tylas Zgłoś #221 Napisano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) dzięki za odpowiedź. dziś to wymieniam:) już po wymianie. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez tylas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #222 Napisano 20 Kwietnia 2013 witam jestem po wymianie poduszek silnika-w jednej olej wylecial-jest porawa-nie telepie buda -czy trzeba troche pojezdzic aby sie poduchy ulozyly ?czy trzeba wymieniac ta gruche przy chlodnicy jezeli jest wizualnie dobra , i jak ja wyregulowac bo wyzej patrze ze trzeba silnik unosic,przeciez wczesniej pisali ze nie moze dotykac ona tej aluminiwej obudowy, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #223 Napisano 9 Maja 2013 Witam. Borykam sie z problemem poduszek od roku. Zaczelo sie od rzucania autem przy gaszeniu. Mechanik stwierdzil, ze to poduszki. Kupilem tanie topran po 80 zl za szt ( niby sprawdzone) Po zalozeniu wibracje kierownicy oraz calej budy na biegu jalowym. Z braku pieniedzy przejezdzilem na nich 8 miesiecy. W miedzy czasie narosly wibracje i dziwne stuki. Teraz 2 wymiana kupilem lepsze febi po 140zl za szt. Toprany rozlecialy sie doszczetnie. Lepiej niz przed wymiana ale telepie kierownica jak nigdy na biegu jalowym. Miedzy 1400 a 1600 obrotow zatyka mi uszy.... Mechanik stwierdzil ze musze jechac na diagnostyke silnika, ze to moze pompa. Mam dosc szukania po omacku. Kupilem uzywane poduszki w bdb stanie w celu spr czy to jest problem poduszek. Chce wymienic je sam. silnik AHU rok pr 2000 marzec 1.9 tdi 90 km. Prosze o pomoc w dokonaniu tej wymiany. Co po kolei wykonac i czego nie zrobic. Z gory wielkie dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #224 Napisano 9 Maja 2013 Wszystko jest opisane w tym temacie wystarczy poczytać:wojak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #225 Napisano 9 Maja 2013 Odkrecam nakretki poduszek, Od spodu i od gory. Lewaruje silnik. Wymieniam i to wszystko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #226 Napisano 9 Maja 2013 Odkrecam nakretki poduszek, Od spodu i od gory.Lewaruje silnik. Wymieniam i to wszystko ? Jeszcze musisz odkręcić ta centralna gumę (na przodzie silnika) zamocowaną chyba trzema śrubami pod klucz 13. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #227 Napisano 9 Maja 2013 Sciagne pokrywe silnia to zobacze. Dzieki wielkie za cierpliwosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #228 Napisano 10 Maja 2013 Dzis zabralem siedo wymiany poduszek. Odkrecilem trzy sruby na aluminiowej obudowie od spodu przy choldnicy. Lewarek z deska pod miske olejowa. Jazda do gory. Lewa wymienilem bez problemu. Lecz prawa nie chciala wyjsc.. Odma wychodzaca z turbiny byla juz za blisko przegrody silnika i nie chcialem wyzej podnosic. Pytanie: czy obie wychodza najednakowej wysokosci ? Jak ustawic obudowe gumy czolowej. Znalazlem w tym watku 2 informacje. Jeden z forumowiczow mowi ze centralnie. 2 zas mowi ze silnik powinien lezec na tej gumie. Prosze o pomoc. Jutro chce dokonczyc wymiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #229 Napisano 10 Maja 2013 (edytowane) Opuść silnik i ustaw centralnie tak aby ta łapa nie napierała o gumowy odbojnik. W moim Pasaciku tak mam i jest miodzio. Aha w AFN-ie aby wyciągnąć prawą poduchę (pod turbo) musiałem nieco wyżej podlewarowć silnik:D ---------- Dodano o 23:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:41 ---------- Lewarek z deska pod miske olejowa. Jazda do gory. Oj nie byłem taki odważny:lol Edytowane 10 Maja 2013 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #230 Napisano 10 Maja 2013 Widzisz czyli jednak trzeba troszke wiecej podlewarowac. Boje sie tylko o rure od turbiny. (lacznik) Dosc mocno sie poddaje i nie wiem czy wytrzyma. Swoich lat ma juz za soba. Nie chce jej odkrecac bo nie wiem czy sie nie rozpadnie. Dzieki wielkie za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #231 Napisano 10 Maja 2013 Piszesz o rurze plastikowej przy grodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #232 Napisano 10 Maja 2013 tak mowie o tej dlugiej rurze przy grodzi. Przy turbinie jest na 2 zaciskach. Tam jestmocno spracowana.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #233 Napisano 10 Maja 2013 tak mowie o tej dlugiej rurze przy grodzi. http://www.tinypic.pl/vf4fqpphhrjt odkręć i nie będzie przeszkadzać ---------- Dodano o 00:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:33 ---------- Przy turbinie jest na 2 zaciskach. Tam jestmocno spracowana.... Odkręć od strony chłodnicy , masz do niej super dostęp. A nawet przetnij i zarzuć nową opaskę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #234 Napisano 11 Maja 2013 Witam Jadę w pon do mechanika w sprawie poduszek. Znajomy na stacji po oględzinach stwierdził, że poduszki z przodu silnika są OK (m.in. suche), ale dwie od skrzyni sa podejrzane. Dał mi namiar na zaufanego gościa, który w pon ma stwierdzić, że to jest to i ew wymienić. Objawy to: wibracje niezależnie od biegu, ale w przedziale obrotów 1500-1800. Czuć mrowienie pod nogami z przodu i słychać bardziej od strony pasażera. I ostatnio pojawiło się rzucanie autem przód - tył, gdy przyspieszam tempomatem i puszczam przycisk przyspieszenia, wtedy ostro rzuci. Łącznik jest OK. Czy mechanik po ściągnięciu osłon, jest w stanie stwierdzić czy poduszki od skrzyni sa OK, czy musi je zdemontować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #235 Napisano 12 Maja 2013 Poleglem przy wymianie prawej poduszki. Odkrecilem rure od turbo, podlewarowalem wyzej lecz i tak nie starczylo miejsca do wyciagniecia. Lewarowalem pod miska. Moze lapiac za uchwyt na silniku od gory uda mi sie ja wyciagnac? Moze potrzeba odkrecic lape ? Jesli odkrece lape czy spasuje wszystko pozniej bez problemu ? W jaki inny sposob moge jeszcze dokonac tej wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #236 Napisano 12 Maja 2013 Ja przy wymianie lewej odkręciłem łapę bo nie chciałem tak wysoko podnosić silnika. Przy prawej pewnie bym zrobił tak samo. Co do spasowania to zobacz jak to tutaj gość robi. http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/motor-mount-leaking-red.htm Widzisz takie specjalne bolce wkłada i tym "centruje". Ale nie wiem czy ma to aż takie duże znaczenie dla wibracji. Ile się pomylisz milimetr czy dwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #237 Napisano 12 Maja 2013 Poleglem przy wymianie prawej poduszki.Odkrecilem rure od turbo, podlewarowalem wyzej lecz i tak nie starczylo miejsca do wyciagniecia. Lewarowalem pod miska. Moze lapiac za uchwyt na silniku od gory uda mi sie ja wyciagnac? Moze potrzeba odkrecic lape ? Jesli odkrece lape czy spasuje wszystko pozniej bez problemu ? W jaki inny sposob moge jeszcze dokonac tej wymiany ? Lewarek pod sprężarkę klimy i jazda do góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #238 Napisano 12 Maja 2013 A pasowales pozniej te otwory bolcem. Wydaje mi sie ze to ma wplyw na zbieznosc. W tym artykule jest napisane ze te sruby od lap 18mm sa jednorazowego uzytku i jesli je odkrecimy trzeba dac nowe. Dobija mnie juz ta wymiana tych poduszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #239 Napisano 12 Maja 2013 (edytowane) Wydaje mi sie ze to ma wplyw na zbieznosc. Czemu miałaby mieć wpływ na zbieżność? Do łap masz tylko obejmy drążka stabilizatora i nic więcej. Wg mnie nie ma to wpływu na trakcje. W tym artykule jest napisane ze te sruby od lap 18mm sa jednorazowego uzytku i jesli je odkrecimy trzeba dac nowe. Jak wiele innych które też powinno się wymieniać a nikt ich nie wymienia i jeździ. Oczywiście jeśli odkręcić je i zobaczysz, że są powyciągane to wtedy trzeba by je wymienić. Ja lewą łapę odkręciłem i przykręciłem tymi samymi śrubami i jeżdżę. Co prawda dopiero 10tyś km ale nie ma nic niepokojącego. Zawsze możesz spróbować odkręcić górną łapę jeśli jest dostęp. Edytowane 12 Maja 2013 przez michal_tmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #240 Napisano 12 Maja 2013 Jutro sprobuje podlewarowac z prawej strony pod kompresorem klimy. Moze bedzie wiecej miejsca na wyjecie tej poduszki. Mam nadzieje ze nic nie urwe. Jak mocno dokrecaliscie poduszki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach