Skocz do zawartości

seler

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O seler

  • Urodziny 10.09.1978

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wroclaw-Limerick

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Niestety nie bylo to takie proste. Zamek nie reagowal na podawanie napiecia, kable przedzwonione. Tak wiec musialem zdemontowac metalowy boczek i szybe zeby sprobowac dostac sie do samego zamka. Niestety nie udalo sie odblokowac zadnym srubokretem ani niczym i jedyne co moglem zrobic to odkrecic dwie dostepne z wewnatrz srubki obudowy mechanizmu centralnego zamka (ten silniczek z zapadkami) i doslownie przez 2cm szpare wypruc caly mechanizm. Oczywiscie centralne zamykanie na te drzwi poszlo sie kochac, ale drzwi sie otworzyly i mechanicznie sie zamykaja/otwieraja bez problemow. Jako ze po wypruciu okazalo sie ze sam silniczek dzialal, podejzewam ze mechanizm sie jakos sam w sobie zablokowal i pomimo podawania napiecia silniczek nie byl go w stanie ruszyc ani w jedna ani w druga. Swoja droga to dosc dziwne ze inzynierowie volkswagena nie przewidzieli takich sytuacji... powinien byc jakis magiczny przycisk dostepny po zdjeciu boczka ktory uwalnialby zamek w przypadku awarii centralnego...
  2. Panowie pomocy... Przeczytalem wszystkie tematy o tym ale nic nie pomaga. Sytuacja: jak tu <http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18467> drzwi tylne prawe za kierowca (anglik), centralny nie odblokowywal drzwi (bolec podnosil sie na chwile i opadal) ciagniecie za klamke wewnetrzna oczywiscie nie otwieralo. Poluzowanie linki w klamce nie pomoglo, stukanie pod klamka z oczywistych wzgledow (drzwi z zablokowanym ryglem) tez nie. W gescie rozpaczy cialem wiazke idaca do zamka ale podawanie napieca na poszczegolne pary przewodow nic a nic nie pomoglo. Jak to cholerstwo odblokowac??? Da sie zdjac z zawiasow czy cos? zaczepic jakims drucikiem gdzies za cos? Niestety dostep jest dosc utrudniony (nie chce rozwiercac kolka w szybie) i przy odchylonym boczku, ledwie cos tam widac nie mowiac o manipulowaniu... Tematem bym sie nie przejmowal, ale nie chca mnie przepuscic przez przeglad a mam jeszcze tylko dwa tygodnie na to...
  3. seler

    01120, 01247, 17924 i inne

    "nasi" fachowcy robią na zmywaku... a tutejsi "fachowcy" na wszystko mają jedną odpowiedź: "vw service required" a w vw servvice nie zaczynają rozmawiać poniżej 500 euro jedynie ceny części podobne jak u nas
  4. seler

    01120, 01247, 17924 i inne

    A odpięcie klem aku nie zresetuje całego kompa i nastaw? Obawiam się że tu w Irlandii, chłopaki będą mieć słabe pojęcie o nastawach komputerowych
  5. seler

    01120, 01247, 17924 i inne

    po skasowaniu od dwóch dni się nic nie pojawiło... wygląda na to że to stare błędy były. Czyszczenie przepustnicy i jej adaptację vagiem zrobiłem. Można gdzieś znaleźć instrukcję adaptacji pozostałych modułów? A może jest jakaś funkcja "adaptuj wszystko"? Dzięki za pomoc, to forum jest za...iste
  6. seler

    Kasowanie bledow

    Pewnie masz i racje, jak go wkrecic na 4tys obrotow to jakos idzie... moze szukam dziury w calym...
  7. seler

    Kasowanie bledow

    Kurde, wlasciwie powinienem sie cieszyc... ale wydaje mnie sie ze auto troche slabuje... tzn. na codzien jezdze octawia 1.9tdi 110KM sluzbowa i pasek (125KM) wydaje mi sie byc mulowaty w porownaniu... na codzien nim jezdzi Malzonka Szanowna i tez narzeka na brak zrywu... to jak nie ma bledow a muli to co jest?
  8. Jezeli po skasowaniu bledow nie pojawiaja sie one ponownie to znaczy ze wszystko gra i byly to tylko jakies stare bledy? Mialem bledy min halla i lambdy, zapisalem je sobie, skasowalem i od dwoch dni sie nie pojawiaja i nie wiem czy sie brac za wymiane halla i lambdy czy tez wszystko gra..?
  9. w sluzbowej octavii (rocznej) i golfie IV dzwignia zmiany biegow chodzila sztywno, tak jakby "po szynach" a w passku '98 chodzi luzno jak w starym zuku...czy tak byc powinno? Biegi wchodza prawidlowo, sama dzwignia sie nie telepie, ale sprawia wrazenie malo precyzyjnej... zawsze jak przesiadam sie ze skody do paska to mam wrazenie ze urwe ta galke... Czy tak ma byc? Czy da sie moze jakos to "usztywnic" pozdro seler
  10. Witam, właśnie przedestowałem "karawan" i takie oto: 17916 - kontrola biegu jalowego - górny limit. 17953 - Sterowanie przepustnicą, nieprawidłowe funkcjonowanie 17967 - Jednostka J338 sterującą przepustnicą, usterka – w nastawach podstawowych To dość jasne - czyszczenie i adaptacja przepustnicy i powinno było zniknąć 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity konieczna wymiana sondy czy może być coś innego (elektryka czy cóś) 01120 - Dostosowanie wału rozrządczego 1 Tego nie rozumiem, co z tym można zrobić? Doczytałem na forum że to kwestia jakiegoś czujnika i że nie należy go broń boże odłączać. W takim razie co z tym kwiatkiem zrobić?? 01247 - Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP – N115 Na ten temat też nic nie znalazłem, ktoś ma jakieś doświadczenia? Gdzie znajduje się ten zawór? 17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit Na ten temat znalazłem dobry post, spróbuję zawalczyć, gdyby ktoś miał jakieś rady co do home-made napraw powyższych błędów... mieszkam obecnie w Irlandii i strach dawać tutejszym mechaniorom auto do naprawy... naprawdę nie mają o niczym pojęcia... pozdro seler
  11. seler

    VAG-COM, USB i Linuks

    ja kupilem ten: http://cgi.ebay.co.uk/USB-OBD2-KKL-Interface-OBD-2-VW-Audi-diagnostic-VAG-new_W0QQitemZ120112005974QQihZ002QQcategoryZ30921QQrdZ1QQcmdZViewItem smiga super.
  12. seler

    VAG-COM, USB i Linuks

    Jeżeli nie miałeś wcześniej linuksa to polecam Ubuntu 7.04. http://www.ubuntu.pl Świetny i banalnie prosty w instalacji/obsłudze system, z mnóstwem softu. Też go używam i pod moim chodził VAG 311, 409 oraz 607 bez żadnego problemu. Będziesz tylko musiał po instalacji odinstalować pakiet brltty (patrz moja instrukcja powyżej) Poza tym żadnych problemów. Jak ściągniesz Ubuntu i wypalisz na płytce, najpierw uruchomi się w trybie Live (bez instalacjij uruchomi się linux) co pozwala go porzetestować i zobaczyć czy np. wykrywa poprawnie cały sprzęt. Gratuluję odwagi uwolnienia się od Billa W razie pytań wal na priv
  13. seler

    VAG-COM, USB i Linuks

    Dlaczego nie na temat?? Jak na jbardziej NA Dystrybucje linuksa musisz sobie dobrac do mozliwosci laptopa ktory zakupisz A sa takie dystrybucje ktore pojda nawet na Pentium 100, 32MB RAM i 50MB Dysku Istotne jest tylko by byla to dystrybucja z serwerem X-ow (czyli okienkami graficznymi) Oraz istotna jest instalacja programu wine, ktory jest jakby emulatorem windowsa, a raczej API tegoz... Ja testowalem VAG-COM 311, 406 i 607 pod najnowszym Ubuntu i z interfejsem USB zakupionym na brytyjskim ebayu. Moze w wolnym czasie moglbym poszukac odpowiedniej okrojonej dystrybucji Linuksa i przygoduje HOWTO zrobienia stacji diagnostycznej z wiekowego laptopa
  14. Jako że nie uzywam "jedynie słusznego" systemu operacyjnego dostarcznego przez Billa G. Zawalczyłem z interfejsem USB, pod pingwinkiem i działa, gdyby komuś się miało przydać, wklejam poniżej co wysmażyłem, przepraszam że po "anielsku" ale pisałem na inne forum również... Krótko mówiąc, stary laptop za grosze plus linux plus wine plus VAG-Com i mamy stację diagnostyczną 1. Install latest wine 2. Configure wine: $ winecfg 3. Go to folder with downloaded Release4091us.exe or Release3112n.exe (or other VAG-COM version) $ cd /your/vag/download $ wine ReleaseXXXXX.exe 4. When installer ask you to install Gecko - just cancell it. 5. Follow installation. 6. Shortcut icon should appear on Desktop if wine was correctly configured. 7. Plug-in your interface 8. Check if system found it: $ dmesg You should get something like: [14600.696000] usb 2-2: new full speed USB device using uhci_hcd and address 6 [14600.876000] usb 2-2: configuration #1 chosen from 1 choice [14600.880000] ftdi_sio 2-2:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected [14600.880000] drivers/usb/serial/ftdi_sio.c: Detected FT232BM [14600.880000] usb 2-2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0 Last line is telling which port is used by interface. 9. Then create a sym link: $ ln -s /dev/ttyUSB0 ~/.wine/dosdevices/com1 10. Start VAG by wine Option Test Throubles: If test fail, check if device /dev/ttyUSB0 exist. It may happens tahat system is not attaching it properly. For example in my system (Ubuntu 7.04) package brltty was disconnecting vag interface (God knows why...) Sometimes it may be necessary to load usbserial module with vendor and product ID's. How to do that? Plug-in interface. $ lsusb -v Should get something like: Bus 002 Device 006: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd 8-bit FIFO Device Descriptor: bLength 18 bDescriptorType 1 bcdUSB 1.10 bDeviceClass 0 (Defined at Interface level) bDeviceSubClass 0 bDeviceProtocol 0 bMaxPacketSize0 8 idVendor 0x0403 Future Technology Devices International, Ltd idProduct 0x6001 8-bit FIFO Two last lines give you vendor and product id's So, as root do: $modprobe usbserial vendor=0x0403 product=0x6001 of course your id's may be different. some time you may need to rmmod before. If ttyUSB0 appears, but VAG says that cannot connect to com1 anyway, you may need to change permission: As root: $ chmod 777 /dev/ttyUSB0 Conclusion is: USB interfaces works under linux. pozdrówka seler
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności