Skocz do zawartości
Gość tymon

Problem z zasilaniem radia

Rekomendowane odpowiedzi

jak to do B5 to jeszcze separator na wejscie anteny

Dokladnie, bez tego bedzie kiepski odbior, ja kupilem to od tego Allegrowicza:

http://www.allegro.pl/item884290198_separator_filtr_antenowy_sunker_f1_seat_vw_audi.html

Unbenannt.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczow. Temat dosc ogolny to moze sie podepné.

WV Passat B5 3BG i radio Kenwood KDC BT6544U. W radiu jest wyprowadzenie na kostké ISO. Wynalazlem, ze aby to polaczyc z kostkami w samochodzie potrzebujé przejsciowké PCA-75-4 http://www.nexxia.co.uk/Car_Stereo_fitting_kits/images/PC2-75-4.jpg.

Czy to na prawdé jest takie proste? Ktos juz probowal tej przejsciowki?

Proszé o jasna odpowiedz bo kolorowe kabelki to raczej nie moje hobby :)

Z gory dziekuje.

 

---------- Post added at 14:58 ---------- Previous post was at 14:48 ----------

 

Dziékujé wszystkim za pomoc.

Przepraszam za ponowienie zapytania ale mialem chwile w pracy a nie zauwazylem, ze juz poszlo :)

Zakupié przejsciowké, podepné i dam znac.

Jeszcze raz dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie.

Radyjko podpięte i gra. Przejściówka nie była potrzebna bo kostki z instalacji samochodu podeszły bezpośrednio do kostki ISO wyprowadzonej z radia. Separator antenowy przydał się jak najbardziej :).

Ale jak już wcześnie inni szczęśliwi posiadacze VW Passatów pisali po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i ponownym uruchomieniu radia stacje radiowe trzeba ustawiać osobno i odtwarzanie płyt czy muzyki z USB rozpoczyna się od utworu pierwszego - a wcześniej pamiętał gdzie skończył ;)

Co do kolorowych kabelków to nie doszukałem się jednoznacznej wersji który z którym trzeba połączyć. Tu są zdjęcia kostek, które mam w samochodzie i kostki ISO (to pewnie bez różnicy). Zdjęcia może nie pierwszej jakości ale kolory kabli widać. Jeżeli potrzeba wyraźniejsze to się zrobi.

Jakby ktoś dał radę pomóc który kabel gdzie trzeba zamienić byłbym wdzięczny.

 

VW1

VW2

ISO

 

---------- Post added at 18:33 ---------- Previous post was at 18:32 ----------

 

http://picasaweb.google.com/KonradOla/RADIO#5432932732828478642

http://picasaweb.google.com/KonradOla/RADIO#5432932750810475634

http://picasaweb.google.com/KonradOla/RADIO#5432932698171661314

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że wtrącam nowy wątek w inną rozmowę ale muszę się poradzić a niestety nie mogę znaleźć na forum podobnego przypadku no i też nie mogę rozpocząć nowego tematu , gdyż jestem "nowicjuszem". Mianowicie wczoraj podładowywałem akumulator ( jakieś 3 godz.) po odłączeniu prostownika..........moje radio nie działa (oryginalne VW GAMMA). Sprawdzielm bezpieczmik ( nr. 37 ) jest wporządku ? Czyżbym uszkodział radio ? Z góry dziekuję Wam jakąkolwiek informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam że wtrącam nowy wątek w inną rozmowę ale muszę się poradzić a niestety nie mogę znaleźć na forum podobnego przypadku no i też nie mogę rozpocząć nowego tematu , gdyż jestem "nowicjuszem". Mianowicie wczoraj podładowywałem akumulator ( jakieś 3 godz.) po odłączeniu prostownika..........moje radio nie działa (oryginalne VW GAMMA). Sprawdzielm bezpieczmik ( nr. 37 ) jest wporządku ? Czyżbym uszkodział radio ? Z góry dziekuję Wam jakąkolwiek informację.

Nie działa tzn.co?całkiem padło,nie podświetla się nic?Może poprostu trzeba kod wpisać...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nic.......... nie podświetla się, tak jakby było bez napiecia - nie podłączone...... Nie ma nawet mozliwości spróbowania wpisania kodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Absolutnie nic.......... nie podświetla się, tak jakby było bez napiecia - nie podłączone...... Nie ma nawet mozliwości spróbowania wpisania kodu.

Jedyne co mi przychodzi na myśl to wyjąć radio i na początek sprawdzić czy dochodzi do kostek zasilających napięcie.Przy okazji-nie wiem czy przy radiu (akurat twoim) niema z tyłu bezpiecznika-bo w większości radioodbiorników są.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mozliwe, że podczas ładowania coś było nie tak i nie wywaliło bezpiecznika w aucie tylko w radioodbiorniku. Będę musiał go jakoś wymontować i zerknąć. W sumie szkoda, bo gdyby wywaliło bezpiecznik w aucie było by łatwiej. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakby ktoś dał radę pomóc który kabel gdzie trzeba zamienić byłbym wdzięczny.

temat wałkowany tyle razy ale napiszę :) zamieniasz żółty z czerwonym na kabelkach od radia do kostki ISO :) nawet masz przygotowane na wpinkach tylko je przepnij :) (zamień między sobą)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Poczytałem opinie w powyższym temacie, po czym zabrałem się do podłączenia nowego radyjka Pioneer DEH-2200 w moim B5FL, ale.... i zaczęły się schody.

Po podłączeniu okazało się iż radyjko nie pamięta ustawień, więc sprawdziłem miernikiem pin 4 (podtrzymanie - kolor żółty) i brak +12V przy wyjętym kluczyku ze stacyjki - zmostkowałem pin 7 (zasilanie - kolor czerwony) z pinem 4 - zadziałało, ale gdy miałem zamykać auto z pilota nie było żadnej reakcji tylko diodka na pilocie zapalała się po każdym przyciśnięciu.

Na stronce http://studio24.prv.pl/ przeczytałem iż w VW po 1998 należy odłączać pin 5 z kostki zasilania - ale u mnie fabrycznie nie jest on podłączony.

Aha wspomnę jeszcze że napięcie +12V pojawia się na pinie 4 (podtrzymanie) wówczas gdy przekręcę kluczyk w stacyjce na zapłon.

 

Gdzie popełniłem błąd? Proszę o podpowiedź i poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wspomnę jeszcze że napięcie +12V pojawia się na pinie 4 (podtrzymanie) wówczas gdy przekręcę kluczyk w stacyjce na zapłon

prawidłowa reakcja :) dlatego masz dwa zasilania. jedno jest stałe do trzymania pamieci, drugie "wyłączalne" po stacyjce. skoro radyjko traciło ustawienia to trzeba poprostu zamienić kable (pin4 z pin7) :) na radyjku czerwony z żóltym, w pionku masz nawet przygotowane do tego kable żeby nie trzeba było ciąć :) tylko złączki przekładasz. w Twoim przypadku miałeś poprostu zasilanie pamięci (ma być stałe) podpięte pod wyłączalne po stacyjce, dlatego gubiło fale i ustwienia, a te wyłączalne do zalączania/wylaczania radyjka po przekreceniu/wyciągnieciu kluczyka na stałe.

 

Co do centralnego... Jak zmostkowałeś te dwa piny ? poprostu połaczyłeś ze sobą(zrobiłeś mostek) ? czy jeden kabelek rozpiąłeś i połączyłeś do drugiego ?

jak zzrobiłeś mostek to tu leży przyczyna:) poprostu na kabelek po stacyjce podaleś stałe 12V i komp(czujnik centralnego) myślal że jest stacyjka przekręcona, a jak jest przekręcona to wyłącza centralny z pilota(ani nie zamkniesz ani nie otworzysz) ;)

 

mam nadzieję że pomogłem :)

zasilanie radia forum.jpg

Edytowane przez szotek87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz. Jutro przełożę przewodziki i sprawdzę.

Co do mostka to dołożyłem żyłę pomiędzy czerwonym i żółtym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dołożyłem żyłę pomiędzy czerwonym i żółtym.

czyli przypadek pierwszy :) czyli problem z centralnym ;) napisz czy naprawiłes :) i czy pomogłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas365

witam

to jeszcze ja sie podepne z tematem mam passata b5 i fabryczne radio beta chciałem je zamienic na clariona DB288RUSB jednak mam problem z podłączeniem tego radia bo nie chce mi sie ono załaczac przy wkładaniu kluczyka do stacyjki próbowałem juz zamienic czerwono- niebieski (gruby) z czerwonym ale to nic nie dało... w poprzednim samochodzie (skoda octavia) jakos mi sie udało to radio odpowiednio podłączyć... czy moze mi ktos z was pomóc ktory kabel do czego podłączyc albo chociaz ktory kolor od czego jest?- takie kable wychodza z samochodu do kostki zasilającej:

czerwono- niebieski (cienki)

czerwono- niebieski (gruby)

zielony- jasno zielony

biało- niebieski

czerwony

szaro- niebieski

brązowy

 

a w radiu mam takie oznaczenia w kostce:

A1- phone mute

A4- +12V permanent

A5- auto antena

A6- illumination

A7- +12V accessory

A8- ground

Edytowane przez lukas365

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zrób zdjęcie kostki w samochodzie i zdjecie kostki z radia, radyjko powinno się normalnie załączyć, beż zadnych zmian.... co najwyżej może radio ustawienia tracić i wtedy trzeba zamienić kabelki, najlepiej przy radiu pin A4 z A7 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. chciałem u siebie w passacie z oryginalnego radia zmienić na inne i coś pykło i żadne z nich nie działa. w innym samochodzie działają oba może ktoś wie o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź bezpiecznik pewnie się przepalił!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam problem. Czyli klasyk. Ale od czego forum. Kupłem samochód i co chwila mnie czymś zaskakuje, nie pytajcie czy pozytywnie:diablica Do rzeczy. radio. Blaupunkt, klasyczny, wstawiony chyba tak by był, choć nie powiem, grał i cykał, nie narzekałem z miesiąc czasu, do czasu:dolamam Problem w tym, ze pewnego pięknego dnia po włożeniu panela, radio odpaliło, jednakże wystąpił conajmniej dwie rzeczy które mnie doprowadzają do szewskiej pasji.

1. Brak fonii. Kompletny. Nagle. Sam odbiornik odpala. Szuka stacji. W samochodzie cisza. Jakby mi ktoś głośniki zakosił. Lubię czarne dowcipy, ale teraz jakoś mnie nie śmieszy.

 

2. Brak reakcji na EJECT kompaktu. Po przełączeniu na DISC wyskakuje: CD ERROR. Otworzyłem radio by zobaczyć reakcje po załączeniu. CD stoi w miejscu.

 

 

Cóż mogło sprawić że te dwie usterki pojawiły się jednocześnie? I do tego nagle. Zaznaczam , że nie znam się kompletnie na temacie i wszelkie dobre rady prosiłbym by były pisane naprawdę językiem laika.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

P.S.

Dołączam filmik video, pokazujący "objawy" i tajemniczą rzecz.

http://www.youtube.com/watch?v=UzPaJp5rqEM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tajemnicza rzecz to glosnik od zestawu glosnomowiacego (dokladanego) zamontowanego najprawdopodobniej za schowkiem pasazera.

 

Opis sugeruje uszkodzona koncowke audio w radio albo co bardziej prawdopodobne uszkodzony stabilizator ktoregos z napiec, dlatego nie dziala naped CD.

Posprawdzaj jeszcze raz stan kabli w podlaczeniu radia (szczegolnie masy). Ewentualnie mozesz sprawdzic radio na zasilaczu w domu lub w innym samochodzie. Jesli nadal bedzie niesprawne zanies do elektronika.

Edytowane przez navik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym przerobic fabryczna instalacje tak, zeby radio wyłączalo sie po wyjeciu kluczyka (standardowo gra dalej) ale zapamietywalo ustawienia. Wystarczy podlubac w kostce czy wiaze sie to z wpinaniem w obwod stacyjki i jakas wieksza rozbiorka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności