Skocz do zawartości
Gość Ojciec

Zawieszenie / wahacze - jaka firma, producent, ceny?

Rekomendowane odpowiedzi

a macie koledzy może namiary na najlepiej ludzi z forum którzy mają w ofercie wahacze?

coś szukam i nie mogę znaleźć.

Chodzi mi o zakup master sportów a dokładniej 2 górnych wahaczy na lewą stronę, nie wiem czy te z allegro warto brać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SWAG MOOG DELPHI i TRW to sa ew dla mnie tez mozliwosci tylko wszyscy pisza albo o lemforder albo MS i nie ma zbytnio opiniii o pozostalych

MAPET ja testuje na sobie SWAG'a , jak narazie za wiele nie powiem, przejechałem ponad 3000 km od wymiany i nic sie nie dzieje, jeżdże na 17stkach a Szczecin najlepszych dróg też nie ma

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miesiąc temu wymieniłem kompletne zawieszenie(średnia półka-nie lemforder)plus gałki i śrby do montażu-1200 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam do wymiany 2 górne wahacze z prawej strony i też chce przetestować SWAG.

Wymieniam tylko te dwa wahacze,bo dolne są ok...jak i również cała lewa strona też trzyma się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, przyszły mi wczoraj wahacze lema od polecanego na forum daniellossa. cena, wysyłka super, mam nadzieje ze jakość też

Edytowane przez maciek 81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam do wymiany 2 górne wahacze z prawej strony i też chce przetestować SWAG.

A gdzie kupujesz?? Niedawno wymieniłem (wszystkie) fabryczne właśnie na Swaga, póki co 2000km i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja podziele się swoja opinią na temat zawieszenia do B5. Za pierwszym razem kupiłem zawieszenie Krafta to wytrzymały górne wahacze niecałem 12tys. Postanowiłem zainwestować w coś lepszego i kupiłęm kompletne zawieszenie firmy Febi za 1200 zł plus koszt wysyłki. Wymiane zrobiłęm sam ponieważ naprawiam troszkę samochody dla znajomych i sobie. W maju minął rok od wymiany zawieszenia i jak na złość tydzień po końcu gwarancji zaczał mi stukać górny wahacz. Do dnia dzisiejszego zrobiłem na zawieszeniu 22tyś i jeden górny wahacz po lewej stronie zaczyna już mocno stukać i na drugiej stronie pojawia się już luz. Szczerze powiem że staram się jeździć delikatnie i myślałem że troszkę więcej wytrzyma takie zawieszenie. Teraz się zastanawiam w jakie zawieszenie zainwestować i rozważam kupno LMO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Febi 10tys.przejechane,na razie ok.Cena 1300 PLN w KTD w W-wie.

Minęło 4 tys.km.i rozsypał się prawy wahacz dolny z tyłu "banan".

Oddałem na reklamację(24 mieś.gwarancji),zobaczymy czy uznają.

Edytowane przez pantone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niecały rok temu zmieniałem komplet wahaczy, kupiłem Hart, bo cena ....

Poprzednie wytrzymały 250tyś, Hart po 30 tyś ... znowu coś stuka.

Ciekawe czy załatwię to w ramach gwarancji.

 

---------- Post added at 12:14 ---------- Previous post was at 12:10 ----------

 

Jeszcze taki mały detal w sprawie serwisów, które zakładają wahacze.

Dzwonię i pytam ile kosztuje zmiana kompletu wahaczy, które kupiłem, informuję, że to komplet z gałkami itd. Serwis mi przekazał, że 80zeta od wahacza (mogę się mylić, bo to prawie rok temu), a przy płaceniu mam dodatkową pozycję do zapłaty wymiana gałek i czegoś tam jeszcze.

To tak ku przestrodze. Nie zawsze jest taniej, gdzie jest tanio:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 tys na harcie to bym powiedzial ze super wynik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Ponad miesiąc temu robiłem przednie zawieszenie w swoim pasku. Wymieniłem wahacze, amorki, końcówki. Ogólnie jest spoko zero stuków w przodzie inne prowadzenie zupełnie. Tylko mam takie odczucie że pasek powinien po takiej robocie łagodniej odczuwać dołki wszelkiego rodzaju nierówności. Nie wymieniałem jedynie sprężyn zostały stare. Czy powinienem także wymienić i sprężyny na nowe????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam panowie. Ponad miesiąc temu robiłem przednie zawieszenie w swoim pasku. Wymieniłem wahacze, amorki, końcówki. Ogólnie jest spoko zero stuków w przodzie inne prowadzenie zupełnie. Tylko mam takie odczucie że pasek powinien po takiej robocie łagodniej odczuwać dołki wszelkiego rodzaju nierówności. Nie wymieniałem jedynie sprężyn zostały stare. Czy powinienem także wymienić i sprężyny na nowe????

 

Na początek zanim się rozpędzisz z wymianą sprężyn sprawdź/ustaw zbieżność-potem kombinuj ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbieżność ustawiałem zaraz po zmianie ww części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rutra11

Witam kolegów.

Proszę o małą pomoc w wyborze wahaczy do paska tak do 500zł na więcej Mnie nie stać.

Poszukałem takie coś na alegro :

http://www.allegro.pl/item1070507026_komplet_wahaczy_audi_a4_a6_vw_passat_b5_b6_skoda.html

Może ktoś zakładał takie???.

Ile bym na takich polatał km??????

Pozdrawiam kolegów i miłego wekendu!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co trzeba zmienic zeby tył troche podnieść?? mam butle z kole zalozoną, plus do tego zapas w bagazniku i troche passek przysiadł... czy nalezalo by sprezyny zmienic czy moze zalozyc takie specjalne gumy ktore zaklada sie w zwoj sprezyn?? podpowiedcie..:) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co trzeba zmienic zeby tył troche podnieść?? mam butle z kole zalozoną, plus do tego zapas w bagazniku i troche passek przysiadł... czy nalezalo by sprezyny zmienic czy moze zalozyc takie specjalne gumy ktore zaklada sie w zwoj sprezyn?? podpowiedcie..:) pozdrawiam

Możesz poszukać nieco innych sprężyn-wystarczy że będa twardsze.Tych gum raczej nie polecam bo samochód odbija się później jak piłeczka ;) Oczywiście do sprężyn wypadałoby dobrać odpowiednie amortyzatory.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartoszek

Siema. Moje pytanie brzmi. co to może k.......a być? A następująco. Od pewnego czasu zaczęło dzwonić mi w obu pół przednich osiach jak tylko wjadę na nierówności lub jadę po dziurach. Byłem u mechanika to usłyszałem,że to hamulce nie są ściągnięte porządnie sprężyną. Więc nabyłem i wymieniłem. Przy okazji posprawdzałem czy jakaś część w pół ośkach nie jest obluzowana? Wszystko na moje oko jest OK?! Więc wykonałem jazdę próbną. Bez zmian. Jak dzwoniło tak, k.......a dzwoni. Aha. To nie jest specyficzne pukanie przegubów. A tym bardziej nie żaden Kościół... Pomocy!!!! Ręce opadają od kluczy 17" itd....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od pewnego czasu zaczęło dzwonić mi w obu pół przednich osiach jak tylko wjadę na nierówności lub jadę po dziurach.

 

ja mam taki spsób rozróżniania co gdzie i jak:

 

jak puka przy ruszaniu i cofaniu to amorek, jak stuka przy skręcaniu to przegub, jak stuka bądź trzeszczy na prostej drodze przy lekkich bujnięciach to dolny któryś wahacz, jak stuka przy np przejeżdzaniu przez tory tramwajowe czy kolejowe, czy też na kocich łbach - wtedy głosuję na górne wahacze. podobnie też brzęczą drążki...

ewentualnie może się ułamał kawałek sprężyny, tzn jeden zwój i on tak puka... ja tak miałem i dopiero jak 5 chłopa zaczęło oglądać to zawieszenie zauważyliśmy kawałem sprężyny który od czasu do czasu uwalniał się i brzęczał.

 

kiedy wymieniałeś wahcze z drążkami i łączniki? rozumiem że hamulce już sprawdziłeś...

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że się podepnę do tego wątku. Mam pytanie - kupiłem wahacze w opakowaniu SWAG, ale moja wątpliwość to napis Febi na każdym z wahaczy. Czy tak być powinno? Czy to jedna i ta sama firma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego firma FEBI to czołówka w amorkach.... pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności