Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

szukam porady może ktoś z was coś doradzi. Mam passata B5FL 1,8T AWT 3B3. Pojawiły się w nim dziwne wibrację i drgania nadwozia . Występują przy 1000 obrotów potem pojawiają się od 1500 do 2100 nasilając szczególnie przy 2100. Zwiększając dalej obroty wibrację są nadal tylko o większej częstotliwości i mniej już odczuwalne. Wibrację występują zarówno w czasie jazdy jak i na postoju w czasie dodawania gazu. Na biegu jałowym czyli wolnych obrotach nie ma wibracji ale czuć takie lekkie drgania. W czasie jazdy przy obrotach 2100 na 4 biegu czuć to bardzo wyraźnie takie głuche dudnienia jakby uderzenia sprawiające wrażenia wypadania zapłonu. Wszystko w kwestii ewentualnej niesprawności układu zapłonowego sprawdziłem i nie ma mowy o wypadaniu zapłonu. Nadmieniam ,że jestem po wymianie całego zestawu sprzęgła , docisku , dwumasu firmy Sachs i taki dziwny dźwięk pojawił się po tej wymianie . Nie mniej jednak na początku miał taki charakter jakby samochód miał taki lekko sportowy dżwięk pracy tłumika. od wymiany przejechałem już ze 3000 km i efekt ten jest coraz bardziej silny czasami mam wrażenie jakby to były głuche dudnienia jakby coś nei było wyważone. Myślę o tym dwumasie ale nie daje to takiego dźwięku jak zużyty dwumas. Może ktoś ma jakiś pomysł na to co jest tego przyczyną. Samochód wędruje po serwisach , kasują mnie jak trzeba a jest jak jest. Dodam ,ze wibracje takie dudniące przenoszą się na nadwozie przy 1000 obrotów i 2100. Poza tym cały czas są lekko wyczuwalne na kierownicy i dźwigni zmiany biegów

Edytowane przez Piotr59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory za opóźnienie :)

za 8D0399151H oraz 8D0399151J, płaciłem 236,94 brutto za sztukę (skrzynia EZG).

 

Dokładne ceny poduch silnika:

8D0199382AN - 477,67 brutto

8D0199379AQ - 422,65 brutto.

 

Po wymianie, nieporównywalnie lepiej :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukam porady może ktoś z was coś doradzi. Mam passata B5FL 1,8T AWT 3B3.

 

Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią. Jeśli są całe, to dwumasa kolego do wymiany :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią. Jeśli są całe, to dwumasa kolego do wymiany :fajny

A czy przypadkiem dwumasy nie można sprawdzić podczas jazdy? Dajmy na to, jedzie z prędkością, przy której występują wibracje, np przy 2100 obr (tak jak pisał), wciska sprzęgło. Jeśli przestanie wibrować => dwumas. Jeśli nie, szukać dalej.

Zawsze to jakiś punkt odniesienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie poduszek - dużego nakładu pracy nie wymaga. Kasy zresztą też. Więc jak będą OKey a na postoju auto wibruje, to wg mnie - ewidentnie dwumas. Miałem to samo.

Tylko ze tu kolega pisze, że dwumas wymienił :hmm Wiec może jest źle dobrany do silnika, lub po prostu źle to wszystko poskładali - skoro jest nowe.

Moze być jeszcze rura od wydechu. Za blisko podłogi i uderza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak wyszło, że lemforder ma za miękie gumy. Silnik dosłownie wyrywa do góry.

Pytanie do was: Czy będą pasowały dwie boczne poduszki z 1.9tdi? mam możliwość kupienia używanych, ale nie jestem pewien czy jest sens się w to bawić. W końcu w dieslu są twardsze, a benzyniak ma mniejsze drgania

Edytowane przez bcymek
.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz dobrze ustawic przedni odbój. A poduszki i tak zmienisz na avon - kolejne pieniądze w śmietnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbój jest na Maxa do góry. Zostało poduszki z Aso, avon lub używki... Może pod choinkę poproszę :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy z tymi poduszkami, niedrogie zamienniki poprawnie założone spełniają swoją rolę równie dobrze jak avony ;)

Miałem wylane oryginały, założyłem używki w wadze 730g a potem zmieniłem na zamienniki po 100zł/szt. i nie ma różnicy, wibracje zniknęły po wymianie reszty gum zawieszenia silnika/skrzyni/dyfra. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niedrogie zamienniki poprawnie

 

jaka firma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn aluminiowa ramka jest na maks do.góry? Jeżelj tak to musisz zobaczyc jak ramka lezy wzgledem odboju. Moze ustawienie na max do gory nie jest wystarczające i trzeba rozpiłować otwory w niej. Ja tak musialem zrobic u siebie bo byl za maly zakres regulacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardziej już nie podnoś bo przy cofaniu i przy puszczeniu gazu (o czym pisałeś) będzie jeszcze gorzej......tylko nowe poduszki AVON rozwiążą twoje problemy.

myślałem o rozwierceniu, bo faktycznie szpara jeszcze jest, ale kolega marecki3575 mówił, że to nic nie da

 

Zdziwił mnie fakt jak bardzo rozciągają się poduszki lemforder. Około 3 cm

Edytowane przez bcymek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginaly tak samo beda sie rozciagac i nie jest to wada. To odboj ogranicza ruchy góra-dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no nic Ci nie da bo: ok rozwiercisz otwory czym podniesiesz osłonę (bo silnik teraz "leży dziobem w dół") i przy ruszaniu trochę zmniejszysz wychył silnika w górę ale przy cofaniu sytuacja się odwróci i silnik będzie za mocno "pikował w dół".... poduchy masz wywalone, drgania są i będą, dlatego ten zabieg niewiele pomoże.

Dlatego jak są dobre czy nowe poduchy osłona odboju leży idealnie na środku i zabezpiecza silnik przed zwiększonymi wychyłami w obie strony.

Ja kiedy zmieniłem wszystkie poduchy zauważyłem jak zdecydowanie wyżej teraz leży silnik, podniósł się faktycznie o parę centymetrów.

A osłona odboju jak była max wysoko to musiałem na maxa obniżyć (kierując się starymi znakami)

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygrzebałem stare poduszki, ale nie bardzo mogę sie połapać w oznaczeniach:

oryginalna chyba lewa:

8D0 199 379

prawa avon (i tu jest kilkadziesiąt oznaczeń):

8D0 199 382 L, 8D0 199 382 P, 8D0 199 382 M

8D0 199 379 R, 8D0 199 379 J, 8D0 199 379 M, 8D0 199 379 K, 8D0 199 379 A, 8D0 199 379 Q

W177767-15

 

po którym numerze należy szukać?:przestraszony

 

,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawa stare oznaczenie -8D0199382L, nowe oznaczenie-8D0199382AN

lewa stare - 8D0199379J, nowe - 8D0199379AQ

takie idą do ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawa stare oznaczenie -8D0199382L, nowe oznaczenie-8D0199382AN

lewa stare - 8D0199379J, nowe - 8D0199379AQ

takie idą do ciebie.

Dzięki.

byłem w ASO i prawa 530 pln, lewa 460 pln :krzeslem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zakupilem ostatnio fl 1.9 TDI 130km highline 2002 rok. Po otwarciu komory zaobserwowalem rurke ktora nie jest z niczym zaslepiona ani podlaczona jest to moj pierwszy passacik i nie znam udostepniam zdjecie

WiIQcth.jpg

 

Bede wdzieczny za pomoc czy to w kazdym silniku tak jest czy tylko u mnie.

 

Druga moja sprawa pompowtryski byly u mnie regenerowane w 2012r z tego co zaobserwowalem to na biegu jalowym trzesie sie caly samochod jest to rownomierne ale wkurzajace gdy silnik sie rozgrzeje jest to bardziej odczuwalne.

 

Co moze byc przyczyna to jest tiptronic. Moze byc walnieta poduszka pod silnikiem, gdy gasze silnik jest takie zatrzesienie sie calym autkiem. Zaznaczam ze podczas jazdy jest spokoj. Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że ma to związek z chłodnicą recyrkulacji spalin. Nie wykluczone, że ktoś zrobił rzeźbę.

 

Co do drgań przy gaszeniu - prawdopodobnie niesprawna klapa gasząca.

 

Drgania na postoju - byćmoże tylko wtyczki na pompowtryskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności