Piotr59 Zgłoś #621 Napisano 3 Grudnia 2015 (edytowane) szukam porady może ktoś z was coś doradzi. Mam passata B5FL 1,8T AWT 3B3. Pojawiły się w nim dziwne wibrację i drgania nadwozia . Występują przy 1000 obrotów potem pojawiają się od 1500 do 2100 nasilając szczególnie przy 2100. Zwiększając dalej obroty wibrację są nadal tylko o większej częstotliwości i mniej już odczuwalne. Wibrację występują zarówno w czasie jazdy jak i na postoju w czasie dodawania gazu. Na biegu jałowym czyli wolnych obrotach nie ma wibracji ale czuć takie lekkie drgania. W czasie jazdy przy obrotach 2100 na 4 biegu czuć to bardzo wyraźnie takie głuche dudnienia jakby uderzenia sprawiające wrażenia wypadania zapłonu. Wszystko w kwestii ewentualnej niesprawności układu zapłonowego sprawdziłem i nie ma mowy o wypadaniu zapłonu. Nadmieniam ,że jestem po wymianie całego zestawu sprzęgła , docisku , dwumasu firmy Sachs i taki dziwny dźwięk pojawił się po tej wymianie . Nie mniej jednak na początku miał taki charakter jakby samochód miał taki lekko sportowy dżwięk pracy tłumika. od wymiany przejechałem już ze 3000 km i efekt ten jest coraz bardziej silny czasami mam wrażenie jakby to były głuche dudnienia jakby coś nei było wyważone. Myślę o tym dwumasie ale nie daje to takiego dźwięku jak zużyty dwumas. Może ktoś ma jakiś pomysł na to co jest tego przyczyną. Samochód wędruje po serwisach , kasują mnie jak trzeba a jest jak jest. Dodam ,ze wibracje takie dudniące przenoszą się na nadwozie przy 1000 obrotów i 2100. Poza tym cały czas są lekko wyczuwalne na kierownicy i dźwigni zmiany biegów Edytowane 3 Grudnia 2015 przez Piotr59 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Edgarus Zgłoś #622 Napisano 3 Grudnia 2015 Sory za opóźnienie za 8D0399151H oraz 8D0399151J, płaciłem 236,94 brutto za sztukę (skrzynia EZG). Dokładne ceny poduch silnika: 8D0199382AN - 477,67 brutto 8D0199379AQ - 422,65 brutto. Po wymianie, nieporównywalnie lepiej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #623 Napisano 3 Grudnia 2015 szukam porady może ktoś z was coś doradzi. Mam passata B5FL 1,8T AWT 3B3. Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią. Jeśli są całe, to dwumasa kolego do wymiany :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Edgarus Zgłoś #624 Napisano 3 Grudnia 2015 Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią. Jeśli są całe, to dwumasa kolego do wymiany :fajny A czy przypadkiem dwumasy nie można sprawdzić podczas jazdy? Dajmy na to, jedzie z prędkością, przy której występują wibracje, np przy 2100 obr (tak jak pisał), wciska sprzęgło. Jeśli przestanie wibrować dwumas. Jeśli nie, szukać dalej. Zawsze to jakiś punkt odniesienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #625 Napisano 5 Grudnia 2015 Sprawdzenie poduszek - dużego nakładu pracy nie wymaga. Kasy zresztą też. Więc jak będą OKey a na postoju auto wibruje, to wg mnie - ewidentnie dwumas. Miałem to samo. Tylko ze tu kolega pisze, że dwumas wymienił :hmm Wiec może jest źle dobrany do silnika, lub po prostu źle to wszystko poskładali - skoro jest nowe. Moze być jeszcze rura od wydechu. Za blisko podłogi i uderza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #626 Napisano 8 Grudnia 2015 (edytowane) jednak wyszło, że lemforder ma za miękie gumy. Silnik dosłownie wyrywa do góry. Pytanie do was: Czy będą pasowały dwie boczne poduszki z 1.9tdi? mam możliwość kupienia używanych, ale nie jestem pewien czy jest sens się w to bawić. W końcu w dieslu są twardsze, a benzyniak ma mniejsze drgania Edytowane 8 Grudnia 2015 przez bcymek . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #627 Napisano 8 Grudnia 2015 Musisz dobrze ustawic przedni odbój. A poduszki i tak zmienisz na avon - kolejne pieniądze w śmietnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #628 Napisano 8 Grudnia 2015 Odbój jest na Maxa do góry. Zostało poduszki z Aso, avon lub używki... Może pod choinkę poproszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poooolek Zgłoś #629 Napisano 8 Grudnia 2015 Nie wiem co wy z tymi poduszkami, niedrogie zamienniki poprawnie założone spełniają swoją rolę równie dobrze jak avony Miałem wylane oryginały, założyłem używki w wadze 730g a potem zmieniłem na zamienniki po 100zł/szt. i nie ma różnicy, wibracje zniknęły po wymianie reszty gum zawieszenia silnika/skrzyni/dyfra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #630 Napisano 8 Grudnia 2015 niedrogie zamienniki poprawnie jaka firma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #631 Napisano 8 Grudnia 2015 Tzn aluminiowa ramka jest na maks do.góry? Jeżelj tak to musisz zobaczyc jak ramka lezy wzgledem odboju. Moze ustawienie na max do gory nie jest wystarczające i trzeba rozpiłować otwory w niej. Ja tak musialem zrobic u siebie bo byl za maly zakres regulacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #632 Napisano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Bardziej już nie podnoś bo przy cofaniu i przy puszczeniu gazu (o czym pisałeś) będzie jeszcze gorzej......tylko nowe poduszki AVON rozwiążą twoje problemy. myślałem o rozwierceniu, bo faktycznie szpara jeszcze jest, ale kolega marecki3575 mówił, że to nic nie da Zdziwił mnie fakt jak bardzo rozciągają się poduszki lemforder. Około 3 cm Edytowane 9 Grudnia 2015 przez bcymek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #633 Napisano 9 Grudnia 2015 Oryginaly tak samo beda sie rozciagac i nie jest to wada. To odboj ogranicza ruchy góra-dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #634 Napisano 9 Grudnia 2015 (edytowane) A no nic Ci nie da bo: ok rozwiercisz otwory czym podniesiesz osłonę (bo silnik teraz "leży dziobem w dół") i przy ruszaniu trochę zmniejszysz wychył silnika w górę ale przy cofaniu sytuacja się odwróci i silnik będzie za mocno "pikował w dół".... poduchy masz wywalone, drgania są i będą, dlatego ten zabieg niewiele pomoże. Dlatego jak są dobre czy nowe poduchy osłona odboju leży idealnie na środku i zabezpiecza silnik przed zwiększonymi wychyłami w obie strony. Ja kiedy zmieniłem wszystkie poduchy zauważyłem jak zdecydowanie wyżej teraz leży silnik, podniósł się faktycznie o parę centymetrów. A osłona odboju jak była max wysoko to musiałem na maxa obniżyć (kierując się starymi znakami) Edytowane 9 Grudnia 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #635 Napisano 10 Grudnia 2015 wygrzebałem stare poduszki, ale nie bardzo mogę sie połapać w oznaczeniach: oryginalna chyba lewa: 8D0 199 379 prawa avon (i tu jest kilkadziesiąt oznaczeń): 8D0 199 382 L, 8D0 199 382 P, 8D0 199 382 M 8D0 199 379 R, 8D0 199 379 J, 8D0 199 379 M, 8D0 199 379 K, 8D0 199 379 A, 8D0 199 379 Q W177767-15 po którym numerze należy szukać? , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #636 Napisano 10 Grudnia 2015 prawa stare oznaczenie -8D0199382L, nowe oznaczenie-8D0199382AN lewa stare - 8D0199379J, nowe - 8D0199379AQ takie idą do ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #637 Napisano 10 Grudnia 2015 prawa stare oznaczenie -8D0199382L, nowe oznaczenie-8D0199382ANlewa stare - 8D0199379J, nowe - 8D0199379AQ takie idą do ciebie. Dzięki. byłem w ASO i prawa 530 pln, lewa 460 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #638 Napisano 10 Grudnia 2015 tutaj jest nieco taniej http://www.getem.pl/index.php?szukaj_katalog=8D0199382AN&action=katalog&kat=5&x=16&y=16 http://www.getem.pl/index.php?szukaj_katalog=8D0199379AQ&action=katalog&kat=5&x=13&y=23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jozin3k Zgłoś #639 Napisano 11 Grudnia 2015 Witam zakupilem ostatnio fl 1.9 TDI 130km highline 2002 rok. Po otwarciu komory zaobserwowalem rurke ktora nie jest z niczym zaslepiona ani podlaczona jest to moj pierwszy passacik i nie znam udostepniam zdjecie Bede wdzieczny za pomoc czy to w kazdym silniku tak jest czy tylko u mnie. Druga moja sprawa pompowtryski byly u mnie regenerowane w 2012r z tego co zaobserwowalem to na biegu jalowym trzesie sie caly samochod jest to rownomierne ale wkurzajace gdy silnik sie rozgrzeje jest to bardziej odczuwalne. Co moze byc przyczyna to jest tiptronic. Moze byc walnieta poduszka pod silnikiem, gdy gasze silnik jest takie zatrzesienie sie calym autkiem. Zaznaczam ze podczas jazdy jest spokoj. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #640 Napisano 11 Grudnia 2015 wydaje mi się, że ma to związek z chłodnicą recyrkulacji spalin. Nie wykluczone, że ktoś zrobił rzeźbę. Co do drgań przy gaszeniu - prawdopodobnie niesprawna klapa gasząca. Drgania na postoju - byćmoże tylko wtyczki na pompowtryskach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach