DarekTDI Zgłoś #1 Napisano 30 Kwietnia 2020 Witam. Miałem i co najgorsze mam dalej błąd 01274-silnik klapy spiętrzania powietrza V71. Kupiony potencjometr. Rozebrałem i sprawdzam czy silnik działa z klapą. Działał. Wyjąłem i zmieniłem potencjometr, zamontowałem i sprawdzam ponownie. Zrobiłem reset klapek ręcznie czyli ECON + nawiew środkowy. Silnik działa. Klapki się zresetowały, ustawiły. Wykasowałem bład i niestety błąd wraca. Wykasowałem błąd i wszedłem w nastawy podstawowe 04. Był napis w typie Motoren lernen czyli nauka silniczków i nauka silniczków skończona. Błąd nadal jest.??? Pomysły? 20200430_194455.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #2 Napisano 16 Października 2020 (edytowane) Panowie czy dobrze rozumiem, że w opisie błędu pozycja 71 oznaczałaby silniczek V71? Jeśli tak to czemu go nie mam na wykazie po VIN, jest jakiś zamienny numer? 9473905 - Motor for Temperature Flap B108F 71 [008] - Actuator stuck Edytowane 16 Października 2020 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #3 Napisano 16 Października 2020 @jakbli to nie oznacza silnika V71, dla porównania błędy które miałem kiedyś w B6. 9473137 - Motor for Left Temperature Flap B108C 71 [008] - Actuator stuck Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 17 Reset counter: 204 Mileage: 245640 km Date: 2094.14.28 Time: 10:48:51 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #4 Napisano 16 Października 2020 To według ciebie, który to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 16 Października 2020 @jakbli Masz Climatronic czy Climatic? Błąd nie opisuje strony pojazdu, więc wnioskuję iż to Climatic. Błąd opisuje problem z klapą temperatury (i nie jest to na pewno V71, mimo iż takie cyferki się w kodzie pojawiają nie mają nic wspólnego z lokalizacją problemu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #6 Napisano 16 Października 2020 (edytowane) No tak ale ty miałeś w kodzie 71 i robiłeś silniczek V71 chyba , że to błąd nie związany z pierwszym postem? Mam takie coś Edytowane 16 Października 2020 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 16 Października 2020 Masz w swoim poście: 9473905 - Motor for Temperature Flap B108F 71 [008] - Actuator stuck Ale to, że jest tam "71" nie oznacza, że to silniczek 71. Patrz na opis nie kod błędu. Z opisu masz jasno - klapa temperatury więc szukasz silniczka V68. Owe 71 odnosi się do kodowego opisu błędu, nic więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2020 Chciałem wykonać testy klap w VCDS ale nie wiedziałęm czy ma być wszystko na OFF czy jak, bo przy włączonym nawiewie nic nie słyszę żadnej klapy gdy wcisnę Start a końca testu nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malcu88 Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2020 Wywala mi blad silnika spietrzania powietrza v71. Wyciaglem silniczek podmienilem potencjomter na nowy i dalej blad. Mechanicznie klapka chodzi. Gdy wlaczam i wylaczam obieg rusza sie. Nastawy fabryczne w vcds tez robilem. Jest opcja ze zle wlozylem potencjometr ? Czy nie ma znaczenia i powinno go ustawic samo podczas adaptacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2020 Jeśli przekroczył zakres to adaptacji nic nie da. Musi być włożona jak stary potencjometr. Sprawdź co widzi VCDS. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malcu88 Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2020 (edytowane) Jak sie ratowac, zeby ustawic to wszystko na nowo, tzn potencjometr w silniku i klapki otwarte, czy zamkniete? Jeszcze innaczej: nie majac wlaczonego obiegu zamknietego, jak ustawic mechanizm na otwartym czy zamkietym(otwarte jest w dwoch "pozycjach" krecac kolem z otawrtego zamyka sie, krecac dalej sie otwiera) bo potem zebatke od silnika dopasuje na tym wpuscie jest tylko jedna mozliwosc wlozenia zeby pasowalo. Potem potencjometr wejdzie na 2 sposoby bo ma prostokatny wpust. Wiec jeden by byl poprawny. Sam juz nie wiem. Edytowane 18 Listopada 2020 przez Malcu88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2020 Ustal połozenia krańcowe ramienia i ustaw wtedy potencjometr w taki sposób aby zakres jego pracy nie był poza tymi granicami. Chyba tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malcu88 Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2020 (edytowane) Klapka otwarta dziala zamyka sie jak obieg zamkniety dam. A paruja mi szyby. Co jest? Tzn na otawrtym paruja fest cale auto. Edytowane 25 Listopada 2020 przez Malcu88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2020 A klima jest włączona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malcu88 Zgłoś #15 Napisano 25 Listopada 2020 Nie bo temp. za niska i klima nie zalaczy sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 25 Listopada 2020 Oczywiście, że się załączy. Włącz klimę, pojeździj trochę i sprawdź czy dalej paruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malcu88 Zgłoś #17 Napisano 25 Listopada 2020 Caly czas mam wlaczona, ale chyba w climatronic rozlacza od 4 stopni w dol? Przynajmniej u mnie tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #18 Napisano 25 Listopada 2020 Upewnij się czy kompresor jest sprawny zanim rozbierzesz pół auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malcu88 Zgłoś #19 Napisano 25 Listopada 2020 (edytowane) Oprocz klapki co sie otwiera i zamyka(po stronie pasazera nad dmucjawa)jest jeszcze cos co moze blokowac dostep swiezego powietrza do kabiny? Bo objaw taki jak by byl zamkniety obieg w momecie paruje cale auto i przez cala trase tylko ledwo przednia puszcza. A otwarta byla. Jak dziala ten caly system obiegu? Rok 2008 Moze ja grzebie w silniku v154 gdzies wyczailem schemat to powinien byc drugi v71 hmm ale nie widzialem tam drugiego silnika od klapki swiezego powietrza hmm Edytowane 25 Listopada 2020 przez Malcu88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #20 Napisano 26 Listopada 2020 Filtr oczywiście zmieniony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach