Skocz do zawartości
Gość Ojciec

Zawieszenie / wahacze - jaka firma, producent, ceny?

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o wachaczach firmy febi

 

Śmietnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co sądzicie o wachaczach firmy febi

 

Nie możesz zadawać takich pytań, jakbyś poczytał wątek to byś wiedział że najlepszy jest Loemforder. Wszystko zależy od zasobności portfela jak masz wypchany możesz pchać różne chinole typu MS,SKV,Hart. Jezeli nie masz za dużo kasy to pakujesz Loemfordera i zapominasz o temacie. Po za tym każdy będzie chwalił swoje i będzie Ci wpierał że zestaw za 500 zł jest tak samo dobry jak za 1500.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku że lepszy :) bo lemforder się popsuł:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do febi to to kupiłem kilka lat temu wachacz prosty , po 4 miesiącach guma osłaniająca sworzeń spękała a że była zima to szybko dostał luzu. Zakupiłem w necie dwa tylne banany i po tych 60 tyś maja się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co lepiej kupić na dolny przedni wahacz skv czy master sporta (ceny podobne)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co lepiej kupić na dolny przedni wahacz skv czy master sporta (ceny podobne)?

 

To już zakrawa pod jakieś szaleństwo! Prawie 100 stron wątku w którym od a do z jest są wyjaśnione różnice pomiędzy danymi firmami lub jak w tym przypadku ich brak a tutaj dalej te same pytania. Człowieku,naprawdę jesteś tak leniwy żeby kliknąć i poczytać kilka stron wstecz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty kolego jakieś uczulenie masz na ten wątek. Skoro tak Ci to doskwiera to tu nie zaglądaj bo jeszcze nerwicy dostaniesz, jak nie masz nic sensownego do dodania to po co się udzielać. Skv dopiero niedawno dotarło na forum i większość je testuje. Ja pytam o konkretny wahacz bo np. taka część jak końcówki ms są słabej jakości. PS 69 a 100 to duża różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty kolego jakieś uczulenie masz na ten wątek. Skoro tak Ci to doskwiera to tu nie zaglądaj bo jeszcze nerwicy dostaniesz, jak nie masz nic sensownego do dodania to po co się udzielać. Skv dopiero niedawno dotarło na forum i większość je testuje. Ja pytam o konkretny wahacz bo np. taka część jak końcówki ms są słabej jakości. PS 69 a 100 to duża różnica.

 

Zapraszam do zapoznania się ze strukturą działania forum: najpierw czytamy potem pytamy.....tak jak napisał Ci kolega wyżej, jest prawie 1400 postów do przejrzenia:kciuczki

Z resztą każdy poleci Ci to, co "wg niego" jest dobre, bo akurat u niego jest dobrze, co nie znaczy że u każdego ten sam towar się sprawdza....

Ja np mam banany "bergmana" ( to był zakup eksperymentalny), po 40tyś tuleje i sworznie jak nowe.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również testuję SKV przejechałem już na nich ok 15tys. co prawda z przygodami po 1tys. km. wysunęła się guma banana ale po reklamacji zamontowałem jeszcze raz i już jest w porządku.. Hula i jest cisza. Byłem nawet po 10tys. na diagnostyce zawieszenia bo coś mi postukiwało przy skręcaniu myślałem że może górny wahacz już się kończy ale okazało się że to przegub zaczął stukać.. Teraz po przejechaniu kolejnych prawie 5 tys. miałem przegląd i znowu test na szarpakach i diagnostyka nie wykazała żadnych luzów. Nie przeczę że jest to chinol być może i jest ale narazie mi służy i z tego się cieszę- mam w zanadrzu komplet oryginałów zdjętych z mojego auta w razie jakby się coś złego zaczęło dziać z SKV. Odczucia po montażu SKV i zrobionym przebiegu jest takie że nie jest to mimo wszystko oryginał i mimo że nie ma luzów nie czuję aby auto było idealnie sztywne- być może już mam trochę podmęczone amortyzatory i nie trzymają już idealnie choć diagnostyka wykazała przód i tył ok 70% sprawności choć wiem że takie testy są dalekie od rzeczywistości czasem. Nie wiem jak jest u pozostałych ale jeśli moja opinia ma komuś pomóc to właśnie po to ją wystawiam. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty kolego jakieś uczulenie masz na ten wątek. Skoro tak Ci to doskwiera to tu nie zaglądaj bo jeszcze nerwicy dostaniesz, jak nie masz nic sensownego do dodania to po co się udzielać. Skv dopiero niedawno dotarło na forum i większość je testuje. Ja pytam o konkretny wahacz bo np. taka część jak końcówki ms są słabej jakości. PS 69 a 100 to duża różnica.

 

Dlaczego uczulenie? Z mojej strony mogę powiedzieć,że zanim zadam pytanie to pofatyguję się i przeczytam początek tematu,kilka stron ze środka i najnowsze posty. Po lekturze np 200 postów mam już wyrobione zdanie i nie zadaję tego samego pytania po raz setny. Ale jak ktoś jest podszyty leniem to nic już nie da rady poradzić. Rozumiem że chciałbyś żeby ktoś dał Ci złotą radę,ale w tym temacie jak już napisałem wcześniej każdy chwali swoje. Co z tego że ja Ci poradzę bierz Loemfordera bo jeżdżę trzeci rok i nic mi nie wali w podwoziu jak inny kolega z forum napisze: nie wywalaj kasy bo jeżdżę na np. Skv czy nawet Harcie już dwa lata i jest super za 1/3 ceny. Także nie obruszaj się bo nie odpowiedziałem Ci złośliwie tylko napisałem jak jest.Pozdo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się cod o tego że Febi to śmietnik, wszystko zależy jakie mieliśmy do czynienia z firmą oraz jej częściami. Wiadomo, że są tańsze niż Lemforder i głównie o cenę się rozchodzi, nie każdego zwyczajnie stać na jednorazową inwestycję w zawieszenie i części akurat tego producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasada jest prosta, jeżeli stać Ciebie na wymianę częściej wahaczy kup FEBI, chcesz zrobić temat porządnie kup Lemfordera. sprawdzone na nie jednym aucie. febi na pare tys wystarczą, ale Lemforder na kilkanaście lub kilkadziesiąt ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co sądzicie o wachaczach firmy febi

Jakość taka sama jak TOPRAN Turecki a może i gorsza.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Co lepiej kupić na dolny przedni wahacz skv czy master sporta (ceny podobne)?

jak chcesz zmieniać za pół roku to kup co ci pasuje.Ogólnie oba to szmelc, tak jak Febi, Toprany i inne wynalazki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

zasada jest prosta, jeżeli stać Ciebie na wymianę częściej wahaczy kup FEBI, chcesz zrobić temat porządnie kup Lemfordera. sprawdzone na nie jednym aucie. febi na pare tys wystarczą, ale Lemforder na kilkanaście lub kilkadziesiąt ...

I wszystko w temacie.

Dodam tylko że febi nie jest na pare tysięcy tylko 10 , w super porywach i jak nie jeżdzi się po dziurach to może jak Bozia da to te 15tys zrobi :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam koledzy wczoraj wymieniłem zawieszenie na skv germany . Zobaczymy jak długo wytrzymają :) jakie macie opinie na ich temat ?

 

Germany to tylko tak by zwabić klijenta a tak naprawde to może rok oblatasz a potem zaś wydatek i tak się koło zamyka :)

Dziwi mnie jedno jaki sens kupować jakieś wynalazki a potem za jakiś czas zaś wymieniać na co inne ....robota , nerwy itp, itd ....NIE LEPIEJ ZAŁOŻYĆ LMO I MIEĆ SPOKÓJ NA PARE LAT TYT TYLKO KUPOWAĆ DZIADOSTWO A POTEM ZAŚ ROZBIERAĆ OD NOWA I TAK W KÓŁKO

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam, potrzebuję byście rzucili okiem eksperta. Czy ten "banan" Lemfordera to oryginał czy nie? Dotarł do mnie bez oryginalnego kartonu, a worek foliowy był rozcięty i sklejony taśmą. Ktoś, z jakiegoś powodu, go wyjmował. Po przeczytaniu postów na forum nie wiem, co sądzić o jego oryginalności.

 

http://images81.fotosik.pl/112/c31b053d06c4de7d.jpg

http://images82.fotosik.pl/112/35254c5fe13acb9d.jpg

http://images84.fotosik.pl/112/33b668ab0c7686a0.jpg

http://images82.fotosik.pl/112/41c9cc26f20b700e.jpg

 

NIE! oryginał jest inny ma za LMO inne oznaczenia.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam .

To i ja wypowiem sie cos na temat wahaczy. Mialem zamontowane w moim passerati komplet wahaczy Ruville za 8 stowek. Po 25tys km padly obie koncowki kierownicze, po 40 tys km wszystkie wahacze do wymiany. Ogolnie za to cene nie polecam. Teraz bede probowac zawieszenie z firmy master sport.

 

a próbuj będzie tak samo a nawet może i gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczupak28 pierdzielisz takie głupoty że nawet nie chce mi się tego komentować [emoji33]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artila - jak chcesz to jutro zobaczę jak wygląda aktualny banan z fabryki bo dziś mi przyjechały bezpośrednio z ZFa.

Pozatym oryginalny banan nie jest pakowany w karton jak sugerujesz, jest właśnie w folii. Tylko górne wahacze są w kartonikach

 

 

Szczupak mam klientów którzy na febim po 50 -60 tyś zrobili (góra) i zero problemów.

Zgadzam się jednak że te wszystkie chińczyki to syf. Febi jednak bym do tego nie zaliczał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczupak28 pierdzielisz takie głupoty że nawet nie chce mi się tego komentować

Trochę bez składni ale z jednym ma rację, że nie warto oszczędzać na zawieszeniu. Osobiście kiedyś chciałem oszczędzić i wsadziłem krafta jako górne wachacze + drążni kierownicze. Lemforder mimo, że drogi to w dłuższej perspektywie użytkowania auta ma rację bytu. Pomijam względy bezpieczeństwa i walory jezdne na tanich zamiennikach. Prawdą jest, że do passata to już takie badziewia ludzie kupują. Zestaw Hart kusi ceną, a jak widać ma wzięcie na portalach aukcyjnych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak w temacie. Co, ile jaka cena i producent. Dodam, że wymieniałem górne wahacze. Czas nadszedł i na dolne. Co z tyłem zawieszenia, bo nie robiłem nic od dwóch lat. Pozdrawiam :) pytam, bo się nie znam a chciałbym powymieniać kilka rzeczy w pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten post napisałem w temacie o MS równo dwa lata temu i od tamtej pory nie ruszałem zawieszenia a przez te dwa lata zrobiłem jakieś 25 tyś:

 

w swoich magicznych zapiskach znalazłem infomacje co kiedy wymieniałem, obecnie mam nalatane 337 tyś i tak: komplet zawieszenia MS założony przy przebiegu 250.293 po jakimś roku i ciut więcej wymieniłem banany jeden rozwalony z mojej winy drugi sam niestety nie mam tych wymian zapisanych więc to tak na oko ale dalej już mam i przy przebiegu 299.438 wymienione 4 górne więc wytrzymały 50 tyś z tego co pamiętam to jakiś miesiąc później wymieniłem dolny prosty lewy bo sworzeń miał luz, dziś wymieniłem dolny prosty prawy bo niestety tuleja trzymająca amortyzator tak skrzypiała, że ludzie się za mną oglądali czyli przebieg wahacza to 87 tyś a łączniki stabilizatora dalej jeszcze nie wymienione przebieg głównie miasto od 4 lat obniżony i na 17 calach tak że dalej twierdzę że MS to bardzo dobry wybór i nie zgodzę się na przyrównanie do Krafta itp. w podobnej cenie. Podsumowując:

- 4 górne 50 tyś i wymiana

- jeden banan 15 tyś i wymiana

- jeden banan wymiana z mojej winy

- dolny prosty lewy 50 tyś i wymiana

- dolny prosty prawy 87 tyś i wymiana

- kolejne 4 górne 38 tyś i dalej ok

- łączniki stabilizatora 87 tyś i dalej ok

 

passata sprzedałem miesiąc temu z zawieszeniem w idealnym stanie co oznacza szczupak28, że nie wiesz o czym piszesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczupak mam klientów którzy na febim po 50 -60 tyś zrobili (góra) i zero problemów.

Marcin mam u siebie od Ciebie lemy górne i mają się znakomicie. Koła 18 225/40 opona przebieg też coś koło 50 tyś zrobiłem i lata dalej. Kraf wytrzymał na górnych 30 tyś(miałem wtedy 195/65/15 koła)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szczupak mam klientów którzy na febim po 50 -60 tyś zrobili (góra) i zero problemów.

Zgadzam się jednak że te wszystkie chińczyki to syf. Febi jednak bym do tego nie zaliczał.

 

Nie uwierze w to.Chyba ze auto nie widziało ani jednej dziury.A to nie realne.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

ty mi życia nie układaj tylko odnieś się do mojej wypowiedzi znawco zawieszeń

odniosłem się w 100%

 

 

Kiedyś dobre było TRW, ale teraz troche się zepsuło.Kiedyś zrobiłem experyment , i na prawą strone w aucie załozyliśmy z kumplem zawieszenie firmy TRW a lewa strona LMO, po 4 latach zaczeło się sypać TRW a LMO do dziś cisza.

Febi po załozeniu posypało sie równo po roku -----po 14tyś.

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności