Jump to content
bol

Wymiana akumulatora

Recommended Posts

Czy wymieniając akumulator  (na podtrzymaniu przez złącze OBD) trzeba coś przeprogramować ? Oryginalnie miałem zwykły akumulator a teraz Varte AGM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to wymaga serwisu VW czy to w miarę prosty temat? Akumulator o zbliżonych  parametrach  

0E6E02E6-F9C9-4B4F-953E-1B1E7A8D7848.jpeg

90586368-BD18-4825-A4C4-588717F8962E.jpeg

1E624103-D99F-41DE-9C99-625E2771533D.jpeg

Edited by bol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta Varta to jest akumulator o zupełnie innych parametrach. Do benzyny powinieneś zastosować akumulator EFB nie AGM. AGMy są zupełnie nieodporne na wysoką temperaturę dlatego AGMy są montowane w bagażniku, nie pod maską gdzie ciepło od silnika wykończy go. Druga sprawa to napięcia. Maksymalne napięcie ładowania dla AGM to 14.9V gdzie w instalacji Passata z silnikami benzynowymi jest 14.7-14.9V czyli ten akumulator będzie ciągle pracował na maksymalnej wartości. Tylko czekać aż w masie czynnej powstaną bąble gazowe i wydajność aku runie. W instalacjach dedykowanych do akumulatorów AGM jest standardowo max 14.4V.

Jeśli go jeszcze nie zamontowałeś to ja bym go odwiózł sprzedawcy bo dopłaciłeś a nie wytrzyma połowy tego co powinien. Wątpię żeby kodowanie pomogło. Oczywiście gwarancję na niego tracisz bo w warunkach masz zapisane, że możesz go stosować tylko w pojazdach do tego przystosowanych. To jest pierwsza rzecz jaką sprawdza gwarant w tego typu przypadkach.

Akumulator EFB to to nie jest zwykły akumulator. Musisz mieć EFB, jak założysz zwykłego typu to też szybko wysiądzie ze względu na strategię ładowania rekuperacyjnego w Passacie.

Typów akumulatorów nie można że sobą zamienić bezkarnie. W zasadzie tylko zmiana akumulatora ze zwykłego na EFB przynosi korzyści. Reszta kombinacji ma tylko wady. 

Edited by SeBa_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam już założony. Zacząłem się wczytywać w temat i wiele źródeł podaje ze zmiana z EFB na AGM jest polecana. W nowszych rocznikach w Passatach tez widziałem AGM montowane z przodu........

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim dieslu z 2015 też jest AGM w komorze silnika, więc co z tą teorią nie do końca pasuje....8EC97699-DD11-49CF-AE60-B91BBD0DC15C.thumb.jpeg.3f0cfac59215f4f4a1ecebb369e42016.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.07.2020 o 23:11, SeBa_ napisał:

Wątpię żeby kodowanie pomogło.

To jesteś w błędzie. W sterowniku regulatora baterii jest opcja kodowania rodzaju akumulatora: zwykły/EFB/AGM. Poza tym przy wymianie akumulatora należy go zakodować żeby skasować statystyki. 

W B7 diesel z rekuperacją i systemem start-stop fabrycznie był montowany AGM w komorze silnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Ysebulba napisał:

W moim dieslu z 2015 też jest AGM w komorze silnika, więc co z tą teorią nie do końca pasuje....

Diesele to chyba wszystkie maja AGM i tylko maja aku w komorze silnika?

Edited by loki7777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre maja w bagażniku BiTdi  i chyba 4motion , myśle że chodzi o miejsce w komorze silnika i o rozkład mas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, muszę dostać się do poduszki skrzyni biegów w moim passacie, jednak żeby to zrobić muszę odłączyć na pewien czas akumulator.Zanim to zrobię wolę upewnić się, czy mogę go odpiąć bez żadnych konsekwencji? Wiem, że przy zmianie akumulatora na nowy wymagane jest kodowanie, jednak jak sprawy się mają gdy po odłączeniu będę podpinał ten sam akumulator? Czy procedura kodowanie wygląda tak jak w przypadku nowego, czy obejdzie się bez tego? Będę wdzięczny za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz rozpinać akumulator - najbezpieczniej zdjąć klemę ujemną. Po ponownym podłączeniu tego samego aku, nie ma konieczności kodowania. Mogą pojawić się błędy (choinka na zegarach) ale po zrobieniu krótkiej przejażdżki wszystko wróci do normy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjąć muszę go całego, ze względu na konieczność odkręcenia podstawy akumulatora- poduszka jest zaraz pod nią ;]

Czyli i w takim wypadku mogę go zdemontować, bez obaw o ponowne kodowanie ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ostatnio wymieniałem akumulator. Po odłączeniu i podłączeniu, gdy odpalisz będziesz miał na desce błędy układu ESP, kierowniczego (brak wspomagania) itp. Błędy te same znikną po kilku sekundach i wszystko wróci do normy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.07.2020 o 15:03, Ysebulba napisał:

Niektóre maja w bagażniku BiTdi  i chyba 4motion , myśle że chodzi o miejsce w komorze silnika i o rozkład mas .

Mam taki i jest w komorze silnika.Kodowanie z nalepki QR, plus symbol producenta z przodu.Pomocnik kodowania podpowie. Po wymianie aku zapisy kodowania nie giną. Sprawdziłem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do wymiany akumulator w passacie B8 2018r. Czy trzeba go kodować po wymianie ? Bo wiem że w starszych wersjach kodowało się w grupie [61] regulacja akumulatora ale w moim nie posiadam tej grupy. 

Z góry dzięki za pomoc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpisz w okienko po lewej u dołu 61 albo zmień kabel na wyższą wersję.

Kodowanie przy start/stop powinieneś zrobić, bo akumulator może Ci się szybko zajechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy