Skocz do zawartości
tatanka

EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie! Czy w 1,8 monowtrysk `90 jest zawór EGR. Przeczytałem post :

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/zaslepiony-egr-vt14017.htm

 

i nasz forumowicz pisze, że od momentu jego zaślepienia auto chodzi bez porównania lepiej. Chciałbym tego spróbować, ale nie wiem czy jest i gdzie go szukać? W sumie teoria jest super, bo ani my ani nasze passki nie chcielibyśmy jeść tego co już raz przetrawiliśmy!!!! Czy ktoś jeszcze próbował tej "sztuczki"???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andyw6

Nie słyszałem o takim zaworze przy monowtrysku, u mnie w rp nie ma na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są w turbodieslach. Przy odpowiednim położeniu "przepustnicy" przy pompie i obrotach i temp. podcisnieniowy zawór kieruje część spalin za turbinę. Ekologia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldek nie za turbine tylko do kolektora ssacego i na cylindry. ekologia i szybsze nagrzewanie sie zimnego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd

a wywyalilem EGR tyle ze w 1,9TD i silnik grzeje sie tak samo al auto chodzi lepiej, w benzyniakach widzialem EGR tylko w VR6 no i wszystkich turbodoladowanych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i nasz forumowicz pisze, że od momentu jego zaślepienia auto chodzi bez porównania lepiej

A widziałeś co ma w podpisie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w benzyniakach widzialem EGR tylko w VR6 no i wszystkich turbodoladowanych

Witam

Mam 1,6 (wolnossący :) ) na wielopunkcie i mam EGR na 100%.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam 1.6 AEK ale go u siebie nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór zlokalizowany jest pod obudową filtra powietrza. Samo podniesienie maski nie wystarczy, widać tylko przewód gumowy niewielkiej średnicy wpięty od góry w obudowę przepustnicy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w B5 jest coś takiego :zdziwko: ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

a ja u mnie w passku mam zawór egr znajduje sie on pod filtrem powietrza to jest chyba to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd

mowice o elektro zaworze od EGR??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pod filtrem nie jest zaworem EGR.Zawór EGR wpuszcza do dolotu trochę spalin z wydechu w celu zmiejszenia ilości tlenku azotu w spalinach.Może buć sterowany podciśnieniem (starsze wersje) lub elektrycznie w nowszych autach.To pod filtrem powietrza

jest filtrem oparów ze zbiornika paliwa a zaworek który się znajduje pomiędzy tym filtrem a przepustnicą to EVAP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak go zaslepić no jak??? :hurra:

Może ktoś z większym pojęciem się wypowie dlaczego silnik ma wtedy większa moc i czy aby nic to nie szkodzi silniczkowi... :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nie wiem jak wygląda ten EGR w VW, ale jakiś miesiąc temu pomagałem koledze zaślepić EGR w Oplu Astrze 1.6 16v Ecotec :cwaniak: . wymyśliliśmy najprostszy sposób żeby go zaślepić, zrobiliśmy to kawałkiem blachy z puszki po piwie. Samochód zaczął lepiej chodzić i ma lekko większego buta. A co daje zaślepienie EGRa ? To, że do cylindrów wpada wtedy tylko czysta mieszanka (tlen + paliwo) bez żadnych spalin. I raczej nie można zaszkodzić taką operacją silnikowi, a wręcz odwrotnie, poczuje się lepiej :D zdrówko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

witajcie piszecie o tym EGR-ze a ja mam passata b4 2.0 silnik 2E czy tam tez amm takie cudenko jak EGR albo jego odpowiednik?? piszcie gdzie to jest to odrazu idzie na zaslepienie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja mam takie pytanko jak zaslepie ten EGR to ze spalaniem jak sprawa wygląda?? spalanie takie samo czy zaczyna więcej spalać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

a ja mam takie pytanko jak zaslepie ten EGR to ze spalaniem jak sprawa wygląda?? spalanie takie samo czy zaczyna więcej spalać??

 

to nie ma wplywu na spalanie tylko na czystosc spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie takie,vw b4 2,8VR6 po wymianie uszczelki pod glowica ,wymienilem rowniez glowice i egr ktory byl zamontowany przy kolektorze ssacym nie pasowal do glowicy;/wiec go nie zamontowalem,auto chodzi elegancko,ale holernie kopci... przewaznie na rozgrzanym silniku i to tez momentami 5min kopci,a nastepne 10 min nie,i znow, pytanie czy to moze byc wina EGR,kture byc powinno,a go nie ma??? czy na wydechu stoi jeszcze plyn,po walnietej uszczelce?? niewiem czy jezdzic z nadzieja ze sie przepali czy cos z tym robic?? z gory dzieki za rady i podpowiedzi;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności