22baton22 Zgłoś #601 Napisano 17 Maja 2012 (edytowane) Witam wszystkich "szczęśliwych" użytkowników passata :kumple przeczytałem cały ten temat(30stron) i parę pokrewnych, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. posiadam passka od miesiąca i od początku nie podoba mi się działanie climatronic, a mianowicie jak włączę AUTO lub klimę to co jakiś czas podczas jazdy i przy stałym ustawieniu prędkości słychać jakby sama zwiększała się prędkość wydmuchu- takie przeważnie dwa mocniejsze podmuch i potem spokój-odstępy czasowe są różne. Nie dawało mi to spokoju i zacząłem szukać - okazało się, że jest walnięty wentylator-więc go wymieniłem, następnie klimatyzacja w cieplejsze dni prawie w ogóle nie chłodziła- więc pojechałem na sprawdzenie szczelności i uzupełnienie freonu- po 58min okazało się, że układ jest szczelny, było 330g dobili do 625g, odgrzybili, dolali oleju i wymienili filtr p.pyłkowy. Ale obroty dalej "falują". Podłączyłem pod VAG i pojawiają się dwa błędy: 603-Siłow.klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem 1274 - Silnik sterujący klapy przepływu powietrza -V71 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem po autodiagnozie pojawiają się te same błędy: 25b 02 4FA 02 000 02 kasowanie nic nie daje!!! Generalnie bardzo dokładnie i przystępnie dla nowicjuszy opisali koledzy jak się dostać do wszelakich silniczków, klap, czujników itd. więc z tym problemu nie będzię- tylko czy wymiana bądź naprawa rozwiąże mój problem?? OTO PYTANIE. czy te dwa błędy(siłownik i silnik) mają wpływ na falujące obroty i być może na słabe osiągi klimatyzacji- za co odpowiadają V85 i V71?? na tą chwilę nie jestem w stanie sprawdzić jak się sprawuje (jakie ma osiągi) po uzupełnieniu, bo jest chłodno, a przed uzupełnieniem w chłodniejsze dni klimatyzacja chłodziła ładnie.W serwisie powiedzieli, że w sumie ilość powyżej 300g freonu powinna chłodzić całkiem dobrze...kazali w razie czego wymienić ten zawór "rozprężający"?? który znajduje się z przodu samochodu bodajże obok osuszacza. byłbym wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. a dodam jeszcze, że wszystkie klapy chodzą dobrze, tylko po naciśnięciu obiegu zamkniętego czasem podczas jazdy jakby świszczało powietrze-chyba klapa się nie domyka... ewentualnie gdyby wymiana pomogła to prosiłbym również o podanie jakiś numerów tych części lub ich nazwy. Edytowane 17 Maja 2012 przez 22baton22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz_sk Zgłoś #602 Napisano 17 Maja 2012 Serdeczne podziękowania dla Jacka i Danka , Panowie - u mnie temat zamknięty - pierwszy strzał Jacka - dławica/dławi/filtr -czyli coś co robi za zawór rozprężny - dokładam fotke tego co zastałem w rurce po wypompowaniu gazu i wykręceniu - wymiana na nowy i klima mrozi aż palce odpadają . Dzięki raz jeszcze ( koszt to 12 pln - filterek - maszyna z gazem + komp za free w znajomym warsztacie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #603 Napisano 17 Maja 2012 No ładnie "zapuszczony" :haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
22baton22 Zgłoś #604 Napisano 17 Maja 2012 (edytowane) Danek75 może Ty pomożesz- skąd mogą się brać taka falująca prędkość powietrza wydostającego się z układu klimatyzacji?? A może to Przełącznik F129 wyłącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji jest odpowiedzialny za nierówną prace układu?? Edytowane 17 Maja 2012 przez 22baton22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #605 Napisano 18 Maja 2012 dławica/dławi/filtr Gdzie mieści się ta dławica? W którym miejscu jest ona montowana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz_sk Zgłoś #606 Napisano 18 Maja 2012 Zdjęcie miejsca dławika umieściłem nieświadomie na stronie 30 , dnia 13-05-2012 gdz:21:50 . W cienkiej aluminiowej rurce obok filtra kabinowego. Demontujesz filtr kabinowy dla lepszego dostępu , wysysasz gaz , demontujesz cieńką rurkę , wykręcasz zaworek/wentylek , wyciągasz stary filtr , czyścisz rurkę , wkładasz nowy filterek , wkręcasz nowy wentylek , zakładasz nowe oringi na końcach rurki , montujesz rurkę i filtr kabinowy - zapuszczasz maszynę i jeżeli to było przyczyną to po wszystkim . Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maxell85 Zgłoś #607 Napisano 21 Maja 2012 Witam wszystkich Mam takie pytanie może ktoś mi pomoże i powie od czego można zacząć żeby pozbyć się problemu Problem polega na tym że w czasie jazdy climatronic daje super chłodne i przyjemne powietrze ale wystarczy się zatrzymać na kilkanaście sekund i zaczyna dawać ciepłe powietrze nie idzie wysiedzieć a szczególnie w miejskich korkach a wystarczy nawet się toczyć aby było chłodne powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suhotnik Zgłoś #608 Napisano 22 Maja 2012 Może mi ktoś napisać jak objawia się uszkodzenie zaworu w B6 ? Ew. jak go sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elisek Zgłoś #609 Napisano 22 Maja 2012 witam co to za błąd w climatronic 444? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #610 Napisano 22 Maja 2012 co to za błąd w climatronic 444? Żaden :fajny To znaczy - brak błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
22baton22 Zgłoś #611 Napisano 22 Maja 2012 witam ponownie. otóż ponawiam pytanie odnośnie nierównomiernych obrotów climatronic - falowanie. dziś jestem po dłuższej sprawie i zauważyłem, że; *falowanie występuje niezależnie od trybu ECON AUTO i bez napisu *falowanie występuje TYLKO podczas jazdy *pożyczyłem panel climatronic od kolegi i w jedną stronę jechałem na swoim panelu, w drugą na jego- objawy w obu przypadkach takie same. może ktoś pomóc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slzuk Zgłoś #612 Napisano 27 Maja 2012 Witam. Mam problem z climatronikiem. Miałem uszkodzony czujnik świeżego powietrza ( tak wskazał mi climatronik ). Wymieniłem go. W warsztacie uzupełniono czynnik chłodzący. Klimatyzacja zaczyna chłodzić dopiero na wyższych obrotach ( 2500 - 3000 rpm ). Wentylator załącza się wtedy kiedy powinien i pracuje tak jak powinien, ale sprężarka załącza się dopiero przy tych wyższych obrotach ( tylko na wyższych obrotach podawane jest napięcie na sprzęgiełko sprężarki ). Sprawdziłem całe połączenie elektryczne od climatronika do sprężarki i jest ok ! Sprawdziłem też podmieniając z innego samochodu presostat i sterownik climatronik. Też są ok. Czy ktoś ma pomysł gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #613 Napisano 27 Maja 2012 skąd mogą się brać taka falująca prędkość powietrza wydostającego się z układu klimatyzacji??A może to Przełącznik F129 wyłącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji jest odpowiedzialny za nierówną prace układu?? Być moze i tak. Jeśli sam czujnik jest uszkodzony badź przewody do niego idące. Ale z tego co pamietam, to idzie tylko jeden przewód do niego :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek691991 Zgłoś #614 Napisano 28 Maja 2012 Witam Panowie pojechałęm dziś nabić klime mechanik stwierdził że nie chodzi spreżarka. Podłączył powietrze żeby sprawdzić szczelność słychać bylo uciekające powietrze powiedzial ze to typowe w passacie dziurawy gumowy wąż pod autem. za naprawę krzykneli mi 450 zł. Co sądzicie o takiej cenie?? a moze sam dam rade zmienic ten wąż?? tylko jak on wygląda?? proszę o pomoc. autko z opisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #615 Napisano 28 Maja 2012 typowe w passacie dziurawy gumowy wąż pod autem. za naprawę krzykneli mi 450 zł. Co sądzicie o takiej cenie?? a moze sam dam rade zmienic ten wąż?? tylko jak on wygląda?? Jeśli to jest robocizna wraz z nabiciem i naprawą węża, to cena jest spoko. A jak to wygląda? Zajrzyj pod samochód przy przednim prawym kole i zobaczysz tam dwa (w parze) grube przewody. To będzie zapewne jeden z nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek691991 Zgłoś #616 Napisano 28 Maja 2012 za sama naprawę tyle powiedział. nabicie swoją drogą. kolego a sam dam rade wymienić ten wąż na używany np?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #617 Napisano 28 Maja 2012 za sama naprawę tyle powiedział. nabicie swoją drogą. kolego a sam dam rade wymienić ten wąż na używany np?? No to jak za samą naprawę to troche sporo. Jak masz zdolności manualne, to sam to wymienisz, tylko uważaj, bo gwinty sa chyba aluminiowe (przynajmniej przy chłodnicy) i można je zerwać nieopatrznie :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MariuszP Zgłoś #618 Napisano 29 Maja 2012 Witam, po kilku latach użytkowania climatronic w moim B5 FL zaczął szwankować. Początkowo było tak, że raz na jakiś czas przygasał niebieski wyświetlacz i układ "resetował" się. Po kilku sekundach wracało wszystko do normy. Teraz, niestety, praktycznie co dziennie, klima nie jest podświetlona i nie pokazuje temperatury zewnętrznej ( są dwie kreseczki -- ). Test pokazuje błąd 538 00 - błąd transmisji CAN. Innych błędów nie ma. Przy kolejnym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Nie ma to związku z porą dnia, temperaturą czy wilgotnością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sekut18 Zgłoś #619 Napisano 29 Maja 2012 Posiadam VW PASSATA PRZED LIFTINGIEM, ostatnio zakupiłem nowy panel Climatronic o oznaczeniu 3B1 907 044 B (długi). Co oznacza to oznaczenie z literką ''B''? Jaki kolor podświetlenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek Zgłoś #620 Napisano 31 Maja 2012 Witam mam b6 i po nabiciu gazu ni chłodzi tak jak kiedyś.Sprężarka działa wiatraki chodzą.Czy może mi ktoś pomóc z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach