 

pozdro

 

seler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki tam masz przebieg w tym pasku?? mysle ze juz troche ma nakulane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no 95tys mil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak by nawet dobrze zaokraglac to masz okolo 190tys km dobrze licze?? a jestes tego przebiegu pewny?? bo ja mam ponad 220 tys km i moja skrzynka chodzi elegancko - sztywno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
to jak by nawet dobrze zaokraglac to masz okolo 190tys km dobrze licze??

 

Nie bardzo 95k mil to niecale 160k km, co do problemu to racze nie wina skrzyni a lacznikow lewarek-skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość expat
to jak by nawet dobrze zaokraglac to masz okolo 190tys km dobrze licze??

 

Nie bardzo 95k mil to niecale 160k km, co do problemu to racze nie wina skrzyni a lacznikow lewarek-skrzynia.

 

Mam to samo. Przebieg 130tys. (znam auto od początku). Czasem w czasie gwałtownego przyspieszania czuję jak lewarek sie porusza reagując na dodanie gazu. Też jeżdżę Octavią (150tys.) i twierdzę, że układ sprzęgło-skrzynia w Skodzie to mistrzostwo świata w porównaniu do voksa... :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również denerwuje mnie luźny lewarek biegów. Same biegi wchodzą ok, natomiast lewarek działa mało precyzyjnie i mam czasem wrażenie że zaraz wyleci:)

W czym konkretnie leży problem i czy jest na to sposób?

Mowa o pasku 3B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam troche inny problem z lewarkiem biegow, troche dziwny i smieszny, "cos" przy nim grzebalem i "jakos" mi sie wydluzyl tzn jest wyzszy. Czy ktos wie jak i co zrobic zeby z powrotem byl nizszy, taki jaki powinnien byc?? z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm moze go odkreciłes ? :D jak tak to przykrec go spowrotem :D ja to nie wiem co tam można grzebac :o:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie, wszystko dziala, tylko jest dluzszy niz normalnie i nie wiem jak go teraz skrocic spowortem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie nie, wszystko dziala, tylko jest dluzszy niz normalnie i nie wiem jak go teraz skrocic spowortem

 

Najprościej podnieść mieszek i sprawdzić jak jest mocowana sama gałka. Mam podejrzenie że jest poprpstu wyciągnięta do góry na samym drążku. W 3BG ona jest na takiej obejmie zaciskowej.

Na mój gust sprawdziłbym najprostszą metodę...siłową ;) Uderzyć z wyczuciem od góry i może wskoczy na miejsce.

Powodzenia

Edytowane przez Radoslav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

probowalem i dalej nic, nie wiem o ci tu chodzi, a wyglada to poprostu dziwnie ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3B gałkę wkręca się, po prostu trzeba unieść mieszek, kręcić w prawo do wyczuwalnego oporu, ustawić oznaczenia biegów na gałce, żeby bokiem nie było i tyle. W 3BG faktycznie jest na spince. Nie pukaj od góry, zniszczysz gałkę lub gwint.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię, ale nie ma sensu zakładać nowego wątku. Zauważyłem to dopiero teraz, ale przy zapiętej blokadzie skrzyni biegów można aktualnie wyrzucić na luz, dać drugi albo czwarty bieg. Tydzień temu była wyjmowana skrzynia - dzisiaj sprawdzili, że łącznik między lewarkiem a skrzynią zamontowany jest prawidłowo (śruba trafia w odpowiedni punkt na drążku wybieraka skrzyni). Aktualnie, żeby drążek zmiany biegów oparł się o bolec blokady potrzeba go pchnąć do przodu o jakiś 1 cm. Kiedyś blokada spełniała swoją funkcję. Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienili ustawienie skrzyni, jest przesunięta do tyłu właśnie o ten 1cm, można to spokojnie samemu skorygować w kanale, jeśli nie wiesz jak to zrobić oddaj do warsztatu, sprawa na prawdę jest banalnie prosta.

 

Albo przesuń po porostu blokadę

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie skrzyni? Możesz mi coś rozjaśnić? Nie bardzo po prostu rozumiem - skoro silnik jest na poduszkach w stałym miejscu i do niego dochodzi skrzynia to jak może zmienić się ustawienie skrzyni względem budy w taki trwały sposób?

Przesunięcie blokady nie wchodzi w grę, bo przecież jest skręcana na stałe, jest dodatkowo otwór w konsoli środkowej - za dużo kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij mieszek lekarka pod nim powinna być taka osłoną plastikowa. Są tam dwa ciegna można je wyregulować przód-tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustawienie skrzyni? Możesz mi coś rozjaśnić? Nie bardzo po prostu rozumiem - skoro silnik jest na poduszkach w stałym miejscu i do niego dochodzi skrzynia to jak może zmienić się ustawienie skrzyni względem budy w taki trwały sposób?

Przesunięcie blokady nie wchodzi w grę, bo przecież jest skręcana na stałe, jest dodatkowo otwór w konsoli środkowej - za dużo kombinacji.

 

Kolego silnik razem ze skrzynią leżą na poduchach które jak wiadomo są na tyle elastyczne że 1cm przesunięcia to nie jest żaden problem, tam jest duży zakres regulacji, nie ważne że silnik leży na swoim miejscu, można tak pchnąć skrzynie że odchyłka od starego "umocowania skrzyni" będzie znacząca. Dlatego tak ważne jest po zmianie puduch aby uruchomić silnik na chwilę aby się ułożyły i nie było naprężeń-o czym większość wie.

Kolega wojtek1987 dobrze poradził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności